Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
90 gasten, 1 lid
zeewolde

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

nee,wel?

even wat anders dan, ik hoorde dat security noord ook niet meer aanwezig is voor noord? iemand enig idee of een ander bedrijf? of is dit vanwege andere vorm van toegang?

upweer

Citaat van: nee,wel? op juli 04, 2024, 15:22:38
even wat anders dan, ik hoorde dat security noord ook niet meer aanwezig is voor noord? iemand enig idee of een ander bedrijf? of is dit vanwege andere vorm van toegang?

Gaat Firda dit niet doen?
Met mensen die op de opleiding zitten...

Lore

Citaat van: Galdiano op juli 04, 2024, 11:16:18
Vergeet niet dat er een aanzienlijke stijging is voor sponsoren wat betreft kosten per stoel van wat ik begreep. Heel benieuwd hoe dat zal uitpakken.
[/quote

Er zijn juist ook goedkopere sponsorplekken gekomen van 1250 per stoel

PePe

Het valt me mee dat zoveel clubkaarthouders een seizoenkaart hebben gekocht.
Clubkaarthouders kopen doorgaans losse kaarten.

Zuid1991

Citaat van: Huizem op juli 04, 2024, 15:20:57
Ja dat valt me ook enigzins tegen. Maar wie weet, we zijn er nog niet. Ook jammer dat er niet (ergens anders) een open dag is. Daar hadden ze best nog een aantal kwijt kunnen raken.
De wachtlijst lui hebben nog een kleine week om een kaart aan te schaffen (gister na 1 dag al behoorlijk wat verkocht). Als daar van de circa 1600, een 1000 een kaart nemen zitten we woensdag al ruim over de 8.

Daarna kan iedereen die dat wil nog een kaart bemachtigen. Daar zal een groep nieuwe aanwas bij zitten wat mooi is voor de binding.
Hoor om mij heen dat er best wel wat lui na woensdag een kaart willen.
Mooi suh deurgaan, zou toch geweldig zijn als we richting de 10000 gaan.

janou

Citaat van: Bernardo op juli 04, 2024, 14:55:21
Dan hebben van de clubkaarthouders weinig mensen een SK gehaald als er gistermiddag 600 waren verkocht.

Ik vind het juist veel. Zijn ook veel supporters in de rest van het land die af en toe naar een wedstrijd willen maar voor wie het te ver reizen is om een seizoenskaart te nemen toch?

Noordcambuur

Komt wel een mooi gevuld stadion en daar moeten we trots op zijn met z?n allen.

CambuurAmersfoort

7712!!

Nou dat gaat razendsnel en wij hebben met een beetje goede resultaten komend seizoen bijna wekelijks een vol huis!

Westerpark

Citaat van: Mp op juli 04, 2024, 12:32:20
Dat heb ik vaker voorbij horen komen, maar waar wordt dat aangegeven?

Lang niet elk stadion heeft 5% van het totaal: https://www.doordebenen.nl/capaciteit-uitvakken-eredivisie/

5 procent is de UEFA norm. Van KNVB mag het minder zijn. Zie onderstaande uit licentie eisen:

? Voor de licentiehouders uitkomend in de eerste divisie moet de capaciteit van het bezoekersvak ten minste 2,5% van de totale capaciteit van het stadion bedragen. Voor wedstrijden voor de play-offs en de KNVB bekercompetitie geldt echter de onderstaande capaciteitseis.
Voor de licentiehouders uitkomend in de eredivisie en voor wedstrijden voor de play-offs en de KNVB bekercompetitie geldt een capaciteitseis met betrekking tot het bezoekersvak van:
- ten minste 400 bij een totale capaciteit van 10.000;
- ten minste 500 bij een totale capaciteit van 10.001 t/m 15.000;
- ten minste 750 bij een totale capaciteit van 15.001 t/m 20.000;
- ten minste 1.000 bij een totale capaciteit van 20.001 t/m 30.000;
- ten minste 1.200 bij een totale capaciteit van > 30.000.
Aanvullende eisen UEFA
UEFA stelt in de UEFA Stadium Infrastructure Regulations Edition 2018 (artikel 17) navolgende eisen aan het bezoekersvak:
At least 5 per cent of the total stadium capacity must be in a segregated area of the stadium (for visiting spectators).?

Westerpark

Citaat van: Bernardo op juli 04, 2024, 12:23:36
Helemaal omdat vanaf volgend seizoen safe standing verplicht is in vakken waar veel word gestaan. Snap ook niet dat Cambuur niet meteen voor heeft gekozen op Noord en uitvak, nu moeten ze volgend jaar weer.

Vanaf media 2025 zijn dat soort safe standing-plaatsen verplicht in Nederlandse stadions op plekken waar supporters veelvuldig staan. Toch wordt de safe standing in de Euroborg ook uitgerust met klapstoelen. Tijdens internationale duels moeten ze worden uitgeklapt.

Die verplichting en de handhaving cq consequentie als je er niet aan voldoet moet ik nog maar zien hoor. Dit lijkt vooral gericht op clubs die nu staanvakken hebben zonder railseats maar met barriers (bijv. Heracles, NAC, Hveen). Er zijn andere clubs die dit voornemen van KNVB aangrijpen omdat zij of hun supporters het graag willen. Bijvoorbeeld FC Groningen op verzoek van gemeente Groningen vanwege overcrowding op onderste ring van mensen die op tweede ring horen.
Cambuur valt niet veel te verwijten. Realiseer dat de extra aandacht van KNVB pas recent is gekomen in een traject na instorting Goffert. Bovendien hebben we vanuit de supportersclubs een en ander uitgezocht maar voorkeur uitgesproken voor huidige opzet. Fundering en faciliteiten maken dat de capaciteit niet kan toenemen tov zitinrichting, dus dat is geen argument. En ook niet nodig want 15k lijkt ruim zat. Safe standing mag niet op gehele noord tribune en verlangt dan een aparte ingang voor het betreffende staanvak, niet prettig en onhandig met tribuneopgang vanuit supportershome. Daarnaast is een argument tegen railseats dat je mobiliteit veel minder is. Je zit vast op je rij en kunt niet tijdens de wedstrijd gemakkelijk eventjes ??n rij naar beneden of boven om met iemand anders een praatje te maken. Passeren is lastiger. Stoeltje is prettig om drinken op te zetten of om tijdens de rust of voor/na wedstrijd even op te kunnen zitten.
Kortom, zo lang we kunnen staan op een als zittribune ingerichte tribune is dat top. Mocht er in de toekomst toch noodzaak zijn om railseats te plaatsen dan is het niet anders, maar dat zien we tegen die tijd wel. De Engelse praktijken waarin gehandhaafd wordt op ?persistent staan? kennen we in Nederland gelukkig nog niet en hopelijk slaat KNVB daar niet zo in door.

Noordcambuur

Ben ook wel heel benieuwd hoeveel skyboxen zijn verkocht?.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: janou op juli 04, 2024, 16:25:28
Ik vind het juist veel. Zijn ook veel supporters in de rest van het land die af en toe naar een wedstrijd willen maar voor wie het te ver reizen is om een seizoenskaart te nemen toch?
Af en toe 1 x in de 2 weken :devil

upweer

Ik laat het allemaal maar op mie af komme.

Galdiano

Niet alle stoeltjes zaten nog vast. Een klein deel is weggewaaid in het stadion gister.

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Huizen

Citaat van: Galdiano op juli 07, 2024, 23:08:43
Niet alle stoeltjes zaten nog vast. Een klein deel is weggewaaid in het stadion gister.

Pas nou op met dit soort foto's anders gaat ons Arjen ermee aan de haal  ;(

"Start seizoen Cambuur in gevaar!"