Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
92 gasten, 1 lid
zeewolde

Cambuur-Ajax 09-04-2016

Gestart door Bill Shankly, april 02, 2016, 21:35:21

Vorige topic - Volgende topic

MotM Cambuur - Ajax

Leonard Nienhuis
6 (13.6%)
Marvin Peersman
2 (4.5%)
Darrly Lachman
1 (2.3%)
Martijn van der Laan
14 (31.8%)
Vytautas Andriuskevicius
1 (2.3%)
Erik Bakker
6 (13.6%)
Jamiro Monteiro Alvarenga
4 (9.1%)
Jack Byrne
8 (18.2%)
Sander van der Streek
0 (0%)
Martijn Barto
0 (0%)
Jerge Hoefdraad
2 (4.5%)

Totaal aantal stemmen: 41

Stemmen gesloten: april 16, 2016, 22:33:55

Bankzitter

PSV uit voor de beker was een vd beste wedstrijden , voor wat het waard is...

moodygrunn

Citaat van: denistel op april 11, 2016, 18:33:11
Met moeite heeft de koploper in de eredivisie met 0-1 gewonnen tegen de nummer laatst. Met andere woorden: Ajax moest alle zeilen bijzetten om zich SC Cambuur van het lijf te houden. Het was voor de ploeg van Marcel Keizer zonder meer de beste wedstrijd van dit jaar en misschien wel van het hele seizoen

dit staat op de website van Cambuur zelf.... de beste wedstrijd van het seizoen??? kenne ze menen.
we hebben ons stinkende best gedaan daar zal ik niks van zegge maar tegen NEC thuis Exelsior uit
Groningen thuis (vooral de 1e helft)  en zo zijn er nog wel een paar speelden we toch beter of ze ik
het verkeerd.

Ik heb dus echt een zaadpot gezien. Iedereen lijkt het wel aardig te vinden wat we afgelopen zaterdag hebben laten zien. Natuurlijk, qua resultaat valt een 0-1 nog mee. Maar een beetje meer scherpte bij Ajax en dr liggen zo 2 goals meer in het mandje.
Wij hebben zelf niks gecreëerd, 4 a 5 open kansen tegen gekregen. Dat laatste kan gebeuren, zeker tegen een ploeg als Ajax. Dat eerste zou iedereen zorgen moeten baren. Niet alleen omdat we geen goals maken, maar ook omdat we blijven volharden dat we lekker staan te voetballen. Even een citaat van bijvoorbeeld MK:

"We hebben het goed gedaan, maar we hebben onszelf niet beloond"

Volgens mij heb je dan een andere wedstrijd gezien Marcel, want we hadden nog 120 minuten door kunnen voetballen, maar dan nog hadden we niet gescoord en dat lijkt me een behoorlijk probleem aan het worden. Begin nou potverdorie eens met een 4-3-3. Dit was nou een mooie training geweest voor de wedstrijden tegen NEC, Willem 2 en Excelsior. Begin eens met vleugelspelers (krijt aan de schoen) en iemand in de spits die wel eens de dubbele cijfers heeft gehaald (van veen dus)
Daarachter wat diepgang in de vorm van Streek en in de verdediging in ieder geval geen Peersman. Die is wel zo snel van de leg, alles in t 100.
In Henk en Sandor we trust

moodygrunn

Citaat van: El Ma-kri-niii op april 11, 2016, 18:37:25
Verdedigend gezien de beste wedstrijd van het jaar. Jammer dat je die net tegen Ajax speelt.

Volgens mij lag onze rechterkant helemaal open...zowel dijks als younes had een mooie avond.

AL

Citaat van: moodygrunn op april 11, 2016, 18:52:23
Ik heb dus echt een zaadpot gezien. Iedereen lijkt het wel aardig te vinden wat we afgelopen zaterdag hebben laten zien. Natuurlijk, qua resultaat valt een 0-1 nog mee. Maar een beetje meer scherpte bij Ajax en dr liggen zo 2 goals meer in het mandje.
Wij hebben zelf niks gecreëerd, 4 a 5 open kansen tegen gekregen. Dat laatste kan gebeuren, zeker tegen een ploeg als Ajax. Dat eerste zou iedereen zorgen moeten baren. Niet alleen omdat we geen goals maken, maar ook omdat we blijven volharden dat we lekker staan te voetballen. Even een citaat van bijvoorbeeld MK:

Volgens mij heb je dan een andere wedstrijd gezien Marcel, want we hadden nog 120 minuten door kunnen voetballen, maar dan nog hadden we niet gescoord en dat lijkt me een behoorlijk probleem aan het worden. Begin nou potverdorie eens met een 4-3-3. Dit was nou een mooie training geweest voor de wedstrijden tegen NEC, Willem 2 en Excelsior. Begin eens met vleugelspelers (krijt aan de schoen) en iemand in de spits die wel eens de dubbele cijfers heeft gehaald (van veen dus)
Daarachter wat diepgang in de vorm van Streek en in de verdediging in ieder geval geen Peersman. Die is wel zo snel van de leg, alles in t 100.

Ik heb 2 100% kansen gezien van Cambuur.
De eerste opgelegde kans in de wedstrijd was voor Hoefdraad.
Ik merk dat iedereen erg negatief is, maar 2e helft tegen Graafschap en tegen Ajax vond ik het spel goed.
Wel zal er meer dreiging moeten komen voorin, maar eigenlijk vind ik daar alleen Narsingh eredivisie waardig en die is dit seizoen toch wat minder.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: moodygrunn op april 11, 2016, 18:52:23

Nou ook jij bent weer welkom volgend jaar als we wel afzakken naar Jupiler, kun je heel veel zaadpotten zien.
Ik ben het vaak met je eens maar deze keer niet.
We hebben goed gevoetbald zaterdag, vergeet niet dat er betere maar nog veel meer veel mindere wedstrijden waren waar we naar zaten te gluren.
Langzaam maar zeker komen we weer iets terug op niveau, maar dat dit niveau nooit zo hoog kan worden als eerdere seizoenen met de spelersgroep die er nu is lijkt me logisch.
Waar ik me wel zorgen over maak en jij ook lees ik, dat er aanvallend niks uitkomt.
Vind ik tegen Ajax niet heel erg, met zon Veltman achterin die alles wint. Maar tegen Nec en Willem 2 en Excelsior zullen we toch vol op de aanval moeten spelen.
Maar om Ajax daarvoor als proef te gebruiken en met 6,7 -0 aan de kont te krijgen helpt je zelfvertrouwen ook niet.
Conclusie goed gespeeld Zaterdag, dikke pluim, maar zorg nu maar dat je aanvallend potten kan breken.
Trouwens het is ook makkelijk oordelen achteraf, eerst schreeuwden we allemaal om monteiro en wat was die jongen slecht.
De bank heeft al zn zelfvertrouwen weggeslurpt.
Nou eindelijk Barto eruit, of vlak achter v Veen, en aanvallen, punten halen anders is het te laat.
Zit ik straks naast moody G zaadpotten te bekijken grrrr :zweep

moodygrunn

Ik vind het helemaal niet erg als dingen fout gaan, wat ik alleen onder een zaadpot versta is een onlogische veldbezetting, aangevuld met een paar kleine mogelijkheden. Tel daarbij op dat we totaal geen diepte in ons spel hebben en al t spel is er wel redelijk uit. Of het tegen Ajax nou 1-0 of 4-0 wordt, dat maakt me niet uit. Onze backs zijn onze spelverdelers geworden, terwijl daar onze slechtste spelers staan. Dat is toch onlogisch? Ik ben misschien ook wel wat verwend geraakt hoor qua voetbal....Aan de andere kant; het kan slechter. Onder Rob McDonald, Dick de Boer, Roy Wesseling etc. ook behoorlijk wat kutwedstrijden gezien....Ik vrees alleen een zelfde scenario met HvdV en MK...

Dokkumer

Onder Dick de Boer heb ik fantastische wedstrijden gezien, alleen konden we nooit scoren. Onder die anderen waren het vaak tranentrekkers van wedstrijden.

De Gast

Was het niet onder Dickie dat we die kneus van een Houwing in de spits hadden? Dat zou en moest onze eerste spits worden na een jaartje bank zitten bij De Graafschap. Ik zie veel overeenkomsten met Barto. Daarna nooit meer in het betaalde voetbal gezien.

denistel

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op april 11, 2016, 20:28:32
Nou ook jij bent weer welkom volgend jaar als we wel afzakken naar Jupiler, kun je heel veel zaadpotten zien.
Ik ben het vaak met je eens maar deze keer niet.
We hebben goed gevoetbald zaterdag, vergeet niet dat er betere maar nog veel meer veel mindere wedstrijden waren waar we naar zaten te gluren.
Langzaam maar zeker komen we weer iets terug op niveau, maar dat dit niveau nooit zo hoog kan worden als eerdere seizoenen met de spelersgroep die er nu is lijkt me logisch.
Waar ik me wel zorgen over maak en jij ook lees ik, dat er aanvallend niks uitkomt.
Vind ik tegen Ajax niet heel erg, met zon Veltman achterin die alles wint. Maar tegen Nec en Willem 2 en Excelsior zullen we toch vol op de aanval moeten spelen.
Maar om Ajax daarvoor als proef te gebruiken en met 6,7 -0 aan de kont te krijgen helpt je zelfvertrouwen ook niet.
Conclusie goed gespeeld Zaterdag, dikke pluim, maar zorg nu maar dat je aanvallend potten kan breken.
Trouwens het is ook makkelijk oordelen achteraf, eerst schreeuwden we allemaal om monteiro en wat was die jongen slecht.
De bank heeft al zn zelfvertrouwen weggeslurpt.
Nou eindelijk Barto eruit, of vlak achter v Veen, en aanvallen, punten halen anders is het te laat.
Zit ik straks naast moody G zaadpotten te bekijken grrrr :zweep

Monteiro was zo slecht omdat ze em vol stoppen met opdrachten man..hij moest dijks afstoppen
hoe kun je het bedenken.zag iedereen wel aankomen dat het niet ging lukken,

en peersman is wendbaarder dan mac intosh?? wat koop ik voor zulke uitspraken pffff.

Montana

Even advocaat van de duivel; Peersmsn is toch gewoon wendbaarder dan Mac?
Neemt niet weg dat Mac had moeten spelen en Peersmsn ipv Vytas.