Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 405.334
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 367
  • Online ever: 1.165 (Gisteren om 14:34:23)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 42
  • Total: 42
42 gasten, 0 leden

Ismaël Baouf

Gestart door zeewolde, augustus 12, 2025, 10:15:01

Vorige topic - Volgende topic

Mp

Citaat van: Derkx R.H. op juni 20, 2026, 23:51:29Ga je weer de fout in, ze huren iemand in om de organisatie door te lichten en VVV had de minste punten. Maar betekent nog steeds niet dat spelers noodgedwongen verkocht moeten worden, de begroting, is nu op orde en wordt goedgekeurd door de KNVB, en zo keert de club weer terug op het FRS niveau van de periode van voor de verhuizing.

Door het het nieuwe stadion keer je echt niet meteen terug naar dezelfde punten van voor het stadion. De financiële positie (jaarcijfers, begroting en prognose) waar de rating op is gebaseerd is compleet anders.

Yellow Army

Citaat van: Mp op juni 30, 2026, 15:24:28Door het het nieuwe stadion keer je echt niet meteen terug naar dezelfde punten van voor het stadion. De financiële positie (jaarcijfers, begroting en prognose) waar de rating op is gebaseerd is compleet anders.

Eens. In de jaarcijfers staat een liquiditeitsratio van 0,37 wat betekent dat voor iedere euro aan kortlopende schulden, de club slechts 37 cent aan vlotttende activa heeft. Dit moet minimaal naar 0,8 (ca 4,5mln) om überhaupt in aanmerking te komen om in een betere FRS klasse te worden ingedeeld.

Het gebruiken van transferopbrengsten om langlopende schulden af te lossen heeft helaas geen effect op de liquiditeit. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ben bang dat men transferopbrengsten gaan gebruiken om gaten te dichten al is het verbeteren van het ev ook zeker van belang.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op juli 04, 2026, 00:04:38Eens. In de jaarcijfers staat een liquiditeitsratio van 0,37 wat betekent dat voor iedere euro aan kortlopende schulden, de club slechts 37 cent aan vlotttende activa heeft. Dit moet minimaal naar 0,8 (ca 4,5mln) om überhaupt in aanmerking te komen om in een betere FRS klasse te worden ingedeeld.

Het gebruiken van transferopbrengsten om langlopende schulden af te lossen heeft helaas geen effect op de liquiditeit. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ben bang dat men transferopbrengsten gaan gebruiken om gaten te dichten al is het verbeteren van het ev ook zeker van belang.

Het kan haast niet anders. Er moet een herfinanciering komen.

Maar heb jij de cijfers gezien?

PePe

Maar ja, als je Baouf ook niet mee neemt aar het WK, dan vraag je er ook eigenlijk om!!

Korezev

Citaat van: PePe op juli 10, 2026, 08:01:26Maar ja, als je Baouf ook niet mee neemt aar het WK, dan vraag je er ook eigenlijk om!!
Had Cambuur Baouf mee moeten nemen naar het WK?

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Korezev op juli 10, 2026, 14:18:09Had Cambuur Baouf mee moeten nemen naar het WK?
als je niks beters kunt bedenken.... :X

Derkx R.H.

Cambuur koestert groeibriljant Baouf: 'Deze jongen gaat naar de top'

Vandaag om 11:00

Bart Kruijt
Journalist VI

Ismaël Baouf (19) heeft een geweldig jaar achter de rug en werd door velen al een zekerheid voor een transfer genoemd, maar voorlopig zit de verdediger nog 'gewoon' bij SC Cambuur. Blijf dat zo of niet? Spannende weken breken aan, voor de speler én zijn werkgever. 'We laten hem alleen voor een onweerstaanbaar aanbod gaan.'

Afgelopen donderdag zat Ismaël Baouf met een combinatie van trots en teleurstelling voor de televisie. De verdediger was natuurlijk bekend met de enorme kracht van het Franse nationale elftal, maar toch had hij goede hoop op een verrassing van Marokko, in de kwartfinale van het WK. Die surprise bleef evenwel uit. De Atlasleeuwen kwamen er tegen een sterker Frankrijk simpelweg niet aan te pas en gingen kopje onder: 2-0.

'Het zat er gewoon niet in', concludeert ook Baouf een dag na de wedstrijd. 'We kunnen beter dan we tegen Frankrijk lieten zien, maar iedereen heeft er alles aan gedaan en het mocht helaas niet zo zijn. Maar over het algemeen mogen we toch heel trots zijn op wat er tijdens dit WK is gepresteerd. Marokko heeft zich op een goede manier laten zien aan de wereld.' Dat er in de zestiende finale werd gewonnen van Nederland, bezorgde Baouf extra geluk. 'Kon ik wat grapjes maken met mijn ploeggenoten en met de trainer. Het was voor ons natuurlijk prachtig dat we van een groot land als Nederland konden winnen.'

Baouf vertelt in de we-vorm, alsof hijzelf deel uitmaakte van de nationale ploeg. Dat voelde ook zo, ook al was de verdediger van SC Cambuur niet fysiek aanwezig op het eindtoernooi. Hij werd na een ijzersterk jaar wel in de voorselectie opgenomen, nadat hij in maart voor het eerst bij de groep was gehaald en in mei tegen Burundi zijn debuut mocht maken, maar overleefde de laatste schifting niet. Zo volgde de geboren Belg het WK voor de televisie, hartstochtelijk juichend voor hen die wél geselecteerd werden.

'Natuurlijk was het jammer dat ik er niet bij was', stelt de mandekker. 'Als je in de voorselectie wordt opgenomen, weet je dat je er dichtbij bent en heb je goede hoop. Het zou een droom zijn geweest, maar nu was het nog niet mijn moment. Ik zal nog wat meer geduld moeten hebben en blijf iedere dag hard werken om een betere speler te worden, zodat ik de volgende keer wél mee mag.' Is het WK van 2030 een stip op de horizon? 'Daar wil ik wel bij zijn, maar ik wil álle toernooien meemaken', benadrukt Baouf. 'Bij de volgende selectie wil ik er gewoon al bij zijn. Het is een enorme eer om voor Marokko uit te komen en ik doe er alles aan om de bondscoach te overtuigen van mijn kwaliteiten.'

SNELTREIN

Het is in het afgelopen jaar ontzettend snel gegaan met Baouf. Cambuur pikte de toen nog achttienjarige verdediger in de vorige zomer op bij de beloften van Anderlecht en de jongeling veroverde in Leeuwarden direct een basisplaats. Na vijf wedstrijden vloog de verdediger naar Zuid-Amerika, voor het WK Onder-20, en met Baouf als belangrijke schakel slaagde Marokko erin om dat toernooi te winnen. Die succesploeg stond onder leiding van Mohamed Ouahbi, die niet veel later doorschoof als bondscoach van Marokko.

Ouahbi bleef Baouf volgen en zag de verdediger een sleutelrol spelen in de promotie van Cambuur. Ook met zijn aanvallende inbreng, de verdediger was in het afgelopen seizoen goed voor liefst zes doelpunten, maar vooral met zijn defensieve kwaliteiten. De niet eens zo grote (1.83 meter) Baouf sprong in het oog als duelmonster, dat het spel goed kan lezen en zeker is met de bal aan zijn voet. 'Deze is niet normaal. Hij is één van de beste verdedigers ter wereld in zijn leeftijdscategorie', prees trainer Henk de Jong Baouf vorig seizoen al op de voor hem kenmerkende wijze.

De Jong is inmiddels opgevolgd door Johan Plat, die rond zijn aanstelling als hoofdtrainer van de promovendus heel wat wedstrijden van Cambuur heeft teruggekeken. Toen kreeg hij al een positief beeld van Baouf en dat beeld werd tijdens de afgelopen trainingsweken bevestigd. 'Deze jongen gaat de stap naar de top maken', voorspelt Plat. 'Dit is écht een enorm talent. Hij is slim én sterk in het verdedigen, weet wanneer hij moet uitstappen of even moet wachten, kan goed koppen en heeft een goede pass in zijn benen. Daar gaan we nog heel veel plezier aan beleven.'

Daarbij gaat Plat er dus van uit dat Baouf, wiens contract bij Cambuur nog twee seizoenen (plus optie) doorloopt, in ieder geval de komende maanden in Leeuwarden zal blijven. Technisch manager Lars Lambooij sluit dat scenario niet uit. 'Er wordt wel wat geïnformeerd, maar dat is allemaal nog niet concreet', zegt hij. De markt is nog rustig, merken ze ook in Friesland. Lambooij: 'Zo gaat het altijd rondom een eindtoernooi. Het zou natuurlijk kunnen dat er reuring rondom hem gaat ontstaan, en dat zou ik ook goed begrijpen. Maar we laten hem alleen voor een onweerstaanbaar aanbod gaan.' Bij een eventueel vertrek moet Baouf de nieuwe recordtransfer voor Cambuur gaan worden.

Lambooij, die benadrukt dat hij deze zomer niet hóéft te verkopen, heeft uiteraard met Baouf gesproken over diens wensen voor deze transferzomer. 'Hij is er heel rustig onder', stelt de bestuurder. 'Ismaël heeft gezegd dat hij graag blijft, want hij heeft het hier naar zijn zin, maar dat hij natuurlijk ook best naar een hoger niveau zou willen gaan. Een jaar bij Cambuur in de Eredivisie spelen zou zeker goed kunnen zijn voor zijn ontwikkeling, maar ik begrijp ook dat er soms aanbiedingen komen waar je als club én speler geen nee tegen kan zeggen. Maar dat is op dit moment niet aan de orde.'

GROEIEN

Baouf bevestigt desgevraagd dat hij er geen probleem mee zou hebben om bij Cambuur te blijven. 'Maar ik zou er ook geen probleem mee hebben om een stap te maken. Ik focus me gewoon op de club waar ik nu zit. Dat kost me geen moeite, hoor. Ik heb mijn zaakwaarnemer gevraagd om me alleen te bellen als er écht wat concreet is, anders zorgt het alleen maar voor onrust in mijn hoofd. Zit ik niet op te wachten. Ik wil met mijn hoofd op het veld zijn en gewoon hard werken, zodat ik verder kan groeien als speler.'

'Ik heb mijn zaakwaarnemer gevraagd om me alleen te bellen als er écht wat concreet is, anders zorgt het alleen maar voor onrust in mijn hoofd'

Ruimte voor verbetering is er immers nog voldoende, vindt Baouf. Het zou ook gek zijn als dat op negentienjarige leeftijd niet het geval zou zijn. 'Ik wil graag nog wat comfortabeler worden aan de bal', zegt de verdediger. 'Verder wil ik nog beter worden in de duels en het lezen van het spel. Cambuur kan absoluut de juiste club zijn voor mij om dat te doen, dat geloof ik zeker. En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar hoe ik het zou doen in de Eredivisie. Mooie competitie, mooie stadions, goede tegenstanders, dus dat is zeker iets om naar uit te kijken. Maar we zullen zien wat er deze zomer gaat gebeuren. Voor nu zit ik goed hier bij Cambuur en focus ik me volledig op deze club.'
Als je denkt  ik ben verslagen is de nederlaag een feit. Als je denkt ik zal niet versagen win je op de duur de strijd.

666

We moeten nog maar even van hem genieten zolang hij hier nog, bedankt voor het plaatsen  :devil
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander