Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
75 gasten, 2 leden
zeewolde, okkele

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: SCCornjum op april 23, 2014, 09:38:12

Intussen groeit de vrees dat het tot een gewelddadig treffen komt tussen twee supportersgroepen van Ajax, want de aloude F-Side pikt de vuurwerkaanval van Vak410 niet. Voor de beoogde kampioenswedstrijd van Ajax, in Almelo zondag tegen Heracles, zijn inmiddels straffe maatregelen genomen. Mocht het daar toch fout gaan, dan blijft Vak410 leeg in het laatste thuisduel tegen NEC.

[/i]

Tsjah, en Cambuursupporters mochten in Amsterdam niet naar binnen omdat anderen vervelend waren. Ik heb er echt moeite mee om hele groepen te straffen, terwijl die niet aantoonbaar er mee te maken hebben

SCCornjum

Citaat van: Lore op april 23, 2014, 09:42:03
Tsjah, en Cambuursupporters mochten in Amsterdam niet naar binnen omdat anderen vervelend waren. Ik heb er echt moeite mee om hele groepen te straffen, terwijl die niet aantoonbaar er mee te maken hebben

Tot op de dag van vandaag heeft Cambuur niets gehoord uit amsterdam.

Waar blijft de uitslag van het onderzoek?
Watching Football Is Not A Crime

Scc01

Citaat van: SCCornjum op april 23, 2014, 10:01:49
Tot op de dag van vandaag heeft Cambuur niets gehoord uit amsterdam.

Waar blijft de uitslag van het onderzoek?

Gaat er waarschijnlijk niet komen, en zo wel dan zijn de resultaten voorspelbaar. Iedereen weet wat voor zooitje het is in Amsterdam. Maar dit wordt op alle mogelijke manieren onder de pet gehouden. Het mooiste is nog dat indien er bij een andere club een incident is er vooral door Ajacieden moord en brand gesproken wordt. Maar volgens mij gaat het bijna overal in Nederland goed behalve in Amsterdam. Van mij mogen ze lekker allemaal in de stront zakken daar. Ben wel wat klaar met dat arrogante nepvolk. 

Lore

Citaat van: Scc01 op april 23, 2014, 11:16:34
Gaat er waarschijnlijk niet komen, en zo wel dan zijn de resultaten voorspelbaar. Iedereen weet wat voor zooitje het is in Amsterdam. Maar dit wordt op alle mogelijke manieren onder de pet gehouden. Het mooiste is nog dat indien er bij een andere club een incident is er vooral door Ajacieden moord en brand gesproken wordt. Maar volgens mij gaat het bijna overal in Nederland goed behalve in Amsterdam. Van mij mogen ze lekker allemaal in de stront zakken daar. Ben wel wat klaar met dat arrogante nepvolk.

Vond het wel mooi dat VI er ook eindelijk aandacht aan bestede (al was het maar een interviewtje op de site). Het is toch inmiddels niet meer te volgen hoevaak er daar problemen zijn?

speculeter

Houd elkaar de hand boven het hoofd.
van praag is van de knvb...ex ajax.
zegt al genoeg.
kutzooi daar.

Scc01

Citaat van: speculeter op april 23, 2014, 13:46:31
Houd elkaar de hand boven het hoofd.
van praag is van de knvb...ex ajax.
zegt al genoeg.
kutzooi daar.

Ben ook wel benieuwd wat er was gebeurd aan represailles indien het in de bekerfinale niet Ajax maar Zwolle was geweest die dit soort dingen hadden geflikt. Ik denk dat er dan echt wel wat andere maatregelen waren getroffen dan wat er nu gaat volgen. Maar ik kan nog niet oordelen want er zijn nog geen maatregelen getroffen tegen Ajax, misschien komt het nog.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Scc01 op april 23, 2014, 13:55:42
Ben ook wel benieuwd wat er was gebeurd aan represailles indien het in de bekerfinale niet Ajax maar Zwolle was geweest die dit soort dingen hadden geflikt. Ik denk dat er dan echt wel wat andere maatregelen waren getroffen dan wat er nu gaat volgen. Maar ik kan nog niet oordelen want er zijn nog geen maatregelen getroffen tegen Ajax, misschien komt het nog.

Tsjaa Utrecht thuis voor de beker, vuurwerk op het veld, wedstrijd gestaakt, nooit meer wat van gehoord. Nu misschien wat lastiger, maar er wordt helemaal niet meer in de geest van de wet / regel gehandeld. En onze vlaggenist krijgt een jarenlang sv....
Henk, held, bedankt

Lwdscc

weestwel

Citaat van: Lwdscc op april 24, 2014, 09:48:02
Wat is die telegraaf ook een kut krant met een offtopic foto en onderschrift  :R
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/feyenoord/22543244/__Feyenoord_weet_het_nog_niet__.html

Belachelijk. Dan heb je ook niet echt een "neus" voor het journalistieke vak.

Hilversum voor Cambuur

40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Ajax-hooligans hebben zondag voor 40.000 euro vernielingen aangericht in een trein van Almelo naar Amsterdam. Dat meldde de NS maandag nadat de schade was opgenomen.

Door de nodige reparaties zijn negen dubbeldekstreinstellen de komende dagen bovendien niet inzetbaar. Het gaat om pakweg 700 zitplaatsen.

Volgens een woordvoerder van het spoorbedrijf hebben de vandalen zich uitgeleefd op zo'n beetje alles wat in de trein kon worden vernield. Onder meer ramen zijn kapot, brandblussers leeggespoten of verdwenen en prullenbakken beschadigd.

Wegens de vernielingen werden zondag op station Utrecht Centraal 30 fans van Ajax gearresteerd en overgebracht naar Amsterdam. Het ging om een reguliere trein. Ajax was in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo kampioen geworden.

In Utrecht kwam de ME eraan te pas en werden de raddraaiers gescheiden van de gewone reizigers. De laatsten werden opgevangen. Enkele van hen hadden ademhalingsproblemen vanwege de leeggespoten brandblussers, aldus de NS.

Het duel in Almelo was niet betiteld als een risicowedstrijd. Want dan zet NS een chartertrein in met eigen beveiliging en beveiliging vanuit de club. ,,Deze fans zijn normaal meegegaan en normaal gesproken gaat dat ook goed."

De NS heeft aangifte gedaan tegen de vernielers. De schade zal op hen worden verhaald. Het tijdelijk uitvallen van de treinen hoopt NS met andere materieel te kunnen opvangen.

Lwdscc

''Burgemeester Eberhard van der Laan sluit niet uit dat Ajax bij een volgend kampioenschap weer in de binnenstad van Amsterdam wordt gehuldigd.

"Als we een pico bello jaar achter de rug hebben, de supporters zich echt gedragen en Ajax wordt kampioen dan kan ik me voorstellen dat een huldiging in de binnenstad weer bespreekbaar is", zegt Van der Laan tegen NU.nl.

"Maar dit jaar was een huldiging in de binnenstad absoluut niet mogelijk. Dat is dit seizoen gebleken rond de wedstrijden tegen Celtic, Cambuur en vorige week tegen PEC Zwolle. En dan vergeet ik misschien nog wel een paar duels waarbij het uit de hand is gelopen."

Lore

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op april 28, 2014, 13:33:57

Ajax-hooligans hebben zondag voor 40.000 euro vernielingen aangericht in een trein van Almelo naar Amsterdam. Dat meldde de NS maandag nadat de schade was opgenomen.

Door de nodige reparaties zijn negen dubbeldekstreinstellen de komende dagen bovendien niet inzetbaar. Het gaat om pakweg 700 zitplaatsen.

Volgens een woordvoerder van het spoorbedrijf hebben de vandalen zich uitgeleefd op zo'n beetje alles wat in de trein kon worden vernield. Onder meer ramen zijn kapot, brandblussers leeggespoten of verdwenen en prullenbakken beschadigd.

Wegens de vernielingen werden zondag op station Utrecht Centraal 30 fans van Ajax gearresteerd en overgebracht naar Amsterdam. Het ging om een reguliere trein. Ajax was in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo kampioen geworden.

In Utrecht kwam de ME eraan te pas en werden de raddraaiers gescheiden van de gewone reizigers. De laatsten werden opgevangen. Enkele van hen hadden ademhalingsproblemen vanwege de leeggespoten brandblussers, aldus de NS.

Het duel in Almelo was niet betiteld als een risicowedstrijd. Want dan zet NS een chartertrein in met eigen beveiliging en beveiliging vanuit de club. ,,Deze fans zijn normaal meegegaan en normaal gesproken gaat dat ook goed."

De NS heeft aangifte gedaan tegen de vernielers. De schade zal op hen worden verhaald. Het tijdelijk uitvallen van de treinen hoopt NS met andere materieel te kunnen opvangen.

Hieroverheen komt nog de schde aan die zes metrostellen in Amsterdam zelf. In de logica van Ajax gaan zij die rekening natuurlijk betalen. Zij wilde immers ook de rekening van de schade door Cambuursupporters verhalen op Cambuur zelf

el haj

Grappig hoe dit alles volgens De Boer geen 'schande voor de sport' is. Hypocriet op en top.

skaaver

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op april 28, 2014, 13:33:57

Mooi rond getal ook weer he... net als die 60.000 in de kuip  :wall

Dokkumer

Tja men zal echt niet aangeven dat het bedrag 39.431, 69 is of 40.285,17.. Die bedragen zijn een redelijke indicatie van de schade.