Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
88 gasten, 3 leden
mario, Poetser, Bankzitter

Erik Bakker

Gestart door Thieske, maart 08, 2013, 12:17:13

Vorige topic - Volgende topic

SCC

Bij Bakker wordt door sommigen hier niet objectief gereageerd. Als je iets wil vinden, tref je op dit niveau "gelukkig" voor diegenen in iedere wedstrijd wel minstens 10 verkeerde keuzes.
Inderdaad, er was een slechte corner. En dat hij geen type el Makrini is is helder, maar die kon dan weer wat minder met een bal (Al had ik die er nu en zeker afgelopen eredivisie seizoen, erg graag erbij gehad).
Monteiro is, mits hij inde as blijft spelen prima, maar zodra hij een serie speelt, meent hij dat hij meer moet doen of kan en gaat hij uit positie lopen. De een ziet dit als een aanjager en teamspirit, ik zeg: daarmee benadeel juist je ploeggenoten.

Overigens viel het me op dat Bakker vrijdag een aantal malen verbaal vd Streek terecht zette omdat die niet goed positie koos en ruimtes voor anderen dichtliep. Wat zonde om te constateren dat vd Streek nu al zo lang uit vorm is.

Vlampiep

Citaat van: SCC op september 25, 2016, 13:47:02
Bij Bakker wordt door sommigen hier niet objectief gereageerd. Als je iets wil vinden, tref je op dit niveau "gelukkig" voor diegenen in iedere wedstrijd wel minstens 10 verkeerde keuzes.
Inderdaad, er was een slechte corner. En dat hij geen type el Makrini is is helder, maar die kon dan weer wat minder met een bal (Al had ik die er nu en zeker afgelopen eredivisie seizoen, erg graag erbij gehad).
Monteiro is, mits hij inde as blijft spelen prima, maar zodra hij een serie speelt, meent hij dat hij meer moet doen of kan en gaat hij uit positie lopen. De een ziet dit als een aanjager en teamspirit, ik zeg: daarmee benadeel juist je ploeggenoten.

Overigens viel het me op dat Bakker vrijdag een aantal malen verbaal vd Streek terecht zette omdat die niet goed positie koos en ruimtes voor anderen dichtliep. Wat zonde om te constateren dat vd Streek nu al zo lang uit vorm is.
El Makrini was vaak de stofzuiger op jet middenveld en Monteiro doet dat nuttige werk ook vaak.
Het leuke van voetbal is dat iedereen een mening  heeft over hoe hij het spel en de desbetreffende spelers heeft beleefd.

denistel

Citaat van: Agy op september 24, 2016, 21:46:37
Laat maar Otje... meende dat je er meer verstand van had...  als je niet ziet wat Bakker in dit systeem goed doet en Monteiro fout... ;(

de 1e helft was bakker gewoon verschrikkelijk slecht toch?

wat is jou uitleg dan dat hij steeds zo dicht naar de verdedigers gaat?die loopt
ie volgens mij gewoon in de weg.
tuurlijk doe ie ook goede dingen maar het is mij allemaal te veel breed en wat ik
zeg vrijdag oek heel vaak onnauwkeurig.

verder te weinig duels winnen en dat deed Monteiro juist wel maar zo zag ik het.

Vlampiep

Citaat van: denistel op september 25, 2016, 21:02:21
de 1e helft was bakker gewoon verschrikkelijk slecht toch?

wat is jou uitleg dan dat hij steeds zo dicht naar de verdedigers gaat?die loopt
ie volgens mij gewoon in de weg.
tuurlijk doe ie ook goede dingen maar het is mij allemaal te veel breed en wat ik
zeg vrijdag oek heel vaak onnauwkeurig.

verder te weinig duels winnen en dat deed Monteiro juist wel maar zo zag ik het.
Kest ut folges mij niet duudeluker zegge, en su zag ik ut oek.

piene hassus

Su dat oek komme omdat de cv's gien lange bal durve te geven en dat ie de bal ophalen gaat

PePe

Citaat van: piene hassus op september 26, 2016, 11:05:46
Su dat oek komme omdat de cv's gien lange bal durve te geven en dat ie de bal ophalen gaat

Volgens mij kan N Toko niet goed opbouwen?

denistel

zal vast ja maar de ruimtes worden dan nog kleiner vind ik en als ze em aan bakker geven
kaatst hij em weer of tikt em breed en loopt dat weer weg.dat zullen wel opdrachten zijn dan
maar ik zie niet wat we er  mee bereiken.en zeker niet tegen achilles die laten bakker gewoon
naar eigen helft zakken en volgen em niet.

Vlampiep

Ik denk dat ze het wel durven en kunnen, maar dat Maas opdracht geeft vanuit achter via het middenveld op te bouwen.
Dat was ook zijn spelwijze bij Vitesse en daar werd ook tot de doellijn gecombineerd.
En we weten allemaal dat toen hij daar mee begon, Vitesse dramatisch ging spelen.

Bankzitter

Het is volgens mij inderdaad niet de bedoeling dat de twee centrale verdedigers risico nemen of doorschuiven en ook Bakker moet sober spelen. Dus dat moet je de trainer verwijten en niet de spelers. Dat is ook de reden dat Bosz (veel risico) wordt gepasseerd.

Daardoor krijgt Anderson dan wel weer de kans om te voetballen, op de linkerkant wil dat nog niet zo lukken.

denistel

daar zit wat in en daar zit oek wel wat frustratie bij mij want ik ga liever van het
voetballende uit en vooral thuis.

hier komt iedereen bijna al1 om te verdedigen dus zou je eigenlijk wel 1 moeten hebben
die van achter uit goed voetballen en dat ontbreekt nu.

moodygrunn

Citaat van: denistel op september 26, 2016, 19:15:37
daar zit wat in en daar zit oek wel wat frustratie bij mij want ik ga liever van het
voetballende uit en vooral thuis.

hier komt iedereen bijna al1 om te verdedigen dus zou je eigenlijk wel 1 moeten hebben
die van achter uit goed voetballen en dat ontbreekt nu.

Dan zou je een van de 'slopers' achterin moeten vervangen door een voetballer. Zoals bijvoorbeeld vorig jaar E.Bakker van nood centraal achterin moest tegen Willem II. Wat mij betreft gewoon in dat soort potten N'Tokkie in de mandekking en Bakker als een soort libero daarachter.
In Henk en Sandor we trust

denistel

Citaat van: moodygrunn op september 26, 2016, 19:20:50
Dan zou je een van de 'slopers' achterin moeten vervangen door een voetballer. Zoals bijvoorbeeld vorig jaar E.Bakker van nood centraal achterin moest tegen Willem II. Wat mij betreft gewoon in dat soort potten N'Tokkie in de mandekking en Bakker als een soort libero daarachter.

eigenlijk zou die rol voor bosz moeten zijn toch.

Agy

Onze backs staan veel te hoog, (jaja dat wil Maas) daardoor kunnen/mogen Bakker en de cv's niet echt inschuiven. Tevens gaan de buitenspelers daardoor naar binnen in het toch al overvolle 16 meter gebied. Dit is een probleem en kun je simpel oplossen door een meer traditioneel 4-3-3 systeem te gaan spelen. Maar onze trainer lost het op door er spelers neer te zetten die goed zijn in de kleine ruimte. Dit heeft welgeteld 1 x (Almere thuis) goed gewerkt. Ik pleit nog steeds voor een middenveld met Bakker - Kip - vdStreek, dan heb je balans met een verdedigende, lopende en technisch begaafde speler. Wat Monteiro doet oogt allemaal aardig wegens zijn tomeloze inzet maar hij loopt gewoon vaak op de verkeerde plaatsen wat ten koste gaat van het positiespel. Hij gaat vaak duels aan ook als hij beter de ruimte kan afdekken of het duel aan een ander over moet laten om aanspeelbaar te zijn in de as. Monteiro moet vooral slimmer worden, dan is het potentieel een hele goede speler.

denistel

ik kan je verhaal wel goed volgen hoor.maar zoals achilles speelt
met 1 spits en 1 er achter en de anders acht rond de 16 dan heeft
een vd streek te weinig ruimte om zijn loopacties te maken toch.
natuurlijk spelen niet alle teams zo en kan hij in andere gevallen
wel gevaarlijk zijn.maar ik mis bij hem wat de echte scherpte die
ie eerder wel had.en het is allemaal wat te lief.
ik heb trouwens meteen na almere al gezgd dat het systeem met
hoefdraad in de spits niet altijd zal werken en dat blijkt ook wel.
tis doodzonde dat gyasi geblesseerd is want met zijn snelheid heb
je wel een extra wapen.
wat het inschuiven van bakker of de cv,s betreft dat zal opdracht zijn
mij gaat het er om dat je thuis geen 4 verdedigers nodig hebt en ze
dat vrijdag pas na 45 minuten aanpasten.
wat je zegt over Monteiro klopt wel maar de kleine man is niet te beroerd
om de duels aan te gaan en ook te winnen iets wat meerderen niet kunnen
vind ik.dat ie aan de bal dan te druk is en te graag wil klopt.

vrijdag maar weer kijken wat ze uit de hoge hoed toveren en zien hoe het
wordt uitgevoerd,

Agy

Juist door de loopacties van vdStreek en Barto trek je dit soort compact spelende ploegen uit elkaar en komt er ruimte voor een Kip of Bakker. Hoefdraad en Kip willen nu al combinerend door de spelers heen. Dat werkt niet, je maakt het allemaal nog veel kleiner.