Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
99 gasten, 6 leden (1 verborgen)
zeewolde, Noordcambuur, mindra, justremco, DeBruyne

Gerald van den Belt

Gestart door el haj, mei 08, 2013, 14:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Cor

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 05, 2014, 15:36:09
Ik heb precies hetzelfde, maar ik baal wel dat het ze weer een beetje gelukt is. Wat was het mooi geweest, wanneer van der Belt had gezegd: Dwight, je kunt dat geld niet laten liggen, dus we accepteren het, maar de cultuur binnen Cambuur staat het niet toe dat je als DKV trainer nog bij ons werkt, kortom we stoppen ermee! Dan hadden we laten zien wie we zijn, zonder de ophef van nu!

_O_

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 05, 2014, 15:36:09
Ik heb precies hetzelfde, maar ik baal wel dat het ze weer een beetje gelukt is. Wat was het mooi geweest, wanneer van der Belt had gezegd: Dwight, je kunt dat geld niet laten liggen, dus we accepteren het, maar de cultuur binnen Cambuur staat het niet toe dat je als DKV trainer nog bij ons werkt, kortom we stoppen ermee! Dan hadden we laten zien wie we zijn, zonder de ophef van nu!

Ik heb zelfs de hand kunnen leggen op de orginele tekst van het interview wat daarna plaatsvond:

Dit is een letterlijke weergave van een fictief gesprek tussen Gerald en een journalist

Journalist: Gerald, dat was een zeer opmerkelijk persbericht gisteren. Vertel!
Gerald: Ja dat klopt. Ook wij waren overvallen door het nieuws van Dwight. Dwight had een gesprek aangevraagd over de toekomst. We hoopten natuurlijk dat hij wilde onderhandelen over een langer verblijf bij Cambuur, maar zoals jullie nu ook weten kondigde hij het vertrek naar DKV aan.

Journalist: Kwam dat als een volstrekte verrassing?
Gerald: Nee. Natuurlijk niet. Wij volgen natuurlijk ook de geruchtenstroom die de ronde deed en wij vreesden ook al langer dat er wat zou spelen tussen DKV en Dwight. Maar dat het al zo snel rond zou zijn hadden we niet verwacht.

Journalist: Nemen jullie het Dwight kwalijk?
Gerald: laat ik voorop stellen dat we super tevreden zijn over het werk dat Dwight dit seizoen heeft verricht, hij heeft knetterhard zijn best gedaan. Maar we hebben er altijd op gehoopt dat ie zou blijven. Maar ja, DKV kan op het moment nog iets meer betalen dan wij en we kunnen Dwight op dit punt in zijn carrière niet kwalijk nemen dat hij er op in is gegaan.

Journalist: En toen? Want het seizoen is natuurlijk nog lang niet voorbij en Cambuur zit nog in een heel belangrijke fase?
Gerald: Ja dat klopt. We hebben nog een paar punten nodig. We zijn daar met zijn drieën, met Ype er ook bij, direct over gaan filosoferen. Ik merkte dat Dwight daar al langer bij stil had gestaan. Hij was daar heel eerlijk in. Hij wilde dolgraag met de staf en de spelersgroep het seizoen afmaken. Maar hij gaf ook aan grote twijfels te hebben. Hij refereerde nog aan de laatste derby, waarbij hij diep onder de indruk was van het fanatisme en de beleving van de supporters. Hij had daar, zelfs als professional, van genoten, zei hij. "Ik wil alles doen om met Cambuur het seizoen succesvol af te sluiten, maar wil niemand tegen de schenen schoppen", zei hij.  We hebben toen samen de afweging gemaakt.

Journalist: Met als beslissing dat Dwight met onmiddellijke ingang zou stoppen?
Gerald: Ja, dat klopt, dat is er uit gekomen. Na onderling overleg zagen we geen andere uitweg. We wisten dat Dwight veel goodwill bij de supporters gekweekt had dit seizoen, maar dit zou te gevoelig liggen in onze ogen.

Journalist: Dus Dwight stond vanaf het begin achter de beslissing?
Gerald: Ja, zeker. Hij heeft het zelf aangekaart!

Journalist: Er zijn geluiden die zeggen dat jullie het beleid laten maken door de supporters, wat zeg je daarop?
Gerald: Dat vind ik onzin. Wij hebben open overlegd over de situatie die zou ontstaan. Wij weten wat er leeft binnen de club, binnen de supportersgroep, dat is ook wat ons zo sterk maakt. Wij maken het beleid en niet de supporters, maar we maken het beleid wel vóór de supporters! Dat onderscheidt de echte volksclub van een gewone Eredivisie-club.

Journalist: Maar maak je de gevoelens van de supporters dan niet te belangrijk. Hoe belangrijk zijn zij?
Gerald: Wij maken het beleid, niet zij, zoals ik al aangaf. Maar we maken het beleid wel voor de supporters en in de cultuur van de club, de cultuur van Cambuur. En de cultuur van Cambuur zijn de supporters. Cambuur is als een grote familie, waar aanvallend voetbal wordt gespeeld, met een sterke teamgeest en een ijzersterke 12de man. We doen geen concessies qua clubsfeer en ook niet qua spelstijl. We gaan niet een nieuw stadion maken voor de commercie, we bouwen het voor de supporters! En ook Dwight zag in dat zijn overstap, hoe begrijpelijk ook, niet in die Cambuur-cultuur paste. Je kunt als DKV trainer niet bij Cambuur werken!

Journalist: En verwacht je nu nog problemen met de supporters?
Gerald: Nee, die zijn natuurlijk teleurgesteld over de overstap van Dwight, maar ze zullen begrijpen dat we de beste oplossing voor de club hebben gekozen. De supporters blijven achter de club en de spelers staan. Daar ben ik van overtuigd!

Journalist: Bedankt en succes morgen in Utrecht!
Gerald: Graag gedaan!
Henk, held, bedankt

Cor

Wat een topper is die man

YellowBlue

Cor

sunderland

Dwight was gister alweer aan het werk voor dkv .Zo zit het DUS

carlo de leeuw

Citaat van: sunderland op april 06, 2014, 10:49:16
Dwight was gister alweer aan het werk voor dkv .Zo zit het DUS
ja hè hè. opgestapt weet je nog dankzij een stelletje.....
Hoofdstuk cambuur immers definitief afgesloten.
Dwight Lodeweges is votooid verleden tijd!

Collingwood

Gerucht gaat dat Gerald in de belangstelling staat van AZ. Zou een kleine ramp zijn als hij vertrekt. (Bron: Omrop Bynt)
Kalmte alleen kan u redden.

Drumfather SCC

Citaat van: Collingwood op april 11, 2014, 18:56:15
Gerucht gaat dat Gerald in de belangstelling staat van AZ. Zou een kleine ramp zijn als hij vertrekt. (Bron: Omrop Bynt)
Ook iets over spelers toch, Collingwood?

Harry L.

Zal wel waar zijn dan, die snuiter kwam de vorige keer ook als eerste met het "dwight" nieuws. Dan wordt hij de opvolger van Gerbrands. We wachten maar weer af. Ik vond hem in de laatste keren dat ik hem naar buiten heb zien treden op zijn minst mat en dat hem allemaal niet zo veel meer kon schelen.

Collingwood

Citaat van: Drumfather SCC op april 11, 2014, 19:04:40
Ook iets over spelers toch, Collingwood?

Ja, vooral gespeculeer.

Alleen rond El Makrini speelt volgens mij wel enige interesse uit Italië. Dat viel uit zijn reactie wel op te maken, hij leek daar ook wel oren naar te hebben (ook logisch gezien de competitie en bijbehorende salaris).

DayDreamer

Een kleine ramp?  :|        ;(

Collingwood

Citaat van: DayDreamer op april 11, 2014, 19:41:57
Een kleine ramp?  :|        ;(

Ik wilde niet meteen al te dramatisch doen :P.

nulachtenvieftig

Citaat van: Harry L. op april 11, 2014, 19:08:07
Zal wel waar zijn dan, die snuiter kwam de vorige keer ook als eerste met het "dwight" nieuws. Dan wordt hij de opvolger van Gerbrands. We wachten maar weer af. Ik vond hem in de laatste keren dat ik hem naar buiten heb zien treden op zijn minst mat en dat hem allemaal niet zo veel meer kon schelen.

Het interview met vd belt in de vi schetst een ander beeld.. Heb alle vertrouwen in hem!
si vis pacem para bellum