Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
94 gasten, 1 lid
zeewolde

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Ollie

Citaat van: Westerpark op juli 04, 2024, 17:45:20
Die verplichting en de handhaving cq consequentie als je er niet aan voldoet moet ik nog maar zien hoor. Dit lijkt vooral gericht op clubs die nu staanvakken hebben zonder railseats maar met barriers (bijv. Heracles, NAC, Hveen). Er zijn andere clubs die dit voornemen van KNVB aangrijpen omdat zij of hun supporters het graag willen. Bijvoorbeeld FC Groningen op verzoek van gemeente Groningen vanwege overcrowding op onderste ring van mensen die op tweede ring horen.
Cambuur valt niet veel te verwijten. Realiseer dat de extra aandacht van KNVB pas recent is gekomen in een traject na instorting Goffert. Bovendien hebben we vanuit de supportersclubs een en ander uitgezocht maar voorkeur uitgesproken voor huidige opzet. Fundering en faciliteiten maken dat de capaciteit niet kan toenemen tov zitinrichting, dus dat is geen argument. En ook niet nodig want 15k lijkt ruim zat. Safe standing mag niet op gehele noord tribune en verlangt dan een aparte ingang voor het betreffende staanvak, niet prettig en onhandig met tribuneopgang vanuit supportershome. Daarnaast is een argument tegen railseats dat je mobiliteit veel minder is. Je zit vast op je rij en kunt niet tijdens de wedstrijd gemakkelijk eventjes ??n rij naar beneden of boven om met iemand anders een praatje te maken. Passeren is lastiger. Stoeltje is prettig om drinken op te zetten of om tijdens de rust of voor/na wedstrijd even op te kunnen zitten.
Kortom, zo lang we kunnen staan op een als zittribune ingerichte tribune is dat top. Mocht er in de toekomst toch noodzaak zijn om railseats te plaatsen dan is het niet anders, maar dat zien we tegen die tijd wel. De Engelse praktijken waarin gehandhaafd wordt op ?persistent staan? kennen we in Nederland gelukkig nog niet en hopelijk slaat KNVB daar niet zo in door.
Ik heb me ook al eens afgevraagd waarom er geen gedeelte met staanplekken komt, maar na deze argumenten snap ik de keuze volledig! Helder verhaal  :thumbsup

papier

Als ik het goed begrijp hebben we op zuid/oost/west zitplekken waar je ook kan staan. En op noord staplekken waar je ook kan zitten.

Zuid1991

Citaat van: SaVaGe op juli 03, 2024, 20:51:08
8000 zal zonder west zijn (2400 plekken) die tellen ze vooralsnog nergens in mee.

Er zijn voor de normale supporter 13.356 plekken ( Uitvak en west niet mee geteld)

Iemand heeft de lege stoeltjes zitten tellen in de online seizoenkaart omgeving en kwam tot 2000 beschikbare seizoenkaarten. Daarvan dient nog een percentage vrij te blijven voor vrije verkoop.

Bericht over 8000 Sk was van mij op X ;)

Benieuwd naar een nieuwe tussenstand en hoeveel plekken er nog over zijn.

Noordcambuur

Komop Cambuur stand van zaken seizoenskaarten  :y

Zuid1991

Citaat van: Noordcambuur op juli 10, 2024, 16:44:10
Komop Cambuur stand van zaken seizoenskaarten  :y
Van iemand op X (Twitter):
Oost: 968 over
Zuid: 102, Noord iets meer.
Lijkt mij dat er behoorlijk verkocht is afgelopen week, aangezien iemand vorige week nog een kleine 2000 plaatsen had geteld.

Neem aan dat de 8000 is gepasseerd  ;)

Viper

Waarom zou de club dit niet aangrijpen om te delen dan? Volgens mij werkt dat marketingtechnisch ook goed.

grijskijker

Citaat van: Viper op juli 10, 2024, 18:53:35
Waarom zou de club dit niet aangrijpen om te delen dan? Volgens mij werkt dat marketingtechnisch ook goed.
Omdat de club marketingtechnisch een drama is...

zeewolde

Hoeveel kaarten zijn er voor west verkocht?
Is die ook zo goed als uitverkocht?

Hirsch

Citaat van: Zuid1991 op juli 10, 2024, 18:42:26
Van iemand op X (Twitter):
Oost: 968 over
Zuid: 102, Noord iets meer.
Lijkt mij dat er behoorlijk verkocht is afgelopen week, aangezien iemand vorige week nog een kleine 2000 plaatsen had geteld.

Neem aan dat de 8000 is gepasseerd  ;)

Iedereen met een account heeft nu weer toegang tot het overzicht.
Ik schat noord nog wel minimaal 1.5 vak vrij, dus minimaal zo?n 800 kaarten.
Dan komen we toch wel bij de 2000 in de buurt.

Maar ik neem aan dat het percentage vrije verkoop (losse kaartjes) hier ook nog uit moet.

Zuid1991

Citaat van: Hirsch op juli 10, 2024, 19:11:17

Iedereen met een account heeft nu weer toegang tot het overzicht.
Ik schat noord nog wel minimaal 1.5 vak vrij, dus minimaal zo?n 800 kaarten.
Dan komen we toch wel bij de 2000 in de buurt.

Maar ik neem aan dat het percentage vrije verkoop (losse kaartjes) hier ook nog uit moet.
Dus, de nog resterende lege plekken zijn inclusief percentage vrije verkoop losse kaartjes, zou je zeggen.

Noordcambuur

Citaat van: zeewolde op juli 10, 2024, 19:05:43
Hoeveel kaarten zijn er voor west verkocht?
Is die ook zo goed als uitverkocht?
West is voor de sponsors en zakenclub leden en spelers vrouwen en genodigden.
Ik denk rond de 2000

upweer

Citaat van: Noordcambuur op juli 10, 2024, 20:20:01
West is voor de sponsors en zakenclub leden en spelers vrouwen en genodigden.
Ik denk rond de 2000

Hoeveel plekken zijn er tot nu toe bezet aankomend seizoen?

Bernardo

8106 seizoenkaarten verkocht! |:)

Galdiano

8106 kaarten seizoenkaarten verkocht. Ex sponsoren.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bens

Citaat van: Galdiano op juli 11, 2024, 11:04:37
8106 kaarten seizoenkaarten verkocht. Ex sponsoren.
Dat is zeker een mooi aantal, en dit kan nog meer worden.