Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
82 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

Erik Schouten

Gestart door justremco, juli 12, 2019, 13:02:41

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Ondanks dat ze dichtbij een akkoord waren, toch onderweg naar de uitgang aldus VI, evenals Jacobs en Stevens.

Ben er eerlijk gezegd wel blij mee. Doorselecteren na het verlengen van MacIntosh.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Specuveter

Citaat van: Galdiano op april 23, 2022, 11:22:37
Ondanks dat ze dichtbij een akkoord waren, toch onderweg naar de uitgang aldus VI, evenals Jacobs en Stevens.

Ben er eerlijk gezegd wel blij mee. Doorselecteren na het verlengen van MacIntosh.
Heeft Schouten even gewacht met hoe het met Volendam komt??
Die promoveren nu en dan dit nieuws.
Een en een is twee?

hobbes

Stevens is de enige waarvan ik het jammer vind. Jakobs was top in de KKD maar heeft het in de ere eigenlijk nooit laten zien. Schouten kan je zo Tol voor in de plaats zetten en er niet op achter uit gaan.

Bernardo

Kan iemand dat stuk van VI plaatsen?

papier

Collingwood

Ik had eigenlijk liever Schouten dan Mac-Intosch behouden, maar zeker geen ramp als hij vertrekt. Voor hem in de plek een echte leider ? la Reijnen/Leeuwin met Tol ernaast kan nog best wel eens goed uitpakken. En dan is Mac natuurlijk een prima back up.
Kalmte alleen kan u redden.

Bankzitter

Doorselecteren is heel goed. Ik vraag me af of de huidige groep nog wel kritisch genoeg naar elkaar toe is.
En ook voor nieuwe spelers was het heel moeilijk om in de vaste kern zich ertussen te wurmen...

Hopelijk wat echte kwaliteit erbij zodat iedereen zich weer opnieuw moet bewijzen. Er mist toch wat gezonde concurrentie in de huidige groep.

sunderland

Citaat van: Bankzitter op april 23, 2022, 12:19:38
Doorselecteren is heel goed. Ik vraag me af of de huidige groep nog wel kritisch genoeg naar elkaar toe is.
En ook voor nieuwe spelers was het heel moeilijk om in de vaste kern zich ertussen te wurmen...

Hopelijk wat echte kwaliteit erbij zodat iedereen zich weer opnieuw moet bewijzen. Er mist toch wat gezonde concurrentie in de huidige groep.
dat van dat kritisch zijn klopt wel denk ik maar dat tussenwormen niet denk ik want ze zijn gewoon niet goed genoeg

Galdiano

Citaat van: Specuveter op april 23, 2022, 11:28:11
Heeft Schouten even gewacht met hoe het met Volendam komt??
Die promoveren nu en dan dit nieuws.
Een en een is twee?

Zou goed mogelijk zijn. Van mij mogen Jacobs, Schouten wel naar Volendam, komen te kort.
wij kunnen hierdoor mooi door selecteren. Geeft weer ruimte.  ;)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

justremco

Citaat van: Bernardo op april 23, 2022, 11:36:38
Kan iemand dat stuk van VI plaatsen?

Terwijl SC Cambuur op het veld nog werkt aan de laatste loodjes van het seizoen, maakt technisch manager Foeke Booy op de achtergrond overuren met de blik op de komende jaargang. Bij de club uit Leeuwarden is namelijk een gedaanteverwisseling aanstaande.
De afgelopen maanden startte Cambuur gesprekken met vijf basisspelers met aflopende contracten. Van dat vijftal tekende centrumverdediger Calvin Mac-Intosch bij. Inmiddels ziet het ernaar uit dat de andere vier allemaal zullen vertrekken.
STEVENS

Daardoor wijst alles erop dat doelman Sonny Stevens bezig is aan zijn laatste weken in Leeuwarden. Booy: ?Dat Sonny ambities heeft is bekend. Er is bij ons het een en ander neergelegd qua wensen, maar dat ligt zover van wat wij willen dat het gewoon onmogelijk is. Begrijp me goed: alles is in goede harmonie gegaan en we hebben Sonny zijn ambities te respecteren, maar dat betekent ook dat wij als club verder gaan en moeten. We zijn op zoek naar een andere keeper.?
Hoewel Booy niet op zijn kandidatuur wil reageren, is het duidelijk dat Andries Noppert een serieuze kandidaat is om het Leeuwarder keeperskorps te komen versterken. Voor de komst van de transfervrije Go Ahead Eagles-doelman heeft Cambuur echter concurrentie van provinciegenoot SC Heerenveen. Gelijktijdig ziet Cambuur ook in reservedoelman Pieter Bos een kandidaat voor de opvolging van Stevens. ?Pieter is altijd geduldig geweest en presteert de laatste weken goed als vervanger van Sonny. Er kan een scenario ontstaan waarin wij een keeper halen en zeggen: vecht het maar uit met Pieter. De beste speelt.?
SCHOUTEN

Ook aanvoerder Erik Schouten is bij Cambuur op weg naar de uitgang. Booy: ?Half maart hebben we hem een tweede aanbieding gedaan. Daarbij hebben we gezegd: dit is absoluut het maximale. Daar hebben ze vervolgens alsnog een tegenvoorstel op gedaan. Dat had niet zoveel zin meer, want het was van onze kant al tot hier en niet verder. Daarop hebben wij onze aanbieding min of meer ingetrokken. We gaan op zijn positie op zoek naar versterking.?
JACOBS & KALLON

In een eerder stadium was al duidelijk geworden dat de samenwerking met middenvelder Jamie Jacobs en vleugelspits Issa Kallon na dit seizoen stopt, hoewel Cambuur in het geval van Jacobs de deur op een kier had gelaten. Booy: ?Maar we hebben van zijn kamp niets meer vernomen. Gevoelsmatig zeg ik: Jamie heeft al bij een andere club getekend.?
Wat zegt het dat Cambuur er niet in slaagt een groot deel van de huidige basis intact te houden? Booy: ?Het heeft enerzijds met de ambities van spelers te maken. Tegelijkertijd moeten wij als club onze grenzen bewaken. Als je een selectie langer bij elkaar wilt houden worden contracten telkens duurder. Natuurlijk wil je graag een kern intact houden, maar je moet er ook voor waken dat het financieel niet uit balans raakt. Dat is wat we hebben gedaan.?
BANGURA & HOEDEMAKERS

Los van de vier basiskrachten met aflopende contracten houdt Cambuur ook sterk rekening met een vertrek van de dit seizoen op Eredivisie-niveau doorgebroken Mees Hoedemakers en Alex Bangura. ?Dat kan natuurlijk heel snel gaan, kijk maar wat er bij FC Groningen met Bjorn Meijer is gebeurd. Afgelopen winter is er al serieuze interesse geweest voor Mees. Alex heeft ook heel goede data en we ontvangen signalen dat hij nadrukkelijk gevolgd wordt vanuit Engeland, hoewel we tot nu toe als club niet rechtstreeks zijn benaderd.? Cambuur hoopt dat eventuele transfers van Bangura en Hoedemakers vroegtijdig hun beslag krijgen. ?Dan kunnen we als club namelijk ook nog doorpakken. We hebben namelijk nog niet de financi?le power om vervangers aan te trekken voordat we spelers verkopen.?
Ook huurlingen Tamas Kiss (Puskas Akademia) en Patrick Joosten (FC Groningen) spelen normaliter na de zomer niet meer in Leeuwarden. ?Op Tamas hebben we een optie tot koop, maar dat wordt een lastig verhaal. We hadden gehoopt dat hij meer had laten zien, maar hij heeft het gewoon moeilijk gehad.?
VERSTERKINGEN

Zo is er een kleine exodus aanstaande in Leeuwarden, maar volgens Booy zijn de gevolgen te overzien. ?Deze kern is al een poos bij elkaar. Er blijft nog een raamwerk staan en daarbuiten is het ook goed om na een tijdje vers bloed toe te voegen, de hi?rarchie op te schudden.? Booy is op de achtergrond druk doende met het benaderen en in kaart brengen van kandidaat-versterkingen. ?De hoogste prioriteit ligt bij de flankaanvallers, daarnaast moeten er ook zeker een linker centrale verdediger, keeper en aanvallende middenvelder bij.? Volgens bronnen uit de voetballerij heeft Cambuur zijn oog voor die laatste positie laten vallen op Reuven Niemeijer van Excelsior.
Pluspunt voor Cambuur richting de aanstaande metamorfose is dat het spelersbudget richting komend seizoen omhoog gaat. Dit seizoen kan Booy ruim drie miljoen aan spelers besteden; de bedoeling is dat dit bedrag wordt opgerekt richting de vier miljoen. Booy: ?Onze voorkeur gaat uit naar het zelf contracteren van Nederlandse jongens, maar het is ook mogelijk dat we uiteindelijk uitkomen in het buitenland of bij huurlingen. Het volgende seizoen wordt cruciaal, het jaar voordat we naar het nieuwe stadion gaan. Dan moeten we in de Eredivisie blijven. Dus we zullen ook spelers moeten aantrekken van wie we weten dat ze er op dat niveau gelijk kunnen staan.?

Bankzitter

Ook uit VI:
Het contract van Schouten loopt na dit seizoen af. Ondanks liet technisch manager Foeke Booy aan VI weten dat hij verwacht dat beide partijen er niet uitkomen over een nieuwe verbintenis. ?Daar was ik wel een beetje verbaasd over?, aldus Schouten. ?Mijn zaakwaarnemer doet de gesprekken met Cambuur. Die zaakwaarnemer heb ik bewust, omdat ik er zelf zo min mogelijk van wil meekrijgen. Pas helemaal aan het einde kom ik in beeld, als ze eruit zijn gekomen of juist niet. En dat bericht heb ik van mijn zaakwaarnemer nog niet gekregen. Zoals ik er naar kijk ligt het balletje nog steeds in het midden. Na het seizoen zal ik het wel horen.? Over interesse heeft Schouten niet te klagen. ?Ik sta er goed op, dat is heel mooi. Aan de andere kant ben ik me er ook bewust van dat ik bij een fantastische club zit. Het gaat hier zo tekeer, het leeft zo geweldig in Leeuwarden. Maak je dat bij andere Eredivisie-clubs net zo mee? Dat vraag ik me wel af. Dat is natuurlijk ook iets om bij stil te staan als het over mijn toekomst gaat. De club mag natuurlijk ook zelf zijn keuzes maken, maar ik zeg nooit nooit. We gaan het zien.

Destroyer

Ja vreemd eigenlijk als je het verhaal daar boven leest. Afwachten.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

PePe

Het duurt altijd veel te lang, ik begrijp Foeke wel.

Bankzitter

Ik denk ook dat ze frisse gezichten in de ploeg willen. Een nieuwe keeper en aanvoerder/CV om de verdediging neer te zetten en scherp te houden.
Stevens en Schouten hebben het voortreffelijk gedaan. Na drie seizoenen moet je nu wel weer doorselecteren om te blijven presteren.

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op mei 05, 2022, 19:56:49
Ik denk ook dat ze frisse gezichten in de ploeg willen. Een nieuwe keeper en aanvoerder/CV om de verdediging neer te zetten en scherp te houden.
Stevens en Schouten hebben het voortreffelijk gedaan. Na drie seizoenen moet je nu wel weer doorselecteren om te blijven presteren.
Deze redenering kan ik goed volgen, maar dat ze Mc wederom voor een seizoen hebben vastgelegd is voor mij onbegrijpelijk 8P