Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
50 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Fortuna - Cambuur

Gestart door oldehove, maart 12, 2018, 17:21:28

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

De opstelling van speculeter is zo gek nog niet. Je moet eens iets veranderen want met elke week een puntje gaan we de play offs niet halen.

Misschien dat hij met 5 verdedigers gaat starten maar ik verwacht wel die houten klaas weer in de basis.

speculeter

Mijn dag is goed....een compliment van de gast |:)

Bankzitter

In theorie zouden we ook 2 systemen moeten kunnen spelen.
Ik vind 5-3-2 beter bij deze selectie passen (Gebrek aan goede aanvallers, vd Laan en Schlder achterin in 1 team). In de praktijk lukt het amper om 1 systeem goed uit te voeren, dus mischien niet verstandig om zo laat in het seizoen weer te switchen.

Casuals-lwd

Citaat van: EdsjeSCC op maart 19, 2018, 21:20:27
Ja en daar was hij niet van uit gegaan dus kan nunvast niet vrij krijgen ofzo ;)
Precies

Collingwood

5-3-2 (of 3-5-2) ziet er op papier altijd heel goed en logisch uit, zo ook speculeters opstelling. Alleen leidt het in de praktijk bijna nooit tot goed voetbal voor mijn gevoel.

Ik krijg meteen weer een flashback naar de uitwedstrijd tegen Helmond waarin we ondanks onze 5 verdedigers kans op kans tegen kregen en zelf niet of nauwelijks iets wisten te creëren. En dat is slechts het duidelijkste voorbeeld, heel vaak hebben we moeten terug switchen naar 4-3-3 om nog wat van een wedstrijd te maken die we met 5-3-2 begonnen, zowel dit als vorig seizoen.

Misschien zou het nu wat beter werken omdat we met Crowley nu wel iemand hebben die de lopende mensen aan het werk kan zetten, maar ik twijfel toch of we er aan moeten beginnen.
Kalmte alleen kan u redden.

D.H.Skolten

Citaat van: De Gast op maart 19, 2018, 21:27:54
De opstelling van speculeter is zo gek nog niet. Je moet eens iets veranderen want met elke week een puntje gaan we de play offs niet halen.

Misschien dat hij met 5 verdedigers gaat starten maar ik verwacht wel die houten klaas weer in de basis.
Ik hoop dat je met 'houten Klaas' toch zeker Barto (onze topscorer) niet bedoeld? Barto is degene die al jaren meer uit zijn spel haalt en boven zijn kunnen speelt puur omdat ie het voor Cambuur doet.  Wat mogen wij als Cambuur supporters trots op Barto zijn. Als jij hem dan wilt degraderen door hem 'houten Klaas' te noemen dan zegt dat meer over jou dan over hem!

Bankzitter

Ik begrijp wat Collingwood bedoeld. 4-3-3 hebben we de aanvallers niet voor. 5-3-2 is een ideaal systeem voor bijvoorbeeld v Deelen en Houtkoop langs de zijlijn. Ook Kip of vd Laan worden dan op hun sterke punten benut. Niet langer ergenis aan geploeter van 3 aanvallers die een trechter inlopen, Daniels en Mathieu kunnen er dan uit.

Maar dat is op papier, in de praktijk weten ze in de opbouw nog steeds niet een vrije man te vinden voor een cross pass of een inschuivende vd Laan/Schilder. Dus ik snap dat Hake gewoon vasthoud aan 4-3-3 wat ook stapje voor stapje beter gaat. Eerst wat patronen inslijpen en punten pakken, niet de zaak nu steeds omgooien.

Galdiano

gewoon 3-4-3 gaan spelen. Gewoon met lef spelen, dan pak je met gemak clubjes als Oss en RKC etc...

Tegen de wat grotere clubs kan er altijd voor 5-3-2 gekozen worden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Vlampiep

Citaat van: D.H.Skolten op maart 20, 2018, 00:53:58
Ik hoop dat je met 'houten Klaas' toch zeker Barto (onze topscorer) niet bedoeld? Barto is degene die al jaren meer uit zijn spel haalt en boven zijn kunnen speelt puur omdat ie het voor Cambuur doet.  Wat mogen wij als Cambuur supporters trots op Barto zijn. Als jij hem dan wilt degraderen door hem 'houten Klaas' te noemen dan zegt dat meer over jou dan over hem!
Helemaal met je eens, Gast heeft waarschijnlijk een aversie tegen Barto.
Gast is waarschijnlijk vroeger gepest door een jongen die hem aan Barto doet denken.

Gasgeve

Citaat van: Bankzitter op maart 20, 2018, 07:24:00
Ik begrijp wat Collingwood bedoeld. 4-3-3 hebben we de aanvallers niet voor. 5-3-2 is een ideaal systeem voor bijvoorbeeld v Deelen en Houtkoop langs de zijlijn. Ook Kip of vd Laan worden dan op hun sterke punten benut. Niet langer ergenis aan geploeter van 3 aanvallers die een trechter inlopen, Daniels en Mathieu kunnen er dan uit.

Maar dat is op papier, in de praktijk weten ze in de opbouw nog steeds niet een vrije man te vinden voor een cross pass of een inschuivende vd Laan/Schilder. Dus ik snap dat Hake gewoon vasthoud aan 4-3-3 wat ook stapje voor stapje beter gaat. Eerst wat patronen inslijpen en punten pakken, niet de zaak nu steeds omgooien.
Maar dat in de trechter lopen van bijv. een Mathieu, dat is gewoon opdracht van Hake. Zolang Hake hier is gaat Mathieu naar binnen als buitenspeler. Dus blijkbaar is dat het plan van de trainer.

Yellow Army

Citaat van: EdsjeSCC op maart 19, 2018, 21:20:27
Ja en daar was hij niet van uit gegaan dus kan nunvast niet vrij krijgen ofzo ;)

Ah... begrijpend lezen... :wall
Area 58

Yellow Army

Citaat van: D.H.Skolten op maart 20, 2018, 00:53:58

Eens!
Area 58

speculeter

Citaat van: Gasgeve op maart 20, 2018, 08:48:44
Maar dat in de trechter lopen van bijv. een Mathieu, dat is gewoon opdracht van Hake. Zolang Hake hier is gaat Mathieu naar binnen als buitenspeler. Dus blijkbaar is dat het plan van de trainer.
En met wat voor intentie is dat dan?

grijskijker

Citaat van: speculeter op maart 20, 2018, 09:19:27
En met wat voor intentie is dat dan?
Ruimte maken voor de opkomende back(zie goal van Deelen)

Collingwood

Citaat van: Gasgeve op maart 20, 2018, 08:48:44

Dat zal elke trainer hem laten doen (Dijkhuizen toch ook?), want hij mist de pure snelheid om een mannetje buitenom te passeren, terwijl hij in potentie wel het inzicht en de techniek heeft om tussen de linies vrij te komen en een actie te maken/steekpass te geven/te schieten. Hoefdraad was wat dat betreft een vergelijkbare speler, die hield het ook niet breed en ging ook niet constant buitenom.

Zo'n type is Mathieu gewoon, heeft volgens mij niet per se iets met Hake te maken. Als je hem opstelt moet je hem zo gebruiken. En in het samenspel met lopende mensen als Van Deelen en Kip kan dat erg goed uitpakken. Als Mathieu zelf eens wat meer gaat laten zien dan zou het voor hemzelf ook goals en assists kunnen opleveren (wederom, zie Hoefdraad, en zijn eigen goal tegen Almere).
Kalmte alleen kan u redden.