Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
50 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Pieter Bos

Gestart door Collingwood, juni 16, 2016, 15:18:02

Vorige topic - Volgende topic

Montana

Citaat van: Cambuur Groningen op april 10, 2022, 18:35:18
vertel? Heb je iets opgevangen?

Dat is het plan.
Wat ik bedoel is dat de wereld er straks ook weer heel anders uit kan zien.

Noordcambuur

Citaat van: Montana op april 10, 2022, 18:27:23
Zo?n 80% van de basis blijft in tact en er komen echt een paar toppers voor ons bij.
Misschien word je wel heel blij van onze toekomstige ?6? en linksbuiten..  ;)
Montana ik hou je er aan :zweep

Noordcambuur

Citaat van: J.v.G. op april 10, 2022, 18:46:58
Omdat je ook een goede bank nodig bent ;)
haha bist ek een toppertje  :thumbsup

zeewolde

Citaat van: Montana op april 10, 2022, 18:27:23
Zo?n 80% van de basis blijft in tact en er komen echt een paar toppers voor ons bij.
Misschien word je wel heel blij van onze toekomstige ?6? en linksbuiten..  ;)
Lekker man Pfl?cke en monteiro :devil

J.v.G.

Beloning voor uitstekend keeperswerk Pieter Bos blijft uit bij Cambuur: 'Ik tink dat ik wol in prima pot keept ha'

In een wedstrijd die werd overschaduwd door een woekerend buikgriepvirus in de selectie van SC Cambuur, bleef doelman Pieter Bos fier overeind. Hij kocht er weinig voor. ,,Want we steane wer mei lege hannen.??

Door Johan Stobbe

Het statistiekje dat Cambuur-trainer Dennis Haar kort na de wedstrijd tegen Vitesse onder ogen kreeg, was duidelijk. ,,Ze hebben 31 doelpogingen gedaan??, wist Haar. Daarvan ging er dus maar eentje in. Liefst dertien keer stond doelman Pieter Bos een Arnhemse treffer in de weg.

De 25-jarige Buitenposter was een van de spelers die overeind bleef, sinds zich zaterdagochtend een onzichtbare vijand in de spelersgroep wurmde. Buikgriep, het heerst overal en het bleef de selectie van Cambuur niet bespaard.

De ene na de andere speler viel om met klachten als overgeven en diarree. Het strijdplan dat Haar had, kon overboord toen de beoogde basisklanten Mees Hoedemakers en Robin Maulun ten prooi vielen aan het virus.

Daar bleef het niet bij. Tijdens de warming-up haakte Doke Schmidt af en Jhondly van der Meer, Michael Breij en Sekou Sylla werden eveneens geveld. Een paar anderen hadden wel klachten, maar speelden toch. De spoeling was immers al zo dun geworden.

?Je kunt niet echt spreken van een goede voorbereiding?

In de bus op weg naar het stadion kwamen geruchten dat de wedstrijd wellicht zou worden afgelast de nog fitte spelers ook ter ore. ,,Je kunt niet echt spreken van een goede voorbereiding??, concludeerde Erik Schouten.

Hij wist dat er niets anders op zat dan de mouwen opstropen en knokken tot het laatste restje energie echt was opgebruikt. ,,Op karakter zijn we een eind gekomen??, wist de aanvoerder. ,,Alleen levert dat geen punten op en dat is jammer.??

Een punt was zo welkom geweest. Cambuur zit in een lastige fase. De resultaten na de winterstop (5 puntjes) zijn ronduit slecht. ,,Etsenien by Cambuur hunkert nei punten??, zei doelman Pieter Bos in aanloop naar de wedstrijd. Hij vormt daarop geen uitzondering. Bij zijn vierde wedstrijd in de basis wilde Bos ook wel eens wat anders dan een nederlaag.

Aan hem lag het niet. De Buitenposter was er hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor dat Cambuur tot de laatste seconde mocht hopen op een gelijkspel. De goede reddingen volgden elkaar op. ,,Ik tink dat ik wol in prima pot keept ha??, erkende Bos bescheiden.

Strafschop ingetrokken

Al na twee minuten leek hij aan de bak te moeten, toen Lo?s Openda met de bal in de hand rond de penaltystip drentelde in afwachting van het oordeel van de VAR. Scheidsrechter Edwin van de Graaf zag als een van de weinigen een strafschop in de schouderduw van Alex Bangura. Het was uiteindelijk buitenspel dat ervoor zorgde dat de strafschop werd ingetrokken.

Bos kreeg het daarna druk zat, want Cambuur werd naar achteren gedrongen. De doelman dook met gevaar voor lijf en leden voor de op hem afstormende Openda, tikte een kopbal van Jacob Rasmussen naast zijn doel en was attent toen Eli Dasa hem met een schot in de korte hoek wilde verrassen.

Drie minuten voor de pauze was Openda Bos toch de baas. Een steekbal van Matus Bero bereikte door de benen van Calvin Mac-Intosch de vrijstaande spits, die alleen op Bos af kon gaan en de 1-0 binnen schoof.

Uldrikis stond met maagklachten op het veld

Cambuur bleef knokken. Ook al raakten de energietankjes langzaam leeg. Roberts Uldrikis stond bijvoorbeeld met maagklachten op het veld, maar bleef knokken voor elke bal. ,,Tijdens de warming-up voelde ik me niet zo lekker??, erkende de Letse spits. ,,Maar met een paar pillen erin ging het wel.??

Hij weigerde toe te geven aan het buikgriepvirus. Uldrikis wilde dolgraag zijn uitblinkende doelman terugbetalen met een doelpunt. Want ook na de pauze onderscheidde Pieter Bos zich met een handvol prima reddingen. ,,Hij houdt ons in de wedstrijd??, wist Haar.

Aan de andere kant bleven echte kansen uit voor Cambuur. Mogelijkheden waren er wel. Met iets meer rust had er wellicht meer ingezeten. ,,Ik had in het veld het gevoel dat we ?m nog gingen maken??, zei Schouten, die zelf ook met een leeg tankje kampte, nadat hij deze week vijf dagen ziek thuis zat. ,,Het moest op karakter en dat deden we. Daar ben ik trots op.??

Telkens net niet

Het ontbrak Cambuur voorin echter aan stootkracht. Met name Alex Bangura en Issa Kallon leverden matige voorzetten af, nadat ze over links waren opgestoomd. En Mac-Intosch kreeg vlak voor het vijandelijke doel een bal net niet goed onder controle. Het was telkens net niet.

Gezien het spelbeeld was een punt wellicht ook wat te veel geweest, maar gezien de strijdlust die de Leeuwarders ondanks de waardeloze voorbereiding toonden, was het wel een mooie beloning geweest. Ook de aanvallende wissels die Haar in de slotfase toepaste, hadden een beter lot verdiend. Het mocht allemaal niet baten.

Collingwood

Mooi tot het einde van het seizoen laten staan. Dan weet je (na 9 gekeepte wedstrijden) wel of je het met hem aan durft als eerste keeper, idealiter dan met een ervaren tweede man die moeiteloos in kan vallen. Dit ervan uitgaande dat Stevens weggaat.
Kalmte alleen kan u redden.

Montana

Idd laten staan nu. Stevens vertrekt toch.
(En hetzelfde geldt voor Jacobs en Joosten; mooi op het bankje).

J.v.G.

Citaat van: Montana op april 11, 2022, 10:42:44
Idd laten staan nu. Stevens vertrekt toch.

Precies, en Stevens lekker op de tribune zetten.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Vond hem goed keepen, vooral op de lijn en bij uitkomen bij uitbraken, heel attent. In het meevoetballen in de opbouw is stevens echt nog veel beter
Henk, held, bedankt

J.v.G.

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 11, 2022, 11:04:33
Vond hem goed keepen, vooral op de lijn en bij uitkomen bij uitbraken, heel attent. In het meevoetballen in de opbouw is stevens echt nog veel beter
Kwestie van wedstrijdritme, ik vind dat Bos makkelijke trap heeft en soepeler beweegt in de goal.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: J.v.G. op april 11, 2022, 11:08:45
Kwestie van wedstrijdritme, ik vind dat Bos makkelijke trap heeft en soepeler beweegt in de goal.
Zou kunnen, hij is nu soms gewoon te laat/ traag en niet scherp in de plaatsing
Henk, held, bedankt

Viper

Ondanks de tegengoals weer een prima pot van onze tweede keeper.

Noordcambuur

Dikke blunder zat er helemaal naast ik hoop niet dat we hem als eerste keeper halen.
Dan kunnen we direct naar KKD.

De Gast

Tsja heeft het nadeel in een dramatisch draaiend elftal te spelen waarin hij ondanks zijn vele reddingen de punten ook niet kan pakken.

AL

Nou ik vond hem prima keepen.
Het enige lichtpunt in een armoedig Cambuur.