Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
94 gasten, 1 lid
zeewolde

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: janou op september 19, 2024, 10:21:42
Dat ongeregeld zooitje valt denk ik wel mee. Als ie geen vertrouwen zou hebben in huidige directie had hij zijn geld er niet ingestopt. Verder wel een vreemd verhaal ja.

Ze lijken het best aardig op de rit te hebben. Maar onduidelijkheid over de BTW? Dat heb ik nu nooit gehad. En het rare is: ze hebben dus niet gedacht dat het bedrag van 14 mijoen inclusief btw was (dan had er nu een mega probleem moeten zijn). Maar ze zijn vergeten dat er BTW over zou komen, waardoor het om het voorschieten van een tijdelijke periode gaat.

Echt heel erg bijzonder!

PePe

Ik heb Gerald van den Belt heel hoog zitten. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet aan de btw heeft gedacht.

fred

Waarschijnlijk gingen ze ervan uit dat ze de BTW wel konden verleggen zoals Kooi in de sportcast zei.
Dus geen btw betalen en dus ook niet terug vragen.

Dat moest dus wel betaald worden en konden ze met de knie?n blood naar onze held.

fred

Iemand die wat meer weet over de score borden ?

Sakas

Naam van het Topic kan ook wel veranderd worden naar Kooij Stadion, of zijn we al weer toe aan een nieuw stadion  :zweep
Laat sien ast foor Cambuur bist!

janou

Citaat van: Lore op september 19, 2024, 20:12:19
Ze lijken het best aardig op de rit te hebben. Maar onduidelijkheid over de BTW? Dat heb ik nu nooit gehad. En het rare is: ze hebben dus niet gedacht dat het bedrag van 14 mijoen inclusief btw was (dan had er nu een mega probleem moeten zijn). Maar ze zijn vergeten dat er BTW over zou komen, waardoor het om het voorschieten van een tijdelijke periode gaat.

Echt heel erg bijzonder!

Wat PePe zegt. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit over het hoofd gezien hebben, daar is het te simpel voor. Daarnaast hebben ze constant met belastingdienst etc geschakeld wat aangeeft dat ze wel op de hoogte waren van dat dit in principe moest. Vraag is wel hoe dit dan alsnog kan gebeuren, aan de andere kant wist Cambuur ook dat Pieter het hierop niet mis zou laten lopen omdat hij zelf ook vermogen in de club heeft zitten. Krijgen het geld wel gewoon terug dus een hele grote gok is het ook niet. Maar toch vreemd.

Yellow Army

Citaat van: janou op september 24, 2024, 19:19:33
Wat PePe zegt. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit over het hoofd gezien hebben, daar is het te simpel voor. Daarnaast hebben ze constant met belastingdienst etc geschakeld wat aangeeft dat ze wel op de hoogte waren van dat dit in principe moest. Vraag is wel hoe dit dan alsnog kan gebeuren, aan de andere kant wist Cambuur ook dat Pieter het hierop niet mis zou laten lopen omdat hij zelf ook vermogen in de club heeft zitten. Krijgen het geld wel gewoon terug dus een hele grote gok is het ook niet. Maar toch vreemd.

Cambuur heeft geprobeerd een deal te sluiten vwb de btw. Het is nl onzinnig om eerst 3 mln btw te betalen om een paar maanden weer terug te vorderen. De belastingdienst ging helaas niet akkoord met een deal en Cambuur had geen 3mln op de plank om de btw te voldoen dus kwam Kooi weer in beeld.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op september 24, 2024, 20:36:06
Cambuur heeft geprobeerd een deal te sluiten vwb de btw. Het is nl onzinnig om eerst 3 mln btw te betalen om een paar maanden weer terug te vorderen. De belastingdienst ging helaas niet akkoord met een deal en Cambuur had geen 3mln op de plank om de btw te voldoen dus kwam Kooi weer in beeld.

Yes, inmiddels is uitgelegd dat het zo zit. Toch zit daar wel een raar iets in. Ze gingen uit van een ruling met de belastingdienst zonder dat deze er was. Daarmee zou er een behoorlijk vervelende situatie kunnen ontstaan. Maar ik denk dat zij een plan hadden voor als de ruling er niet zo komen.

nee,wel?

ja en op basis van de lening van kooi steekt die 30 000 euro in zien zak

Stiens

Prima deal voor Kooi, het blijft een zakenman en geen "Gekke Henkie" zoals ie het zelf verwoorde in de sportcast.

Yellow Army

Citaat van: nee,wel? op september 24, 2024, 23:52:49

Tja, hij heeft er 'slechts' 10 miljoen in zitten...
Area 58

beam

Citaat van: nee,wel? op september 24, 2024, 23:52:49
Maar het kost Cambuur geen 30k ivm met aftrekposten voor de belasting

papier

Citaat van: beam op september 25, 2024, 11:08:44
Maar het kost Cambuur geen 30k ivm met aftrekposten voor de belasting

Het kost wel geld. Cambuur kan het te betalen belastingbedrag, zoals ik het begreep, welterugkrijgen van de belasting. Maar niet de kosten van de lening die ze hiervoor hebben afgesloten bij Kooi.

Bankzitter

Kooij zal met de rente ook een signaal willen afgeven dat het (nog) proffesioneler moet.
Anders wordt je links en rechts genaaid door kwaadwillenden als zaakwaarnemers, leveranciers ect. . Het blijft een raar verhaal dat je de btw niet begroot had en daar kun zomaar mee in de problemen komen.

SCC

Pieter Kooi is natuurlijk ook niet Roomser dan de Paus. Dat gaf hij daar ook wel toe, al draaide hij wel wat om de hete brei heen vwb zijn eerdere relatie met H'veen. Dat schoof hij af op het marketingteam van Kooi, maar in het verleden zat hij ook in een business programma (vast online nog wel terug te vinden), waar hij als grote sponsor en supporter van H'veen het woord nam.
En natuurlijk was het voor hem een schitterend moment om als verlosser in te stappen bij onze club. Hij heeft de tijd (na verkoop aandelen Kooi), de middelen en met geld en contacten gaan meer deuren open.
Maar hij doet het zeker niet uit clubbelang of clubliefde, en net als bij die 3 maanden die 3 miljoen lenen, staan daar hele behoorlijke vergoedingen/ afspraken (rentepercentages) tegenover.
Dus voor ons super dat hij er nu is om ons door deze fase heen te loodsen met zijn middelen en sponsordeal (stadionnaam), maar het is natuurlijk een win-win situatie. Geen sympathieke of liefdadigheidsacties, zoals het soms wordt geschetst in de media.