Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
89 gasten, 1 lid
zeewolde

Milan Smit

Gestart door PePe, april 04, 2022, 12:39:40

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: janou op februari 08, 2024, 13:54:18
Ik vind van Kaam een onbetwiste basisspeler. Hoe hij regelmatig opendraait, waarmee het hele middelveld open ligt is iets wat geen enkele andere speler heeft. Is echter wel te slordig nog steeds. Anders had ie allang niet meer bij Cambuur gespeeld.

moet idd constanter worden en brutaler net als fedde maar lieten beide zeker
goede dingen zien woensdag nu door knallen

Stiens

Vertrouwen geeft Milan Smit vleugels bij SC Cambuur: 'Ik heb mijn doelstelling moeten aanpassen'

Milan Smit is een onvervalste Drent, maar heeft gek genoeg weinig met FC Emmen. Als het aan hem ligt, speelt ?zijn? SC Cambuur de rood-witten vrijdagavond dan ook van de mat. ?Ik hoop dat we de lijn kunnen doortrekken.?

Slechts een half jaartje speelde Milan Smit in de jeugdopleiding van FC Emmen, gelegen op een klein half uur rijden van Hollandscheveld, de plek waar hij opgroeide. Al gauw herkende SC Heerenveen het talent van de spits en plukte hem weg, een kunstje dat FC Twente niet veel later dunnetjes overdeed. En toen zijn carri?re vroegtijdig op een dood spoor leek te belanden, bood SC Cambuur uitkomst. Dus nee, vraag Smit wat zijn band met FC Emmen is en hij zal antwoorden: ?Ik heb er niet heel veel mee.?

Met Cambuur, de club die in de zomer van 2020 een gok met hem wilde wagen, heeft Smit een betere band. Wat heet. Het vertrouwen dat de Leeuwarders in hem uitspraken, betaalt hij dit seizoen ruimschoots uit. Na 25 competitiewedstrijden staat de 21-jarige Smit al op 16 doelpunten en 5 assists. En dat zelfs spelend vanaf de linkerflank in plaats van zijn favoriete plek in de punt van de aanval. Het zijn aantallen die met nog 12 wedstrijden te gaan alleen nog maar imponerender kunnen worden.

?Op deze leeftijd belangrijk om alles te spelen?
?Ik had voor de start van dit seizoen met de teammanager een doelstelling afgesproken?, zegt Smit met een brede glimlach. ?Die luidde: 15 doelpunten. Aangezien ik daar al overheen zit, heb ik die doelstelling moeten aanpassen. Dat is denk ik alleen maar goed. Moet je nagaan dat ik aan het begin van dit seizoen niet wist of ik ?berhaupt zou gaan spelen. De eerste wedstrijd, tegen FC Emmen, zat ik nog op de bank. Toen viel ik goed in. Het duel erna stond ik in de basis en dat is sindsdien zo gebleven.?

De prestaties van Smit bleven niet onopgemerkt. Zo was er in januari wat interesse van diverse clubs, waaronder FC Twente, maar tot een transfer kwam het niet. Dat hoefde volgens de spits ook niet. ?Ik ging er al van uit dat ik hier het seizoen zou afmaken. Het gaat best lekker en het is op deze leeftijd belangrijk dat ik alles speel. Bovendien passen de cultuur van de club en de speelstijl die we hanteren goed bij me. Al sinds ik hier kwam voel ik veel vertrouwen in mij en nu zie je wat dat oplevert.?

Terug naar de wedstrijd tegen FC Emmen. Smit heeft dan wel niet zoveel met die club, de wedstrijd van vrijdagavond heeft wel degelijk een speciaal tintje. ?Sinds FC Emmen zich de afgelopen jaren als potenti?le eredivisieclub heeft gepresenteerd, zijn mensen uit mijn nabije omgeving er regelmatig te vinden. Er komen vrijdag dan ook veel van hen kijken. Ik heb gelukkig extra kaarten kunnen regelen en er zijn mensen die op eigen houtje gaan. Dat geeft deze wedstrijd wat mij betreft wel wat extra?s.?

Op basis van de ranglijst is het bovendien een ?mooi? duel, voegt de aanvaller eraan toe. ?FC Emmen zit er met acht wedstrijden op rij zonder zege momenteel niet fantastisch in, om het zo maar te zeggen. En ook wij hebben dit seizoen wel betere tijden gekend. Ik hoop dan ook dat de zege op NAC Breda ons goed doet, dat we die lijn kunnen doortrekken en weer naar boven kunnen kijken. Aan de andere kant: voor FC Emmen is dit ook een wedstrijd die ze m??ten winnen om de aansluiting te vinden.?

?Het zal een gekkenhuis worden?
FC Emmen-uit is leuk, maar h?t duel waar heel Leeuwarden natuurlijk naar uitkijkt is de halve finale van de beker, die vier dagen later op het programma staat. ?Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar persoonlijk nog niet mee bezig ben. Ik bekijk het wedstrijd voor wedstrijd. Natuurlijk, het zal een gekkenhuis worden. NEC is een goede ploeg, maar we hadden slechter kunnen loten. Het is mooi dat we het eerste team ooit van Cambuur kunnen worden dat de finale haalt. Maar goed, eerst FC Emmen.?

De Gast

Uiteindelijk 11 veldgoals gemaakt. Vraag is of deze jongen potentie heeft met z'n 21 jaar. Zou hij in een beter elftal wel draaien? Ze zullen ongetwijfeld een nieuwe spits halen en dan gaat hij weer terug naar het bankie. Serieus geen idee wat je met deze jongen nu moet.

Bernardo

Ik wel, bij elk redelijk bod verkopen.

De Gast

3ton mag je je handen wel dichtknijpen of niet?

Oud Cambuur

mattige voetballer met nog veel beperkingen voor elk aannemelijk bod laten gaan

Bernardo

Citaat van: De Gast op mei 11, 2024, 11:33:52
3ton mag je je handen wel dichtknijpen of niet?

Zou ik hem voor wegdoen ja, beperkte speler en als spits nog lang niet goed genoeg.

PePe

Speelt straks elders de sterren van de hemel, zie Hoedemakers. Niet voor appel en ei verkopen.

Specuveter

DayDreamer

Afmaker, voor de rest kan hij vrij weinig vind ik, Smit en Drikus weg, mooi een nieuwe spits halen.

Bankzitter

Zoveel salaris krijgt hij toch ook weer niet? Als er goed bod komt dan weg en anders mag hij samen met een nieuwe spits het uitvechten.
Als pinchhitter is er weinig mis mee.

SCC

Zijn (nog) onvoldoende ontwikkelde techniek (eerste aanname) en meevoetballend vermogen wordt hier vaak genoemd.
Maar qua doelpunten zijn we verwend met Muhren, maar de jaren daarvoor was het jarenlang zoeken naar een speler die zoveel doelpunten voor ons maakte.
Nu dus weer (mede) topscorer van de KNVB beker en 19 doelpunten in de KKD. Mag/ moet ook genoemd worden!
Qua afronding gewoon super voor zijn eerste echte seizoen en dan ook nog in 80% van de gevallen vanaf links ipv in de punt.

https://cambuur.nl/nieuws/milan-smit-winnaar-gouden-badjas-voor-topscorer-knvb-beker/

papier

Citaat van: SCC op mei 13, 2024, 17:12:12
Zijn (nog) onvoldoende ontwikkelde techniek (eerste aanname) en meevoetballend vermogen wordt hier vaak genoemd.
Maar qua doelpunten zijn we verwend met Muhren, maar de jaren daarvoor was het jarenlang zoeken naar een speler die zoveel doelpunten voor ons maakte.
Nu dus weer (mede) topscorer van de KNVB beker en 19 doelpunten in de KKD. Mag/ moet ook genoemd worden!
Qua afronding gewoon super voor zijn eerste echte seizoen en dan ook nog in 80% van de gevallen vanaf links ipv in de punt.

https://cambuur.nl/nieuws/milan-smit-winnaar-gouden-badjas-voor-topscorer-knvb-beker/

Leuk en aardig maar niet als je structureel om europees voetbal speelt!!!!