Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.880
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
37 gasten, 4 leden
Galdiano, zeewolde, spork, mathijs901

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Op Cambuur twittter wordt nu gezegd dat er het geld wordt teruggegeven (kan ook alleen voor de busreis zijn trouwens), zou goede zaak zijn.
Henk, held, bedankt

Unknown

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Unknown op maart 10, 2014, 11:05:02
https://www.facebook.com/photo.php?v=285253208292546

triest hoor....

Jezus wat erg, met oudere supporters en meisjes die door het beeld lopen, schande!!
Henk, held, bedankt

Dokkumer

Citaat van: Collingwood op maart 10, 2014, 10:54:19
Dan nog zijn er twee partijen bij betrokken!
Mag ik je wat vragen Collingwood? Wat zou jij doen als je wordt aangevallen? Lijkt me logisch dat je je verdedigt en dat hebben onze jongens ook gedaan. De supporters verdedigd die niks met rotzooi te maken willen hebben.
Ik zoek het zelf niet op, maar als ik op dat moment bij die groep was geweest, had ik ons ook verdedigd, helemaal omdat er ook jonge kinderen bij waren.

Bernardo

Volgens OF, zitten er nog 6 cambuur supporters vast.

Unknown

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 10, 2014, 11:12:28
Jezus wat erg, met oudere supporters en meisjes die door het beeld lopen, schande!!

die supporters van ons zitten echt letterlijk in de val... is echt hopen dat je niet geraakt wordt..

Collingwood

Citaat van: Dokkumer op maart 10, 2014, 11:14:17
Mag ik je wat vragen Collingwood? Wat zou jij doen als je wordt aangevallen? Lijkt me logisch dat je je verdedigt en dat hebben onze jongens ook gedaan. De supporters verdedigd die niks met rotzooi te maken willen hebben.
Ik zoek het zelf niet op, maar als ik op dat moment bij die groep was geweest, had ik ons ook verdedigd, helemaal omdat er ook jonge kinderen bij waren.

Als je wordt aangevallen verdedig je jezelf, natuurlijk. Dat is logisch. Maar ik was er niet bij, heb werkelijk waar geen idee wat er (precies) gebeurd is. Daarom wil ik daar eigenlijk niets over zeggen en stel ik me een beetje neutraal op.

Maar ik bedoel ook juist dat door de acties van Ajax en de burgemeester van Amsterdam de suggestie wordt gewekt dat het alleen aan de Cambuur supporters heeft gelegen. Zij zijn immers de enige partij die werd gestraft door niet in het stadion te worden toegelaten. En dat kan volgens mij nooit kloppen, want de Ajacieden waren hoe dan ook ook niet echt lekker bezig (zij zijn misschien zelfs de hoofdschuldigen, maar zoals ik zei heb ik daar geen volledig zicht op).
Kalmte alleen kan u redden.

Dokkumer

Het artikel in het Parool geeft een hele aardige weergave van wat er allemaal gebeurd is gisteren. Exacte details weet ik ook niet (sowieso in het centrum niet).

Lore

Goede reactie van Cambuur! Als Ajax (of de gemeente Amsterdam) niet wil compenseren, dan moet de rechter maar een uitspraak doen. De mensen in de bus, en daarnaast nog veel kunnen er aantoonbaar zobijzo niets aan doen. Dan kan het toch niet zo zijn dat Ajax de toegang ontzegt? Een kaartje is nog altijd een koopovereenkomst!

Collingwood

Citaat van: Dokkumer op maart 10, 2014, 11:31:38
Het artikel in het Parool geeft een hele aardige weergave van wat er allemaal gebeurd is gisteren. Exacte details weet ik ook niet (sowieso in het centrum niet).

Het lijkt me vooral dat de ME veel had kunnen voorkomen door op bepaalde momenten andere beslissingen te nemen. Ook hadden de supporters in mijn ogen gewoon het uitvak binnen gelaten moeten worden. Ze zaten nu als ratten in de val en vormden een perfect doelwit.
Kalmte alleen kan u redden.

drg

Ik blijf er ook bij dat als iemand mij zou slaan dat ik harder terug zal slaan, ik zou er zelf nooit mee beginnen maar dat is gewoon vragen om geweld.

Als iemand bij mij inbreekt sla ik ze ook tot de grond toe kapot totdat ik niks meer heb om mee te slaan en schop daarna ook nog wel even door. Waarom? Omdat het mijn goedrecht is tegen mensen die ten onrechte mij bedreigen.

Ik weet ook niet wat er gebeurd is in de stad maar dat staat los van het feit wat er bij het stadion is gebeurd, het lijkt er op alsof de ME onze supporters letterlijk ingesloten heeft om als schietschijf te gebruiken.

Lwdscc

Citaat van: stefan15 op maart 10, 2014, 10:33:11
Sterke reactie van de club. Benieuwd wat er gaat gebeuren!

''UPDATE 11:30 uur
Een woordvoerder van burgemeester Van der Laan laat weten dat de rellen in het volgende overleg met de driehoek zullen worden besproken. Dit zal over ongeveer twee weken zijn.

De wedstrijd stond niet te boek als een risicoduel. 'Dit is een van de punten die we zullen evalueren', stelt de woordvoerder. Het besluit om een grote groep Cambuur-supporters uiteindelijk de toegang tot het stadion te ontzeggen was het gevolg van een noodverordening. 'De burgemeester heeft hier de bevoegdheid toe', stelt zijn zegsman. ''

lunnie

Ik zou er in eerste instantie nog heen met m'n pa en opa, ben blij dat het niet door is gegaan. Je zou er maar staan met je opa van 85 . WTF!

maikcambuur

Het stuk in de telegraaf is echt schandalig.. Als ik zo mag horen komt die van het parool meer in de buurt van de werkelijkheid.

moodygrunn

Ik zou de club en de supportersvereniging in ieder geval aan willen raden om een WOB-verzoek in te dienen. Dan heb je in ieder geval een deel van de waarheid boven water.
http://www.judex.nl/rechtsgebied/overheid_%26_burger/overheid-%26-informatie/artikelen/747/hoe-moet-ik-een-verzoek-om-informatie-%28wob-verzoek%29-indienen_-.htm
In Henk en Sandor we trust