Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
53 gasten, 4 leden
Gasgeve, Pedeja, zeewolde, Noordcambuur

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

ChantiSCC

Bij het uitvak hangt nu:

Awaydays are the best days
Mooi dat je er bent om je club te steunen.
Respect daarvoor
Hier houden wij van echte supporters
Wij hopen dat je met nul punten naar huis gaat. Maar wel een mooie awayday hebt.
[/quote]

Die hing er bij net oude stadion ook al bij ingang uitvak.

Destroyer

Citaat van: Grijskijkert op augustus 17, 2024, 16:35:17
Met automatisch draaiende parkeerschijf is het geen probleem..

Pas maar op, daar controleren ze ook op tegenwoordig.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Sakas

Citaat van: ChantiSCC op augustus 17, 2024, 17:40:07
Bij het uitvak hangt nu:

Awaydays are the best days
Mooi dat je er bent om je club te steunen.
Respect daarvoor
Hier houden wij van echte supporters
Wij hopen dat je met nul punten naar huis gaat. Maar wel een mooie awayday hebt.

Die hing er bij net oude stadion ook al bij ingang uitvak.

Nooit geweest in het uitvak
Laat sien ast foor Cambuur bist!

Stiens

Bij de toiletten hangt op sommige locaties:

Man (Eelke)
Vrouw (Etsje)

|:)  :_schater

Stiens

Cambuur en Henk de Jong kijken uit naar opening nieuw stadion: ?Het doet me veel dat ik er nu toch nog bij ben?

Leeuwarden kijkt reikhalzend uit naar zondagmiddag, als om kwart over twaalf tegen Helmond Sport voor de allereerste keer wordt afgetrapt in het nagelnieuwe Kooi Stadion. Het is in Nederland al vijftien jaar niet meer voorgekomen dat een compleet nieuw stadion van deze omvang is gebouwd. SC Cambuur heeft er als echte volksclub alles aan gedaan om zoveel mogelijk de sfeer van de oude behuizing mee te nemen en hoopt in de nieuwe omgeving een stabiele Eredivisie-club te worden.

Afgelopen woensdag viel de eerste volledige groepstraining in het Kooi Stadion samen met de soundcheck van de geluidsinstallatie en dus was het discotrainen voor de mannen van Henk de Jong. Op stampende beats probeerden Remco Balk en Milan Smit de bal tegen het net te jagen, terwijl op de geel-blauwe tribunes druk werd geveegd en afgestoft voor de naderende eerste competitiewedstrijd.

?Spelers moeten vertrouwd ?Cambuur-gevoel? krijgen?
Bewust werkte trainer De Jong deze week een keer de training af op het perfecte natuurgrasveld in het Kooi Stadion, want SC Cambuur, berucht om de platgestampte kunstgrasmat aan het Cambuurplein, treedt toe tot het groeiende leger van profclubs die op een natuurlijke ondergrond spelen. ?Het moet natuurlijk wel een thuiswedstrijd zijn zondag. Niet dat alles alleen maar nieuw is en dat de spelers denken ?waar zijn we nou terechtgekomen?? Zaterdag gaan we nog even naar onze kleedkamer kijken, zodat de jongens er al een beetje een vertrouwd gevoel bij krijgen en een plekje kunnen uitzoeken.?

Voetbalromantici konden de vingers aflikken bij het oude stadion, maar een nieuwe behuizing was hoognodig, benadrukt De Jong. ?Met het oude stadion had de club geen toekomst. Er zit betonrot in en we konden nooit groeien. Dan promoveerden we wel, maar raakten we ook meteen weer onze beste spelers kwijt, omdat we geen betere salarissen konden betalen. Nu kunnen we doorgroeien. Als we nu promoveren, kunnen we naar een spelersbegroting van 6 ? 7 miljoen euro. Dan ga je echt meedoen om een stabiele factor in de Eredivisie te worden. Ik heb met SC Cambuur in de Eredivisie gespeeld met een spelersbudget van 2 miljoen euro. Dat was net zoveel als het salaris van een bankzitter van Ajax.?

De Jong merkte deze zomer al wat voor extra mogelijkheden het stadion heeft, want bij het binnenhalen van versterkingen als Arnau Casas, een voormalig Barcelona-jeugdspeler, die samenspeelde met Gavi en Pedri, en routinier Maikel Kieftenbeld, wierp de Cambuur-trainer een excursie naar het Kooi Stadion in de strijd. ?Ik ben met alle nieuwe spelers even langs het nieuwe stadion gegaan. Dan wisten ze waar we mee bezig waren. Dat hielp wel, kan ik je zeggen.?

?Je moet zien dat Cambuur vanavond speelt?
Dat is te begrijpen, want het Kooi Stadion is een schitterend stadion met een echte voetbalsfeer. ?Het is voor ons heel belangrijk geweest om een stadion te krijgen met het voetbalgevoel?, aldus algemeen directeur Ard de Graaf. ?Ook dit stadion heeft zoals alle moderne stadions tegenwoordig multifunctionele ruimtes onder de tribunes waarin een ROC, een sportschool, een bowlinghal en noem maar op, komen te zitten, maar als je aan komt rijden moet je wel meteen zien: dit is een voetbalstadion. We hebben een afvaardiging van supporters laten meedenken over het ontwerp. Er waren een paar dingen die ze heel belangrijk vonden. De tribunes moesten zo dicht mogelijk op het veld, zo steil mogelijk zijn en er moesten per se lichtmasten komen. Ik weet dat die steeds meer uit het betaald voetbal verdwijnen, maar onze supporters vinden lichtmasten bij Cambuur horen. Dat je vanuit de verte kunt zien ?h?, Cambuur speelt vanavond.??

Het zijn allemaal elementen die eraan moeten bijdragen dat zoveel mogelijk de sfeer van het huidige stadion wordt meegenomen. ?Ons oude stadion had echt iets bijzonders?, vindt De Graaf. ?Het zag er niet uit als het leeg was, maar bij de wedstrijden zat het vol en was er altijd een geweldige sfeer. Dat hopen we vast te houden in ons nieuwe stadion dus sfeerbepalende elementen als ?t Woanskip van Anneke Douma als goaltune en onze 80-jarige speaker Rein de Vries verhuizen zeker mee?, aldus De Graaf. De Vries, al sinds 1985 in functie, staat bekend om zijn karakteristieke, rasperige stem, waarmee hij de opstellingen en doelpuntenmakers omroept.

Trainer Henk de Jong pronkt met het nagelnieuwe Kooi Stadion: ?Met heel Cambuur zijn we hier jaren mee bezig geweest. Het volgende doel is om binnen drie jaar naar de Eredivisie te gaan.?

Waar het verloop in het betaald voetbal groot is, is De Graaf de volledige tien jaar van het nieuwbouwproces als algemeen directeur een van de drijvende krachten geweest. ?Het heeft echt aan een zijden draadje gehangen. We hebben heel wat obstakels moeten overwinnen. Je had toen geen idee van corona, de Russische inval in Oekra?ne, een energiecrisis en de enorme inflatie die dat zou veroorzaken in de bouwwereld. Het is moeilijk geweest, maar we zijn er altijd in blijven geloven. Zonder de steun van de gemeente en belangrijke financiers als Pieter Kooi en Bert van den Brink zou het stadion er nooit zijn gekomen, dus hen zijn we enorm dankbaar?, aldus De Graaf, die vorige week een genietmomentje had, toen de selectie voor het eerst ging ruiken aan de grasmat. ?Ik zag Milan Smit de bal pakken, het hele veld overdribbelen en de bal in het doel schieten. Toen had ik zoiets van: ?Kijk dit is waar we het allemaal voor gedaan hebben.??

Ook voor Henk de Jong zal het zondag een emotionele dag zijn. Het Friese voetbaldier, dat zo vergroeid is met SC Cambuur, moest bijna twee jaar geleden zijn werkzaamheden neerleggen vanwege een cyste in het hoofd. Het leek gedaan met zijn trainerscarri?re, maar na een ingrijpende medische ingreep is De Jong weer helemaal terug.

Paul Bosvelt polste Henk de Jong voor Go Ahead Eagles
?Ik ben in 2009 bij de club gekomen en toen ging het al over een nieuw stadion. En nu staat het er. Dat is geweldig. Ik heb dat hele proces meegemaakt, al ben ik tussendoor dan even weggeweest naar De Graafschap, maar ik leek twee jaar geleden wel af te moeten haken door de problemen met mijn gezondheid. Het doet me heel veel dat ik er nu toch bij ben en dat ik dit kan meemaken met Cambuur. Deze zomer ben ik gebeld door Paul Bosvelt of ik interesse had in Go Ahead Eagles. Ik heb hem gezegd: ?Paul, ik vind Go Ahead een fantastische club en ik vind het geweldig dat je me vraagt, maar ik kan nu niet weg hier.? Met heel Cambuur zijn we hier jaren mee bezig geweest. Het volgende doel is om binnen drie jaar naar de Eredivisie te gaan en daar dan hopelijk ook te blijven dankzij de mogelijkheden die dit geweldige stadion ons biedt.?

Bron: Telegraaf.nl

PePe

WAAROM WAS HET HEK GESLOTEN NABIJ INGANG OOST2. NU MOEST ALLES UIT DE ZUIDELIJKE RICHTING OM HET STADION LOPEN, MET HET GEVOLG VAN VEEL DRUKTE OM HET GEHELE STADION.  :(

Holwerd voor Cambuur

Zijn er te weinig tourniquettes of waren er andere redenen dat er zulke enorme rijen ontstonden?
Het is niet te hopen dat dit elke keer zo is.

Gelukkig lieten ze (op oost-2 iig) een kwartier voor het begin iedereen maar zo naar binnen.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: PePe op augustus 18, 2024, 17:02:03
WAAROM WAS HET HEK GESLOTEN NABIJ INGANG OOST2. NU MOEST ALLES UIT DE ZUIDELIJKE RICHTING OM HET STADION LOPEN, MET HET GEVOLG VAN VEEL DRUKTE OM HET GEHELE STADION.  :(

Die is gesloten omdat het uitvak daar zit toch? Of bedoel je wat anders?

sunderland

Dit zijn de dingen waarvan men leert en wat Ard maandag al noemde.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: sunderland op augustus 18, 2024, 17:07:07
Dit zijn de dingen waarvan men leert en wat Ard maandag al noemde.

Dat hangt er van af.
Bedoel, als die poortjes niet sneller kunnen of weet ik hoe dat werkt, dan is er niet veel te leren toch?

NRG

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 18, 2024, 17:15:33
Dat hangt er van af.
Bedoel, als die poortjes niet sneller kunnen of weet ik hoe dat werkt, dan is er niet veel te leren toch?

Ik denk dat er gewoon te weinig poortjes zijn. Er zal ongetwijfeld ge?valueerd worden. Neem aan dat dit een aandachtspunt is. Zoals het vandaag ging op oost kan niet. Ruim een half uur in de rij om binnen te komen is gewoon te lang.

Bernardo

Zal vast zijn vanwege het uitvak lijkt me.

Stiens

Dat viel toch wel mee? Bij Zuid amper rijen voor de wedstrijd en ook om de hoofdtribune niet extreem veel drukte voor/na de wedstrijd.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Bernardo op augustus 18, 2024, 18:05:25
Zal vast zijn vanwege het uitvak lijkt me.
Jah en was ook al ver vantevoren aangegeven dat je vanuit het zuiden niet kon doorsteken naar Oost.
Dan moest je omlopen.

PePe

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op augustus 18, 2024, 17:06:12
Die is gesloten omdat het uitvak daar zit toch? Of bedoel je wat anders?

Het uitvak zit wel in die hoek, maar hoe men de toegang hiervoor heeft bedacht, is mij niet bekend?
Nu moet iedereen om de FEC of het stadion heen! Wie heeft dit bedacht?
Allemaal extra veel geloop om het stadion, het is gewoon waardeloos zo.