Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 12
  • Total: 12
12 gasten, 0 leden

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

ruubmac

Speelde de tweede helft erg goed. Ook leuk dat ie motm was, maar vond zelf dat die eer naar nienhuis had gemoeten. Wat een reddingen had hij weer vandaag!

Delamere

Met 11 tegen 11 hebben we het al moeilijk zat. Maar zo lang Henk de Jong beschermelingetje Barto blijft opstellen, spelen we met 10 en geef ik de moed op dat we nog wedstrijden winnen. De eredivisie is kwalitatief niet best, maar het niveau blijkt voor Barto toch vele malen te hoog. En dat gezwam dat ie zo hard werkt, komt me ook de neus uit. Mag het asjeblieft? Als je en geen snelheid, en geen techniek, en geen overzicht, en geen scorend vermogen hebt, als je er eigenlijk helemaal geen moer van kan, dan zou het wel schandalig zijn als ie ook nog lui zou zijn.

JurjenS7

Vrij dramatisch vandaag

Collingwood

Voor zover dat nog niet zeker was, Marinus Dijkhuizen wordt straks gepresenteerd als de nieuwe trainer van NAC.
Kalmte alleen kan u redden.

piene hassus

Dr binne meer angsthazen bv Overgoor, Rosheuvel, Houtkoop, vd Streek en miskien fergeet ik oek nog wel 1. Disse binne skijtend benauwd foor de bal

El Ma-kri-niii

Leuk interviewtje met Mart Dijkstra over de derby. Mooi dat hij op het laatst nog steeds over 'we' spreekt.  |:)

Citeer
Aanstaande zondag staat de derby tussen SC Heerenveen en SC Cambuur weer op het programma. De wedstrijd waar in heel de regio al weken en maanden over wordt gesproken. Net als de voorgaande 2 seizoenen zal het uitvak ook weer uitverkocht zijn. In aanloop naar de beladen derby spraken wij met Sparta-verdediger Mart Dijkstra, die de afgelopen 3 seizoenen onder contract stond bij de geel-blauwen uit Leeuwarden.
Dat de derby in Leeuwarden en omstreken leeft, weet Mart Dijkstra natuurlijk als geen ander als ex-speler van Cambuur. ''Als het speelschema bekend is, kijken de supporters meteen wanneer de wedstrijd tegen Heerenveen op het programma staat. Dat zegt denk ik wel genoeg.''
Vorig seizoen stond de wedstrijd in Heerenveen op 19 oktober plaats en de wedstrijd in Leeuwarden op 15 februari. Dat het in Leeuwarden leeft, geeft Dijkstra al snel weer aan. ''Toen we in februari tegen Heerenveen speelden, waren er voor de winterstop al de eerste geluiden over de derby. De wedstrijden na de winterstop voor de derby, telden niet meer. Verliezen of winnen maakte niet uit, als de derby maar gewonnen werd.''
Net als de voorgaande jaren, zal de training voorafgaand aan de derby weer goed bezocht worden door de Cambuur-supporters. Mart Dijkstra heeft de derby 4 keer mee kunnen maken in zijn tijd bij Cambuur, dus ook 4 keer een afsluitende training voor de derby. ''De laatste training was bijna surrealistisch. Wat scheelt is dat op wedstrijddagen je meer de vibe van het publiek voelt, maar nu tijdens de training kon ik er ook echt van genieten. Je hoort het geluid nóg meer en duidelijker. Dat is zo'n bijzonder gevoel. Dat geeft al wel kracht en zorgt voor gezonde kriebels.''
Uiteraard zal er morgen weer veel rookpotjes, fakkels en ander vuurwerk te zien in en rondom het stadion van Cambuur. Dat was de voorgaande jaren ook het geval. ''Ik moet zeggen dat ik me bij de 1e knal van het vuurwerk helemaal rot schrok. Daarna weet je dat er nog een paar knallen zullen komen, vertelt Dijkstra over het begin van de training waar duizenden supporters hun helden staan op te zwepen. ''Zolang het niemand in gevaar brengt heb ik hier geen problemen mee, alleen moet je je medesupporters dan wel de club niet letterlijk of figuurlijk schaden. Het moet ludiek blijven. Als het voor boetes zorgt bij wedstrijden moet je je club niet schaden'', voegt Dijkstra toe.
Zijn tijd bij Cambuur mag dan wel voorbij zijn, maar terugblikken doet de centrale verdediger nog steeds. ''Dat de Cambuur-supporters voor de sfeer zorgden in het stadion van Heerenveen, blijft me wel het meest bij. Bij de goal werden mensen gek en ook mooi om te zien hoeveel mensen op de "gewone" tribune aan het juichen waren. Dat is echt genieten. Dan voelt het bijna als een thuiswedstrijd, ondanks dat je in Heerenveen speelt.''
Op 19 oktober 2014, de vorige editie in Heerenveen, zat Dijkstra op de reservebank. Toch wierp hij als bankzitter geregeld een blik op het bomvolle uitvak. ''Het uitverkochte uitvak is iets wat je in de rustige momenten weleens bekijkt. Je moet toch klaar zijn om de wedstrijd mee te kunnen spelen dus dat vergt veel aandacht, maar zoals in de warming up of bij een eventuele blessure behandeling dan gaat je blik automatisch even naar het uitvak. Daar kan je gelukkig niet om heen, dat was zo massaal. Prachtig!''
Aanstaande zondag kan hij de derby niet met eigen ogen meemaken. Dijkstra gaat dan met Sparta op bezoek in Emmen, waar de Spartanen het opnemen tegen de plaatselijke FC. ''Ik moet zeggen ik hoop dat ik de derby nog een keer live kan meemaken en mijn vrienden kan steunen. Echter is onze wedstrijd zondag ook heel belangrijk dus daar ligt mijn focus op, maar zodra wij die wedstrijd tot een positief einde hebben gebracht, gaat wel meteen mijn gedachten naar SC Cambuur en kijken of we de derby hebben gewonnen. Ik heb vertrouwen in een overwinning!''

Mp

'Ze wilden vooral niet dat ik naar sc Heerenveen zou gaan'
Zondag, 8 november 2015 om 10:15
Albert Rusnák keert zondag voor even terug in Leeuwarden. De middenvelder speelde vorig seizoen op huurbasis voor SC Cambuur en doet zondagmiddag mee in de uitwedstrijd van FC Groningen. Hij is benieuwd hoe de supporters van de Friese club zullen reageren, zo vertelt hij in De Telegraaf

"Dat is voor mij echt een vraag, maar ze wilden vooral niet dat ik naar sc Heerenveen zou gaan en dat is niet gebeurd", aldus de 21-jarige Rusnák, die in dienst van Cambuur tot vier doelpunten en vijf assist in negentien officiële wedstrijden kwam.

Het wordt voor Rusnák sowieso een bijzondere middag, want zijn vader is vanuit Slowakije overgevlogen om op de tribunes te zitten. "Hij was er donderdag tegen Slovan Liberec al bij, maar is eigenlijk speciaal voor deze wedstrijd hierheen gekomen."

dizzhead

Waardeloos!  :zweep

Held. Oorlog maken!  |:)

JurjenS7

Haha hij ziet er niet al te blij uit. Volgens mij is ie de keuze van vorige week nog niet vergeten.

speculeter

Weer niet best vandaag??

RotterdamLeeuwarden

Het is en blijft een houten klaas maar vooral die tweede goal was knap want het hoekie was krap hoor !
Menigeen schiet m in het zijnet.
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

sunderland

Was vandaag verreweg de beste van cambuur .Grote klasse !!!!!!!!!!!!!

YellowBlue

Citaat van: sunderland op november 08, 2015, 17:49:41

2 goals prima. ontstaan wel uit zijn eigen waardeloze balbehandeling natuurlijk,blijft een houten klaas.

denistel

Citaat van: sunderland op november 08, 2015, 17:49:41

goed kieke he kerel.voetballend was byrne de beste dat sommigen em niet
begrijpen is hun fout

Bankzitter

Tweede goal was prima. Terugleggen op vd Streek mislukte, maar reageert daarna wel als snelste, controleert en met links uit een moeilijke hoek. Speelde na zijn goals ook een stuk makkelijker dan in voorgaande wedstrijden. Hopelijk weer eentje die naar zijn normale niveau groeit.