Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
100 gasten, 6 leden (1 verborgen)
zeewolde, Noordcambuur, mindra, justremco, DeBruyne

Jonathan Afolabi

Gestart door Peetts, september 02, 2024, 00:12:05

Vorige topic - Volgende topic

janou

Citaat van: Noordcambuur op september 19, 2024, 13:34:39
ze zien alleen maar de slechte dingen?.

Het is voor sommigen moeilijk om situaties vanuit meerdere perspectieven te bekijken en te benoemen:). Dat is namelijk niet zwart-wit genoeg.

wiekie1969

Citaat van: denistel op september 19, 2024, 13:37:28
zekers maar duurt nog een tijdje voordat ie 90 min ken wiekie

Na de winterstop slaan we toe.  Let maar op.

Vlampiep

Citaat van: janou op september 19, 2024, 13:41:08
Het is voor sommigen moeilijk om situaties vanuit meerdere perspectieven te bekijken en te benoemen:). Dat is namelijk niet zwart-wit genoeg.
Het is ook voor velen onbegrijpelijk welke keuzes worden gemaakt.
Iedereen met een beetje boerenverstand snapt dat je van het recept van een droog koekje niet een gebakje kan maken. Maar als je denkt het goede beslag te hebben gemaakt en blijkt dat de verkeerde ingredi?nten het beslag niet doet rijzen, is het niet in te nemen en moet je niet blijven roepen dat het op den duur wel gaat smaken cq geil van wordt.

fred

Kan iemand het stukje over onze hoop in bange dagen uit de LC plaatsen ?

michello

Spits Afolabi gelooft nog in een mooi seizoen
?Deze club, met dit stadion en zulke fans, hoort thuis op hoogste niveau?
Cambuur-spits Jonathan Afolabi haalt uit tegen Roda JC.<div class="picturecredit">Foto: Henk Jan Dijks</div>
Cambuur-spits Jonathan Afolabi haalt uit tegen Roda JC.
Foto: Henk Jan Dijks
Jonathan Ploeg
Jonathan Afolabi (24) maakte afgelopen week zijn debuut voor SC Cambuur. Is de Ierse spits het missende puzzelstukje waar ze in Leeuwarden zo naarstig naar op zoek zijn?
Hij viel pas vlak voor het einde van de wedstrijd tegen Roda JC in, maar de weinige minuten aan speeltijd boden niettemin een inkijkje in wat Jonathan Afolabi te bieden heeft. De Ierse spits was opvallend bedrijvig, joeg de tegenstander op, gooide zijn sterke lichaam in de strijd ?n was met een venijnig afstandsschot gevaarlijk dicht bij een doelpunt.
De supporters konden het wel waarderen. Zeker toen Afolabi, nauwelijks een minuut in het veld, er door druk te zetten in slaagde de tegenstander de bal te ontfutselen en daarna het publiek met een aantal armgebaren opjutte. Het gejoel denderde over het veld. ?Ik voelde dat de supporters wel een zetje konden gebruiken?, verklapt de aanvaller.
Of Afolabi zich van tevoren al had voorgenomen dat te doen? Nee. De geboren en getogen Ier met Nigeriaanse roots zoekt naar eigen zeggen graag de connectie met het publiek, op gevoel. ?De energie die het publiek dan geeft, kan sommige teamgenoten weer die ene procent extra geven die nodig is om bijvoorbeeld een doelpunt te maken.?
Zo bekeken klinkt het alsof Afolabi zomaar eens de centrumspits zou kunnen zijn waar ze in Leeuwarden al enige tijd naar op zoek zijn. Mits hij w?l doelpunten maakt of zijn teamgenoten daartoe in staat stelt. De laatste vijf wedstrijden slaagde Cambuur er namelijk niet in om te scoren, resulterend in een teleurstellende 19de plaats op de ranglijst
In de korte tijd dat hij in Leeuwarden is, heeft de Ier gemerkt dat de ploeg meer in zijn mars heeft dan de stand doet vermoeden. ?Ik kan tijdens de trainingen zien dat iedereen individueel gezien echt wel een goed niveau heeft en dat we ook als een team samen kunnen spelen. Nu moet dat nog in wedstrijden tot uiting komen.?
De oplossing? ?Ik denk dat als we eenmaal dat gevoel van winnen te pakken hebben, we niet gauw meer terugvallen tot dat team dat zo moeilijk wint. Weet je wat het is: soms ga je door een lastige periode. En het is beter om die periode aan het begin te hebben dan wanneer aan het einde van de rit de beslissende punten moeten worden gepakt.?
?We hebben een jong team?, vervolgt Afolabi. ?Iedereen weet inmiddels wat zijn rol is en kijkt naar het grotere plaatje. Ik kan dan ook niet wachten tot de eerste zege, die komt steeds dichterbij. Zo lang wij relaxed blijven en het voetbal blijven spelen waar deze club voor staat, denk ik dat het een mooi seizoen gaat worden. Daar ben ik van overtuigd.?
Afolabi zwierf in zijn jeugd langs een paar amateurverenigingen in zijn geboorteplaats Dublin, waarna hij werd opgepikt door het Engelse Southampton FC. Wat volgde was een definitieve overstap naar de Schotse grootmacht Celtic, een paar uitleenbeurten en uiteindelijk een terugkeer naar Dublin, waar hij ging spelen voor Bohemians FC.
Die terugkeer op zijn geboortegrond deed hem goed. Waar hij zich daarvoor nog niet echt had ontpopt tot doelpuntenmachine, scoorde Afolabi in zijn eerste seizoen voor Bohemians 15 keer in 34 wedstrijden. Hij gaf bovendien 5 assists. Het leverde de aanvaller in de winter van het seizoen erna een transfer op naar het Belgische KV Kortrijk.
Door een gebrek aan vertrouwen en een blessure werd het avontuur niet wat Afolabi ervan had gehoopt en koos hij onlangs voor een tijdelijk vertrek naar Cambuur, dat hem al sinds zijn tijd bij Bohemians op de radar had staan. Vooralsnog bleef het dus bij ??n invalbeurt, tegen Roda JC. Als het aan de spits zelf ligt, komt daar snel verandering in.
?Wat mij betreft speel ik de hele wedstrijd, maar ze willen begrijpelijkerwijs niet het risico lopen dat ik er straks een hele tijd uit lig. Ik speel gewoon als ze me nodig hebben. Als ik start, dan geef ik alles. En als ik 15 minuten voor het einde word gebracht, dan doe ik dat ook. Uiteindelijk is het aan de trainer om te bepalen hoelang ik speel.?
?Wie er ook speelt, ??n ding is zeker: deze club, met dit stadion en zulke fans, hoort thuis op het hoogste niveau?, vervolgt Afolabi. ?Ik ben hier om dat doel te helpen verwezenlijken en zal alles geven wat ik heb. Tot hoeveel doelpunten dat zal leiden? Daar plak ik nooit een nummer op. Maar elke keer als ik op het veld sta, wil ik gewoon scoren.?

wiekie1969

Wat een topper.  Wat een passie.  Skitterend.  |:) |:) |:)

wiekie1969

Citaat van: denistel op september 19, 2024, 13:37:28
zekers maar duurt nog een tijdje voordat ie 90 min ken wiekie

Het een week duurt Denistel.   :thumbsup

Yellow Army

Area 58

Leovardia

Een echte spits. Bal krijge, draaie en geliek skiete. Oek slim voor de man komen bij voorzetten. Wordt een machtig mooi huwelijk!

Tanjajeah

Heb sterke Henny Meijer-vibes bij Afolabi  :thumbsup

janou

Drumfather SCC

Citaat van: Leovardia op september 24, 2024, 00:20:11
Een echte spits. Bal krijge, draaie en geliek skiete. Oek slim voor de man komen bij voorzetten. Wordt een machtig mooi huwelijk!

En de scheiding volgt in mei  :insane
Ziet er goed uit hoor met Jonathan maar 1 zwaluw...

Al hoop ik natuurlijk op een top verblijf!
Aan hem zal het niet liggen  |:)

janou

Speelde opzich prima. Een zwaluw maakt echter nog geen zomer. Maar lijkt redelijk balvast.

ruubmac

Deze past hier wel, lijkt het nu. Vond zijn penal niet heel overtuigend, maar keeper ging gelukkig de andere kant op.

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021