Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 83
  • Total: 84
  • fred
83 gasten, 1 lid
fred

Issa Kallon

Gestart door Collingwood, augustus 14, 2017, 17:02:18

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Citaat van: Bankzitter op januari 10, 2022, 19:30:52
Gelimiteerde transfersom , dan is het toch verder geregeld.
Al zal zijn zaakwaarnemer hem dat wel afraden, want hij heeft er zelf niks aan.
worden altijd vieze zaakjes gespeeld b.v. Teken geld :y

Collingwood

90 minuten op de bank gebleven tegen Algerije.
Kalmte alleen kan u redden.

Delfzijl/Cambuur

Maar algerije is 1 van de favorieten....
Wel een lekkere 0 - 0 dan....

EdsjeSCC

En de Leone Stars deden het prima dus geen reden tot veel wisselen (2)

denistel

bijna alle wedstrijden gezien tot nu toe niveau is niet best
vind ik,

EdsjeSCC

Geldt voor mij hetzelfde, het is echt niet om aan te gluren. Alleen Nigeria was dan nog aardig

Noordcambuur

Kallon valt in bij een achterstand van 2-1

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Noordcambuur op januari 16, 2022, 18:35:58
Kallon valt in bij een achterstand van 2-1
en ze maken een belachelijke gelijkmaker: de keeper probeert de bal binnen te houden, bal rolt zo richting hhet doel en ze kunnen hem binnentikken, keeper raakt geblesserd en veldspeler moet op doel...  :_schater
Henk, held, bedankt

Kuzmanovic-Apeldoorn

Straks blijft ie nog langer weg...
Henk, held, bedankt

Noordcambuur

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 16, 2022, 19:00:34
Straks blijft ie nog langer weg...
jaaa verdomme dat moet ook niet.

Specuveter

Hij kan op het vliegtuig terug naar huis.

zeewolde

Vanavond nog naar huis, morgen vrij , zaterdag basis?

grijskijker

Afrikaanse droom Issa Kallon spat uiteen: 'Moest het alleen met invalbeurten doen'

Door Chris Tempelman (VI)

Issa Kallon beleefde een teleurstellend Afrika Cup-toernooi. Met zijn land Sierra Leone overleefde hij de groepsfase niet en zelf maakte de rappe buitenspeler van SC Cambuur maar weinig minuten op het titeltoernooi in Kameroen. Toch is er ook de trots. Sierra Leone had weer een Kallon in de gelederen.

Kallon twijfelde lang of hij wel voor Sierra Leone wilde uitkomen. ?Het heeft lang geduurd voordat ik dat besluit nam, ik was altijd in beeld bij de Nederlandse jeugdploegen. Toen heb ik Sierra Leone afgehouden. Uiteindelijk leek dit me wel het juiste moment. Ik heb inmiddels wel door dat ik het Nederlands elftal niet ga halen, daar moet je realistisch in zijn. Ik ben 26 en mijn enige kans op een interlandcarri?re was met Sierra Leone. Spelen op een eindtoernooi was een droom. Ik wilde niet langer wachten en heb toegehapt. Nu moest ik deze kans wel grijpen.?

Het Afrikaanse land had Kallon, een neef van de beroemde Mohamed Kallon, al langer in het vizier. De naam Kallon heeft een magische klank in Sierra Leone, oom Mohamed speelde onder meer voor Internazionale in de Serie A. Issa vertelde al eens dat hij in 2005 als kleine jongen bij het Champions League-duel tussen PSV en AS Monaco (waar Mohamed destijds voor uitkwam) bij zijn oom op bezoek ging. Nu was het de beurt aan Issa om zijn land te vertegenwoordigen.

?Ze hebben me altijd wel gevolgd in Sierra Leone. Ze kennen het verhaal dat ik het neefje van Mohamed Kallon ben. Dat is mooi, ik ben met open armen ontvangen. Voor we vertrokken naar Kameroen ben ik teruggeweest. Dat was voor mij voor het eerst sinds 2002. Het leefde enorm, het was 25 jaar geleden dat ze erbij waren op de Afrika Cup. Op de weg naar het vliegveld stonden de mensen ons uit te zwaaien, ze renden achter de bus aan, ze waren uitzinnig. Het was echt super om te zien zoals ze erin opgingen.?

De Afrika Cup zelf mondde uit in een teleurstelling. Na gelijke spelen tegen Algerije en Ivoorkust verloor Sierra Leone van Equatoriaal-Guinea. ?We hadden veel geluk bij die gelijke spelen. Bij Algerije en Ivoorkust troffen we ook Europese topspelers, dat zijn goede landen in Afrika. Je weet dat het in dat soort wedstrijden moet meezitten, wil je een resultaat halen. Dat zat het ook. De eerste helft tegen Algerije was redelijk, tegen Ivoorkust met Sangar? en Haller was het een wonder dat we een punt haalden. In Sierra Leone was het feest. Ik heb beelden en foto?s gezien van feestende mensen op straat, iedereen was buiten. Een beetje zoals Nederlanders Oranje-succes vieren.?

Voor de allesbeslissende wedstrijd tegen Equatoriaal-Guinea was winst voldoende om een ronde verder te komen. ?Een mindere tegenstander dan de eerste twee landen, maar dat is juist het de moeilijkheid.? Kallon voorspelde het al voor de derde groepswedstrijd en kreeg gelijk. ?We moeten op de winst spelen, geen idee of we dat kunnen?, vroeg hij zich af. Het antwoord kwam. Kallon viel nog in, kreeg een strafschop mee, maar die miste Sierra Leone. Einde Afrika Cup, einde van een droom en voor Kallon een einde aan een onbevredigend toernooi.

'Als ik de spelers zie die bij ons in de basis stonden, dan had ik daar ook kunnen staan'

?Ik heb geen spijt, hoor, maar ik had er wel meer van verwacht. Ik had op meer minuten gehoopt en daar eigenlijk ook wel op gerekend. Als ik de spelers zie die bij ons in de basis stonden, dan had ik daar ook kunnen staan. Ik speel in een betere competitie dan zij en ik mag toch zeggen dat ik het de laatste anderhalf jaar bij Cambuur redelijk goed gedaan heb. Zeventig procent van de spelers uit deze selectie speelt in Europa, maar het hoogste niveau in Zweden of Denemarken is in mijn ogen minder dan de Eredivisie. Het stelde me teleur dat ik het met invalbeurten moest doen. Ik heb het wel zwaar gehad, vond het moeilijk te begrijpen. Ik had op zich wel goed contact met de bondscoach, kon best met hem praten, maar als trainer was hij niet de beste.?

'Met betere coaches is er bij heel wat Afrikaanse landen meer uit te halen'

Het is toch een terugkerend probleem in heel Afrika. De deelnemende landen worden niet gecoacht door erkende toptrainers. ?Met betere coaches is er bij heel wat Afrikaanse landen meer uit te halen. Daar ben ik van overtuigd. In Europa zie je ook dat Afrikaanse spelers best goed in een systeem kunnen spelen. Daar is echt veel winst te behalen, tactisch is het nu eenmaal niet zo sterk wat je hier bij de meeste landen ziet.?

Kallon, opgegroeid volgens de Nederlandse wetten, moest ook omschakelen. ?Je moet het loslaten, niet gaan vergelijken. Gewoon de knop omzetten, het is niet als in Nederland waar je het over looplijnen en systemen hebt. Dat moet je wel beseffen.?

'Je speelt hier voor je toekomst, om een transfer te verdienen. Je ziet spelers die echt een charmeoffensief voeren om in beeld te komen bij clubs'

Kallon ziet nog een verschil tussen Afrikaanse en Europese spelers. ?Het is ieder voor zich, dat is heel duidelijk?, zegt hij stellig. ?Je speelt hier voor je toekomst, om een transfer te verdienen. Je ziet spelers die echt een charmeoffensief voeren om in beeld te komen bij clubs.? Ook Kallon denkt aan zijn toekomst. ?Je weet dat clubs hier kijken naar spelers, mijn contract loopt komende zomer af bij Cambuur, ik kan een interessante speler zijn.?

Kallon keert deze week terug in Leeuwarden, maar hij weet nog niet hoe zijn toekomst eruitziet. ?Ik heb nog niet definitief gezegd dat ik niet verleng of dat ik niet wil blijven, maar ik ben wel op een leeftijd dat ik misschien nog een stapje kan maken. De club kent mijn ambities, misschien dat ze nog wat geld in de vorm van een transfersom willen krijgen en dat ze me nu al willen laten gaan. Misschien ben ik mijn basisplaats wel kwijt als ik terugkom, we zullen het zien. We zullen gaan praten over mijn toekomst, denk ik. Er zijn ge?nteresseerde clubs, voor nu of na dit seizoen.?

CambuurAmersfoort

Die moet je gewoon deze winterstop verkopen. Heeft echt veel voor ons betekent maar ik verwacht ook niet meer dat hij gaat verlengen en we zijn toch al nagenoeg veilig dus liever nu verkopen en er een paar ton aan overhouden en dan rustig gaan kijken naar een goede vervanger voor volgend jaar.

Ik denk dat hij nog wel de stap naar een Twente of Utrecht zou kunnen maken. Zou mooi voor hem zijn.

denistel

die gast het alles aan cambuur te danken hij zou zich wel wat anders op
mogen stellen is mijn mening. en ja inval beurten wist je vant e voren toch
al net als sambissa. ze hadden gewoon hier moeten blijven