Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
88 gasten, 3 leden
mario, Poetser, Bankzitter

SC Cambuur - Telstar zaterdag 23 maart 20.00 uur

Gestart door De Gast, maart 18, 2024, 09:27:23

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Anello en Balk voorin. Jongens jongens jongens jongens jongens. Bedrijven we hier nog profvoetbal in Leeuwarden?

Noordcambuur

Citaat van: De Gast op maart 22, 2024, 14:21:58
Anello en Balk voorin. Jongens jongens jongens jongens jongens. Bedrijven we hier nog profvoetbal in Leeuwarden?
verdomme die lange let interland verplichtingen en Smit geschorst hoe bedenk je het :_schater

EdsjeSCC

Citaat van: EdsjeSCC op maart 18, 2024, 10:24:55
Ik zou een 532/352 maar eens proberen. Balk en Smit voorin als lopers, Sylla/Poll op de flanken, Smand, Tol en Bergsma achterin. Middenveld vind ik wel lastig

Wat een kenner   8P jammer dat Smit er niet is

grijskijker

Henk de Jong heeft genoeg gezien en gooit het roer bij SC Cambuur om richting duel met Telstar: 'Het moet anders'

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 14:45 ? Sport

Dit kan zo niet langer, concludeerde Henk de Jong vorige week al tijdens de wedstrijd tegen Jong AZ. Tegen Telstar kiest de trainer van SC Cambuur er daarom voor vijf verdedigers het veld in te sturen. En dan is daar nog het trieste nieuws omtrent Vito Wormgoor.

Het was een opvallend beeld de afgelopen week. Henk de Jong, gedurende zijn carri?re steevast een fervent voorstander van een systeem met vier verdedigers, probeerde zijn elftal klaar te stomen om Telstar zaterdagavond in eigen huis met vijf verdedigers te lijf te gaan. Het zal even wennen zijn voor de supporters in het Cambuurstadion. Maar het is wat het is: de punten zijn in deze fase heilig.

Vijf verdedigers voor langere tijd

?Ik wist vorige week al tijdens de wedstrijd tegen Jong AZ (2-0 verlies, red.) dat het anders moest?, zei De Jong vrijdag. ?Wat we ook doen, de doelpunten vliegen erin. We hebben deze tactiek lange tijd uitgesteld, maar het is nu echt noodzakelijk. De spelers doen wel degelijk hun best, maar dat is soms niet goed genoeg. Ik denk dat de supporters wel snappen dat er iets nodig is om het tijd te keren.?

Nee, het systeem zit er nog niet helemaal in bij de spelers van Cambuur, erkent De Jong. ?We moeten ook niet denken dat deze omzetting een garantie is voor goede resultaten. Je kunt het er nou eenmaal niet in zo?n korte tijd in krijgen. Dat duurt minstens een paar weken. Daarom voorspel ik nu alvast dat we ook in de wedstrijden na het treffen met Telstar aan deze tactiek zullen vasthouden.?

?Het is geen garantie voor winst?

De Jong wil benadrukken dat het systeem met vijf verdedigers niet betekent dat zijn ploeg alleen maar achteruit hangt. ?Ik kies wel voor voetbal. Dus we spelen wel zo dat er voor onze backs vrijheid is op de zijkanten. Ook in de centrale as, ondanks dat we daar nog weleens een mannetje laten lopen, kies ik met spelers als Dani?l van Kaam voor voetbal. Maar nogmaals: het is geen garantie voor winst.?

Wat natuurlijk ook meespeelt is het gebrek aan aanvallers. Roberts Uldrikis is met Letland op pad en Milan Smit is geschorst doordat hij tegen Jong AZ zijn vijfde gele kaart van het seizoen pakte. Spelen met twee aanvallers - Remco Balk en Agustin Anello - is dus deels ook uit personele armoede. De Jong sluit niet uit dat Uldrikis en Smit daar in de nabije toekomst een koppeltje gaan vormen.

Vito Wormgoor komt niet meer in actie

En dan was daar plots de mededeling over Vito Wormgoor. De 35-jarige centrale verdediger heeft donderdag tijdens een partijvorm zijn hamstring afgescheurd en zal dit seizoen niet meer in actie komen voor Cambuur. Wormgoor, binnengehaald als ervaren pion in de defensie ?n de kleedkamer, kwakkelde de afgelopen weken al met een kuitblessure, maar leek net weer fit te worden.

?Zonde?, zei De Jong. ?En heel sneu. Hij moest ervan huilen. Moet je je voorstellen: Vito is een 35-jarige stoere kerel, maar zo?n tegenvaller heeft impact hoor. Reken maar. Hij heeft de pech gehad dat wij de afgelopen periode een dubbel programma draaiden, waardoor we niet goed konden trainen en geen oefenduels konden spelen. Dat was juist wat hij nodig had om weer fit en belangrijk te worden.?

Vermoedelijke opstelling: Van Osch; Ottesen, Tol, Bergsma, Smand, Sylla; Van Mullem, Van Kaam; De Jong; Balk, Anello.

sunderland

Citaat van: Trainert! op maart 22, 2024, 13:46:43
Eindelijk heeft Henk het licht gezien. 5-3-2 |:)
Met deze formatie sleepten we tegen nac ook de overwinning uit het vuur.
Heb er vertrouwen in dat we vanaf nu punten gaan pakken met deze formatie en play offs gaan veilig stellen
als trainert al positief is hoeven we nergens meer overin te zitten  |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:) |:)

Noordcambuur

Onze aanvallers pakken meer kaarten dan onze verdedigers dan weet je al genoeg toch :y

sunderland

denistel

oja die smit ook nog geschorst,,gooi maar de jonge knapen er
in want scoren doen we de laatste tijd ook amper

sunderland

Citaat van: denistel op maart 22, 2024, 17:47:45
Anello de topper hewwe toch. Die heb ik nog nooit op iets positiefs kunnen betrappen maar Henk zegt ie heel goed traint dus we gaan het zien

Vlampiep

Citaat van: sunderland op maart 22, 2024, 19:07:30
Anello de topper hewwe toch. Die heb ik nog nooit op iets positiefs kunnen betrappen maar Henk zegt ie heel goed traint dus we gaan het zien
Henk kan natuurlijk niet roepen dat Anello er geen kloten van kan, maar hij zal het wel denken, want wij zien het ook.

michello

Citaat van: denistel op maart 22, 2024, 17:47:45

Ik had Nartey verwacht met Balk. Helaas..

papier

Citaat van: Grijskijkert op maart 22, 2024, 10:32:10
Waar ik verder niemand over hoor is dat de waarde van de selectie van Jong AZ 15,80 miljoen is t.o.v die van Cambuur van 8,18 miljoen...

Verliezen hoort bij cambuur, helemaal niet erg daar ben ik best wel aan gewend. Maar de manier waarop, daar kan ik wel van balen. Ik zie vaak niet alleen een team dat minder is dan de tegenstander maar ook een team dat minder moeite doet/minder graag wil winnen dan de tegenstander. En dat trek ik vrij slecht.

Galdiano

Ik snap henk niet. Dit is het moment om met jongens als Nartey en Wiebe Kooistra etc te spelen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

EdsjeSCC

Citaat van: Galdiano op maart 22, 2024, 21:39:47
Ik snap henk niet. Dit is het moment om met jongens als Nartey en Wiebe Kooistra etc te spelen.

En wie in de spits?

Bankzitter

Wiebe is van origine een spits. En ook snel.