Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
69 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

Voorbereiding 2018/2019

Gestart door Collingwood, maart 27, 2018, 13:52:40

Vorige topic - Volgende topic

poelie-lwd

Citaat van: Vlampiep op juli 21, 2018, 12:26:52
De uitslag van een oefenwedstrijd is geen maatstaf voor het nieuwe seizoen.
Als er geen creativiteit op het middenveld aanwezig is, nu Schindler niet mee speelt is een wel een gegeven voor het nieuwe seizoen.
Als dit het is, net wat ik ook al eerder aangaf, wordt het niet een beter seizoen dan het afgelopen seizoen.
In deze selectie is het chronisch gebrek aan voetbalvermogen en creativiteit wel gebleken als er een tegenstander komt die tactisch en gegroepeerd voetbal speelt.
Dat is een helder gegeven en kan er tot nu toe niet worden gesteld dat er dit seizoen gekozen is voor kwaliteit ipv kwantiteit.

Hoe kom je erbij dat Schindler creatief is?
Iedereen heeft recht op mijn mening.

poelie-lwd

Citaat van: Bankzitter op juli 21, 2018, 22:24:11
Slechts een deel gezien maar van de nieuwelingen voegt nog niemand echt iets toe. Mous lijkt me wel een prima doelman. Verder is het moeilijk voetballen zonder middenveld met een erg zwakke Schils . Calor viel ook erg tegen is  weinig van zeggen op 25 minuutjes.

Etten heeft wel wat. Hij speelde wat onwenning met Sai als controleurs. Lekker laten pielen rond fe 16 als er iets geforceerd moet worden, hij is de enige die af en toe iets onverwachts doet.

Eens. Los van het loopvermogen is Schils een wel erg beperkte speler. Calor is allesbehalve een controleur.

Bankzitter

Duidelijk is dat je zonder middenveld niet aan voetballen toekomt en we kunnen er amper 2 vinden die goed genoeg zijn.

Boerlage en Schindler zijn geen echte nummers '6" en ook hooguit middelmaat . Schils en Calor was een drama. Sai zou er misschien kunnen spelen, zeker als Sambissa en Claver degelijk op links blijken.  Voor Etten is het leerzaam maar hoort eigenlijk rond de 16.

Experiment om Ciganiks en Mathieu om te draaien was ook geen succes. De vier die erna erin kwamen (Conraad, Kippersluis, Daniels, Kallon) liepen als blinde kippen door elkaar heen. Conraad was nog de minst slechte, dat zegt genoeg (Kippersluis moet zich schamen, had er weer weinig zin in).

Vlampiep

Citaat van: poelie-lwd op juli 22, 2018, 09:05:18
In deze selectie is hij degene die nog een beetje balgevoel heeft en openingen ziet.
Met andere woorden, in het land der blinden is eenoog koning.

Vlampiep

Citaat van: poelie-lwd op juli 22, 2018, 09:05:18
Omdat hij binnen deze selectie rond het middenveld boven de rest uitsteekt met zijn inzicht en voetballend vermogen.
Je kunt ook stellen, in het land der blinden is eenoog koning.

Collingwood

Citaat van: Bankzitter op juli 22, 2018, 09:34:52
Boerlage en Schindler zijn geen echte nummers '6" en ook hooguit middelmaat .

Waar is dit op gebaseerd? Alleen tegen Almere gezien hoor, dus absoluut geen grote conclusies van mijn kant, maar daar leek Schindler me wel een 6 en zeker geen middelmaat. Op zijn minst lijkt het met wat te vroeg voor wat je nu zegt.
Kalmte alleen kan u redden.

AL

Schindler is een speler met rust aan de bal en kan mijn inziens prima op 6 spelen.
Probleem is dat Calor en Schils zelfs nog tekort komen voor de beloften.
Boerlage kan mee als er een goed team staat.

Er zal echt kwaliteit bijmoeten en zeker voetballend vermogen!
En inderdaad hopen dat we vooral Kippersluis en Daniels kunnen slijten.

Met de huidige selectie zal een plek bij 1e 10 lastig genoeg worden.

Bankzitter

Laat ik het dan anders zeggen: Schindler heeft nog nooit op 6 gespeeld. Ik vind het een noodoplossing, die overigens best prima kan uit pakken. Dat moeten we nog even afwachten.

Zonder middenveld loopt het niet, dat hebben we in ieder geval nu gezien (en Hake en Booy hopelijk ook).

DayDreamer

Probleem ligt in creativiteit op middenveld en de buitenste middenvelder ( buitenspelers ) Kallon - Mathieu - Kippersluis - Daniels - Conraad is allemaal lood om oud ijzer. Als hier niks in gebeurt is top 8 halen al een hele opgave.

Agy

Citaat van: AL op juli 22, 2018, 11:14:11
Schindler is een speler met rust aan de bal en kan mijn inziens prima op 6 spelen.

Ik moet het nog zien, hij heeft wel rust aan de bal maar heeft ook een chronisch tekort aan snelheid.

poelie-lwd

Citaat van: Agy op juli 22, 2018, 17:16:36
Ik moet het nog zien, hij heeft wel rust aan de bal maar heeft ook een chronisch tekort aan snelheid.

Hij heeft de draaicirkel van een airbus. Die wordt aan alle kanten voorbij gelopen. Mark my words.

Bens

Is er vanavond bij Cambuur Jong Vitesse ook weer een (goed werkende) live stream.

justremco

Citaat van: Bens op juli 24, 2018, 11:57:00
Is er vanavond bij Cambuur Jong Vitesse ook weer een (goed werkende) live stream.

Er is een livestream van omroep Leo ism Cambuur, maar of ie goed werkt zal moeten blijken  :insane

poelie-lwd

Ik zag gisteren een test voorbij komen dus men is scherp bij LEO. Moet goedkomen.

Collingwood

Het 'B team' van afgelopen vrijdag speelt vanavond, alleen Calor, Schilder en Mous blijven staan. Aangezien Van Koesveld dus ook speelt lijkt Schilder op het middenveld te starten. Etten is er vanavond niet bij, net als degenen die er vrijdag ook al niet bij waren (Bos, El Baad, Schindler en Maulun).
Kalmte alleen kan u redden.