Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 12
  • Total: 12
12 gasten, 0 leden

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

ruubmac

Narsingh op links (mits fit) en Kallon op rechts, nu nog een scorende spits..

Collingwood

Het schijnt dat De Graafschap hem ook wilde.
Kalmte alleen kan u redden.

hobbes

Citaat van: Collingwood op oktober 06, 2017, 09:58:15
Het schijnt dat De Graafschap hem ook wilde.

Stond idd in hetzelfde artikel. Hij had even getwijfeld ivm met Henk, maar hij wil eigenlijk niet uit Leeuwarden weg. En Doetichem op en neer rijden wordt je ook niet vrolijk van.

Stiens

Furdjel Narsingh mentaal sterker na seizoen zonder club

Ruim een jaar wachtte Furdjel Narsingh (29) op dé aanbieding om nog eens in het buitenland te voetballen. Dat mislukte. Nu keert de rechterspits terug bij Cambuur.

Het stormde gistermorgen in het Cambuur-stadion. Maar de selectie trainde gewoon en er was een oude bekende van de partij: Furdjel Narsingh. De rechterspits, die in de eredivisieseizoenen 2014-2015 en 2015-2016 soms als een wervelwind langs de lijn snelde. De 'man van glas' die ook vaak geblesseerd was, tekende deze week een overeenkomst tot het eind van dit seizoen.

Oud-Cambuurtrainer Henk de Jong zei het vaak: ,,Als Furdjel niet zo blessuregevoelig was, had hij niet bij Cambuur gespeeld, maar hogerop."
Misschien wel in het buitenland, zoals zijn jongere broer Luciano die in de Engelse Premier League uitkomt voor Swansea City. Dat was het voorbeeld voor Furdjel Narsingh.

Koppig
Maar hij is, zoals hij het zelf noemt: ,,koppig." Er kwamen aanbiedingen voorbij, maar die legde hij naast zich neer. ,,Vorig jaar oktober, november en in maart speelden er dingen. Bepaalde landen zag ik zelf niet zitten. Mensen om mij heen zeiden: 'doe het nou maar.' Maar ik ben een gevoelsmens."

Narsingh praat vlot. Wat een verschil met de persoon die je anderhalf jaar geleden bijna nog de woorden uit de mond moest trekken. Hij was lang clubloos, maar is mentaal ongebroken. ,,In het begin was het wennen dat je zonder club zit. Op een gegeven moment word je er mentaal sterker door."

Hij trainde afgelopen seizoen mee met de amateurs van Blauw Wit '34, waar Cambuurs assistent-trainer Dennis van der Ree rondliep. Van der Ree: ,,Ik heb hem gezegd dat het goed was om wedstrijden te spelen, zodat hij zijn ritme kon behouden. Dat wilde hij niet. Ik stopte bij Blauw Wit en toen vroeg hij of hij mee mocht trainen bij de beloften van Cambuur. Dat vonden ze hier goed. Wat fitheid en arbeid betreft, hoorde hij bij de beloften tot de beteren."

Emmen
Nu behoort hij weer tot de eerste selectie en neemt trainer Marinus Dijkhuizen hem donderdagavond mee naar Emmen. Narsingh zegt dat De Graafschap hem ook begeerde, al zegt Cambuurs technisch directeur Gerald van den Belt dat dat niet meespeelde om Narsingh vast te leggen.

Was het een lastige keuze, Cambuur of De Graafschap? Narsingh: ,,Ja, in die zin dat Henk de Jong en Sandor van der Heide (trainers De Graafschap, red.) me naar Cambuur haalden. Je weet hoe ze over je denken. Vanaf het begin dat ik hier meetrainde heeft Cambuur gevraagd: 'hoe sta je er tegenover om weer aan te sluiten?' Ik wilde afwachten en dat respecteerden ze. Ze vroegen wel: 'als je over een paar weken niks hebt, kunnen we dan weer om tafel?' Dat geeft een goed gevoel."

En een ander gevoel dat meespeelde, is dat zijn vriendin en dochtertje het in Leeuwarden naar hun zin hebben. ,,In Leeuwarden is het allemaal top. De kleine gaat hier naar school en mijn vriendin heeft het erg naar de zin. Dan ben ik ook blij. Eigenlijk was de keuze gemakkelijk."

Conditie
,,Het kan voetballend allemaal nog beter", vervolgt Narsingh, die in competitieverband 49 duels speelde voor Cambuur en eenmaal scoorde. ,,Voor wedstrijden heb je een andere conditie nodig. Daarin kan ik nog verbeteren."

Dijkhuizen: ,,Zijn laatste competitiewedstrijd was in maart 2016. In die zin is het een gokje. Maar hij is wel een speler met bijzondere kwaliteiten." Van der Ree: ,,Voor het laatste gedeelte van de wedstrijd kun je hem goed gebruiken."

Dijkhuizen kan donderavond niet beschikken over spits Karim Rossi. Een gebroken middenvoetsbeentje houdt hem vier tot zes weken aan de kant. Dijkhuizen: ,,Een tegenvaller."

Opstelling
Xander Houtkoop is weer fit en Matthew Steenvoorden keert terug na een schorsing. Misschien gaat Martijn van der Laan wel spelen, als Cambuur een 5-3-2 systeem hanteert.

Dijkhuizen wilde daar donderdag niets over zeggen.

denistel

hoe heeft ie het gedaan gister??

ruubmac

Vrijdag maar op goal aub!!!

ChantiSCC

Citaat van: ruubmac op oktober 09, 2017, 09:01:47
Vrijdag maar op goal aub!!!

Bertrams heeft nu wel genoeg kansen gehad, hebben een keeper met eredivisie ervaring op de bank zitten moet niet gekker worden! Kan nooit minder zijn dan wat er nu op de goal staat. Kost ons al 5 goals in 9 wedstrijden (!!!).

denistel

het hele team kost ons punten hoor. bertrams is zeker wisselvallig
maar ja wie is dat op dit moment niet.spitsten scoren niet middenvelders
tig keer balverlies enz enz.

hobbes

Citaat van: denistel op oktober 09, 2017, 10:52:37
het hele team kost ons punten hoor. bertrams is zeker wisselvallig
maar ja wie is dat op dit moment niet.spitsten scoren niet middenvelders
tig keer balverlies enz enz.

Klopt, doet Steenvoorden gewoon zijn werk vrijdag dan komt dat schot waar het eerste doelpunt uit valt niet eens bij de goal.

ruubmac

Met een onzekere keeper wordt de verdediging ook niet zekerder van..

PePe

Bertrams is een lange keeper, op zich een voordeel is mijn eerste gedachte, maar als ze er bij hem over de grond in de hoeken naar binnen rollen, begin ik het als een nadeel te zien. Erik maar eens proberen.

piene hassus

su Zeinstra ut minder deen hewwe?

ChantiSCC

Citaat van: piene hassus op oktober 10, 2017, 14:30:33
su Zeinstra ut minder deen hewwe?

Nee Zeinstra is beduidend beter dan Bertrams.

Dokkumer

Citaat van: ChantiSCC op oktober 10, 2017, 16:41:16
Nee Zeinstra is beduidend beter dan Bertrams.
Dat hysterische kien? :_schater
Die duikt het liefst onder als er 4 man in zijn doelgebied staan...
Bertrams straalt veel meer rust en bravoure uit, is in mijn ogen veel zekerder in de lucht en heeft als meerdere hele goede reddingen op naam staan. Daar wel 2/3 blunders en een paar fouten tegenover, geef ik volmondig toe.. Maar even kijken hoeveel punten Zeinstra ons gekost heeft.

Verder ben ik er van overtuigd dat Bertrams nog door kan groeien en Zeinstra niet (veel) meer.

Bankzitter

Hij maakt inschattingsfouten, kan beter toch een pootje of klauw uitsteken in plaats van denken dat een al over of naast gaat. Dan maar wat onnodige corners tegen of wat scrimages.
Als 'ie vaker op zeker keept, is het een degelijke keeper.

Probleem ligt vooral in het scorend vermogen, niet in het aantal tegentreffers.