Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 13
  • Total: 13
13 gasten, 0 leden

Nicky Souren

Gestart door Peetts, mei 27, 2024, 21:04:08

Vorige topic - Volgende topic

justremco

Als Souren vertrekt zal er toch gewoon een vervanger voor moeten komen? Verwacht dat de scouting lijstjes etc wel op orde zullen zijn

sunderland

Oud Cambuur

Er wordt gedaan dat Souren al is vertrokken lijkt mij allemaal wat voorbarig Henk heeft alleen gezegd dat spelers die nu op de bank zitten niet tevreden zijn kan net zo goed gaan om Kooistra of Henstra dat ze die dan verhuren

zeewolde

Bedoel je met iemand anders dat niet Souren ontevreden is maar een andere speler?

Zat toch vooral jeugd op de bank?
Of wil bv R?lke weg?

Huizen

Kanshebbers:

Kooistra (verhuur)
Rolke / Souren (ontevreden met hoeveelheid speeltijd?)
Balk (verkoop)

Rest lijkt me totaal onlogisch

Noordcambuur

Citaat van: Bussum op september 01, 2025, 12:30:45
Kanshebbers:

Kooistra (verhuur)
Balk (verkoop)

het blijft afwachten wat er gaat gebeuren bij Cambuur.

Tanjajeah

Citaat van: Bussum op september 01, 2025, 12:30:45
Kanshebbers:

Kooistra (verhuur)
Balk (verkoop)

Kooistra staat al een tijdje stil in zijn ontwikkeling en van der Veen en Henstra staan inmiddels hoger in de pikorde, voor zowel Cambuur als Kooistra zelf zou verhuur geen verkeerde optie zijn.

papier

Noordcambuur

Citaat van: papier op september 27, 2025, 09:03:15
Klasse goal.
mooi op maat gegeven van Galvez maar Kooistra gaf daarvoor een assist op Galvez.

YellowBlue

Citaat van: papier op september 27, 2025, 09:03:15
Klasse goal.
ja, maar voor de rest bracht hij veel te weinig.

sk13

Kan iemand dat stuk over souren in lc hier plaatsen? Alvast dank

Lowieke

Souren krabbelt op na ?verschrikkelijke? periode

Van de basis naar de bank: het overkwam Nicky Souren (25) aan het begin van dit seizoen. De middenvelder van SC Cambuur blikt terug op een ?verschrikkelijke? periode.

?Ik wil mezelf blijven, al besef ik dat dat niet altijd positief uitpakt?

De lach op zijn gezicht, het sprongetje in de lucht en de gebalde vuist. Wie het vrolijke tafereel vrijdag aanschouwde, wist ??n ding zeker: het doelpunt waarmee Nicky Souren de wedstrijd tegen Jong PSV in het slot gooide, kon niet op een beter moment komen. Voor de ploeg, die door de 5-3 zege naar een gedeelde eerste plaats steeg, maar in het bijzonder ook voor de middenvelder zelf.

Souren werd in de voorbereiding op vorig seizoen binnengehaald als nieuwe aanvoerder, moest na de komst van Mark Diemers de aanvoerdersband afstaan, worstelde met zijn vorm, maar kwam uiteindelijk bovendrijven als meest defensieve middenvelder. De lach op zijn gezicht verdween echter als sneeuw voor de zon toen hij dit seizoen al na ??n wedstrijd naar de bank werd verwezen.

?Het was, zeker in die beginperiode, verschrikkelijk?, blikt de Limburger terug. ?Je bent letterlijk vier uur van je familie verwijderd, om ergens te spelen. In plaats daarvan kom je op de bank te zitten. Dat is natuurlijk niet zo prettig, daar had ik het dan ook zwaar mee. Gelukkig heb ik een vrouw die mij goed ondersteunt en ik spreek er ook wel veel over met de trainer. Dus dat is wel weer fijn.?

Die trainer, oftewel Henk de Jong, vertelde Souren dat Daan Visser, zijn concurrent, het nou eenmaal goed deed. ?Begrijp me niet verkeerd: dat vind ik ook en ik help hem waar nodig. Toch voelde ik niet aankomen dat ik naar de bank moest. Daan was niet fit in die periode en ik had vorig seizoen het nodige krediet opgebouwd. Dus nee, ik had het niet verwacht, moest het even verwerken.?

Daar waar Visser (20), een product uit de jeugdopleiding van Cambuur, met de week meer lof oogstte, verbeet Souren zich op de bank. Sterker, het scheelde niet veel of de middenvelder had Leeuwarden deze zomer verlaten. ?Er was inderdaad een mooie club in Nederland die zich had gemeld. Dat ging niet door omdat de keuze van die club uiteindelijk op een transfervrije speler viel.?

Op dat moment besloot Souren naar eigen zeggen om Cambuur minimaal tot de winterstop trouw te blijven en er in de tussentijd het beste van de maken. ?Bovendien waren wij - mijn vrouw, ik en ons dochtertje - hier net een half jaar gesetteld. Een halsoverkop vertrek, vlak voor de transferdeadline, is dan niet echt lekker. Wat straks in de winter gebeurt? Daar wil ik het nu niet over hebben.?

Door zijn ?gevoelens te blijven uiten? en ?hard te blijven werken? lukte het Souren de afgelopen weken de knop voorzichtig om te zetten. Hij liet zich een aantal keer goed zien tijdens de invalbeurten die hij kreeg, met als hoogtepunt het doelpunt waarmee hij de wedstrijd tegen Jong PSV in het slot gooide. De aanname op de borst en het bekeken schot in de hoek: de klasse droop ervan af.

?Een lekkere goal?, zegt Souren vrij nuchter. ?Als je vorig seizoen bijna alles hebt gespeeld en het dit seizoen ineens moet doen met een rol als reserve, dan brengt zo?n doelpunt ook wel de nodige opluchting met zich mee.? De Limburger, die maandagavond tegen zijn voormalige werkgever Roda JC weer op de bank zit, zegt dat hij de stijgende lijn te pakken heeft. ?En die lijn wil ik doorzetten.?

Binnen de club wordt Souren beschouwd als de ultieme teamplayer: niet klagen, geen storende factor zijn, maar gewoon keihard blijven werken. Dat is nou eenmaal wie hij is, zegt Souren. ?Een vrolijke jongen die het met iedereen goed kan vinden. Ik ga me ook voor niemand veranderen in deze voetbalwereld. Ik wil mezelf blijven, al besef ik wel dat dat niet altijd positief voor me uitpakt.?

?Misschien ben ik soms iets te lief?, legt hij uit. ?Bijvoorbeeld als de trainer een keuze maakt. Dan ben ik iemand die het eerst even laat bezinken en er daarna over na gaat denken. Daar waar sommige anderen er misschien gelijk tegenin zouden gaan en daardoor misschien verder komen. Andersom: ik ben gewoon mezelf. En of dat nou hier is of ergens anders: ik doe altijd mijn stinkende best.?

Bovenal is Souren trots op de prestaties van Cambuur. ?Natuurlijk wil je graag spelen. Je bent niet voor niets voetballer geworden. Tegelijkertijd wil je ook wat neerzetten met deze club. Ik denk dat we de goede weg zijn ingeslagen, we kunnen het allemaal heel goed met elkaar vinden. Cambuur moet weer naar de eredivisie en daar wil ik, in welke rol dan ook, mijn steentje aan bijdragen.?

sunderland

Als je bank al zo sterk is dat je Souren kan inbrengen dan ziet het er heel goed uit op dit moment! Het is allemaal logisch zoals het nu gaat