Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 1
  • Guests: 85
  • Total: 86
  • fred
85 gasten, 1 lid
fred

Marcel Ritzmaier

Gestart door dit is mien club, juli 17, 2013, 09:25:45

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: drg op augustus 08, 2013, 15:54:24
Die loopt d'r vanzelf wel eens per ongeluk tegen aan  :devil

na 10x zal d'r toch wel eens eentje in moeten gaan zou je zeggen

Wat ben je negatief! Wij noemen hem "five-shot-Barto"

Sonnema

Welkom bij de club, ben benieuwd wat hij gaat laten zien bij onze club Cambuur

SCCRulez

Welkom jongen, laat maar zien wat je kan! Is toch een mooiere kans dan JL met jong PSV  |:)

piene hassus

Hoefeul kansen het topspits Matavz mist teugen Zulte? Hoefeul kansen het Castagnos mist? Disse jonges binne erfaren, speule in topploegen. Cambuur komt krek kyken inne eredifisie. Geduld is un skoane saak meensen. Barto en Hemmen binne 2 ferskillende spitsen, die oek op hun kwaliteiten anspeuld wurre mutte.

KristCambuur

Citaat van: piene hassus op augustus 08, 2013, 19:30:35
Hoefeul kansen het topspits Matavz mist teugen Zulte? Hoefeul kansen het Castagnos mist? Disse jonges binne erfaren, speule in topploegen. Cambuur komt krek kyken inne eredifisie. Geduld is un skoane saak meensen. Barto en Hemmen binne 2 ferskillende spitsen, die oek op hun kwaliteiten anspeuld wurre mutte.
_O_ _O_ _O_
Cambuur till I die!

KristCambuur

Nog mensen die hem op de training aan het werk hebben gezien? #1eIndruk
Cambuur till I die!

denistel

handige speler inpassen en alles gaat op een hoger niveau dan hier dat zie je bij lukoki ook vind ik

denistel

Citaat van: De Gast op augustus 08, 2013, 12:27:34
Is hij dan een aanvallend ingestelde middenvelder? Er zal toch ook eens wat gevaar van het midden moeten komen dacht ik!

dan mutte ze brands opstellen of oepie,,bakker die het al weken geen dreiging naar voren.

denistel

Citaat van: piene hassus op augustus 08, 2013, 19:30:35

barto mut werken aan het aannemen van de bal zo dat ie het zich zelf makkelijker maakt en daarin zie ik na 7 weken
geen verbetering.die ballen stuiten toch steeds veel te ver van zien voet af hoe wil je dan een aanval snel afronden?
wat ik al jaren zeg in je zelf investeren. ga er maar 3x inde week een uurtje mee aam de slag.

je moet eens kijken hoe ritzmaier lukoki schokker en feldballe de ballen aannemen en van daar uit meteen weer verder
kunnen. we spelen ere div en daar ligt de handelingsnelheid gewoon een stuk hoger.

wiekie1969

Citaat van: denistel op augustus 09, 2013, 09:29:16
handige speler inpassen en alles gaat op een hoger niveau dan hier dat zie je bij lukoki ook vind ik

2e helft dur maar ingooien dacht ik.

PePe

Citaat van: wiekie1969 op augustus 09, 2013, 09:52:50

2e helft dur maar ingooien dacht ik.

d'r in gooien?
dan is ie direct geblesseerd ju!
laat 'm maar invallen, oe dat ken oek zeer doen!
nou ja, laat 'm mar met doen dan!

Lore

Citaat van: PePe op augustus 09, 2013, 12:46:41
d'r in gooien?
dan is ie direct geblesseerd ju!
laat 'm maar invallen, oe dat ken oek zeer doen!
nou ja, laat 'm mar met doen dan!

:0= :_schater

Yellow Army

Een 'mooie linkspoot' met ideeën

Zijn naam zong al weken rond bij Cambuur, maar donderdag stond
PSV-huurling Marcel Ritzmaier eindelijk op het trainingsveld in Leeuwarden.
Hij begint vanavond tegen Roda JC (20.00 uur) niet in de basis.

Marcel Ritzmaier toonde zijn verfijnde traptechniek toen hij donderdag na de training nog even een paar vrije trappen afvuurde op reserve-goalie Harm Zeinstra. ,,Marcel heeft een mooie linkerpoot'', bevestigde Cambuurtrainer Dwight Lodeweges na de eerste kennismaking op het veld. ,,En achter alles wat hij doet, zit een idee. Als hij iemand inspeelt, doet hij dat altijd met de juiste snelheid. Hij is een mooie aanvulling voor ons.''
Het is niet aannemelijk dat de twintigjarige Oostenrijker, die vorige week met Jong PSV debuteerde in de eerste divisie tegen Sparta (2-2), vanavond in Kerkrade tegen Roda JC al aan de bak kan. Een andere nieuwkomer, Jody Lukoki, kreeg tegen NAC wel meteen speelminuten, maar een flankspeler is nu eenmaal makkelijker in te passen dan een middenvelder.
De van PSV afkomstige linkermiddenvelder is wel iemanddie zich snel aanpast. Hij debuteerde als broekie
al in 2009 onder Frenk Schinkels in het eerste van SK Austria Kärnten en verliet begin 2010 als zestienjarige
zijn vaderland om te gaan voetballen bij PSV.
Een half jaar later was hij het Nederlands (met zachte g) al machtig. Bij PSV - waar hij in oktober 2011 in
het eerste debuteerde en ook meedeed in Europe League-duels - had hij zijn moedertaal alleen nodig als
Mark van Bommel zijn Duits wilde ophalen.
De echte doorbraak bleef uit en deze zomer kreeg Ritzmaier te horen dat hij op huurbasis weg kon, mocht
er zich een eredivisieclub aandienen. Maar vervolgens gingen er zoveel spelers weg, dat PSV hem nog
even vasthield. Pas toen de komst van Ji-Sung Park definitief rond was, lieten de Eindhovenaren Ritzmaier
vertrekken naar Leeuwarden.
Hij is blij dat hij nu eindelijk duidelijkheid heeft. Of zijn PSV-avontuur nu helemaal ten einde is, weet hij niet. ,,Mijn contract loopt in 2014 af, maar er zit nog een optie op. Ik ben blij dat ik nu hier ben. Ik focus me nu op Cambuur en wil er een mooi seizoen van maken. Over wat er daarna gebeurt, kan ik nu nog niets zeggen.''
Ritzmaier ziet Cambuur als een mooie tussenstapomtewennen aan het niveau. ,,Ik denk dat ik in mijn
ontwikkeling stappen heb gemaakt, maar het laatste jaar ben ik weinig aan spelen toegekomen.'' Ook liep
hij in november tijdens een interland met Oostenrijk onder 21 een schouderblessure op, toen hij een beuk kreeg van een Griek en onge-lukkig ten val kwam. Alle banden in zijn schouder waren gescheurd.
,,Maar nu is alles weer goed.''
Er is de jonge Oostenrijker veel aan gelegenomzich dit seizoen te laten zien.Wat zijn rol in het team van
Cambuur wordt, kan hij nog niet zeggen. Sterker, hij kent nog niet eens alle namen van zijn medespelers.
Wel komt hij zelfverzekerd over als hem wordt gevraagd naar zijn sterke punten. ,,Passes geven, mijn
inzicht, mijn coaching en ik denk dat ik tactisch ook goed sta.''
En spelen in de onderste regionen van de competitie, knokken tegen degradatie? Als PSV'er zal hij er weinig
mee te maken hebben gehad. Lachend: ,,Dat klopt. Maar daar kan ik wel mee omgaan, hoor.''

LC
Area 58

Viper

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.