Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
41 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

SC Cambuur - FC Emmen (zo. 29/9 16:45)

Gestart door fred, september 23, 2024, 21:44:36

Vorige topic - Volgende topic

Stanley

Citaat van: wiekie1969 op september 29, 2024, 22:04:52
Kooi mut het heft in handen nemen. Directie fut. Pas dan wut het beter. Eerder niet. Henk naar de jeugd. En een frisse moderne trainer voor de groep. Kom aan.
Dit is het toppunt van na?viteit. Als je de directie wegstuurt, ben de grote sponsoren ( Pieter en Bert )kwijt, en kun je  binnenkort een faillissement aanvragen.

beam

Citaat van: Josli op september 30, 2024, 10:58:54
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Vooral in het begin was hij best dreigend. Maar Emmen greep daar tactisch in door constant dubbele dekking te geven. En dat had bij ons aan de andere kant ook moeten gebeuren, maar wij laten gewoon 30 keer die linksbuiten vrij aanspelen en laten dan Ottesen telkens 1 op 1 verzuipen. Als je dat toch 2 keer ziet, grijp je in toch? Dat hoeft niet eens vanaf de kant te komen. Nu is Ottesen ook wereldkampioen achteruit lopen, dus dat helpt ook niet.
Hij wacht te lang met zijn actie en daardoor kon Emmen dubbele dekking organiseren.

Stanley

Mijn grootste vraag is waarom verander je een winnend team met een verdediging en middenveld dat staat?  Weer alles door elkaar husselen.

beam

Kwaliteit van de TS laat wat mij betreft te wensen over. Hoe haal je het in je hoofd om in de as te gaan wisselen terwijl het goed staat met v. Mullem en Kieftenbeld.
Lekker motiverend ook. Kieftenbeld is misschien wel wat ouder maar staat vaak goed en zet de boel goed neer. nu lag de rechterkant de hele tijd compleet open en niemand in het veld die hier een oplossing voor kan vinden. Van Mullem is misschien niet zo goed verdedigend als Nieling maar die wordt er meteen naast gezet terwijl we verdedigend goed stonden en weinig doelpunten tegen kregen.

papier

Citaat van: De Gast op september 30, 2024, 07:44:04
Had er inderdaad niet hoeven te staan.. zo tegenover de plee?s.

Ik vraag me wel af hoe ze er achter Oost straks een gezellige bedoeling van willen maken.. het avondje weg idee.

Stonden nu al wat staantafels en weer een paar van die biertafels. Zal tzt wel beter worden als het meer is aangekleed. Akoustiek voor de zanger echt ruk ja, heeft niet zoveel zin op deze manier. Geluid stond in het stadion (op Oost) mi. ook te hard.

beam

Citaat van: Gasgeve op september 30, 2024, 11:06:50
Die 1-3 heeft niks met verzuipen te maken bij Ottesen. Gewoon te weinig kwaliteit en inzicht. Stapt ongelofelijk dom naar voren en laat zijn man binnendoor vrij komen. Mag nooit gebeuren.
De rechterkant lag op onze drukmomenten totaal open. De centrale rechterverdediger moet doorstappen en dan 1op1 spelen. R?lke moet dan ook door. de ruimte is dan veel kleiner en dan kom je in de duels. Ottensen had de beste speler van het veld bij zich en heel veel ruimte achter zich. dan stap je echt niet door als verdediger. De TS en R?lke en Cassas hebben Ottensen hier laten verzuipen. De TS had hier toch eerder op in kunnen grijpen. ze hebben het gewoon laten gebeuren. R?lke is wel erg lui hoor en sluit niet goed aan bij drukmomenten.

papier

Citaat van: beam op september 30, 2024, 11:27:05
De rechterkant lag op onze drukmomenten totaal open. De centrale rechterverdediger moet doorstappen en dan 1op1 spelen. R?lke moet dan ook door. de ruimte is dan veel kleiner en dan kom je in de duels. Ottensen had de beste speler van het veld bij zich en heel veel ruimte achter zich. dan stap je echt niet door als verdediger. De TS en R?lke en Cassas hebben Ottensen hier laten verzuipen. De TS had hier toch eerder op in kunnen grijpen. ze hebben het gewoon laten gebeuren. R?lke is wel erg lui hoor en sluit niet goed aan bij drukmomenten.

Helemaal mee eens. Hetzelfde gebeurde Mercera begin 2e helft ook toen hij naar rechts ging. Emmen bespeelde dat prima met een tweede man op de linkerflank die mee naar voren ging. Normaliter zou je zeggen daar zit iemand bij, in de tweede helft of Casas of een middenvelder. Niemand te zien. Enige die je ziet rennen en het probeert te halen is Balk maar die zou het in mijn ogen niet moeten doen. Die denkt gvd er is niemand laat ik maar draven. Zelfde met De Leeuw bij de 0-1, niemand die gaat instappen en ineens denkt hij oh klote laat ik maar instappen. Waar zijn die afspraken? Dit zijn echt zulke simpele dingen, wat doet de TS uberhaupt?

Bankzitter

Citaat van: beam op september 30, 2024, 11:27:05

Helemaal mee eens. Je moest Ottensen niet wisselen maar zorgen dat hij hulp kreeg aan op die rechterflank.

Er werd voor Casas en Souren gekozen vanwege meer voetbal tov vMullem en Kieftenbelt. Maar die 2 brengen wel meer stabiliteit en dat heeft het team nodig. Gewoon de nul houden en hopen op een bevlieging voorin dan win je dit soort wedstrijden of zoals tegen Roda een puntje.

En even inzakken , Emmen lokken en uit de counter toeslaan is ook niet verboden als je na een kwartier wat uitgeraasd bent met vol druk zetten.
Het hoefde niet mooi tegen Emmen, dus waarom dan "meer voetbal" ipv gewoon de zaak zoveel mogelijk hetzelfde te houden?

sunderland

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Vooral in het begin was hij best dreigend. Maar Emmen greep daar tactisch in door constant dubbele dekking te geven. En dat had bij ons aan de andere kant ook moeten gebeuren, maar wij laten gewoon 30 keer die linksbuiten vrij aanspelen en laten dan Ottesen telkens 1 op 1 verzuipen. Als je dat toch 2 keer ziet, grijp je in toch? Dat hoeft niet eens vanaf de kant te komen. Nu is Ottesen ook wereldkampioen achteruit lopen, dus dat helpt ook niet.
helemaal eens. Je ziet het en er gebeurt niks. Wat moest Otessen ook, als hij instapt is ie helemaal weg. En dan zie je Balk 90 minuten verkeerd staan. Dat soort dingen zijn zeer zwak en dat leg ik bij de TS neer. Emmen was tactisch veel beter, ook 4 gele kaarten omdat er een uitbraak dreigde wat die speler gewoon moest doen op dat moment. Zie je bij ons niet.

Bankzitter

Ze voorkomen ook een stuk of 5 mogelijke kansen van ons door geel te pakken.
Iedere keer als Diemers of Pauwels los is van zijn man, dan gaat 'ie neer.
En met de vrije trappen doen we vervolgens niks.

Emmen is daarin veel slimmer en proffesioneler.
Er zijn meer manieren om punten te halen dan alleen met "meer voetbal" in de ploeg.

wiekie1969

Wedstrijden willen winnen. Duels winnen winnen. Slimheid. Kwaliteit. Fitheid. Positiespel. Plezier. Beleving.

Dit alles ontbreekt er bij Cambuur.

wiekie1969

Citaat van: sunderland op september 30, 2024, 12:27:21
helemaal eens. Je ziet het en er gebeurt niks. Wat moest Otessen ook, als hij instapt is ie helemaal weg. En dan zie je Balk 90 minuten verkeerd staan. Dat soort dingen zijn zeer zwak en dat leg ik bij de TS neer. Emmen was tactisch veel beter, ook 4 gele kaarten omdat er een uitbraak dreigde wat die speler gewoon moest doen op dat moment. Zie je bij ons niet.

Mooie laatste zin. Zie je bij ons niet.  Zo is het precies. Het zijn een stel suurten met elkaar. Lezen de wedstrijd niet, helpen elkaar niet. Niemand die ook maar even een doodschop uitdeelt. Of loopt te schelden. Gelatenheid troef. Die 2 jonkjes in de dug-out met hun mapkes in de hand, hou toch op juh. Lachwekkend ist. 13.500 mensen gisteren. Ze hewwe er volkomen de schijt aan met hun gele, groene en roze voetbalskoentsjes.

richard

In het begin dreigend? Deed helemaal niks die gast echt wat een aanfluiting

janou

Citaat van: Stanley op september 30, 2024, 11:17:49
Mijn grootste vraag is waarom verander je een winnend team met een verdediging en middenveld dat staat?  Weer alles door elkaar husselen.

Tweedelig denk ik.

2. Tegen J Utrecht werd er wel gewonnen, maar ik vond niet dat hde verdediging en middenveld goed stond. Hebben echt wel redelijk wat weggegeven. Helemaal V Mullem begon gewoon zwak aan die pot. Goed hersteld overigens, maar ik begrijp wel dat je hem dan slachtoffert.
1. Henk wilt echt wel gaan toewerken naar een vast team, en qua kwaliteit vindt hij Nieling en Souren daarbij horen. Maar vooral Souren valt mij verschrikkelijk tegen.

Ik vond het grootste probleem inderdaad de kantwissel naar hun linkerkant waardoor er elke keer onder onze druk werd uitgespeeld. Dat viel mij ook op. Feit is dat we hier geen antwoord op hadden. Ben benieuwd wat de TS hier aan heeft willen doen om dit voor elkaar te krijgen om toch meer druk te kunnen krijgen en waarom dat niet goed uitpakte.

Bristol City

Citaat van: sunderland op september 30, 2024, 12:27:21
Pastoor