Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
94 gasten, 1 lid
zeewolde

Nigel Robertha

Gestart door Collingwood, juli 05, 2017, 16:33:56

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

We zijn inmiddels een van de gezondste clubs, die  zelfstandig zonder steun van overheid of eigenaren  winst maakt. Daarbij is de onzekerheid over het stadion weg. Dus we kunnen weer wat investeren. Zonder overmoedig te worden natuurlijk, maar genoeg wel om niet weer rond de 10e plek te gaan spelen. Ik geloof er zelf in dat als we goed investeren, we dat altijd gaan terugverdienen in transfers.
Ik maak me echt geen zorgen dat de kostenvan deze selectie ons in de problemen gaat brengen.

Zie het zo, we waren zwaar geblesseerd en zijn nu voor 95% fit.
Je kan wachten tot je 100% fit bent om al het risico uit te sluiten of langzaam aan weer gaan spelen om eerder terug op topniveau te zijn.

Voor dat laatste is gekozen.. we zakten te ver af om nog 2 jaar te gaan wachten tot het allerlaatste restje schuld weg is.
Dan kan het soms tegenzitten (nieuw veld) en soms mee (Robertha) maar we liggen zo goed op schema met het aflossen van de schuld dat dat niet meer mis kan gaan. De vraag is niet of we schuldenvrij worden maar alleen wanneer.

Lore

Citaat van: poelie-lwd op juli 26, 2019, 07:09:04
Hoeveel jaar achter elkaar schrijven we al positieve cijfers? Ik moet onze directie 1 ding nageven, op het sportieve vlak kunnen ze nog een boel leren maar als het om financiën gaat hebben ze het keurig op orde. Dat is aan Ard en Gerald wel toevertrouwd. Je kunt wel van alles denken maar dat is imo gebaseerd op niks.

Dat doen zij fantastisch en ik heb ook echt vertrouwen in gerald. Ard kan ik niet inschatten, maar wel een drietal kleine nuances.

1. De zwarte cijfers waren absolute noodzaak, omdat wij een negatief eigen vermogen
hebben.
2. Vorig jaar hadden wij een negatief operationeel resultaat.
3. De cijfers van afgelopen seizoen zijn niet bekend, maar de directie gaf zelf aan af te streven op een 0-resultaat en dat dit 'best wel eens realistisch' kon zijn. Daaruit haal ik dat dit absoluut nog niet zeker was. Nu zal dat misschien wel weer gecompenseerd kunnen worden met transfers.

Lore

Citaat van: Bankzitter op juli 26, 2019, 07:44:42
We zijn inmiddels een van de gezondste clubs, die  zelfstandig zonder steun van overheid of eigenaren  winst maakt. Daarbij is de onzekerheid over het stadion weg. Dus we kunnen weer wat investeren. Zonder overmoedig te worden natuurlijk, maar genoeg wel om niet weer rond de 10e plek te gaan spelen. Ik geloof er zelf in dat als we goed investeren, we dat altijd gaan terugverdienen in transfers.
Ik maak me echt geen zorgen dat de kostenvan deze selectie ons in de problemen gaat brengen.

Zie het zo, we waren zwaar geblesseerd en zijn nu voor 95% fit.
Je kan wachten tot je 100% fit bent om al het risico uit te sluiten of langzaam aan weer gaan spelen om eerder terug op topniveau te zijn.

Voor dat laatste is gekozen.. we zakten te ver af om nog 2 jaar te gaan wachten tot het allerlaatste restje schuld weg is.
Dan kan het soms tegenzitten (nieuw veld) en soms mee (Robertha) maar we liggen zo goed op schema met het aflossen van de schuld dat dat niet meer mis kan gaan. De vraag is niet of we schuldenvrij worden maar alleen wanneer.
[/quo

Ik snap je verhaal en ga er ook wel ver in mee, maar wij hebben nog steeds een negatief eigen vermogen, terwijl wij in het midden zitten van een van de meest risicovolle operaties van de club.

Als wij toch in vergelijkingen zitten gaan win een nieuw huis bouwen terwijl wij nog schulden hebben. Dat kan ons gaan helpen om makkelijker uit de schulden te komen, maar het kan ook faliekant mis gaan.

Dus wij zijn zeker niet financieel gezond, wij zijn in de laatste fase van de schuldsanering gekomen.

sunderland

En gelukkig hoeven wij daar niet met bezig te zijn. Zet dit soort dingen maar ergens onderin deze site

Lore

Citaat van: sunderland op juli 26, 2019, 16:38:22
En gelukkig hoeven wij daar niet met bezig te zijn. Zet dit soort dingen maar ergens onderin deze site

Dat geldt voor alle andere onderwerpen ook he? Waarom zou jij dan de uitverkorene zijn om te bepalen waar andere het over hebben?

Ronnie tng

Citaat van: sunderland op juli 26, 2019, 16:38:22

:X Toen we voor gemeentehuis stonden, op rand van afgrond .... zeker vergeten?

Yellow Army

Citaat van: Lore op juli 26, 2019, 19:06:28
Dat geldt voor alle andere onderwerpen ook he? Waarom zou jij dan de uitverkorene zijn om te bepalen waar andere het over hebben?

Kim Jong Sun(derland) heeft gesproken en daar heb je het maar mee te doen  :devil
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op juli 26, 2019, 21:21:39
Kim Jong Sun(derland) heeft gesproken en daar heb je het maar mee te doen  :devil

:_schater :_schater

Geelblauwstiens

Ik meende dat Cambuur vanavond oefende: is toch cambuurforum?
Spreek anders gewoon een keertje af i.p.v. dit persoonlijke gedoe?

Jandehulk

Die hitte is voor veel hier niet goed.... 8P :zucht

Geelblauwstiens

sunderland

Citaat van: Lore op juli 26, 2019, 19:06:28
Robertha. Zet het dan bij algemeen ofzo. Dat ouwewijfengelul kan ik dan mooi overslaan.

Noordcambuur

Citaat van: Jandehulk op juli 26, 2019, 21:49:52
he kerel dat hebben dkvers tegen jou en mij op voetbalprimeur. :y

sunderland

Citaat van: Ronnie tng op juli 26, 2019, 19:15:10
:X Toen we voor gemeentehuis stonden, op rand van afgrond .... zeker vergeten?
ja dat ben ik vergeten. Blijven toch wel bestaan en wat heb je daar nu nog aan. Nu op naar normaal voetbal en naar promotie. Binnen 2 jaar voorspel ik

Yellow Army

Citaat van: Jandehulk op juli 26, 2019, 21:49:52

Voor wie wel? Nog even en ik verander in een groot groen monster
Area 58