Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
72 gasten, 6 leden (1 verborgen)
bok, Holwerd voor Cambuur, Huizen, Thijs09876, zeewolde

Leo(nard) Nienhuis

Gestart door Dokkumer, april 01, 2013, 21:26:50

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

Leonard Nienhuis is zijn basisplaats bij SC Cambuur kwijt. De doelman was lange tijd zeker van zijn plek onder de lat, maar werd zondag na 45 minuten vervangen in de met 4-1 verloren wedstrijd tegen Vitesse. Nienhuis had toen al een strafschop veroorzaakt en liet kort voor rust een schot van Milot Rashica los, waarna Abiola Dauda voor de 2-1 ruststand kon zorgen.

/

Na de onderbreking kwam Nienhuis dus niet meer terug. "Dit is de meest vervelende wissel die ik ooit gedaan heb, maar het moest", zei Henk de Jong voor de camera van FOX Sports. "Dit speelt namelijk al langer. Er zijn langzaam fouten in het spel van Leonard geslopen en dat voelt de ploeg ook. Als een veldspeler fouten maakt, dan wissel je hem ook."

De verdediging van Nienhuis is volledig vernieuwd, maar dat is voor De Jong geen excuus: "Na die fout was het voor mij wel klaar. Het houdt een keer op", bromde de coach. Harm Zeinstra zal volgende week tegen PSV in de basis beginnen bij Cambuur. "Dit is Eredivisie-voetbal, geen liefdadigheid", maakte De Jong maar even duidelijk.

Duidelijk dus

Timmie

Citaat van: Marc S op augustus 30, 2015, 17:55:07
Leonard Nienhuis is zijn basisplaats bij SC Cambuur kwijt. De doelman was lange tijd zeker van zijn plek onder de lat, maar werd zondag na 45 minuten vervangen in de met 4-1 verloren wedstrijd tegen Vitesse. Nienhuis had toen al een strafschop veroorzaakt en liet kort voor rust een schot van Milot Rashica los, waarna Abiola Dauda voor de 2-1 ruststand kon zorgen.

/

Na de onderbreking kwam Nienhuis dus niet meer terug. "Dit is de meest vervelende wissel die ik ooit gedaan heb, maar het moest", zei Henk de Jong voor de camera van FOX Sports. "Dit speelt namelijk al langer. Er zijn langzaam fouten in het spel van Leonard geslopen en dat voelt de ploeg ook. Als een veldspeler fouten maakt, dan wissel je hem ook."

De verdediging van Nienhuis is volledig vernieuwd, maar dat is voor De Jong geen excuus: "Na die fout was het voor mij wel klaar. Het houdt een keer op", bromde de coach. Harm Zeinstra zal volgende week tegen PSV in de basis beginnen bij Cambuur. "Dit is Eredivisie-voetbal, geen liefdadigheid", maakte De Jong maar even duidelijk.

Duidelijk dus

Zeer logisch, mijn inziens. Is nu klaar, heb heb vaak verdedigd.. Maar is nu mooi geweest!

Shar

Citaat van: Collingwood op augustus 30, 2015, 16:51:39
Daan Rieken ‏@DaanRieken 
Nienhuis heeft nog geen uitleg van trainer gehad en zegt boos te zijn. 'Hier moeten we 't goed over hebben.' Morgen meer #Cambuur in #FD

Van enige zelfreflectie is geen sprake.

Citaat van: Bernardo op augustus 30, 2015, 17:24:51
Journalisten weten het altijd zo mooi te brengen. Vond Nienhuis juist heel realistisch voor de camera bij FOX

Eens met Bernardo. Vond niets aan te merken op het interview van Nienhuis.

Timmie

Citaat van: Shar op augustus 30, 2015, 17:59:30

Ga er maar aan staan. Stond zeer netjes Helene te woord!

Marc S

Citaat van: Shar op augustus 30, 2015, 17:59:30

Inderdaad niets mis, dat hij baalt is juist goed en echt niet gek.

yellow@ndblue

Als hij een beetje zelfreflectie had gehad ,had hij zichzelf lang geleden al gewisseld .

Deze wissel is het begin van het einde voor Nienhuis bij cambuur denk ik,hij zal wel niet bankzitter willen blijven

Lore

Citaat van: Timmie op augustus 30, 2015, 17:58:56
Zeer logisch, mijn inziens. Is nu klaar, heb heb vaak verdedigd.. Maar is nu mooi geweest!

Ik vond het helemaal niet logisch. Nienhuis maakt wekelijks beslissende fouten. Dat hij deze wedstrijd weer een grote fout maakt was dus te verwachten. Waarom dan wisselen tijdens de wedstrijd? Hij had hem nooit moeten opstellen. Dit was kei hard voor Nienhuis. Dat hij vervangen moest worden snapt iedereen, maar door het tijdens de wedstrijd te doen was het nog harder. Nogmaals hij had het voor de wedstrijd moeten doen!

Ben wel benieuwd of Henk naar Twente gaat en of hij, zoals afgesproken, sandor meeneemt. Hij laat dan Cambuur in totale chaos achter en dat zou voor mij de glans van de afgelopen twee jaar volledig wegnemen.

Bascambuur

Citaat van: Lore op augustus 30, 2015, 18:23:25
Ik vond het helemaal niet logisch. Nienhuis maakt wekelijks beslissende fouten. Dat hij deze wedstrijd weer een grote fout maakt was dus te verwachten. Waarom dan wisselen tijdens de wedstrijd? Hij had hem nooit moeten opstellen. Dit was kei hard voor Nienhuis. Dat hij vervangen moest worden snapt iedereen, maar door het tijdens de wedstrijd te doen was het nog harder. Nogmaals hij had het voor de wedstrijd moeten doen!

Eens. Gelukkig heeft Zeinstra geen blunder gemaakt, maar anders had je helemaal een probleem gehad.

scclwd

Leonard, klasse hoe jij die interviewer te woord stond op de nos. Vecht jezelf terug, en laat je kop niet hangen.

John Hiatt

Interview bij omrop abe is onthutsend. Hij snapt er niets van.....

scclwd

Citaat van: John Hiatt op augustus 30, 2015, 19:50:05
Interview bij omrop abe is onthutsend. Hij snapt er niets van.....

Hij snapt het wel, denk dat hij alleen niet verwacht had tijdens een wedstrijd gewisseld te worden.

Destroyer

Het is terecht dat nu Zeinstra een kans krijgt, maar ik snap niet dat Henk hem in de tweede helft wisselt. Zo krijg je natuurlijk hele zure gezichten en reacties. Deze wedstrijd was al verloren, wissel dan voor de volgende wedstrijd.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

scclwd

Citaat van: Destroyer op augustus 30, 2015, 20:01:48
Het is terecht dat nu Zeinstra een kans krijgt, maar ik snap niet dat Henk hem in de tweede helft wisselt. Zo krijg je natuurlijk hele zure gezichten en reacties. Deze wedstrijd was al verloren, wissel dan voor de volgende wedstrijd.

Deze wedstrijd was nog niet verloren in de 1e helft. Kon nog alle kanten op.

Destroyer

Citaat van: scclwd op augustus 30, 2015, 20:02:52
Deze wedstrijd was nog niet verloren in de 1e helft. Kon nog alle kanten op.

Nee maar nu is hij wel zo goed als afgeschreven, betwijfel het of de sfeer in de groep ten goede komt.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

scclwd

Citaat van: Destroyer op augustus 30, 2015, 20:04:04
Nee maar nu is hij wel zo goed als afgeschreven, betwijfel het of de sfeer in de groep ten goede komt.

Wat had Henk anders moeten doen? Het hele elftal had zijn twijfels over Nienhuis zo te horen. Vreselijk voor Nienhuis zelf, en ik hoop dat hij zich terugknokt, maar dit kon zo niet langer.