Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
52 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Ype smid

Gestart door legeips, januari 07, 2014, 20:24:49

Vorige topic - Volgende topic

DayDreamer

Citaat van: moodygrunn op november 10, 2015, 23:48:10
Ik heb net het interview gezien, veel uh's en vertwijfeling. Dat krijg je waarschijnlijk als je EN niemand wilt beschadigen EN je wil nog enigszins een verhaal naar waarheid vertellen. Dat hij niet het achterste van de tong laat zien en de hele zaak uit de doeken doet lijkt me niet meer dan logisch.

Precies dit.

vialli

Van der Heide snapt niks van besluit Cambuur

GERRIT KLOOSTERMAN

De toekomst van 'kind van de club' en oud-speler Sandor van der Heide is bij Cambuur straks voorbij nu hij uit de technische staf verbannen is. ,,Dat het na dit seizoen over is, zo voel ik het ook.''

Ruim vijf uur nadat hij de voor iedereen verrassende mededeling heeft gekregen dat hij uit de technische staf van Cambuur is gezet, ligt de 36- jarige Sneker in bad die dreun te verwerken.

,,Dit heb ik echt nooit zien aankomen. Er is ook nooit een evaluatiegesprek geweest. Tot één minuut voor dat gesprek wistHenk (De Jong) het ook niet.''

Het is ongeveer half twaalf als assistent- trainer Sandor van der Heide op de directiekamer wordt ontboden.

Daar zitten algemeen directeur Ard de Graaf, technisch directeur Henry van de Vegt en de voorzitter van de raad van commissarissen Ype Smid. Ze kijken ernstig en komen snel ter zake.

Van der Heide: ,,Het was een kort gesprek. Ik mag vanaf nu niet meer op het veld staan is me gezegd.'' De assistent-trainer van Cambuur reageert vol verbazing. Hoort hij het goed? Het ongeloof is zo groot dat het niet in hem opkomt naar de redenen te vragen. ,,Ze zeiden: 'we snappen jouw verbazing'.'' De Cambuurdirectie erkent ook dat dit niet de meest geëigende oplossing is, als het al een oplossing is.

Henk de Jong moet het gisteravond rond de klok van zes uur allemaal nog ,,evenlaten bezinken.'' Aan zijn stem te horen heeft hij de klap vande molen nog niet verwerkt. ,,Dit is een beslissing van de directie. Ik ben teleurgesteld en vind het verschrikkelijk voor Sandor, want hij heeft ook een gezin. Er is over gesproken om de staf uit te breiden, want die vond ik te smal. Jan Bruin (assistent, red.) is ook parttime-trainer.

En als hoofdtrainer ben je tegenwoordig vooral een manager.''

Cambuur staat in de eredivisie met zeven punten voorlaatste. De club straalt, tot gisteren, interne rust uit. Er zijn veel blessures, vooral de

Ard de Graaf: 'Het is in de technische staf wat star in onze beleving'

fensief, en enkele bepalende spelers zijn in de zomer vertrokken. Er moet weer gebouwd worden met jonge en nog onervaren spelers. De 2-2 van zondag tegen FC Groningen biedt weer een voorzichtig teken van hoop.

In een interview op 8 augustus in deze krant spreken De Jong en Van der Heide onvoorwaardelijke steun aan elkaar uit. Henk de Jong zegt dan: ,,Het is de bedoeling dat we de eerste jaren samen optrekken. Zoals we het met z'n allen voorelkaar hebben is uniek hoor. Misschien dat we blijven, want het is hier ook prachtig.''

Die woorden krijgen nu een andere dimensie.

In het bericht dat de club op de site plaatst zegt voorzitter Ype Smid: ,,Wij vinden dat binnen de club meer ruimte moet zijn voor andere competenties en hebben het besluit genomen daar verandering in aan te brengen.'' ,,Er is behoefte aan nieuwe dynamiek.Het is in de technische staf wat star in onze beleving'', stelt Ard de Graaf. ,,Iedereen heeft z'n rol, maar er zat te weinig ontwikkeling in. Met de wedstrijden van vorig seizoen er bij hebben we nu zeventien keer niet meer gewonnen. Er moet iets veranderen. Daar hebben we metHenk over gesproken.Het is een proces dat al langer loopt. We hebben inHenk veel vertrouwen, hoe hij in alles functioneert. Maar niets doen is geen optie. We kijken vooral naar de manier hoe we spelen. Willenwe dat verder ontwikkelen of blijven we doen wat we doen.''

Kortom, er moet nieuwe dynamiek in de staf komen. Het lijkt dat Van der Heide's aanwezigheid als te dwingend wordt ervaren. ,,Dat hoor ik van iedereen dat ik te veel aanwezig ben'', zegt de Sneker. ,,Toen het goed ging, hoorde ik daar niemand over. Maar er is niks veranderd. Het laatste half jaar heb ik niks anders gedaan dan de twee en een half jaar daarvoor.''

Er gaan geruchten over een moeizame verstandhouding met Arne Slot, trainer van het beloftenteam.

,,De mensen die dat beweren, zijn sensatiezoekers'', zegt Van derHeide fel. ,,Dat slaat nergens op. Arne is een prima jongen en we kunnen uitstekend door een deur. Ik heb tegen Henk gezegd: 'blijven vechten tot je er bij neervalt'.''

Over de invulling van de door de directie gecreëerde vacature vinden vandaag en morgen gesprekken plaats. De Graaf: ,,Arne zou onderdeel van de oplossing kunnen zijn.

We proberen de staf met twee man uit te breiden. De kans is groot dat er iemand van buitenaf komt.'' De Jong: ,,Ik heb er wel een stem in wie er bij komt.''

,,Ik ben slachtoffer van de matige prestaties. Hebben we nu twintig punten dan was dit niet gebeurd'', vermoedt Van der Heide. Is de Sneker nu wellicht het slachtoffer van het matige aankoopbeleid in de zomer, is een vraag aan De Graaf. ,,Dat is niet ter zake doende en nooit een issue geweest'', zegt de directeur.

,,Als alles compleet is denken we dat we voldoende kwaliteit hebben om in de eredivisie te blijven.''

Dat er een deuk in de trainerscarrière van Van der Heide is ontstaan, is duidelijk. Hij blijft de rest van het seizoen bij Cambuur in een rol als wedstrijdanalist en wordt toegevoegd aan het scoutingapparaat. De Sneker: ,,Wat er van mij verwacht wordt, doe ik goed. Het is logisch te veronderstellen dat er na dit seizoen voor mij geen toekomst meer is bij Cambuur. Zo voel ik het ook.''

Fotobijschrift: Assistent-trainer Sandor van der Heide (links) en hoofdtrainer Henk de Jong van SC Cambuur in betere tijden. FOTO HENK JAN DIJKS

zeewolde

Wat mij dus het meeste opvalt is dat het volgens de heren niet aan het aankoopbeleid ligt. Dat mogen ze dan wel beter evalueren.

ook ik dacht dat we ons echt versterkt hadden, maar dat blijkt niet zo. Wijzen naar blessures laat alleen maar zien dat je selectie kwaliteit mist om dat op te vangen.

als je dan wel wilt wijzen naar de ts dan moet je ook veel kritischer zijnover je eigen aankoopbeleid.

eind januari zullen we zien of vd vegt voldoende kwaliteiten heeft of weg moet.

gobo

Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Henk hier niet in gekend is. Lijkt mij dat hij wat over zijn trainersstaf te zeggen heeft. Het lijkt er verdacht veel op dat ze het niet aandurven om wegens tegenvallende resultaten de trainer weg te sturen (te populair) en dan maar voor de makkelijke weg kiezen om toch maar een statement te maken.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Ronnie tng

Citaat van: gobo op november 11, 2015, 11:01:38
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Henk hier niet in gekend is. Lijkt mij dat hij wat over zijn trainersstaf te zeggen heeft. Het lijkt er verdacht veel op dat ze het niet aandurven om wegens tegenvallende resultaten de trainer weg te sturen (te populair) en dan maar voor de makkelijke weg kiezen om toch maar een statement te maken.

Precies Gobo, dan is Ype bang dat het zijn eigen dikke kop kost  :X

PePe

Citaat van: gobo op november 11, 2015, 11:01:38

De slechte resultaten zijn vast besproken, waarschijnlijk niet in combinatie met personen.

wiekie1969

Mochten we degraderen, dan zal het contract van Henkie niet verlengd worden.

Mochten we erin blijven, dan zal Henkie mijns inziens niet gaan bijtekenen.

Deze actie van de directie levert  dus louter verliezers op want Sandor en Henkie zijn weg na dit seizoen!

speculeter

Citaat van: wiekie1969 op november 11, 2015, 12:26:38
Mochten we degraderen, dan zal het contract van Henkie niet verlengd worden.

Mochten we erin blijven, dan zal Henkie mijns inziens niet gaan bijtekenen.

Deze actie van de directie kent dus louter verliezers want Sandor en Henkie zijn weg na dit seizoen!
Ik denk dat Henk na dit seizoen so wie so weg gaat....
En zal me niks verbazen als het Groningen word.

Montana

Dit zou sowieso Henk zijn laatste seizoen zijn. Daar heeft het vertrek van Sandor niets aan veranderd ;)
En nu vooruit kijken.

Tanjajeah

Citaat van: Montana op november 11, 2015, 12:48:36
Dit zou sowieso Henk zijn laatste seizoen zijn. Daar heeft het vertrek van Sandor niets aan veranderd ;)
En nu vooruit kijken.

wie zegt dat? (dat dit sowieso Henk zijn laatste seizoen zou zijn)

Vlampiep

Na het vertrek van Vd Belt en Keizer is het er bestuurlijk niet beter op geworden.
Het gebrek aan contacten in de voetbalwereld, kennis en vaardigheden heeft er voor gezorgd dat er onvoldoende is geanticipeerd op het vertrek van Makrini, Reijnen, Bijker en Droste.
Een deel hiervan is te herleiden naar het gebrek aan financiële middelen.
Dus nu de club met tegenvallende resultaten wordt geconfronteerd, kan het niet zo zijn dat de assistent trainer Sandor hier wordt geslachtofferd.
Als de slechte resultaten aan het spel zou hebben gelegen, is ontslag van de hoofdtrainer en technisch directeur beter uit te leggen dan wat er nu is gebeurd.
Er waren vele constructies mogelijk geweest om bijvoorbeeld Iets te veranderen in de technische staf, waarbij niemand beschadigd zou zijn.

SCC-J

Citaat van: vialli op november 11, 2015, 08:55:16

,,Ik ben slachtoffer van de matige prestaties. Hebben we nu twintig punten dan was dit niet gebeurd'', vermoedt Van der Heide. Is de Sneker nu wellicht het slachtoffer van het matige aankoopbeleid in de zomer, is een vraag aan De Graaf. ,,Dat is niet ter zake doende en nooit een issue geweest'', zegt de directeur.

Waarom is dit geen issue? Dit is gewoon weg kijken.

Montana

Vraag me af of dit besluit wel 100% voorkomt uit de prestaties.

moodygrunn

Citaat van: Montana op november 11, 2015, 12:48:36
En nu vooruit kijken.

Dat klinkt wel door in sommige quotes inderdaad:

,,Ik wil het seizoen goed afsluiten. Het is een prestigezaak dat samen met de staf en spelers te doen.''

Ik neem aan dat ons bestuur inmiddels wel bezig is met de opvolging van HdJ en/of Sandor?
In Henk en Sandor we trust

denistel

Citaat van: Montana op november 11, 2015, 13:14:12
Vraag me af of dit besluit wel 100% voorkomt uit de prestaties.

mede maar de hoofdoorzaak is dat henk af en toe ook tegen gas moet hebben en niet iemand
die over alles het zelfde denkt als hem zo moeilijk is dat toch niet.dit seizoen verreist meer
dan de 2 seizoenen er voor dat is mijn mening en je moet elkaar ook eens durven aanpakken
zowel de ts als de spelers groep.