Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 3
  • Total: 3
3 gasten, 0 leden

SC Cambuur - Jong Ajax [vr 25-8 20:00]

Gestart door Dokkumer, augustus 17, 2023, 15:57:07

Vorige topic - Volgende topic

grijskijker

Krijg bij Balk een beetje het Kallon gevoel, die kreeg ook vaak de vrije  trap of penalty mee...

oost

Gisteren een heerlijke pot voetbal gezien.
Gelukkig kwam ajax met de B1 opdraven, anders waren wij er kansloos af gegaan.
Cambuur cre?ert genoeg kansen maar maken dan vaak de verkeerde keuzes. Middenveld is totaal uit balans elk bal verlies is levens gevaarlijk. Ook achterin oogt het zeer zeer kwetsbaar. Als cambuur zo doorgaat eindigen we vast wel bij de eerste 9 maar meer ook niet. Wanneer er een ervaren 6 bij komt en het liefst nog een vleugel speler en een cv kun je mee doen om promotie. Ik hang zeker nog niet de vlag uit maar ik ben allang blij dat ik nual 2x met een positieve gevoel het stadion verlaat.

De Gast

Die 6 die er nog moet komen.. ten koste van wie gaat dat dan? Dan zal Fedde het slachtoffer worden.

Zou mij niks verbazen als er niks meer wordt gehaald en er wordt gegokt op de ?chemie? van wat er nu staat.

wiekie1969

Citaat van: oost op augustus 26, 2023, 12:27:30
Cambuur cre?ert genoeg kansen maar maken dan vaak de verkeerde keuzes. Middenveld is totaal uit balans elk bal verlies is levens gevaarlijk. Ook achterin oogt het zeer zeer kwetsbaar. Als cambuur zo doorgaat eindigen we vast wel bij de eerste 9 maar meer ook niet. Wanneer er een ervaren 6 bij komt en het liefst nog een vleugel speler en een cv kun je mee doen om promotie. Ik hang zeker nog niet de vlag uit maar ik ben allang blij dat ik nual 2x met een positieve gevoel het stadion verlaat.

Helemaal eens.

sunderland

Citaat van: De Gast op augustus 26, 2023, 12:48:00
Die 6 die er nog moet komen.. ten koste van wie gaat dat dan? Dan zal Fedde het slachtoffer worden.

Zou mij niks verbazen als er niks meer wordt gehaald en er wordt gegokt op de ?chemie? van wat er nu staat.
ten koste van?. Zo moet je niet denken, Fedde is te goed voor de bank, Breij doet het erg goed met zijn drive en goals maar laat daardoor zijn man ook wel eens lopen wat moet kunnen als de rest goed staat. Van Kaam is aanvoerder en ook te goed voor de bank. Je krijgt ook nog blessures en schorsingen. Wat mij wel opvalt is dat iedereen er super fit uitziet. Balk en vd water heb ik nog nooit zo afgetraind gezien. Balk verdiende ook die penel puur op door over zijn grens te gaan door zijn inhoud. Mijn idee ..

sunderland

Citaat van: oost op augustus 26, 2023, 12:27:30
ik zei eerder 8-12 maar dat denk ik nu niet meer. Heb nu al klein beetje inzicht gekregen in de rest en dat houd niet over. Denk nu 5-7 en met versterking 4-5

papier

Balk speelt ook een stuk volwassener. Nog weinig rare fratsen richting andere spelers/scheidsrechter. Weet het beter te doseren. In de tweede helft zakte Van Kaam ook wat meer terug en speelde hij meer in dienst van het team, kwam ook nog een goede kans uit toen hij bovenop Fitz Jim zat die de eerste helft alle tijd en ruimte kreeg om weg te draaien bij wie dan ook. Uldrikis vond ik ook voetballend meer toevoegen dan Smit, al had Uldrikis wel het 'geluk' dat Jong Ajax na een uur ook wel klaar was.

Josli

Er is best veel reden om positief te zijn. We worden vermaakt, we spelen met veel spelers uit de eigen jeugdopleiding. En het lijkt erop dat we zelfs zonder aankopen redelijk bovenin mee kunnen gaan draaien.
Verdedigend kan het allemaal natuurlijk nog beter. Maar waar ligt dat nu precies aan? De een kijkt naar het middenveld en veel anderen naar het centrale duo. Van Kaam liet de nummer 8 in het begin telkens staan en dekte door naar voren. In een ideale wereld dekt Tol dan door op de nummer 8 en kom je achterin 1 op1 te staan. Ik weet natuurlijk niet wat de afspraken waren. Maar dat doordekken is iets wat niet in Tol zijn natuur zit. Ik zag wel dat Sjors vrij snel van Kaam naar zich toe riep en dat Tol behoorlijk op zijn falie kreeg. Daarna ging dat veel beter. Tol dekte soms zelfs door tot de 16 van de tegenstander (hier kwam ook nog een doelpunt uit).
Dat is dan toch ook iets om positief over te zijn. Het heeft allemaal ook een boel met lef en vertrouwen te maken. En als we blijven winnen, komt dat vanzelf. Ik denk dat zelfs Uldrikus dan wel gaat scoren. Overigens denk ik wel dat van Kaam niet de ideale man is op 6.

Ook is er natuurlijk de roep om spelers. Ik vind ook dat er wat bij moet. Vooral omdat de selectie wel erg smal is. Maar de doorstroom van de eigen jeugd vind ik ook prachtig om te zien. Dus als een aankoop ten koste gaat van de ontwikkeling van andere spelers, dan hoop ik dat ze er nog eens goed over nadenken...

okkele

Citaat van: KlinkHamer op augustus 26, 2023, 11:28:32
Amusementswaarde een 9, veel goals en 3 punten.
Prachtig dit forum, echt Leeuwarders, de keeper kan er niets van en de enige die goed speelde was Caschili......
Het kan aan mij liggen maar zag bij vlagen het Henkievoetbal weer terugkeren. Inschuivende centrale verdedigers, crosspasses etc.
Laten we een beetje re?el blijven het is Real Madrid niet.
Wij hebben een prima keepertje, goede backs met een goede inval van Jhondly, een aardig middenveld en veel dreiging op de buiten.
Smit was nuttig en de Lijzige Let viel erg goed in.
Het enige is de El Makrini positie, dat moet beter maar dat weet Van Kaam zelf ook wel.
Jammer was wel dat toen Vink er af ging met een blessure bijna niemand klapte, dat is wel zo netjes.
Tegen de jong teams in het verleden al aardig wat mooie spelers gezien, Frenkie en Madueke in die verschrikkelijk koude wedstrijd met die wereldbal van Maulun,
die Fitz kan aardig ballen maar wat was die Misehouy een genot om naar te kijken.

mooi stuk.  :thumbsup
ik heb me ook zeker vermaakt al doe ik dat altijd wel op noord.
fitz-jim is zeker een natuurlijke speler,die komt er wel.
wat die misehouy betreft, dat had zomaar een ander beeld op kunnen leveren als hij niet door zijn eigen jongens werd teruggetrokken toen hij na zijn doelpunt even naar noord wilde lopen, kutgedrag, brobbey-gedrag.
maar goed, ik heb genoten.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

sunderland

Als je deze weds realistisch bekijkt en niet vanuit een blauw/gele bril . Het was heel matig met heel erg veel fouten van beide kanten. 12 kansen tegen en 18 kansen voor. Het was super vermakelijk door een geel/blauwe bril en die had ik ook op. Ik ben zeer benieuwd naar Helmond, dan zie je waar we echt staan. We zijn moeilijk te verslaan volgens mij.

Bankzitter

Op inzet en strijdlust maken we nu het verschil. Dat kan tegen Helmond ook weer goed gaan.

Met een goede start (punten!) kan het zo maar zijn dat spelers als vd Water , Drikus of Bergsma eindelijk hun oude vorm hervinden en dan kun je ook op kwaliteit punten gaan pakken.

Het blijft wel broos zonder spelidee en smalle selectie, maar zolang we punten blijven halen is er een kans dat de puzzel nog goed in elkaar gaat vallen.