Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
94 gasten, 1 lid
zeewolde

Valmir Berisha

Gestart door drg, juli 03, 2015, 18:33:20

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Cor op april 11, 2016, 20:39:45
Je kan het falen van Berisha toch niet verwijten aan de club. Die jongen heeft toch z'n eigen glazen ingegooid. Volgens mij is hij overal waar hij heeft gevoetbald mislukt. Hand in eigen boezem zou beter zijn.
Jonge spelers worden vaak gek gemaakt door de wereld om zich heen. Die moet je soms met beide voeten op de grond zien te houden. Bij sommige spelers lukt dat dus niet, iets wat bij elke club wel gebeurt, zie hoeveel enorme talenten bij bijvoorbeeld Ajax in de vergetelheid raken..

Als Berisha geen enkele zelfreflectie gaat ontwikkelen zal hij hooguit in een kroegelftal zijn kwaliteiten kunnen etaleren.. Daar kunnen geen honderd begeleiders tegenop.

Bankzitter

Natuurlijk ligt het ook  in de eerste plaats aan de speler zelf of 'ie slaagt of niet... Hard work beats talent when talent doesn't work hard (om Byrne maar even te quoten)

Maar wat verwacht de TS nu als je zo'n jochie haalt..? Dat 'ie de discipline heeft van Ogbeche en er ook direct staat? Hoeveel spitsen van 19 hebben een basisplaats op het hoogste niveau?
Er is van beide kanten heel veel energie en geduld voor nodig, soms meer dan een seizoen.

Ik snap best dat dit niet het seizoen is om te veel tijd erin te steken.  Maar als je niet een (ontwikkelings)plan met zo'n speler hebt, dan moet je er gewoon niet aan beginnen.
Want 9 van de 10 jonge talentvolle profs zijn verwende snotapen. Als je de kunst verstaat daarmee om te gaan (zoals sommige clubs dat wel kunnen), dan kun je een klapper maken.
Anders is het tijdverspilling en kapitaalsvernietiging.

JurjenS7

Citaat van: Bankzitter op april 11, 2016, 21:21:56
Natuurlijk ligt het ook  in de eerste plaats aan de speler zelf of 'ie slaagt of niet... Hard work beats talent when talent doesn't work hard (om Byrne maar even te quoten)

Maar wat verwacht de TS nu als je zo'n jochie haalt..? Dat 'ie de discipline heeft van Ogbeche en er ook direct staat? Hoeveel spitsen van 19 hebben een basisplaats op het hoogste niveau?
Er is van beide kanten heel veel energie en geduld voor nodig, soms meer dan een seizoen.

Ik snap best dat dit niet het seizoen is om te veel tijd erin te steken.  Maar als je niet een (ontwikkelings)plan met zo'n speler hebt, dan moet je er gewoon niet aan beginnen.
Want 9 van de 10 jonge talentvolle profs zijn verwende snotapen. Als je de kunst verstaat daarmee om te gaan (zoals sommige clubs dat wel kunnen), dan kun je een klapper maken.
Anders is het tijdverspilling en kapitaalsvernietiging.
Ja inderdaad  :_schater Nou hopelijk snapt ajax het wel. Ik zeg kopen die Berisha! Schijnt de nieuwe Zlatan te zijn! Maar heb geduld! Kan een aantal jaren duren voordat hij zijn best gaat doen

speculeter

Kuzmanovic-Apeldoorn

Ik heb toch sterk het idee dat iemand bij Cambuur (ik zeg niet wie...) gedacht heeft: zo'n Ritzmaaier of Rusnak vinden kan toch niet moeilijk zijn. Ik neem twee jonge talenten Masek en Berisha en over een jaar lopen we binnen.

En toen bleek dat een talent dat gratis bij een grote club weg mag, toch net iets anders is als een talent dat bij een grote club onder contract staat en verhuurd wordt.
Henk, held, bedankt

hobbes

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 12, 2016, 12:29:48
Ik heb toch sterk het idee dat iemand bij Cambuur (ik zeg niet wie...) gedacht heeft: zo'n Ritzmaaier of Rusnak vinden kan toch niet moeilijk zijn. Ik neem twee jonge talenten Masek en Berisha en over een jaar lopen we binnen.

En toen bleek dat een talent dat gratis bij een grote club weg mag, toch net iets anders is als een talent dat bij een grote club onder contract staat en verhuurd wordt.

Rusnak werd aangeboden en niet gevonden. Denk dat we met Rusnak en Ritzmaier ook gewoon mazzel hebben gehad. Met een Bytyqi hadden we minder geluk.

Bankzitter

De probleemgevallen:
Bersisha contract voortijdig beëindigt
Meleg weggestuurd
Byrne bijna weggestuurd
Scheepers geflopt
Anderson en Masek buiten de selectie gevallen
Vloet mishuur

(Ruime) voldoendes bij huurlingen Ritzmaier, Lukoki,Manu, Rusnak, Byrne en vooruit Dammmers. Monteiro uit de beloften ook prima, maar die is aan komen waaien.
Tja, zeg het maar ... is dit het maximaal haalbare of kan nog beter in de scouting en/of begeleiding van jonge spelers.
Bij Lukoki kon je ook afvragen of het de zinvol was om daar zo veel energie in te steken, maar PEC heeft dat wel gedaan en ving uit eindelijk meer dan wij voor Ogbeche,Reijnen en vd Laan bij elkaar.

denistel

gebeurd bij alle clubs meestal worden al1 de suc 6 nummers verteld.

als voorbeeld dkv daar staan altijd hele verhalen van in de lc als er eens
1 door breekt maar velen vallen af voor dat ze de beloften of het 1e hebben
gehaald.

in 2007 hadden ze in de c,s een IJslander die woonde hier met zien hele fam
alles werd betaald,,nooit weer wat van hoort en zo zijn er tallozen.waar dacht je
dat die miljoenen daar naar toe gaan,ze hebben ook goede verkopen gedaan
maar het kost ook allemaal heel veel poen.

sunderland

Bij dkv hebben ze jaren 4 tot 4.5 miljoen op die manier weggegooid. Dat was in de tijd van suljemani.

El Ma-kri-niii

@valleberisha: Just to let the fans know.. The reason why i'm leaving  Cambuur is because the choices they made. No contract is broken from each side.

Hij zou ook eens de hand in eigen boezem steken.

poelie-lwd

Citaat van: Cor op april 11, 2016, 20:39:45
Je kan het falen van Berisha toch niet verwijten aan de club. Die jongen heeft toch z'n eigen glazen ingegooid. Volgens mij is hij overal waar hij heeft gevoetbald mislukt. Hand in eigen boezem zou beter zijn.

Mwoah, dat vraag ik me af. Het zal niet het eerste talent zijn die bij ons finaal wordt afgeschreven maar elders wel tot wasdom komt door de juiste begeleiding. Tuurlijk is hij er mede debet aan, maar wij blinken ook niet uit als echte kennisdragers m.b.t. begeleiding van spelers uit den vreemde.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

denistel

daar zit wat in komt mede omdat andere clubs meer geld hebben om mensen
te betalen om zulke jongens op het goede voetbal pad te krijgen.

Cor

Citaat van: denistel op april 13, 2016, 18:03:29
daar zit wat in komt mede omdat andere clubs meer geld hebben om mensen
te betalen om zulke jongens op het goede voetbal pad te krijgen.

Maar er lopen er nog veel meer rond bij wie het niet gelukt is, ondanks een stuk begeleiding.

Utekleitrokken

En wat gaat de man in kwestie nu doen?

legeips

Citaat van: poelie-lwd op april 13, 2016, 14:44:57
Mwoah, dat vraag ik me af. Het zal niet het eerste talent zijn die bij ons finaal wordt afgeschreven maar elders wel tot wasdom komt door de juiste begeleiding. Tuurlijk is hij er mede debet aan, maar wij blinken ook niet uit als echte kennisdragers m.b.t. begeleiding van spelers uit den vreemde.

Helemaal eens..
Als een speler er nog niet is dan weten ze er geen raad mee.. Persoonlijk vind ik het spijtig dat we het begeleiden van talenten niet in de vingers hebben. Zekers als er geen geld is en dit naast de sportieve expansie ook een financiële kan zijn..

Berisha heeft misschien niet de juiste wil getoond, maar denk dat het spelen in het 2e en de spaarzame kansen in het eerste hem een tik heeft gegeven waar zijn mentaliteit niet ten goede is gekomen.