Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 4
  • Total: 4
4 gasten, 0 leden

Sekou Oumar Sylla

Gestart door Scc4-ever, januari 07, 2022, 18:38:32

Vorige topic - Volgende topic

Specuveter

Citaat van: Dreet op januari 13, 2022, 06:37:23
Ik snap even niet waar jij je mee bemoeit, vriend. Mijn punt was juist dat hij voetbalinhoudelijk de plank mis slaat,
Zeg meneer Dreet....
Mischien even om je taal denken.
En hier niet de betweter uithangen.

zeewolde

Citaat van: Dreet op januari 13, 2022, 06:37:23
Ik snap even niet waar jij je mee bemoeit, vriend. Mijn punt was juist dat hij voetbalinhoudelijk de plank mis slaat,
volgens mij is het een forum waar iedereen gewoon kan reageren, of is er iets veranderd dat je je niet met iedere discussie mag bemoeien?
En ik zag je 1 keer inhoudelijk reageren, daarbij maakt het niet uit wie van jullie 2 daar gelijk in had. Grijskijker gaf gewoon aan dat hij een aanvulling op had geplaatst.
Zag van jou vooral wat zure reacties zijn kant op vandaar mijn opmerking.

Vlampiep

Iedereen heeft wel een mening over spelers of systemen.
De TS bepaalt gelukkig wie goed genoeg is, speelt ,en hoe er wordt gespeeld.
Laten we voldoende respect en gelegenheid geven voor de mening van een ander en inhoudelijk reageren op een andere zienswijze.
Cambuur moet verbinding blijven uitstralen, dat is wat de club voorstaat en elkaar niet afmaken op het forum van onze mooie club. :clint

sunderland

Niet te groot maken. De manier waarop Grijskijkert hier vaak reageert komt ook betweterig over.( ik heb daar zelf nooit last van :devil)  Veder gaat het volgens mij vrij goed hier.

grijskijker

Wordt in de podcast Hertenkamp besproken veel klopt maar hij is 1.80, en Bangura 1,83 een verschil wat alleen een timmerman op een afstandje kan zien.. Dus veel kleiner is hij niet! Of ben ik nu betweterig? :zweep :koffie

R058

Citaat van: Grijskijkert op januari 13, 2022, 09:02:28
Wordt in de podcast Hertenkamp besproken veel klopt maar hij is 1.80, en Bangura 1,83 een verschil wat alleen een timmerman op een afstandje kan zien.. Dus veel kleiner is hij niet! Of ben ik nu betweterig? :zweep :koffie
De lengtes die op transfermarkt staan kloppen volgens mij niet altijd. Op de video's die ik heb gezien lijkt Sylla ook wel echt kleiner dan Bangura.

grijskijker

Citaat van: R058 op januari 13, 2022, 09:44:07
De lengtes die op transfermarkt staan kloppen volgens mij niet altijd. Op de video's die ik heb gezien lijkt Sylla ook wel echt kleiner dan Bangura.
Oke, maar ik heb het van Cambuur.nl , mag aannemen dat dat klopt.. En op zijn eerste training stonden ze naast elkaar en ik zag het verschil niet en nee ik ben geen timmerman :koffie

R058

Citaat van: Grijskijkert op januari 13, 2022, 09:46:34
Oke, maar ik heb het van Cambuur.nl , mag aannemen dat dat klopt.. En op zijn eerste training stonden ze naast elkaar en ik zag het verschil niet en nee ik ben geen timmerman :koffie
Oh oke, zou prima kunnen kloppen dan. Maakt denk ik ook niet zo heel veel uit voor de linksbackpositie gelukkig.

grijskijker

Citaat van: R058 op januari 13, 2022, 10:02:26
Oh oke, zou prima kunnen kloppen dan. Maakt denk ik ook niet zo heel veel uit voor de linksbackpositie gelukkig.
Inderdaad :thumbsup

grijskijker

Jongensboek Sekou Sylla wordt nog mooier bij SC Cambuur: 'Zeven maanden geleden zat ik nog in de tweede divisie en nu ga ik mijn eredivisiedebuut maken'

Nooit opgeven, blijven geloven in je droom. Het klinkt clich?, maar het wordt veelal beloond. Sekou Sylla (23) is er het voorbeeld van. Een paar maanden geleden nog amateur en vanavond basisdebutant in de eredivisie bij Cambuur.

Gerard Bos ? Vandaag, 07:10 ?LC Sport

Een heel voetballeven heeft hij nog voor zich, wie weet wat voor hoofdstukken er mogelijk nog komen. Nu al is het verhaal van Sylla er echter ??n van jongensboekachtige proportie.

Het is een verhaal van hoop en van dromen, van niet goed genoeg bevonden worden en bijna in de knop gebroken talent. En een verhaal van innerlijke drive, van je broer als voorbeeld hebben en van stormachtig ontwikkelen met de gewenste beloning.

?Snel gegaan?

,,Het is snel gegaan. Ik ben er pas twee weken en dan zie je nu al ineens je naam als linksback op papier staan, ik ben blij verrast?, aldus Sylla gisteren na de laatste training van Cambuur in aanloop naar het duel met AZ. De nieuweling is in Alkmaar de vervanger van de geschorste Alex Bangura.
Hoofdschuddend, met een mix van ongeloof en blijdschap: ,,Zeven maanden geleden zat ik nog in de tweede divisie en nu ga ik mijn eredivisiedebuut maken.?

Wie had dat gedacht toen hij een jaar of zes geleden bij Excelsior Rotterdam zijn jongensdroom uiteen zag spatten. Niet goed genoeg, zo bleek in de jeugdopleiding van de Kralingers.

Hoop en geloof

,,Daarna kwam ik terecht bij Excelsior Maassluis. Hoop en geloof heb ik altijd gehouden op het profvoetbal. Maar op een gegeven moment denk je: ik ben al 21, 22 jaar. Toch wilde ik het profvoetbal halen, die drive had ik.?
En dat werd beloond. Sylla: ,,Gelukkig mocht ik stage lopen in Oss, daar kreeg ik de kans afgelopen zomer, met een amateurcontract. Dat is investeren in jezelf en dat heb ik gedaan.?

Van een leien dakje ging het echter niet meteen. Hij hoorde in het begin tot zijn schrik dat hij derde, soms vierde linksback was bij de Brabantse eerste divisie ploeg. Ook nu gaf Sylla wederom niet op, hield hij vertrouwen en werkte hij aan het beter worden. Fysiek, voetballend, mentaal.

Kans gegrepen

Toen er een kans kwam, greep hij die. ,,Het ging toen steeds beter en beter en zo kwam er interesse. Cambuur wilde me graag en zo ben ik in Leeuwarden terecht gekomen. Dat het zo snel zou gaan, had ik zelf ook niet kunnen denken?, klinkt het met een glimlach.

Nooit opgeven, het is een groot goed. Maar een voorbeeld hebben om je aan op te trekken is dat al evenzeer. Waar anderen afhaken als ze op hun zeventiende uit een jeugdopleiding van een b.v.o. verdwijnen, bleef Sylla hoopvol. En hield hij geloof in de goede afloop. Het bewijs dat het kon, leverde zijn broer namelijk.

Die broer is Ahmad Mendes Moreira. Sylla zag van dichtbij hoe hij via de amateurs naar de eredivisie ging. ,,Hij is voor mij een voorbeeld geweest op dat gebied. Via Excelsior Maassluis ging hij naar Kozakken Boys en zo belandde hij bij FC Groningen.? Dat was in 2018, waarna de aanvaller via onder meer Excelsior terecht kwam bij de Griekse club PAS Giannina.

Geen zenuwen

Wat er allemaal op Sylla?s pad gaat komen, is nog onduidelijk. Eerst maar eens op naar Alkmaar, met Cambuur tegen AZ. Het volgende hoofdstuk in zijn snel uitdijende jongensboek is een feit. ,,Kriebels? Nee, die heb ik niet. Gelukkig heb ik al een paar goede tips van Alex Bangura gekregen voor hoe ik de positie kan invullen. Dus het komt vast goed.?

En dat komt het vast, inderdaad. Want als Sylla ergens vertrouwen in heeft, hoop houdt en in gelooft dan kunnen er mooie dingen gebeuren. Dat heeft het afgelopen jaar immers al wel bewezen.

grijskijker

In een half jaar staat de wereld van Sekou Sylla op z?n kop

Door Reon Boeringa(VI)

Zes maanden geleden was hij nog amateurvoetballer, dit weekend maakt hij zijn Eredivisie-debuut. Welkom in de wondere wereld van Sekou Sylla (23).

?Dit is gewoon te bizar voor woorden?, concludeert Sylla, nadat hij heeft opgesomd wat hem de afgelopen zes maanden allemaal is overkomen. Morgenavond maakt hij als linksback van Cambuur zijn debuut in de Eredivisie, terwijl het betaald voetbal kortgeleden een wereld was waar hij slechts van kon dromen.

Sylla speelde de afgelopen jaren voor Excelsior Maassluis in de Tweede Divisie. Hij hoopt dat hij ooit nog een kans krijgt in het betaald voetbal. Opgeven is voor hem geen optie. Hij put moed uit de route van zijn broer Ahmed Mendes Moreira, die in 2018 op 23-jarige leeftijd Kozakken Boys inruilde voor FC Groningen en van daaruit een profcarri?re opbouwde. Dus als TOP Oss hem afgelopen zomer uitnodigt voor een stageperiode, grijpt Sylla die kans met beide handen aan.

?Ik werd aangenomen, alleen wel op een amateurcontract?, blikt Sylla terug. De club zorgt voor een huisje voor de linkspoot, de rest moet hij zelf zien te regelen. Sylla vindt het prima. Dit is immers zijn kans om zijn voetbaldroom uit te laten komen. Als het seizoen start heeft trainer Bob Peeters echter slecht nieuws voor zijn nieuweling. ?Ze zeiden dat ik niet goed genoeg was. Ze zagen me op linksback als derde of pas vierde keuze.? Door een combinatie van hard werk en geluk doet zich voor Sylla toch een kans voor in het eerste elftal. Daarmee verandert alles, want Sylla gaat ineens met sprongen vooruit. ?Elke week ging het beter. Tactisch, verdedigend, het opkomen.? Leek zijn positie aan het begin van het seizoen uitzichtloos, is Sylla ineens basisspeler. ?Het is zo vlot gegaan.?

Dan moet het toppunt nog komen. De indrukwekkende groeicurve van Sylla is namelijk ook buiten Oss opgevallen. ?Twee wedstrijden voor de winterstop kreeg ik een telefoontje van Cambuur. ?Sekou, we willen jou hebben?, zeiden ze.? Op het gezicht van Sylla verschijnt een grote grijns als hij terugdenkt aan de boodschap die hij half december kreeg. ?Het is gewoon te bizar voor woorden. Ik ging naar Oss met het idee om in mezelf te investeren, ik wist dat ik niets zou gaan verdienen. Het investeren werd heel snel beloond en een paar maanden later krijg je zelfs een contract bij een Eredivisie-club.?

?Ze zeiden dat ik niet goed genoeg was. Ze zagen me op linksback als derde of pas vierde keuze?

Zo kan het zijn dat Sylla, die dit seizoen begon als vierde linksback van TOP Oss, zaterdagavond zijn Eredivisie-debuut maakt namens Cambuur tegen AZ. De inkt van de handtekening onder het profcontract waar hij zo lang van gedroomd heeft is amper droog. ?Het gaat weer snel, ook hier. Dat had ik niet verwacht. N?g een extra verrassing.? De morgen geschorste Alex Bangura heeft Sylla van de nodige tips voorzien. ?Over hoe ik me moet positioneren in balbezit, wanneer ik moet opkomen. Dat was prettig. Het niveau is hier namelijk veel hoger dan bij Oss, ik leer elke dag nieuwe dingen.?

Wellicht knijpt hij zichzelf wel even in zijn arm als hij morgen in de spelerstunnel van het AZ-stadion staat. Want: ?Debuteren in de Eredivisie, daar had ik zes maanden geleden letterlijk niet van kunnen dromen.?

________________________________________________________________________________________________
?Sekou is een type als Bangura?
De trainersstaf van Cambuur heeft veel vertrouwen in Sylla. ?We hebben hem voor die positie gehaald, met het oog op de toekomst. Hij oogt zeker op de trainingen en vandaar dat we hem ook gewoon opstellen?, aldus Pascal Bosschaart. ?Vanochtend hebben we even met hem gesproken. We kunnen ons namelijk voorstellen dat dit voor hem een grote stap is, dus we wilden de druk bij hem wegnemen. Wij vinden namelijk dat hij het niet fout kan doen, hij kan vrijuit voetballen.? Wat voor type is Sylla? ?Je kunt hem redelijk vergelijken met Alex Bangura. Niet kwalitatief, maar wel als type. Hij heeft de voorwaarden om zo?n speler te worden.?

wiekie1969

Wat een leuke speler. Overzicht, rustig en sterk aan de bal. Jongen met potentie. Komt helemaal goed

Treb

Net interview gezien op OF. Leuke gast.

Zit veel potentie in.. als Bangura gaat hebben we de volgende in de startblokken.  :thumbsup

AL

Helaas de zwakste speler op het veld. Moet nog heel  veel leren maar heeft wel potentie.
Niet klaar om 1e linksback te zijn volgend seizoen.

Bernardo

Citaat van: AL op mei 06, 2022, 22:55:34
Helaas de zwakste speler op het veld. Moet nog heel  veel leren maar heeft wel potentie.
Niet klaar om 1e linksback te zijn volgend seizoen.

Heb je Joosten ook gezien? :_schater