Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 83
  • Total: 84
  • fred
83 gasten, 1 lid
fred

Jonathan Afolabi

Gestart door Peetts, september 02, 2024, 00:12:05

Vorige topic - Volgende topic

anderszchristian

Op basis van de trainingen deze week is er een grote kans dat Henk morgen met Afolabi begint. Henk wil vanaf minuut 1 vol druk zetten, de achterste linie hoog op het veld en een aanspeelpunt voorin die de bal vast kan houden zodat hun voorste linie zo min mogelijk de ruimte krijgt.

Scc0511

Citaat van: Bankzitter op november 07, 2024, 09:45:08
Eens dat de selectie echt niet zo slecht is en competitief om de bovenste plekken.
Een mindere linksback of middenvelder breekt je niet direct op, dat kun je wel als team opvangen.
Maar zonder goede keeper of spits is echt meedoen een illusie. Dat ga kun je niet op een andere manier compenseren.

Als je gepromoveerd bent, dan heb je toch ook zo'n een spits met zo'n marktwaarde nodig.
Dit seizoen zou wel het juiste moment zijn om al extra te investeren. Verschillen op de ranglijst zijn klein. De krachtsverschillen ook niet groot.
En ik vind Henk op zijn best in de beslissende fase van de competitie als het erop of eronder is. Als we dan nog meedoet, dan is er best een grote kans dat Henk het weer flikt zoals in het verleden ook is gelukt.

Helemaal eens met bovenstaande. Een killer er bij en je hebt echt goede kans op promotie. Iedereen kan van elkaar winnen en een goede spits is het enige wat bij ons nog ontbreekt.

janou

Citaat van: Scc0511 op november 07, 2024, 10:15:19
Helemaal eens met bovenstaande. Een killer er bij en je hebt echt goede kans op promotie. Iedereen kan van elkaar winnen en een goede spits is het enige wat bij ons nog ontbreekt.

Ik vind dat wij voetballend nog een stuk dominanter moeten worden om echt om de bovenste plekken mee te gaan doen. Net als dat we in het begin niet zo slecht waren als het punten aantal deed lijken zijn wij nu ook nog niet zo goed als dat de laatste 4 wedstrijden op basis van punten doet lijken. Opportunisme van het resultaat is begrijpelijk, maar afgelopen wedstrijden hadden ook net zo goed anders kunnen vallen.

Als wij voor de bovenste plekken in aanmerking willen komen, zullen we wedstrijden ook wat langer dominant moeten zijn aan de bal. Wellicht dat dit met een bal vaste spits kan verbeteren.

Bankzitter

Dat kan zeker beter. Maar we mogen het nooit vergelijken met hoe dominant we voetbalden met Mac Intosh/Schouten/Hoedemakers , met name het 2e kampioensjaar. Dat was niet normaal en zullen we nooit gaan evenaren. Ik heb wel eens het idee het team van nu daar sommigen daar tegen gemeten wordt en dat is niet re?el. We kunnen best meedoen om promotie in de huidige competitie zonder dat enorm hoge niveau te halen.

Maar het moet zeker nog beter, zie nog te weinig herkenbaar voetbal en automatismen. Vooral hard werken, overzettelijkheid,  gedisciplineerd spelen en hopen op een ingeving van met name Benji.

sunderland

Citaat van: anderszchristian op november 07, 2024, 10:13:43
Op basis van de trainingen deze week is er een grote kans dat Henk morgen met Afolabi begint. Henk wil vanaf minuut 1 vol druk zetten, de achterste linie hoog op het veld en een aanspeelpunt voorin die de bal vast kan houden zodat hun voorste linie zo min mogelijk de ruimte krijgt.
hoog druk zetten met Afolabi? De rest kan ik begrijpen. Verwacht het zelfde elftal mits blessures of fitheid

PePe

Afolabi zal nu echt moeten aanhaken, anders lijkt het huidige oplap beleid geen oplossing te gaan bieden.

janou

Citaat van: Bankzitter op november 07, 2024, 11:11:27
Dat kan zeker beter. Maar we mogen het nooit vergelijken met hoe dominant we voetbalden met Mac Intosh/Schouten/Hoedemakers , met name het 2e kampioensjaar. Dat was niet normaal en zullen we nooit gaan evenaren. Ik heb wel eens het idee het team van nu daar sommigen daar tegen gemeten wordt en dat is niet re?el. We kunnen best meedoen om promotie in de huidige competitie zonder dat enorm hoge niveau te halen.

Maar het moet zeker nog beter, zie nog te weinig herkenbaar voetbal en automatismen. Vooral hard werken, overzettelijkheid,  gedisciplineerd spelen en hopen op een ingeving van met name Benji.

Die vergelijking wordt inderdaad te veel gemaakt en slaat kant nog wal, dat gaan we gewoon nooit meer evenaren.

Maar om voor directe promotie mee te doen denk ik dat we vooral veel rustiger aan de bal moeten blijven en grotere periodes beter moeten zijn dan de tegenstanders, echter is directe promotie niet de doelstelling. Met dit spel wordt het plek 5 a 6 gok ik, waar ik overigens prima mee kan leven. Laat ze tijdens de play offs maar komen in een kolkend Kooi stadion!

Bankzitter

Dat was een eredivisiebegroting omdat de contracten al verlengt waren en spelers hadden al een seizoen samgespeeld en een enorme drive vanwege het ontnomen kampioenschap. Unieke omstandigheden dus.

Maar vooruitkijken: een spits en evt een CV (rechts) dan zie ik ons echt wel meedoen dit seizoen na de winterstop.

Keeper : top
Rechtsback: goed (Mercera, Ottensen Gabi)
CV rechts: matig (v Mullem, Smand(??))
CV rechts: goed tot zeer goed (Nieling Casas)
Linksback : matig (Poll, Mercera, Marsman)

Verdedigend middenveld : goed (Kieftenbelt, Souren eva)
Links aanvallend midden : buiten categorie (Diemers, Maulun??)
Recht aanvallend midden : goed (Nartey, de Leeuw, De Jong)

Rechtsvoor : matig tot goed (Alhaft,Balk,Kooistra)
Spis: zwak (Balk, De Leeuw, Afolabi)
Linksvoor : Buitencategorie (Pauwels,Balk)

Bij Souren, Alhaft en Nartey denk ik dat die nog een stuk beter kunnen dan we nu gezien hebben.
R?lke en de rest zullen niet veel speeltijd meer krijgen. Schaap man geen idee, hopelijk niet een Johndley vd Meer geval na de blessure.

denistel

Citaat van: anderszchristian op november 07, 2024, 10:13:43

heb de training van dinsdag gezien nou hoog druk zetten met hem dat wordt em niet hoor.

sunderland

Citaat van: janou op november 07, 2024, 13:21:22
Die vergelijking wordt inderdaad te veel gemaakt en slaat kant nog wal, dat gaan we gewoon nooit meer evenaren.

Maar om voor directe promotie mee te doen denk ik dat we vooral veel rustiger aan de bal moeten blijven en grotere periodes beter moeten zijn dan de tegenstanders, echter is directe promotie niet de doelstelling. Met dit spel wordt het plek 5 a 6 gok ik, waar ik overigens prima mee kan leven. Laat ze tijdens de play offs maar komen in een kolkend Kooi stadion!
je kan alleen meedoen met een goede spits. Triest dat die er niet is op dit moment

YellowBlue

Onze keeper is nog beter in de spits dan deze aanfluiting...

beam

Citaat van: denistel op november 07, 2024, 18:06:15
heb de training van dinsdag gezien nou hoog druk zetten met hem dat wordt em niet hoor.
Dat wat gister duidelijk te zien. Je hebt helemaal gelijk.

Specuveter

In dat kwartiertje niks laten zien
Druk zetten lukte hem niet.
Kopduels winnen lukte hem niet.
Bal vast houden idem.

Nu maar gauw op zoek naar een goede vaste spits die er meteen staat.

De Gast

Toch heeft Henk aangegeven dat een fitte Afolabi precies is wat we zoeken.
Maarja weer een kwartiertje gisteren.. al zou dat nu ook kunnen komen doordat Henk dit team niet wil wijzigen.

Galdiano

Ik ben wel benieuwd naar de heatmap.  :_schater

Volgens mij houdt het met pak hem beet 25m2 aan bewegingsruimte wel op gister.  :zucht
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets