Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
98 gasten, 6 leden (1 verborgen)
zeewolde, Noordcambuur, mindra, justremco, DeBruyne

Dwight Lodeweges

Gestart door grijskijker, februari 18, 2013, 17:45:19

Vorige topic - Volgende topic

The Prominence

Citaat van: Lwdscc op februari 17, 2014, 12:25:55
Na de 3-1 thuiszege op PEC Zwolle is Dwight Lodeweges de nieuwe koploper in het VI-trainersklassement. De coach van SC Cambuur passeert Peter Bosz, die met Vitesse al vijf duels zonder overwinning is in de Eredivisie.

Lodeweges bezet met SC Cambuur na de 24ste speelronde een knappe veertiende plaats, maar de voorsprong op Roda JC Kerkrade bedraagt slechts vier punten. Komende zaterdag speelt de club uit Leeuwarden thuis tegen de hekkensluiter en kan dan opnieuw een stap zetten in de richting van lijfsbehoud. De Cambuur-fans hopen dan op een herhaling van zondag.

Tegen PEC Zwolle was de ploeg van Lodeweges ijzersterk en de trainer werd dan ook met een 7,5 beoordeeld, het beste van alle coaches in de Eredivisie. Daarmee stijgt de in Canada geboren oefenmeester naar de eerste plaats in het trainersklassement, waarin Peter Bosz (Vitesse) de tweede plaats bezet en Henk Fraser (ADO Den Haag) de nummer drie is. Die laatste is prima begonnen als opvolger van de ontslagen Maurice Steijn getuige de vier punten uit twee duels.

Hulde  |:)

Marc S

Citaat van: Lwdscc op februari 17, 2014, 12:25:55
Na de 3-1 thuiszege op PEC Zwolle is Dwight Lodeweges de nieuwe koploper in het VI-trainersklassement. De coach van SC Cambuur passeert Peter Bosz, die met Vitesse al vijf duels zonder overwinning is in de Eredivisie.

Lodeweges bezet met SC Cambuur na de 24ste speelronde een knappe veertiende plaats, maar de voorsprong op Roda JC Kerkrade bedraagt slechts vier punten. Komende zaterdag speelt de club uit Leeuwarden thuis tegen de hekkensluiter en kan dan opnieuw een stap zetten in de richting van lijfsbehoud. De Cambuur-fans hopen dan op een herhaling van zondag.

Tegen PEC Zwolle was de ploeg van Lodeweges ijzersterk en de trainer werd dan ook met een 7,5 beoordeeld, het beste van alle coaches in de Eredivisie. Daarmee stijgt de in Canada geboren oefenmeester naar de eerste plaats in het trainersklassement, waarin Peter Bosz (Vitesse) de tweede plaats bezet en Henk Fraser (ADO Den Haag) de nummer drie is. Die laatste is prima begonnen als opvolger van de ontslagen Maurice Steijn getuige de vier punten uit twee duels.

Zeker netjes!

marrumer

en terecht, hij is de enige die zich niet als een idioot afreageert op de vierde man!

Yellow Army

Beheerst, nuchter, realistisch, gentleman, ietwat saai, maar ontzettend veel verstand van voetbal.
Area 58

Goutum

Al vind ik wel dat we de rol van Henk niet moeten vergeten. Hij was het die voor een omslag in denken zorgde door uit te gaan van eigen kracht, vooruit te voetballen en baas te worden in eigen huis. In feite borduurt lodeweges daar nu op voort.

wiekie1969

Citaat van: kapseltje op februari 11, 2014, 20:14:55
Er wordt tot nu toe zo'n bange tactiek gehanteerd in uitwedstrijden. Waar heeft dat tot nu toe tot geleid (gelijd!)? Ik snap niet waarom er steeds weer zo ver naar achter wordt gelopen zodra de spelers/TS het gevoel hebben dat er een 'resultaat' staat. Tenenkrommend slecht spel volgt. Afgelopen zondag leek het wel alsof heracles vrij spel kreeg tot de 16 meter :?. Ja, dan vraag je er ook om.

Je ziet vaak dat we sterk beginnen. Er wordt goed druk gezet; iedereen zit er bovenop. De tussenstanden liegen er dan ook niet om: 0-1 tegen AZ, Twente, Heracles en 1-2 (?) tegen RKC. Maar gelijk na het doelpunt dan zie je het vaak helemaal inzakken. Het lijkt wel of de spelers niet weten wat ze moeten doen zodra ze voorstaan/gelijk in een uitwedstrijd. Alle ballen gaan tikje terug en iedereen rekt tijd. Lekker makkelijk voor de tegenstander. Zo laat je ze juist in het spel komen, en dat is ook wel gebleken om de voorbeelden van hierboven maar weer te gebruiken: AZ: volledig van de mat geveegd (zij hadden nog wel meer doelpunten verdiend), Twente in de tweede helft idem. Heracles miste dan net nog de kwaliteit om ons te overrompelen. Alsnog hadden ze het verdiend om met 3/4-1 te winnen. RKC was nog wel het ergste: 2-2 en zij kregen nog een rode kaart ergens in de 80ste minuut volgens mij. En we blijven gewoon traag spelen en rustig aan doen. Tevreden met een 2-2 bij RKC terwijl zij een rode kaart hebben!? Dat soort wedstrijden kan ons zomaar de kop kosten aan het einde van de competitie. In het algemeen: zodra we voor staan voel je het al aankomen dat de rest van de wedstrijd fokking hard billenknijpen wordt ;(.

De enige uitwedstrijd waarbij ik het gevoel had dat we echt meer hadden verdiend was tegen dkv en juist daar zetten we de hele wedstrijd vol druk, en dat was mss dan ook wel onze beste uitwedstrijd tot nu toe ondanks het resultaat.

Natuurlijk missen we de pure kwaliteit om te domineren in uitwedstrijden. Maar ik verlies liever twee derde van de tijd wedstrijden (dik) en dat je daarnaast af en toe wint door te 'domineren'.

Eigenlijk wil je schreeuwen bij een voorsprong:  :0= LEEUWARDEN AANVALLEN GVD  :0= Dat bange heeft ons bijna nog niks opgeleverd, behalve deze onverdiende punten: 0-0 eagles (100 voorzetten houtkoop en antonia + corners, goed weggekomen), 0-0 psv (toivonen 90ste min? + al die andere kansen), 2-2 rkc (gelijkwaardige wedstrijd, na rode kaart: Alles tikje terug! We staan 2-2 VOOR (!), OMG), Heracles (zegt genoeg dat ze 2x voor opendoel missen...).

Kan nog wel even doorgaan, maar dat bespaar ik jullie  :insane

Heeft in mijn ogen met gebrek aan ervaring en kwaliteit te maken.

Galdiano

Citaat van: wiekie1969 op februari 18, 2014, 22:20:27

Zo'n lange analyse, en jij komt met twee zinnen?
Had minimaal een twee keer zo'n lange negatieve analyse van je verwacht  :_schater
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Clint

Ja, ik ook. Dat het de schuld is van Arts, of zoiets. :devil

denistel

Citaat van: wiekie1969 op februari 18, 2014, 22:20:27

en als tegenstanders achter komen ze dan meer de aanval kiezen en meer de lange bal spelen om de gelijkmaker te scoren.

TM

Citaat van: clint op februari 19, 2014, 07:39:37
Ja, ik ook. Dat het de schuld is van Arts, of zoiets. :devil

In uitwedstrijden merk je inderdaad nog een beetje Arts. Zonde! 8)

wiekie1969

Volgende week met de mannen El Makrini, Paco en Herr Ritzmaier op het middenveld graag!!!!!!

sunderland

Topwissel op juiste moment!

Collingwood

Net alle interviews even gezien/gehoord: wat een verademing deze man. Altijd rustig, eerlijk en realistisch in zijn reactie's, een echte gentleman. We mogen blij zijn dat iemand als Lodeweges in de media onze club vertegenwoordigt.
Kalmte alleen kan u redden.

papier

Citaat van: Collingwood op maart 03, 2014, 08:59:19
Net alle interviews even gezien/gehoord: wat een verademing deze man. Altijd rustig, eerlijk en realistisch in zijn reactie's, een echte gentleman. We mogen blij zijn dat iemand als Lodeweges in de media onze club vertegenwoordigt.

Helemaal mee eens. Daarnaast vind ik doorgaans zijn wissels ook echt prima, gisteren ook een aanvallende wissel met Paco eraf en Hemmen erin. Beter 2-0 eraf en het hebben geprobeerd dan 1-0 vasthouden en niet iets proberen. Hulde.

speculeter

Citaat van: papier op maart 03, 2014, 09:03:36
Helemaal mee eens. Daarnaast vind ik doorgaans zijn wissels ook echt prima, gisteren ook een aanvallende wissel met Paco eraf en Hemmen erin. Beter 2-0 eraf en het hebben geprobeerd dan 1-0 vasthouden en niet iets proberen. Hulde.
helemaal eens!