Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 14
  • Total: 14
14 gasten, 0 leden

SC Cambuur - FC Emmen ( 11-08-23 )

Gestart door SaVaGe, juni 27, 2023, 20:11:05

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Citaat van: papier op augustus 16, 2023, 11:41:07
Zou goed zijn als Ultee eens in het Hertje toelicht wat het idee is en hoe hij denkt dat het team dit tot uitvoering kan laten komen. Ik meen dat Arne ook ooit zoiets heeft gedaan toen hij coach was bij ons.

Was tijdens een forumavond. Wellicht dat @montana kan aangeven of er weer eens eentje aan zit te komen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

papier

Citaat van: Galdiano op augustus 16, 2023, 11:42:22
Was tijdens een forumavond. Wellicht dat @montana kan aangeven of er weer eens eentje aan zit te komen.

Moet hij wel beter communicatief vaardig zijn dan Rob Maas :P dat was geen succes

oost

Citaat van: Galdiano op augustus 16, 2023, 11:41:27
Helemaal met SCC eens. Henk en Sandor worden telkens de hemel in geprezen, enig sinds terecht anderzijds ook weer niet. Ik denk dat Henk en Sandor puur trainers zijn voor de korte termijn. (wat de meeste trainers zijn).
Henk en Sandor kunnen iets op een hele snelle en duidelijke manier neerzetten en overbrengen op een groep, maar hebben mij te weinig laten zien te kunnen anticiperen op andere speelwijzes. Met name 5-3-2 gingen we elke keer nat. Houden vast aan ??n speelwijze en anders konden ze niet. Daarnaast valt ze echt te verwijten te lang met spelers door te gaan. Geen frisse wind, maar vertrouwde jongs laten spelen zonder vernieuwing/verjonging.

Desondanks zie ik Henk als waardig opvolger van Ultee na dit seizoen, of eerder bij slecht resultaat, maar max voor 2 a 3 jaar.

Een club als cambuur is de houdbaarheid datum denk ik ook 2 a 3 jaar. Maar welke trainer houd het tegenwoordig wel langer vol dan 3 seizoenen? En als een trainer het goed doet maakt die ook snel een stap naar boven. Eindelijk verwacht ik dat henk wel weer terugkeert al zou het alleen maar zijn zodat er met positieve gevoel terug gekeken kan worden naar het laaste seizoen in dit stadion en een kickstart te hebben in het nieuwe. Maar goed voorlopig is ultee nog de trainer en misschien heel misschien krijgt hij het alsnog op de rit 8P

Bankzitter

Citaat van: papier op augustus 16, 2023, 11:41:07
Zou goed zijn als Ultee eens in het Hertje toelicht wat het idee is en hoe hij denkt dat het team dit tot uitvoering kan laten komen. Ik meen dat Arne ook ooit zoiets heeft gedaan toen hij coach was bij ons.

Bij Slot inderdaad de kritiek dat alles door het midden ging en geen "voorzetten vanaf de achterlijn". Dat heeft hij toen ook prima uitgelegd dat dit onderbouwd was door data. Het zou Ultee ook wel helpen om een keer wat meer op de taktiek in te gaan.

Overigens heb ik echt de indruk dat de trage opbouw er nu vooral is door onzekerheid van de CV's. Even aarzelen en het moment van indribbelen is weer voorbij. Dan wil vKaam helpen terwijl hij daar inderdaad gewoon moet wegblijven. Net als vd Meer het duel niet aandurft omdat hij niet weet of hij rugdekking heeft.

Het heeft volgens mij allemaal te maken met angst dat bij een fout de restverdediging niet goed staat, terwijl ze juist dat risico moeten nemen om er eentje meer dan de tegenstander te scoren. Ga je op een gegeven moment 1 op 1 spelen dan wordt iedereen gedwongen met lef te spelen en ziet het al veel beter uit.

sunderland

Helemaal met SCC eens. Henk en Sandor worden telkens de hemel in geprezen, enig sinds terecht anderzijds ook weer niet. Ik denk dat Henk en Sandor puur trainers zijn voor de korte termijn. (wat de meeste trainers zijn).
Henk en Sandor kunnen iets op een hele snelle en duidelijke manier neerzetten en overbrengen op een groep, maar hebben mij te weinig laten zien te kunnen anticiperen op andere speelwijzes. Met name 5-3-2 gingen we elke keer nat. Houden vast aan ??n speelwijze en anders konden ze niet. Daarnaast valt ze echt te verwijten te lang met spelers door te gaan. Geen frisse wind, maar vertrouwde jongs laten spelen zonder vernieuwing/verjonging.

Desondanks zie ik Henk als waardig opvolger van Ultee na dit seizoen, of eerder bij slecht resultaat, maar max voor 2 a 3 jaar.
de goeie trainers houden altijd vast aan hun plan. Slot, Ten Hag , Bosz. Dat 2 e is wel waar denk, Bosz begint altijd fantastisch en eindigt met ontslag. Ben geen psv man maar vind het wel heel leuk om te zien. Gisteren spatte het chagrijn van zijn kop zo nu en dan. Heb ook zelden zoveel crosspasses in een wedstrijd gezien. Dit terzijde  8)

sunderland

Citaat van: oost op augustus 16, 2023, 11:48:08
Een club als cambuur is de houdbaarheid datum denk ik ook 2 a 3 jaar. Maar welke trainer houd het tegenwoordig wel langer vol dan 3 seizoenen? En als een trainer het goed doet maakt die ook snel een stap naar boven. Eindelijk verwacht ik dat henk wel weer terugkeert al zou het alleen maar zijn zodat er met positieve gevoel terug gekeken kan worden naar het laaste seizoen in dit stadion en een kickstart te hebben in het nieuwe. Maar goed voorlopig is ultee nog de trainer en misschien heel misschien krijgt hij het alsnog op de rit 8P
heeft ook wel te maken met verfrissing. Ten Hag moest veelal opnieuw beginnen dus hou je ook de jongens scherp

janou

Henk zei zelf in de podcast dat er teveel is doorgeselecteerd, hier ben ik het wel mee eens. En dat zit vooral in het verlies van Stevens, Schouten en Kallon. Ik denk dat wij er met die 3 er gewoon ingebleven waren. Keepert heeft afgelopen seizoen punten gekost en ook de diepte en individuele actie van kallon werden gemist. Je kan wel nieuwe spelers halen, maar die moeten wel beter zijn dan de huidige spelers. Alle nieuwelingen waren minder goed dan de spelers die er eerst waren.

Bankzitter

We hadden moeten cashen na 2x bovenaan eindigen en een 9e plek. Dan heb je wel geld om door te selecteren en betere te halen. Of eentje verkopen en met het held andere spelers een verbeterd contract geven. Dat kan ook.

SCC

Citaat van: janou op augustus 16, 2023, 11:34:53
Waar het fout gaat is dat je hierin aanneemt dat er geen plan is. Dat ons de tactiek of het idee niet duidelijk is heeft ook te maken dat wij niet weten wat het plan is van Ultee. Stel als Ultee een keer een tactische analyse geeft van wat hij wilt in balbezit en wat hij wilt bij balverlies (manier van drukzetten bijv.) zal blijken dat er weldegelijk een idee achter zit en zal ons dit ook meer opvallen omdat we er dan op kunnen letten. Je gaat mij niet vertellen dat Ultee maar wat doet, dan kom je niet zo ver in het betaalde voetbal.

Helemaal met je eens. Hij heeft zeker een plan, dat klopt ook hoor. En hij is heus niet zo min als dat hier soms wordt beweerd. Hij verwoord het ook heel goed, dus dat zal hij een op een met spelers ook kunnen.
Dus het is ook geen aanval op Ultee: maar ik hoop gewoon dat wij ook herkenbaar spel gaan zien (het liefst waarmee wij ons kunnen/ willen identificeren, maar dat is dan weer een tweede discussie waard).

R058

Citaat van: janou op augustus 16, 2023, 11:34:53
Waar het fout gaat is dat je hierin aanneemt dat er geen plan is. Dat ons de tactiek of het idee niet duidelijk is heeft ook te maken dat wij niet weten wat het plan is van Ultee. Stel als Ultee een keer een tactische analyse geeft van wat hij wilt in balbezit en wat hij wilt bij balverlies (manier van drukzetten bijv.) zal blijken dat er weldegelijk een idee achter zit en zal ons dit ook meer opvallen omdat we er dan op kunnen letten. Je gaat mij niet vertellen dat Ultee maar wat doet, dan kom je niet zo ver in het betaalde voetbal.

Doordat Henk en Sandor uitlegden waarom centrale verdedigers zo lang wachten met inspelen werd dat voor de supporters ook duidelijk en kwam er meer begrip voor (Ook door de goede resultaten). Ik weet nog dat er ook vaak kritiek is geweest dat het centrale duo veel te langzaam speelde en alleen maar naar elkaar de bal toeschoof. Dat had allemaal een reden.
Ik zou dat graag van hem horen dan. Want er lijkt echt geen idee achter te zitten. Bij Henk en Sandor herken je het meteen. In de opbouw. Middenvelder loopactie in de diepte die de back dan op moet pakken waardoor een lange crosspass op de buitenspeler kan. Maulun die uitzakt en een hoge bal de 16 inspeelt, Jacobs die terugkopt en Muhren die afmaakt. Allemaal zo vaak gezien. Bij Ultee herken ik van zoiets helemaal niks qua vaste spelpatronen.

SCC

Dit doet me trouwens wel wat aan de politiek denken, de discussies over spelopvatting en hoe een staf daar invulling aan geeft. Dat zou toch een Netflix docu waard zijn.

Neem Wiebe Kooistra als voorbeeld: zo'n jongen is 17 jaar. Je actieve geheugen/ herinneringen over politiek (al is het maar met weinig interesse in de politiek, maar bijv via het jeugdjournaal), dat zal ergens vanaf zo'n jongen z'n 7-8 ste jaar zijn. Die heeft dus zijn hele leven Rutte als premier gehad. Maar hij zal Rutte later herinneren als de man van de persconferenties (covid) vermoed ik.

Maar over Rutte zal hij verder geen spectaculaire verhalen kunnen herinneren/ verzinnen, waarbij die op persoonlijk vlak bijzonder voor de dag kwam (affaires, rijden onder invloed, etc). Dat zegt natuurlijk wel wat. Ik ben geen Rutte aanhanger en heb ook geen VVD gestemd, maar wat ik ermee wil zeggen: zo'n man is jaren het mikpunt geweest, maar als je lijsttrekker bent van in dit geval een partij als de VVD, dan weet iedere nadenkende burger wel dat je nooit >60-65% van de partij opvattingen volledig steunt. Dan heb je vervolgens nog het fenomeen van coalities vormen, oftewel: uiteindelijk ben je het in je "eigen" kabinet waarschijnlijk voor 35-40% maximaal eens met de besluiten, maar je bent w?l het gezicht/ de verantwoordelijke hiervoor. Toch heeft hij nooit gezegd: "tsja, ik snap de kritiek, maar ik moet het ook maar gewoon zo doorgeven/ doorvoeren, etc".

Haakje naar Ultee, waarom ik de vergelijking trekt: bij zowel Rutte als Ultee is er ook geen persoon die kritiek uit op de inzet. Ze geven hun hele ziel en zaligheid voor hun opdrachtgever.

Ultee (terug naar voetbal) moest het doen met een bestaande (afglijdende) selectie, bestaande staf (met vaste taken, roosters, routines) en wordt daar net als Rutte volledig verantwoordelijk voor gehouden. Maar ook binnen een staf moet je soms compromissen sluiten, concessies doen, van je geloof afstappen, etc.
Ik hoop dat hij nu zijn "eigen partij" heeft kunnen samenstellen en nu qua opvatting en vaste patronen kan zien waarvoor het staat.

Is het vervolgens na 10 wedstrijden aan ons om zonder stemwijzer keuzes te maken (lees: conclusies te trekken) en ons minder door de publieke opinie te laten lijden. Haha, zo zijn we dan ook wel weer.

sunderland

Citaat van: SCC op augustus 16, 2023, 13:56:04
Helemaal met je eens. Hij heeft zeker een plan, dat klopt ook hoor. En hij is heus niet zo min als dat hier soms wordt beweerd. Hij verwoord het ook heel goed, dus dat zal hij een op een met spelers ook kunnen.
Dus het is ook geen aanval op Ultee: maar ik hoop gewoon dat wij ook herkenbaar spel gaan zien (het liefst waarmee wij ons kunnen/ willen identificeren, maar dat is dan weer een tweede discussie waard).
dat had er dan toch allang mogen zijn na 9.5 maand? ( tweede discussie zei je :zweep)

janou

Citaat van: SCC op augustus 16, 2023, 13:56:04

Hoop ik ook op. Denk dat we dat helemaal tegen de mindere teams wat beter zouden moeten kunnen zien omdat we daar wat minder tegenstand zouden moeten krijgen.

janou

Citaat van: sunderland op augustus 16, 2023, 14:15:03
dat had er dan toch allang mogen zijn na 9.5 maand? ( tweede discussie zei je :zweep)

Een elftal waarmee wij ons kunnen identificeren vind ik echt niets zeggen. Dit valt en staat met resultaat. Of je moet hierbij spelers uit regio bedoelen, dat zorgt voor identiteit. Termen als vechten voor je club heb ik helemaal niets mee. Die gasten doen altijd wel hun best, alleen is er soms een gebrek aan kwaliteit of staat het elftal niet goed gepositioneerd waardoor er geen druk op de tegenstander komt. In de wedstrijden dat er wordt geroepen ''Vechten voor je club'' maken ze juist vaak de meeste meters, puur omdat er veel te grote ruimtes ontstaan waardoor je telkens te laat bent en grote afstanden moet overbruggen. Dan lijkt het alsof ze niet willen, maar dan zijn de ruimtes te groot.

okkele

Citaat van: SCC op augustus 16, 2023, 14:05:12
Dit doet me trouwens wel wat aan de politiek denken, de discussies over spelopvatting en hoe een staf daar invulling aan geeft. Dat zou toch een Netflix docu waard zijn.

Neem Wiebe Kooistra als voorbeeld: zo'n jongen is 17 jaar. Je actieve geheugen/ herinneringen over politiek (al is het maar met weinig interesse in de politiek, maar bijv via het jeugdjournaal), dat zal ergens vanaf zo'n jongen z'n 7-8 ste jaar zijn. Die heeft dus zijn hele leven Rutte als premier gehad. Maar hij zal Rutte later herinneren als de man van de persconferenties (covid) vermoed ik.

Maar over Rutte zal hij verder geen spectaculaire verhalen kunnen herinneren/ verzinnen, waarbij die op persoonlijk vlak bijzonder voor de dag kwam (affaires, rijden onder invloed, etc). Dat zegt natuurlijk wel wat. Ik ben geen Rutte aanhanger en heb ook geen VVD gestemd, maar wat ik ermee wil zeggen: zo'n man is jaren het mikpunt geweest, maar als je lijsttrekker bent van in dit geval een partij als de VVD, dan weet iedere nadenkende burger wel dat je nooit >60-65% van de partij opvattingen volledig steunt. Dan heb je vervolgens nog het fenomeen van coalities vormen, oftewel: uiteindelijk ben je het in je "eigen" kabinet waarschijnlijk voor 35-40% maximaal eens met de besluiten, maar je bent w?l het gezicht/ de verantwoordelijke hiervoor. Toch heeft hij nooit gezegd: "tsja, ik snap de kritiek, maar ik moet het ook maar gewoon zo doorgeven/ doorvoeren, etc".

Haakje naar Ultee, waarom ik de vergelijking trekt: bij zowel Rutte als Ultee is er ook geen persoon die kritiek uit op de inzet. Ze geven hun hele ziel en zaligheid voor hun opdrachtgever.

Ultee (terug naar voetbal) moest het doen met een bestaande (afglijdende) selectie, bestaande staf (met vaste taken, roosters, routines) en wordt daar net als Rutte volledig verantwoordelijk voor gehouden. Maar ook binnen een staf moet je soms compromissen sluiten, concessies doen, van je geloof afstappen, etc.
Ik hoop dat hij nu zijn "eigen partij" heeft kunnen samenstellen en nu qua opvatting en vaste patronen kan zien waarvoor het staat.

Is het vervolgens na 10 wedstrijden aan ons om zonder stemwijzer keuzes te maken (lees: conclusies te trekken) en ons minder door de publieke opinie te laten lijden. Haha, zo zijn we dan ook wel weer.

wat een bijzondere vergelijking en wat sla je de spijkers op de koppen.
je hebt helemaal gelijk, dit zou een column moeten zijn in een echt blad (geen lc)
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.