Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 15
  • Total: 15
15 gasten, 0 leden

Adnane Tighadouini

Gestart door De Gast, februari 20, 2013, 09:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Jonges as Adje binne momentfoeballers die met 1 enkele geniale aksie un wedstried beslisse kinne. Kist niet ferwachte datter 90 minuten lang draaft of sien teugenstander dolt, dan hattur niet bij Cambuur speuld.

piene hassus

Ik fraag niet meer dan in elke helft un aktie, niet un 1e helft niks doen en inne 2e helft akties make. Tis net of hette trener hem inne rust even toesproken

Dokkumer

Ach op een enkeling na -Bijker, v.d. Laan- waren de mannen allemaal ondermaats inne eerste helft. Ik fien dat Adje met sien skitterende goal en moaie aksie heul feul goed maakt het. En wie de goal mist het...

:0=EIGEN SKULD Mut je mar wat minder súpe inne rust :devil

kapseltje

Zou mooi wezen als we Adnane na dit seizoen kunnen behouden.

Goudvinger

Wanneer tekent deze man voor drie jaar?  :proost

papagaaiensoep

Bin fan van grillige spelers als Adje, hopelijk volgend seizoen weer geniete! En dan hek het niet over de grillighied a la een Maachi hè, want die werd echt lui op een geven moment.Het de Leeuw volledig doen vergeten, ondanks de vermeende pech van de Leeuw. Die vent brengt dit seizoen helaas niet wat 'ie vorig seizoen meer bracht.

LwD-West

Het is zeker een goede speler, een speler die soms (te) vaak voor eigen succes gaat. Maar dat kan ik in ons voordeel werken. Ik zeg houden en laten doorgroeien in 058 , bij vite$$e komt hij toch nooit op het veld.

el haj

[yellow]Tighadouini:[/yellow] 'Het is een droom die uit is gekomen met dank aan Allah' Adnane Tighadouini had een groot aandeel in het kampioenschap, dat SC Cambuur afgelopen vrijdag door de misstap van FC Volendam behaalde. De Marokkaanse aanvaller die dit seizoen door Vitesse verhuurd is aan de Friese club, geeft in een gesprek met Atlas-Lions.nl een reactie over het afgelopen seizoen, het behaalde kampioenschap en over zijn toekomst.

Adnane Tighadouini: 'Ik begon heel goed bij SC Cambuur. In het begin was het wel altijd invallen omdat ik er net bij kwam. Aan het einde van de transferperiode werd ik pas op huurbasis aangetrokken en het team was al aan de competitie begonnen. Ik mocht elke wedstrijd wel een half uur spelen of zelfs direct na rust invallen. Ik speelde goed en het ging altijd lekker tijdens de invalbeurten. De trainers waren tevreden en toen kreeg ik mijn eerste basisplaats tegen Veendam.'

Zijn eerste basisplek van het seizoen, was niet echt wat de Marokkaanse aanvaller er van verwachtte. Daar waar hij vorig seizoen door blessureleed vaak moest toekijken bij FC Volendam, sloeg het noodlot weer toe bij SC Cambuur: 'Tijdens de 60e minuut kreeg ik tijdens een actie een forse duw, waardoor ik lelijk terecht kwam op mijn schouder en rug. Die heb ik door die val gekneusd, waardoor ik een tijdje uit de roulatie was. De eerste twee weken heb ik heel moeilijk kunnen trainen. Daarna ging het beter en ik viel zo nu en dan in, ondanks dat ik niet helemaal fit was. Heel goed ging het destijds niet. Ik raakte daarna weer geblesseerd aan mijn enkel en later weer aan mijn andere enkel. Door de blessureleed en omdat ik een keer ziek was moest ik enkele duels vanaf de tribune toekijken.'

Tighadouini kwam sterk terug van zijn blessure en daarmee werd hij een belangrijke schakel in het elftal van interim-trainer Henk de Jong: 'Op 30 november 2012 was ik jarig en mocht ik tegen Telstar weer in de basis beginnen. Ik speelde een hele goede wedstrijd en heb twee keer gescoord. De kans die ik heb gekregen om mezelf te bewijzen heb ik met beide handen gegrepen. Op dat moment heb ik gedurende de competitie gewacht en toen is het balletje gaan rollen. Sindsdien heb ik elk duel gespeeld. Ik werd belangrijk voor het team door doelpunten te scoren en assists te leveren. Van de trainer kreeg ik constant te horen dat ik belangrijk werd voor het team en zo door moest gaan. Ik kreeg alleen maar positieve reacties Al Hamdoulillah.'

Daar waar Jupiler League koploper FC Volendam tijdens de laatste speelronde bij Go Ahead Eagles onderuit ging, won Cambuur wel bij Excelsior. Door het goede spel van de Leeuwarders in de laatste zes duels, geloofde men heilig in de titel: 'De laatste zeven wedstrijden hebben wij allemaal gewonnen Al Hamdoulillah en daardoor zijn we kampioen geworden. Ik heb er stiekem op gehoopt en vaak aan gedacht dat het ons zou kunnen lukken. Het ook fantastisch dat je tijdens de kampioenswedstrijd scoort en dat geeft een heel goed gevoel. De spelers van Go Ahead Eagles hebben hun plicht gedaan en dat moet ook gezegd worden.'

De 20-jarige aanvaller kon na het behalen van de Jupiler League titel zijn geluk niet op. Een droom kwam uit voor Tighadouini, die een goed seizoen bij SC Cambuur beloond zag worden: 'Ik ben echt blij dat we al hamdoulillah kampioen zijn geworden. We hebben een fantastische groep met fantastische spelers. Het is een droom die uit is gekomen met dank aan Allah. Vrijdagavond tijdens de 85e minuut stond mijn moeder op om te gaan bidden. Tijdens haar gebed heeft ze een dua (smeekbede) gedaan waarin ze hoopte dat ik zou scoren. Tijdens haar gebed heb ik de 0-2 gescoord tegen Excelsior. Toen ze dat tijdens haar gebed hoorde, barstte mijn moeder in tranen uit. Toen ze me dit had verteld werd ik emotioneel en kon ik mijn tranen niet meer bedwingen. Dit is gewoon zó mooi. Al mijn familieleden waren tevens meegereisd naar Rotterdam. Mijn vader en mijn opa die mij vanaf kleins af aan al volgen waren er ook bij. Voetbal is hun leven en als je vrijdag de blijdschap bij ze zag. Dat is gewoon onbeschrijfelijk. Daar doe je het voor. Wat ik afgelopen vrijdag heb meegemaakt, was al hamdoulillah echt geweldig.'

Zoals het er naar uitziet, komt Tighadouini volgend seizoen uit in de Eredivisie. De grote vraag is of dit met Vitesse , Cambuur of toch met een andere club zal zijn: 'Ik kan nog weinig zeggen over volgend seizoen. Ik kom uit de jeugd van Vitesse en het is altijd mijn club geweest. Ik heb me altijd goed gevoeld bij Vitesse. Hier bij Cambuur voel ik me ook thuis. Ik heb een goed gevoel bij de supporters, spelers en bij technische staf. Ik moet even afwachten, omdat Vitesse me weer terug wil hebben. Cambuur wil me hier ook houden en er zijn enkele andere clubs geïnteresseerd. Ik weet zelf ook niet wat er gaat gebeuren en ik weet ook niet wat ik er allemaal over kwijt kan. Binnenkort heb ik een gesprek met Vitesse en vanaf 20 juni dien ik me daar in principe te melden.'

'We zullen zien wat het wordt. Cambuur is ook een hele leuke club en vanaf volgend seizoen is deze in de Eredivisie te bewonderen. Ik maak bij Cambuur een goede kans om wekelijks te spelen, dus het is zeker niet verkeerd om hier nog een seizoen te blijven. Maar bij Vitesse gaat er nog een hoop veranderen, dus we zullen zien waar ik volgend seizoen speel', aldus de kersverse kampioen van de Jupiler League.

bron: Atlas-Lions

oost058

Nou, laten we hopen dat ie hier blijft al hamdoulillah

DC

Citaat van: oost058 op mei 06, 2013, 15:23:02
Nou, laten we hopen dat ie hier blijft al hamdoulillah
:_schater  :_schater  :_schater

Ik hoop ook dat hij blijft, na de winterstop enorm belangrijk voor ons geweest!
Vond het trouwens wel leuk om te zien dat hij na afloop van de wedstrijd op het veld aan het bidden was met een fles  :jupiler naast hem. Maar het zal hem vast door Allah vergeven worden  ;)

Supersub

Hahaha word hem vast vergeven!
Maar er zijn wel een aantal onzekerheden binnen de selectie zoals Adnane. Hij houd de deur open omdat hij denkt bij ons vaker aan spelen toe te komen. Hier moet op ingespeeld worden door Lodeweges en Co.
Want hij is zeker belangrijk geweest.

Yellow Army

Lekker een jaartje hier blijven, hier zal hij op het veld staan en niet op de bank bij bv een vitesse.
Area 58

piene hassus

En dan nog un bitsje meer metferdedige dan staat de back oek niet te teugenover twee aanfallers

el haj

EDE - ,,Ik keek op het scorebord. Daar stond 85 minuten en een 0-1 voorsprong op. Dat is een riskante stand. Ik dacht toen: wat zou het mooi zijn als ik de 0-2 maak. En laat dat nu uit de eerste de beste aanval ook gebeuren. Ik was door het dolle heen. Het was de bevrijdende treffer. Ik voelde mij even als een vogel en had echt het 'wauw' gevoel.''
Aan het woord is Adnane Tighadouini. De 20-jarige Edenaar promoveerde vrijdagavond met SC Cambuur naar de eredivisie. Omdat koploper Volendam bij Go Ahead Eagles verloor, was de 0-2 zege bij Excelsior voldoende. Voor de huurling was het geen verrassing dat Volendam op de laatste speeldag struikelde. ,,Het is voor iedereen lastig in Deventer. Ik had echt vooraf het gevoel dat we kampioen zouden worden.''

Tighadouini wist hoe de stand van zaken was bij Go Ahead tegen Volendam. ,,Er waren een hoop supporters meegekomen. Aan hun juichen konden we merken dat de stand gunstig voor ons was. Hoewel ik wel in eerste instantie dacht dat het 1-0 was, maar dat bleek toen 1-1 te zijn. Achteraf was ik nog blij dat ik kon spelen. Ik had de hele week last van mijn kuit gehad, en nauwelijks kunnen trainen.''

Nadat duidelijk was dat Cambuur het tweede kampioenschap in de clubhistorie (eerste 1992) had gepakt, was het feest. ,,Eerst hebben we feest gevierd in het Excelsior stadion. Daarna zijn we terug gegaan naar Leeuwarden. Daar stonden de supporters ons op te wachten, en was het ook feest. En maandagavond zijn we in Leeuwarden nog gehuldigd.''

Droomscenario
Daarmee kwam het droomscenario uit voor de Marokkaan, die aan het begin van het seizoen op huurbasis verhuisde van Vitesse naar SC Cambuur. ,,Nadat ik in het begin wat kleine blessures heb gehad, is het net voor de winterstop gaan lopen. De kans die ik kreeg heb ik gegrepen. Als linksbuiten een aardig seizoen gehad met uiteindelijk 22 wedstrijden en zeven doelpunten.''

SC Cambuur bivakkeerde lang rond de vijfde, zesde plaats. Voor de clubleiding reden voldoende trainer Alfons Arts te ontslaan. Assistent Henk de Jong kreeg de leiding. Na eerst een nederlaag tegen Almere City, werd zeven keer op rij gewonnen. ,,Ik vond het ontslag eerlijk gezegd een beetje raar. Henk de Jong heeft het wel goed opgepakt. Hij heeft vooral gezorgd dat de druk er af was. Ja, toen ging het lopen. Een paar weken geleden kregen we het idee dat de titel mogelijk was. En ja, het faillissement van Veendam kwam ook goed uit voor ons. Van hen hadden wij verloren.''

Sinds het jaar 2000 speelt SC Cambuur nu weer op het hoogste niveau. Vraag is of dat met de inwoner van Ede zal zijn. ,,In principe moet ik mij bij Vitesse op 20 juni weer melden. SC Cambuur wil mij behouden. De eredivisie is natuurlijk goed voor mij én een uitdaging. Er komen gesprekken. Op zich wil ik wel hier blijven. Dat hangt ook van Vitesse af. Wie blijven daar en komen er weer een hoop nieuwe buitenlanders?''

,,Zeker is dat ik hier veel heb geleerd. Ben als voetballer volwassener geworden. Ook fysiek sterker en weet beter wanneer ik wel en wanneer ik geen acties moet maken. Ik hoop mij nu te bewijzen in de eredivisie. Maar het is nog even afwachten waar.''

bron

SCCornjum

Afgelopen maandag met Adje gesproken, heel symphatiek, wil erg graag blijven niet alleen bij Cambuur maar ook voor de supporters en stad.

Leeuwarden heeft voetballers echt wat te bieden, zo vertelde hij.....
Watching Football Is Not A Crime