Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
68 gasten, 4 leden
justremco, bok, wacko jacko, Voorstopper

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

michello

Citaat van: sunderland op september 03, 2024, 07:23:24
vorig seizoen was het niet krap maar slap. We gaan het meemaken en idd vooral linksachter houd het niet over en de buitens zijn slecht bezet. Er schijnt nog 1 aan de komen. Verder staan in het rijtje transfervrije spelers ook nog prima spelers. Zou een benamar wel als opvolger voor Bergsma en Smand willen zien.

Speculeter z?n favoriet El Yaakoubi is ook nog vrij, Mattheij bijvoorbeeld ook, maar gezien Lambooij zijn uitspraken in de LC blijft het denk ik bij een aanvaller?

Bernardo

Citaat van: sunderland op september 03, 2024, 07:23:24
vorig seizoen was het niet krap maar slap. We gaan het meemaken en idd vooral linksachter houd het niet over en de buitens zijn slecht bezet. Er schijnt nog 1 aan de komen. Verder staan in het rijtje transfervrije spelers ook nog prima spelers. Zou een benamar wel als opvolger voor Bergsma en Smand willen zien.

Centraal houd het ook niet over met maar 4 spelers, waarvan 1 een middenvelder is en gewoon niet goed genoeg en andere nog een jeugdspeler.

De Gast

Citaat van: Specuveter op september 02, 2024, 22:52:45
De aankomende wedstrijden heb je dus voor centraal achterin de keuze uit Causus Van Mullem en Jonker.
Van Mullum is geen CV.
Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Ik denk dat er geen club is die het achterin zo slecht voor elkaar hebben als wij. Dan komt Nieling er straks wel bij met zn 21 jaar maar dit is geen basis om de play offs mee te halen.

michello

Citaat van: Bernardo op september 03, 2024, 07:32:52
Centraal houd het ook niet over met maar 4 spelers, waarvan 1 een middenvelder is en gewoon niet goed genoeg en andere nog een jeugdspeler.

Plus dat er met Smand geen rekening is gehouden van een vertrek, maar je doet daar dan vervolgens niks mee. Blijft opmerkelijk.

CambuurAmersfoort

Citaat van: De Gast op september 03, 2024, 07:38:03
Ik denk dat er geen club is die het achterin zo slecht voor elkaar hebben als wij. Dan komt Nieling er straks wel bij met zn 21 jaar maar dit is geen basis om de play offs mee te halen.

Gek genoeg hebben voor voorlopig pas 4 goals tegen uit even zoveel potjes. Vorig jaar stonden we nu al op 13 ofzo.
Zou dit dan vooral door de keeper komen die de boel veel beter op orde heeft?
Ik heb het gevoel dat waar vorig jaar het probleem primair achterin lag, we dit jaar vooral een probleem voorin hebben.

Bankzitter

De TS ziet misschien ook wel mogelijkheden die wij niet zien op de onderbezette posities. Kieftenbelt en de Leeuw zijn ook geen koekenbakkers, als die gewoon basis kunnen starten dan scheelt dat ook heel veel.

Doorgaan met de selectie van vorig seizoen had geen zin, we zijn in ieder geval de zaak aan het omdraaien.

Mike SCC

Je kan wel stellen dat de bezem aardig door de selectie is gehaald, goed werk van Lambooij wat dat betreft, zeker de cv?s en keeper die een recordaantal tegengoals hebben gehad. Ben benieuwd naar de transfervrije spelers die nog gaan aansluiten. Wat iemand anders ook al zei misschien willen we ook gewoon te snel, we willen allemaal het beste voor onze club maar zo makkelijk gaat dat allemaal niet. Hoop zelf nog op een vleugelspeler en een linksback, maar Benamar is wat mij betreft ook een mooi ?buitenkansje? voor de cv positie. Kan meteen naast Casas beginnen en daarna mooi de strijd aangaan met Nieling?

DayDreamer

Citaat van: James op september 02, 2024, 22:50:24
Cambuur gaat voor rond vijfde plek en binnen drie seizoenen voor promotie. Er gaat heus nog wel wat gebeuren. Alle topsalarissen zijn verdwenen (al zal Diemers wel een goed salaris hebben) er zal nu ruimte zijn om wat te halen. Het kan bijna niet anders dan dat je met zulke ambities nog het nodige vuurwerk kan verwachten met 1 ? 2 spelers aan bovenkant eerste divisie

Voor een vijfde plek willen gaan, maar ook kunnen gaan is wereld van verschil, ik zie het met huidige selectie niet gebeuren, centraal achterin en voorin veel te krap, vooral centraal achterin.
Alle topsalarissen verdwenen?  Misschien hebben de nieuwe spelers ook allemaal wel een topaanbieding gekregen, zeg het maar. Ergens is er 1 miljoen aan spelersbudget blijven opgegaan.

Gasgeve

Ik heb liever maar 4 centrale verdedigers onder contract, dan de 6 die we vorig jaar hadden.

beam

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 02, 2024, 22:46:06
Dat Smit laat wordt verkocht en daardoor veel van de vervanglijst al elders zijn ondergebracht, vind ik een logisch argument.
Dat VdWater laat van de hand wordt gedaan en je daardoor misschien niet meteen een vervanger hebt, kan ik ook nog begrijpen.

Maar dat je in april Sylla zijn contract opzegt omdat je vind dat er een betere moet komen dan hij en Poll (waar ik mij prima ik kon vinden!) en die staat er in september nog niet, daar snap ik helemaal niks van.
Het laten gaan van Sylla is een grote fout geweest. Poll is ook nog jong en kan ook nog stappen maken.

beam

Citaat van: Bankzitter op september 02, 2024, 23:33:28
Dus concluderend:

Positief:
Doorselecteren is zeer voortvarend gedaan.
Alleen vMullem, Fedde de Jong en Poll (en Balk) zijn nog over

Negatief:
Vervangen met meer kwaliteit gaat moeizaam, met name spelers van 25-30.

De jeugd (Nartey, Marsman,Kooistra) heeft nog moeite om de stap naar de basis te maken.

Positief: we hebben weer een goede keeper en een echte captain

Misschien was de schade ook wel te groot om in 1 transferperiode te repareren.

Dit is een moeilijke leeftijdsklasse in de KKD. De meeste spelers zijn jong en spelen om een stap hogerop te komen. Als ze wat ouder zijn ze niet meer aantrekkelijk voor de eredivisie waar ze het liefst talenten uit de KKD halen en dik doorverkopen. Als ze de eredivisie niet halen gaan ze of naar het buitenland of bij een 2e en 3e klasser aan de bak. Werken aan je maatschappelijke carriere en lekker bijverdienen. Verdienen ze meer dan in de KKD.

Mooie samenvatting van deze transferwindow en de fase waar cambuur zich nu in bevindt. Lambooij heeft een grote schoonmaak gehouden en sommige spelers goed kunnen verkopen. Jammer dat vd Water ons zoveel heeft gekost en er maar niet uitkwam. ik hoop dat er nu nog genoeg geld is voor een goede transfervrije speler / spelers. bijv Foor dat is echt kwaliteit en kan echt goed voetballen.

Op naar een nieuw en fris energiek Cambuur! Hopelijk kunnen we vanaf nu stappen maken want dat is wel nodig zeg. Als ze de wedstrijden verliezen en ze hebben er alles ingegooid, strijd passie en energie dan heb ik er geen moeite mee. Maar wat ze nu hebben laten zien, deze laatste 4 wedstrijden word je toch erg verdrietig van.

SCC

Wanneer we een speler aan zouden trekken die jeugdinternational is van, pak m beet, Noorwegen (zoals onze vrienden iets zuidelijker), dan zouden we op voorhand enthousiast raken.

Wij hebben Yoram van der Veen. Die zat afgelopen seizoen bij het NL elftal onder 18 of onder 19, als ik me niet vergis. Dan moet je toch wel wat kunnen, lijkt mij.
Nu vd Water weg is, hebben we niet heel veel opties meer (eventuele transfervrije spelers buiten beschouwing gelaten). Is het dan niet tijd om Yoram eens 5 wedstrijden op rij te proberen?
Ik ken hem onvoldoende, maar die paar keer dat ik hem zag spelen bij Jong Cambuur, viel me op dat hij qua stijl wel wat weg heeft van vd Water (blond, behendig en een rechte manier van lopen). Hij is onberekenbaar, durft een op een de actie te maken/ man op te zoeken en kan met beide benen voorzetten.
Op zijn leeftijd hoort fouten maken erbij, dus dat moeten we met z'n allen accepteren. Niet teveel opdrachten meegeven en mooi onbevangen spelen: probeer je man op te zoeken en na een mislukte actie gewoon hard werken om de bal te heroveren en later gewoon weer proberen je man uit te spelen.

Iemand zicht op zijn kwaliteit en hoe dicht (of ver) hij van een basisplaats afstaat?

Specuveter

Gezien de trainingen die ik bezoek nog ver van basisplaats af.
Word weinig aangespeeld in partijvorm
Moet mijn insziens brutaler worden!

michello

Al weer iemand aan het posten?  :devil Wordt momenteel een buitenspeler gekeurd.

Vlampiep

Citaat van: SCC op september 03, 2024, 09:55:31
Wanneer we een speler aan zouden trekken die jeugdinternational is van, pak m beet, Noorwegen (zoals onze vrienden iets zuidelijker), dan zouden we op voorhand enthousiast raken.

Wij hebben Yoram van der Veen. Die zat afgelopen seizoen bij het NL elftal onder 18 of onder 19, als ik me niet vergis. Dan moet je toch wel wat kunnen, lijkt mij.
Iemand zicht op zijn kwaliteit en hoe dicht (of ver) hij van een basisplaats afstaat?
Yoram is een echte linksbuiten die zowel met zijn linker als rechterbeen uit de voeten kan. Is snel, behendig,  balvaardig en ook wel doelgericht.
Hij is fragiel tov Wiebe, maar heeft volgens mij meer in huis.
Het heeft mij verwonderd dat Henk hem afgelopen seizoen zo weinig speelminuten heeft gegeven, wat volgens mij meer over Henk zegt dan over Yoram zijn kwaliteiten.
Geef hem een redelijke kans met meer speeltijd om zich te bewijzen, wat onmogelijk is in die paar minuten die Henk hem heeft gegunt.
Een basisplaats  lijkt mij nog niet aan de orde , maar meer speeltijd om zich te kunnen bewijzen zou wel opmzijn plaats zijn.