Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 14
  • Total: 14
14 gasten, 0 leden

Seizoen 2024-2025

Gestart door grijskijker, maart 07, 2024, 08:31:25

Vorige topic - Volgende topic

AL

Citaat van: denistel op juli 31, 2024, 14:23:22
play offs mutte we gewoon halen alles meer is mooi maar afgelopen]seizoen 13e dus 1e 8 vind
ik al prima

Op dit moment is de selectie niets beter dan afgelopen seizoen dus zou met plek 8 ook tevreden zijn.

sunderland

Citaat van: AL op juli 31, 2024, 15:10:17
Op dit moment is de selectie niets beter dan afgelopen seizoen dus zou met plek 8 ook tevreden zijn.
vind van wel. De Duitser is afwachten maar brengt fysiek al zoveel meer. Souren is beter dan van kaam. Keeper is beter. Belg is prima en kan alleen maar beter worden. Zit veel meer in de ploeg nu. Vorig seizoen liet niemand een ander beter spelen. Viel mij nu al op dat Balk beter speelt door dit middenveld.

Delfzijl/Cambuur

Twee competitiewedstrijden van SC Cambuur voor het seizoen 2024/2025 hebben een andere speeldatum gekregen. Het gaat om de thuiswedstrijden tegen FC Den Bosch en Jong FC Utrecht.

De wedstrijd tegen FC Den Bosch is verplaatst van maandag 25 november (20.00 uur) naar dinsdag 26 november (20.00 uur). Jong FC Utrecht komt op zondag 13 april (12.15 uur) in plaats van vrijdag 11 april (20.00 uur) langs in het Kooi Stadion.

Bankzitter

Ik maak me ook wel zorgen over het spel en de kracht van de selectie maar 3 wedstrijden is wel heel snel om al vergaande conclusie te trekken.

Na 3 wedstrijden, 1 goal tegen, 1 goal voor , 3 punten:

Achterin staat het veel beter . Jansen/ Casas/ Nieling is sterk in opbouw en verdediging. vMullem en Poll vallen mij tot nu toe niet tegen.
Ottensen is de zwakste schakel maar we hebben nog Gabi. Daar zijn we voorruit gegaan.

Op het middenveld is Henk zoekende. Ik snap niet dat Souren als beoogd leider niet 90 minuten volmaakt (blessure tegen MVV). Van wat ik in de voorbereiding heb gezien komt het met Souren wel goed (met Kieftenbelt als ervaren back up).

De Leeuw wordt nu noodgedwongen op het middenveld gezet, Kieftenbelt nog niet fit. De Jong is te licht (vooral fysiek), Nartey nog te jong om een bepalende speler op het middenveld te zijn. Mercera en R?lke voegen niets toe als die moeten invallen. Er wordt nu veel te veel gerouleerd op het middenveld en zo krijgen we nooit stabiliteit en vaste patronen in het team. Blijkbaar missen we op het middenveld nog een puzzelstukje om juiste balans te vinden.

Voorin is positief dat de vleugelspelers hun man voorbij komen. Dat er geen goals uitkomen heeft deels te maken met verkeerde keuzes, maar ook omdat ze continue naar binnentrekken of de vroege voorzet geven (linkspoot op rechts en vice versa). Het is allemaal voorspelbaar en goed te verdedigen.  Die spelpatronen, voortzetting en afronding is allemaal wel te trainen. Ze lopen zichzelf ook wat voorbij om iets te forceren , lijkt het.

De meeste zorgen maak me over de spits/ aanvallend middenveld. Je kunt niet lekker doorvoetballen, ze komen er in de eindfase niet aan te pas en als ze eens in scoringspostie komen dan missen ze de mooiste kansen. Ik hoop echt dat er daar nog wat gaat gebeuren. Ervaren, creatieve middenvelder erbij (dan kan De Leeuw ook als spits spelen/invallen). En een spits die meevoetbalt, duels wint en gewoon de kansen afrond. En dan komt het met de vleugelspelers ook wel goed.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Bankzitter op augustus 24, 2024, 09:14:05
Ik maak me ook wel zorgen over het spel en de kracht van de selectie maar 3 wedstrijden is wel heel snel om al vergaande conclusie te trekken.

Na 3 wedstrijden, 1 goal tegen, 1 goal voor , 3 punten:

Achterin staat het veel beter . Jansen/ Casas/ Nieling is sterk in opbouw en verdediging. vMullem en Poll vallen mij tot nu toe niet tegen.
Ottensen is de zwakste schakel maar we hebben nog Gabi. Daar zijn we voorruit gegaan.

Op het middenveld is Henk zoekende. Ik snap niet dat Souren als beoogd leider niet 90 minuten volmaakt (blessure tegen MVV). Van wat ik in de voorbereiding heb gezien komt het met Souren wel goed (met Kieftenbelt als ervaren back up).

De Leeuw wordt nu noodgedwongen op het middenveld gezet, Kieftenbelt nog niet fit. De Jong is te licht (vooral fysiek), Nartey nog te jong om een bepalende speler op het middenveld te zijn. Mercera en R?lke voegen niets toe als die moeten invallen. Er wordt nu veel te veel gerouleerd op het middenveld en zo krijgen we nooit stabiliteit en vaste patronen in het team. Blijkbaar missen we op het middenveld nog een puzzelstukje om juiste balans te vinden.

Voorin is positief dat de vleugelspelers hun man voorbij komen. Dat er geen goals uitkomen heeft deels te maken met verkeerde keuzes, maar ook omdat ze continue naar binnentrekken of de vroege voorzet geven (linkspoot op rechts en vice versa). Het is allemaal voorspelbaar en goed te verdedigen.  Die spelpatronen, voortzetting en afronding is allemaal wel te trainen. Ze lopen zichzelf ook wat voorbij om iets te forceren , lijkt het.

De meeste zorgen maak me over de spits/ aanvallend middenveld. Je kunt niet lekker doorvoetballen, ze komen er in de eindfase niet aan te pas en als ze eens in scoringspostie komen dan missen ze de mooiste kansen. Ik hoop echt dat er daar nog wat gaat gebeuren. Ervaren, creatieve middenvelder erbij (dan kan De Leeuw ook als spits spelen/invallen). En een spits die meevoetbalt, duels wint en gewoon de kansen afrond. En dan komt het met de vleugelspelers ook wel goed.

Helemaal eens. En om nog 1 ding toe te voegen. Ik maak me ook zorgen of de rust wel bewaard kan blijven. Daar was Henk altijd de meester in en dat straalt rust en vertrouwen uit. Ik hoop dat ie dat ook kan op dit moment. Marsman en Pauwels, na moeilijke debuten in bescherming nemn, ze zijn jong. De aanval wat bekekener en minder hectisch te laten spelen (gisteren genoeg mogelijkheden om kansen uit te spelen), rust in de kop. En we moeten ook eerlijk zijn. Hoe meer de resultaten tegen gaan vallen hoe moeilijker dat wordt.

Zeker als een (heel goed) uitvak gaat zingen dat je je moet doodschamen en medesupporters die wel klappen gaat uitschelden.

Stel dat een supporter een wereldreis aan het maken was en terugkomt in het mooie Liwadden zonder iets te hebben gehoord over de laatste drie wedstrijden. En je zou hem de statistieken van de wedstrijden laten zien, zonder de uitslag. Dan is de conclusie als volgt. De eerste wedstrijd was nog wat lastig en zoeken, maar daarna is de vorm er gekomen  :D
Henk, held, bedankt

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 24, 2024, 11:39:49
Zeker als een (heel goed) uitvak gaat zingen dat je je moet doodschamen en medesupporters die wel klappen gaat uitschelden.

(Sorry, ik vind het een beetje narcistisch dat ik op mezelf reageer. :proost)

Je hebt altijd de dynamiek dat de mensen die het hardst schreeuwen het meest worden gehoord. En dat is hier op het forum en in het uitvak ook.

Ik ga nu de leukste vergelijking maken uit mijn hele leven. Het Cambuur uitvak lijkt soms wat op de WOKE gemeente. :_schater Niets deugt, alles moet anders en iedereen moet weg. En dan heb je de conservatieven die zeggen dat alles goed is en alles zo moet blijven. Maar zoals in alles in het leven moet je kijken wat goed is en wat je moet houden en wat minder is en wat je moet verbeteren of wegdoen.

Keeper: Goed, houden. Heerst in de lucht en in de 16-meter. Op de lijn voldoende en voetballend wordt het beter (al schoot hij gisteren weer 1x een bal loodrecht omhoog)

Verdediging: Goed, houden, zeker als iedereen fit is. misschien backs iets minder niveau dan centraal, maar zeker voldoende

Middenveld: individueel wellicht voldoende, maar nog geen vastigheid, afstemming, systeem, automatismes. Hebben nog niet in dezelfde opstelling gespeeld dacht ik. Zal niets weggaan, maar hopelijk nog iets bij.

Aanval: Individueel wellicht voldoende, maar geen rust en overleg, ontspanning en overzicht lijkt te ontbreken, zelfvertrouwen ook. Ondanks andere geluiden denk ik dat deze samenstelling (misschien niet optimaal, maar) ruim voldoende is voor de KKD. Hier zal Henk/ de staf zich het meest mee bezig moeten houden.

Rust houden Henkie, RUST!

Henk, held, bedankt

KlinkHamer

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 24, 2024, 11:41:13
(Sorry, ik vind het een beetje narcistisch dat ik op mezelf reageer. :proost)

Je hebt altijd de dynamiek dat de mensen die het hardst schreeuwen het meest worden gehoord. En dat is hier op het forum en in het uitvak ook.

Ik ga nu de leukste vergelijking maken uit mijn hele leven. Het Cambuur uitvak lijkt soms wat op de WOKE gemeente. :_schater Niets deugt, alles moet anders en iedereen moet weg. En dan heb je de conservatieven die zeggen dat alles goed is en alles zo moet blijven. Maar zoals in alles in het leven moet je kijken wat goed is en wat je moet houden en wat minder is en wat je moet verbeteren of wegdoen.

Keeper: Goed, houden. Heerst in de lucht en in de 16-meter. Op de lijn voldoende en voetballend wordt het beter (al schoot hij gisteren weer 1x een bal loodrecht omhoog)

Verdediging: Goed, houden, zeker als iedereen fit is. misschien backs iets minder niveau dan centraal, maar zeker voldoende

Middenveld: individueel wellicht voldoende, maar nog geen vastigheid, afstemming, systeem, automatismes. Hebben nog niet in dezelfde opstelling gespeeld dacht ik. Zal niets weggaan, maar hopelijk nog iets bij.

Aanval: Individueel wellicht voldoende, maar geen rust en overleg, ontspanning en overzicht lijkt te ontbreken, zelfvertrouwen ook. Ondanks andere geluiden denk ik dat deze samenstelling (misschien niet optimaal, maar) ruim voldoende is voor de KKD. Hier zal Henk/ de staf zich het meest mee bezig moeten houden.

Rust houden Henkie, RUST!

Prima analyse.
Het is niet zwart, het is niet wit:
het is geel blauw.

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

V-man

Wel een prima reactie van de Leeuw na afloop van die teleurstellende "Top" avond :proost

Bernardo

Smand ook weg richting Zweden volgens Andor Faber. Nu Bergsma en van der Water nog.

EdsjeSCC

Uiteindelijk denk ik dat je met Jansen; Gaschili, Casas, Nieling, Schaapman; Souren/Kieftenbelt, Diemers, Nartey; Balk, Afolabi, Pauwels en De Leeuw als pinchhitter de play-offs zeker moet halen.
Wat er achter zit ben ik minder van onder de indruk dus niet te veel tegenslagen hebben

Destroyer

Denk toch prima gehandeld afgelopen week. Zelfs vdw nog weg,
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Kuzmanovic-Apeldoorn

Hebben we nu nog wat ontvangen voor water? Behalve rust en een betere teamsfeer?
Henk, held, bedankt

Voorstopper

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 04, 2024, 10:13:27
Hebben we nu nog wat ontvangen voor water? Behalve rust en een betere teamsfeer?
Zover ik heb begrepen is zijon contract ontbonden

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Voorstopper op september 04, 2024, 10:20:46
Zover ik heb begrepen is zijon contract ontbonden

En dat is beter dan huur, omdat  RKC niet het hele salaris wilde betalen?
Henk, held, bedankt