Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
44 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

SC Cambuur - FC Emmen (zo. 29/9 16:45)

Gestart door fred, september 23, 2024, 21:44:36

Vorige topic - Volgende topic

R058

Citaat van: NRG op september 28, 2024, 19:06:29
Tja.. Vroeger werd voetbal gespeeld door mannen. Tegenwoordig?
Denk je nou echt dat met ontwikkelingen op het gebied van fitheidsmetingen, dieet en spieropbouw, dat spelers gewoon slapper en mentaal zwakker zijn geworden? Voetbal is gewoon veel intensiever tegenwoordig en dat zie je op alle niveaus. Als die 'mannen' van vroeger nu zouden spelen en leefden als toen, zouden ze constant geblesseerd zijn.

Zuid1991

Citaat van: R058 op september 28, 2024, 22:45:17
Denk je nou echt dat met ontwikkelingen op het gebied van fitheidsmetingen, dieet en spieropbouw, dat spelers gewoon slapper en mentaal zwakker zijn geworden? Voetbal is gewoon veel intensiever tegenwoordig en dat zie je op alle niveaus. Als die 'mannen' van vroeger nu zouden spelen en leefden als toen, zouden ze constant geblesseerd zijn.
Als de mannen van nu op zandvelden hadden getraind, echte winters hadden meegemaakt, niet bij 5 graden een muts op hadden, buiten hadden gespeeld ipv de PlayStation, niet zo hadden gejankt bij elke overtreding, etc?.Dan waren ze nu mentaal sterker geweest ja! 100 %!
Maar ja, elke tijd is anders?
|:)

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Zuid1991 op september 28, 2024, 23:09:27
Als de mannen van nu op zandvelden hadden getraind, echte winters hadden meegemaakt, niet bij 5 graden een muts op hadden, buiten hadden gespeeld ipv de PlayStation, niet zo hadden gejankt bij elke overtreding, etc?.Dan waren ze nu mentaal sterker geweest ja! 100 %!

Nu zijn ze allemaal wooooke.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

V-man

Niet echt lekker maar is te doen lijkt mij!

Leeuwarder94

Het allerlaatste balletje... maar ADO uit is niet onmogelijk gezien hun huidige vorm.
De wens is de vader van de gedachte

Yellow Army

Citaat van: Zuid1991 op september 28, 2024, 23:09:27

Neemt niet weg dat het tegenwoordige profvoetbal meer van het menselijk lichaam vraagt en volgens mij is het niet zo dat Afolabi niet wil spelen, maar dat de TS op de rem trapt
Area 58

De Gast

Ze wisten maandag voor de wedstrijd tegen Jong Utrecht al dat hij vandaag niet kan starten als ik het zo beluister.. dat is wel het fascinerende van deze tijd.

Bankzitter

De waarheid zal wat in het midden liggen.
38 wedstrijden plus beker en nacompetitie is een veel drukker programma.
En de intensiteit ligt hoger, bij balverlies moeten ze terugsprinten. Lekker voorin hangen en balletjes afwachten kan niet meer.

Maar ik heb ook wel twijfels of er niet te veel wordt gepamperd.
Spelers missen nu ook veel wedstrijden om te voorkomen dat ze wedstrijden gaan missen.
De vraag is of ze daardoor per saldo meer minuten maken?

Vlampiep

Citaat van: De Gast op september 29, 2024, 08:07:21
Ze wisten maandag voor de wedstrijd tegen Jong Utrecht al dat hij vandaag niet kan starten als ik het zo beluister.. dat is wel het fascinerende van deze tijd.
Als het bij een club goed gaat en de resultaten meer dan voldoende zijn, hoor je een TS nergens over, nu wordt alles aangegrepen om excuus re hebben voor de mindere resultaten. Niet dat vroeger alles beter was, maar de semi profs werkten gewoon naast hun voetbalcarri?re.
Aan hun intensiviteit op het veld was niet te bespeuren. De voetballers van toen met voorbeeld van Hampie Bakker en Jetse Pascal, die  liepen iedere wedstrijd een halve marathon en waren zo enthousiast dat dat de aanleiding was om hekken  om het veld te plaatsen, anders liepen ze het stadion uit. Dat de tijden niet te vergelijken zijn is waar, maar tegenwoordig slaat het door. Gelukkig hebben wij ook nog spelers die gevrijwaard zijn van dat achterlijke gedoe met kapseltjes, maniertjes, mutsjes, haarbandjes enz. Nu de TS weer naar het voetbal in plaats van het wetenschappelijke gedoe. Dan kan het best nog wel eens goed komen

Bankzitter

De vraag is ook moeten de spelers zich aanpassen aan de data en de spelprincipes of moet je de manier van spelen aanpassen aan wat de spelers kunnen. Het komt er op neer dat trainers ook onzeker zijn, zeker bij mindere resultaten en zekerheid zoeken en risico's willen uitsluiten. En die denken ze te vinden in data die zegt dat Jantje beter opgesteld kan worden dan Pietje.

Voor mijn gevoel is Henk zijn kwaliteit juist dat 'ie op intu?tie ook prima aanvoelt wat een team of wedstrijd nodig heeft. EN altijd met lef gespeeld, uitgaan van winnen en niet bang zijn te verliezen.

Overigens is De Leeuw voor een uur prima, die heeft een goede klik met Diemers.
En als invaller maakt Afolabi  ook wel wat los.

R058

Citaat van: Vlampiep op september 29, 2024, 09:04:21
Als het bij een club goed gaat en de resultaten meer dan voldoende zijn, hoor je een TS nergens over, nu wordt alles aangegrepen om excuus re hebben voor de mindere resultaten. Niet dat vroeger alles beter was, maar de semi profs werkten gewoon naast hun voetbalcarri?re.
Aan hun intensiviteit op het veld was niet te bespeuren. De voetballers van toen met voorbeeld van Hampie Bakker en Jetse Pascal, die  liepen iedere wedstrijd een halve marathon en waren zo enthousiast dat dat de aanleiding was om hekken  om het veld te plaatsen, anders liepen ze het stadion uit. Dat de tijden niet te vergelijken zijn is waar, maar tegenwoordig slaat het door. Gelukkig hebben wij ook nog spelers die gevrijwaard zijn van dat achterlijke gedoe met kapseltjes, maniertjes, mutsjes, haarbandjes enz. Nu de TS weer naar het voetbal in plaats van het wetenschappelijke gedoe. Dan kan het best nog wel eens goed komen
Hoe weet jij dan dat t doorslaat? Alsof je daar inzicht in hebt.
Zelfs bij de allergrootste clubs waar er miljarden omgaan in het voetbal gebeurt dit. En toch raken spelers nog constant geblesseerd. Die spelers geven echt niet minder dan de spelers van vroeger. Alles is juist veel professioneler, want je haalt de top niet meer als je geen topatleet bent en volledig leeft voor de sport.
Zo makkelijk om puur op gevoel te zeggen dat het doorslaat met de data.

Vlampiep

Citaat van: R058 op september 29, 2024, 10:34:06
Hoe weet jij dan dat t doorslaat? Alsof je daar inzicht in hebt.
Zelfs bij de allergrootste clubs waar er miljarden omgaan in het voetbal gebeurt dit. En toch raken spelers nog constant geblesseerd. Die spelers geven echt niet minder dan de spelers van vroeger. Alles is juist veel professioneler, want je haalt de top niet meer als je geen topatleet bent en volledig leeft voor de sport.
Zo makkelijk om puur op gevoel te zeggen dat het doorslaat met de data.
Ik doel voornamelijk op het betaald voetbal in zijn algemeen. Het is uiteraard belangrijk de fysieke en mentale situatie van spelers goed bij te houden, zoals op het forum ook al is aangegeven dient data louter een hulpmiddel te zijn om tot betere prestaties te komen. En nu lijkt het dat alleen de data bepaalt of je kunt presteren.

R058

Citaat van: Vlampiep op september 29, 2024, 10:57:00
Ik doel voornamelijk op het betaald voetbal in zijn algemeen. Het is uiteraard belangrijk de fysieke en mentale situatie van spelers goed bij te houden, zoals op het forum ook al is aangegeven dient data louter een hulpmiddel te zijn om tot betere prestaties te komen. En nu lijkt het dat alleen de data bepaalt of je kunt presteren.
'Lijkt' ja. Van alles wat ik heb gehoord/gezien wordt er gekeken naar de belasting van spelers en hoeveel minuten ze kunnen spelen zonder een zware, langdurige blessure riskeren. Als mensen die de trainingen bezoeken meer weten, vind ik het prima dat die er twijfels bij hebben. Ik betwijfel alleen dat de mensen die roepen dat data 'woke' gedoe is en spelers nu maar suurtsjes zijn, meer weten en dus maar wat dom roepen.

diekhuzen

Citaat van: R058 op september 29, 2024, 11:26:10
'Lijkt' ja. Van alles wat ik heb gehoord/gezien wordt er gekeken naar de belasting van spelers en hoeveel minuten ze kunnen spelen zonder een zware, langdurige blessure riskeren. Als mensen die de trainingen bezoeken meer weten, vind ik het prima dat die er twijfels bij hebben. Ik betwijfel alleen dat de mensen die roepen dat data 'woke' gedoe is en spelers nu maar suurtsjes zijn, meer weten en dus maar wat dom roepen.

Alle technologisch hulpmiddelen hebben ongetwijfeld voordelen en het werkt ook preventief, toch heb ik een gevoel dat we doorslaan in data.
Misschien kunnen we die hulpmiddelen beter inzetten bij medische keuringen? Ongetwijfeld heeft het aantrekken van niet fitte spelers alles te maken met onze financi?le middelen, maar de afgelopen 3 jaar slaan we daarin door. Het probleem is dan ook dat we constant geblesseerde of blessuregevoelige spelers aantrekken. Dat is de kern van het verhaal lijkt me.