Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 87
  • Total: 88
  • fred
87 gasten, 1 lid
fred

Jonathan Afolabi

Gestart door Peetts, september 02, 2024, 00:12:05

Vorige topic - Volgende topic

zeewolde

Citaat van: Specuveter op januari 14, 2025, 12:29:02
Nou...Nou...moet niet gekker worden.
De topic nieuwe spelers kan wel gesloten worden.
We hebben een spits |:) :devil

Noordcambuur

grijskijker

Rentree van Jonathan Afolabi bij SC Cambuur aanstaande: 'Maar snap dat club zoekt naar nieuwe spits'

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 18:32 ? Sport

Na een lange periode van blessureleed lijkt een rentree van Jonathan Afolabi (24) in het shirt van SC Cambuur aanstaande. Weliswaar als invaller, maar toch. ?Het was een lastige blessure om te behandelen.?

Slechts zeven optredens, in totaal 204 minuten. Dat was dit seizoen tot nu toe de inbreng van Jonathan Afolabi. De spits, gehuurd van KV Kortrijk, kampte al sinds zijn komst naar Leeuwarden met een hardnekkige blessure aan zijn achillespezen. Een flinke streep door de rekening van de betrokken partijen, aangezien Afolabi werd binnengehaald als de verlosser. Iemand die als kapstok kon fungeren waar het spel aan kon worden opgehangen en die bovendien een groot deel van de doelpuntenproductie voor zijn rekening moest nemen.

Het liep anders. Cambuur moest het de eerste seizoenshelft grotendeels doen zonder echte centrumspits. Al vulde Remco Balk ? meer een loper dan een kapstok ? die rol naar behoren in. Maar er is verandering op komst. Vrijdagavond tegen Excelsior kiest Henk de Jong in de punt van de aanval voor Tony R?lke. Balk verhuist, mede door de afwezigheid van Ilias Alhaft, naar de rechterflank. ?We gaan het anders doen?, zei de trainer na de laatste training in aanloop naar het duel met Excelsior, een gedoodverfde kandidaat voor promotie.

Bovendien heeft De Jong weer de beschikking over Afolabi, want na maandenlang blessureleed lijken de achillespeesproblemen van de Nigeriaanse Ier nagenoeg verleden tijd. Tegen de Rotterdammers zou hij volgens het oordeel van de medische staf zo?n twintig tot dertig minuten kunnen spelen. Alles wijst erop dat dit in de tweede helft ook daadwerkelijk gaat gebeuren, bevestigde De Jong. ?En als het ?cht moet, zou Jonathan misschien zelfs wel een helft kunnen spelen?, voegde de trainer er enigszins hoopvol aan toe.

?Die momenten waren best lastig?
De hoofdpersoon zelf verheugt zich op zijn aanstaande rentree. ?Het was een lastige blessure om te behandelen?, aldus Afolabi. ?Het sleepte maar voort en ik ben blij dat de staf en de directie mij de tijd gunden om op de achtergrond te herstellen. Dat heeft het proces versneld. Telkens hier en daar maar 10 minuten spelen, zoals in de eerste fase het geval was, had misschien averechts gewerkt. Ik kan wel zeggen dat er goed voor mij is gezorgd en ben blij om weer volop met de jongens op het trainingsveld te kunnen staan.?

Maandenlang in de lappenmand zitten, niet kunnen doen wat je het allerliefste doet, gaat geen enkele voetballer in de koude kleren zitten. En dat gold de afgelopen periode ook voor Afolabi. Hij had zich naar eigen zeggen meer voorgesteld van het avontuur bij Cambuur. ?We hebben een leuke, opgetogen groep. De momenten waarop ik de andere jongens zag trainen en ik zelf op een bijveldje mijn oefeningen moest doen, waren best lastig. Maar het grotere plaatje, fit worden, dat heeft me overeind gehouden.?

Geen enkel risico
Ondertussen las en hoorde Afolabi her en der dat zijn trainer er een nieuwe spits bij wilde hebben. Hoewel de huurling fitter en fitter wordt, is die wens er nog altijd, bevestigde De Jong donderdag nog maar eens. Hij wil geen enkel risico nemen. Het is iets waar Afolabi naar eigen zeggen wel begrip voor kan opbrengen. ?Daar hebben we het ook over gehad. Als je in je team een probleem hebt, moet je dat zo snel mogelijk oplossen. Ik snap het. Dat is ook waarom Cambuur mij eind augustus haalde: de ploeg had goals nodig.?

Tot die nieuwe spits er is, wil Afolabi laten zien wat hij in zijn mars heeft. ?Ik zal mijn stinkende best doen, mijn beste voetbal proberen te laten zien. Ik voel me elke dag steeds ietsjes beter en iedereen zorgt goed voor me. Mensen hier weten wat ik kan en hoe mijn spel invloed kan hebben op het verloop van de wedstrijd. Zolang ik niets overhaast doe en we ons aan ons plan houden, verwacht ik over een aantal weken volledig fit te zijn. Ik kan niet wachten om voor al die fans te scoren en het samen te vieren. Hopelijk is het snel zover.?

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Afolabi op januari 16, 2025, 19:52:37
Ik kan niet wachten om voor al die fans te scoren en het samen te vieren. Hopelijk is het snel zover.?

|:)
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

PePe

Bijna een goaltje mee gepikt. Hij kan echt wel ballen.

oost

Ik had gisteren echt het idee dat hij veel fitter was dan voor de winterstop?

PePe

Citaat van: oost op januari 18, 2025, 12:17:15

Het is allemaal onwennig voor hem, wedstrijdritme ontbreekt.

Specuveter

Laat de TS het niet horen...
Daar gaat onze nieuwe spits.

zeewolde

minder kon ook niet

YellowBlue

Voegt nog steeds niks toe

grijskijker

League of Ireland
@LOIPDNews
@ShamrockRovers
are keen on signing Jonathan Afolabi, who is on loan at Dutch side
@SCCambuurLwd
from Belgium?s
@kvkofficieel

The former
@bfcdublin
striker remains a target for his old club.

Specuveter

Citaat van: Grijskijkert op januari 20, 2025, 15:07:00
League of Ireland
@LOIPDNews
@ShamrockRovers
are keen on signing Jonathan Afolabi, who is on loan at Dutch side
@SCCambuurLwd
from Belgium?s
@kvkofficieel

The former
@bfcdublin
striker remains a target for his old club.
Mijn Engels is nu even niet zo goed...
Afolabi naar een andere club??

PePe

Citaat van: Specuveter op januari 20, 2025, 15:14:49
Mijn Engels is nu even niet zo goed...
Afolabi naar een andere club??

Een voormalige club van hem is ge?nteresseerd!! (revalidatieclub Cambuur)

Poetser

Citaat van: PePe op januari 20, 2025, 15:19:30
Een voormalige club van hem is ge?nteresseerd!! (revalidatieclub Cambuur)

Haha ja.. alles aan gedaan hier om 'm fit te krijgen en nu willen ze hem wel weer terug.  8P

SCC

Is dat niet de club van Jacky Byrne?

Vwb Afolobi: ook afgelopen vrijdag zag ik zijn toegevoegde waarde niet. Is niet verfijnd, niet snel en als aanspeelpunt niet fysiek/ hard genoeg (type beuk erin, bal vasthouden oftewel stormram). Ik hoop echt dat we op zeer korte termijn een alternatief krijgen. Ik zou zelfs zeggen, 2 alternatieven. Een eerste spits en een talent erachter die de nieuwe nr 9 (eerste spits) al direct in de nek hijgt.
Weet wel, dat is een utopie, maar met 1 nieuwe spits is het nog steeds spannend.