Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
75 gasten, 2 leden
zeewolde, okkele

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

Trainert!

Citaat van: denistel op mei 25, 2024, 08:36:24
doet het prima met de o 21 toch maar ik zou er een ervarener man bij zetten

Burghout deed het ook geweldig. We praten over een ander niveau. En een snotaapje van 28 jaar die geen enkele ervaring heeft als betaald voetbal speler, maak je assistent. Wat een lachertje. Als dit de werkwijze wordt, gaan we weer een verloren jaar tegemoet.

denistel

Citaat van: Trainert! op mei 25, 2024, 22:27:32
Burghout deed het ook geweldig. We praten over een ander niveau. En een snotaapje van 28 jaar die geen enkele ervaring heeft als betaald voetbal speler, maak je assistent. Wat een lachertje. Als dit de werkwijze wordt, gaan we weer een verloren jaar tegemoet.

Barto heeft die ervaring wel maar hoe vind je hem als trainer? ervaring als voetballer zegt niet
altijd alles vind ik.

sunderland

Kijk nu Leeds -Southampton. Daar staan echte kerels in het veld . Wat hebben wij dan een stel suuten

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op mei 26, 2024, 16:37:34
Kijk nu Leeds -Southampton. Daar staan echte kerels in het veld . Wat hebben wij dan een stel suuten
must niet teveel voetbal kieke je?.. :_schater

Inferno-058

Citaat van: sunderland op mei 26, 2024, 16:37:34
Eens, maar is ook heel ander niveau en veel meer fysiek die competitie

beam

Citaat van: Stiens op mei 25, 2024, 07:59:53
Verandering op stapel bij SC Cambuur: Martijn Barto vertrekt als assistent-trainer bij de Leeuwarder eerstedivisionist

Martijn Barto (39) vertrekt deze zomer bij SC Cambuur. De assistent van hoofdtrainer Henk de Jong dient zijn doorlopende contract niet uit. Rik Reinsma is kandidaat om hem op te volgen.

Daarmee komt na vijf seizoenen een eind aan het assistentschap van Barto bij Cambuur. Hij diende twee periodes onder Henk de Jong, onder diens (tijdelijke) vervangers Dennis Haar en Pascal Bosschaart, en onder Sjors Ultee. Aan de zijde van De Jong werd hij in het seizoen 2020-2021 met Cambuur overtuigend kampioen van de eerste divisie, met 92 punten en 3 periodetitels.

Het besluit is enigszins verrassend te noemen. Begin dit jaar sprak Barto nog de vurige wens uit om ooit hoofdtrainer te worden van de Leeuwarder voetbaltrots. Cambuur zit in zijn hart, legde hij uit. Barto speelde tussen de zomer van 2011 en die van 2018 in officieel verband 238 wedstrijden in het eerste, waarin hij 66 keer scoorde en 26 keer een doelpunt voorbereidde.

Niet de juiste papieren
Het ontbrak de voormalige goalgetter vooralsnog aan de juiste papieren om die wens in vervulling te zien gaan. Voorheen was twee jaar assistent zijn bij een betaald voetbalorganisatie voldoende voor de volgende stap, maar inmiddels niet meer. Balen, vond Barto. Het hoofdtrainerschap van eersteklassere klasser Blauw Wit ?34, waar hij vorig seizoen begon, was evenwel niet toereikend.

Juist om ruimte te maken voor zijn werkzaamheden bij Cambuur, besloot Barto om na dit seizoen te stoppen als hoofdtrainer bij Blauw Wit ?34. Bij een andere, hoger spelende amateurclub aan de slag gaan, leek evenwel geen optie. Het combineren van de twee werkzaamheden was gewoonweg niet haalbaar. Bovendien wilde hij ook wat meer tijd aan zijn gezin besteden.

Reinsma mogelijke opvolger
Toch is de keuze voor Cambuur ondanks het doorlopende contract geen lang leven beschoren gebleven. De beleidsbepalers in Leeuwarden moeten nu op zoek naar een opvolger. Naar verluidt is Rik Reinsma, sinds vorige zomer hoofdtrainer van het elftal Onder 21, een van de kandidaten. De 28-jarige trainer stond eerder al aan het roer bij respectievelijk de Onder 16 en Onder 18.

Cambuur wenste niet te reageren, Barto was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.
Vooral van deze laatste twee zinnen krijg ik veel vraagtekens. Dan is er meer aan de hand. Wat het is dat is vooral gissen.

Galdiano

Geen idee wat er van waar is. Ik kreeg de naam Goselink doorgestuurd.(Spits)
Lijkt me niet echt een gewenste versterking. Wellicht een goedkope optie als 3de spits aanspeelpunt?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

grijskijker

Citaat van: Galdiano op mei 28, 2024, 12:00:49
Lijkt me niet echt een gewenste versterking. Wellicht een goedkope optie als 3de spits aanspeelpunt?
Mij ook niet, en heeft ook geen bijzondere statistieken...

sunderland

Citaat van: Galdiano op mei 28, 2024, 12:00:49
tja namen? dan kun je beter Smit opstellen  :zweep

PePe

Erik Schouten gaat niet met W2 de Eredivisie in.
Cambuur moet maar gaan informeren naar zijn plannen voor de komende seizoenen.

grijskijker

Citaat van: PePe op mei 28, 2024, 12:58:57
Niet, waar lees je dat? Of ga je nu weer beweren dat een speler transfervrij is?

Galdiano

Citaat van: PePe op mei 28, 2024, 12:58:57

Lijkt naar Volendam te gaan.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

grijskijker

Citaat van: Galdiano op mei 28, 2024, 13:23:00
Lijkt naar Volendam te gaan.
Heeft nog een doorlopend contract bij W2 en belangrijk daar..

Huizen

Zijn gezin keert sowieso terug naar Groningen en ?ls De Leeuw door wil met voetballen, lijkt Cambuur serieus in de markt te zijn voor de promotieheld.

Emmen of Cambuur lijkt me dan

Specuveter

Citaat van: Bussum op mei 28, 2024, 13:42:17
Zijn gezin keert sowieso terug naar Groningen en ?ls De Leeuw door wil met voetballen, lijkt Cambuur serieus in de markt te zijn voor de promotieheld.

Emmen of Cambuur lijkt me dan
Ging over Schouten....