Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
98 gasten, 5 leden (1 verborgen)
bok, Holwerd voor Cambuur, Thijs09876, zeewolde

Issa Kallon

Gestart door Collingwood, augustus 14, 2017, 17:02:18

Vorige topic - Volgende topic

thankyou

Citaat van: hobbes op januari 03, 2020, 14:50:55
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/928833-sc-cambuur-dreigt-kallon-kwijt-te-raken

Dit is wel een dikke middelvinger naar de club die je in een moeilijke tijd gesteun heeft.

Hij kuste ons wapen laatst ook en slaat wel geregeld op zijn linker borst  :R
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Yellow Army

Citaat van: sunderland op januari 03, 2020, 20:50:09
dat wil ik nog wel eens zien. Denk dat veel backs veel moeite met hem zullen hebben.

Dat zeer zeker, maar zijn voortzetting daarentegen...
Area 58

denistel

tegen jong ajax technisch en tactisch 1 van de eersten die moeite had.
zie em ook niet echt meer beter worden op technisch gebied dan zou ik
meer tijd in Oratmangoen steken want daarvan weet je dat die nog beter
kan worden.

Destroyer

Laten we eerst maar eens promoveren. Als Kallon niet wil blijven moet hij lekker gaan. In de eredivisie gelden andere vereisten.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: denistel op januari 03, 2020, 23:51:47
tegen jong ajax technisch en tactisch 1 van de eersten die moeite had.
zie em ook niet echt meer beter worden op technisch gebied dan zou ik
meer tijd in Oratmangoen steken want daarvan weet je dat die nog beter
kan worden.

Oratmangoen zie ik ook zeker nog veel potentie in. Die jongen heeft veel kwaliteiten.

Bankzitter

Kallon is erg belangrijk dit seizoen en niet alleen in goals/assists, maar ook de vrije trappen penalties en kaarten die hij meekrijgt.
De meeste trainers durven ook niet 1-op-1 tegen onze opbouw door te dekken omdat we een pijlsnelle speler als Kallon voorin hebben lopen.

Alles op promotie zetten en voor lief nemen dat hij dan gratis weggaat. Promotie levert uiteindelijk meer op dan een transfersom (tenzij een club echt zo gek is de hoofdprijs te betalen om hem een half jaar eerder in te lijven.).

Scc4-ever

Citaat van: Destroyer op januari 04, 2020, 08:24:22
Oratmangoen zie ik ook zeker nog veel potentie in. Die jongen heeft veel kwaliteiten.
uiteindelijk denk ik  dat cambuur meer heeft aan Oratmangoen uiteindelijk.  Ook Al is Kallon nu heel belangrijk. Maar ik moet nog zien of Kallon de Eredivisie echt aankan. Uiteraard weten we dat ook niet van een Oratmangoen.. Maar toch ,  ook ik heb t idee dat hij nog veel beter kan. Bij Kallon weet ik t niet. Heb t idee dat Kallon wel een beetje op t beste van zijn kunnen zit. 

Bankzitter

Op lange termijn heeft Oratmangoen veel meer potentie. Kallon is in de vorm van zijn leven en de speelstijl past goed bij zijn kwaliteiten.
Bij een nieuwe club zal 'ie dat niveau niet kunnen vasthouden maar dan heeft 'ie al wel gecashed deze zomer. Zo gaat dat nu eenmaal als een speler een goede periode heeft vlak voor het contract afloopt.

okkele

wat een onzin-discussie op basis van een misplaatste kop op een fr :R ske site.
ALLE clubs dreigen hun beste spelers / spelers in vorm kwijt te raken.
en dan ook nog NA dit seizoen,waar hebben we het over zeg.
iedereen die het verdient mag zich gaan verbeteren,zo ook cambuur die na promotie toch een andere selectie zal invullen.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

De Gast

Waar komt dat vertrouwen in Oratmangoen vandaan? Die jongen is zo ongeveer derde keus. Ver teruggevallen inmiddels. Kan even alles geven maar een hele wedstrijd is teveel vh goede. En bij Issa is het bijna ongemakkelijk om te zien hoe weinig hij met een bal kan. De opluchting spat er bij de medespelers zowat vanaf als een aanval met hem eindelijk wél rendement oplevert.

Spelers als Hoedemakers en Jacobs, daar zul je een stapje hogerop wel wat aan hebben imo.

Bankzitter

Kijk het filmpje van de eerste seizoenshelft nog eens terug... Het oogt misschien nog steeds allemaal wat ondoordacht maar hij is bij zoveel goals betrokken.

Bijvoorbeeld de wedstrijd uit in Volendam. Daar is hij is wel beslissend met zijn acties in een lastige thuiswedstrijd.
Eerste Goal: opbouw via actie Kallon
Rode kaart+Penalty na actie  Kallon
Derde goal: penalty na actie Kallon

Rendement van zijn acties is er juist dit seizoen wel in tegenstelling tot andere seizoenen.

Destroyer

Citaat van: De Gast op januari 05, 2020, 08:49:57
Waar komt dat vertrouwen in Oratmangoen vandaan? Die jongen is zo ongeveer derde keus. Ver teruggevallen inmiddels. Kan even alles geven maar een hele wedstrijd is teveel vh goede. En bij Issa is het bijna ongemakkelijk om te zien hoe weinig hij met een bal kan. De opluchting spat er bij de medespelers zowat vanaf als een aanval met hem eindelijk wél rendement oplevert.

:? Ok duidelijk. Ik denk er anders over. Volgens mij ligt Kallon erg goed in de groep en zijn nogal wat acties van hem betrokken bij goals penaltys of kaarten. Maar goed ieder een eigen  8) Oratmangoen is nog jong maar veel potentie. Heeft vorig jaar bij Oss toch echt leuke dingen laten zien. Ondanks dat moet hij constanter in niveau worden.

Ronnie tng

Kallon ligt sowieso wel goed in groepsverband

denistel

Citaat van: De Gast op januari 05, 2020, 08:49:57

Spelers als Hoedemakers en Jacobs, daar zul je een stapje hogerop wel wat aan hebben imo.

Het vertrouwen in hem heb ik omdat ie technisch sterk is en dat is de basis van voetbal
natuurlijk moet ie constanter en beter worden maar daar kun je aan werken net als aan
90 min vol kunnen gaan.

Collingwood

Mensen die zeggen dat Kallon geen rendement heeft mogen wel eens concreet uitleggen wat ze daarmee bedoelen. Is direct betrokken bij 14 goals (2 penalties mee gekregen, 6 doelpunten en 6 assists) in 19 wedstrijden. Dat is 29% van alle goals die we hebben gemaakt, wat precies gelijk is aan de bijdrage van Jacobs (hoewel die 'slechts' 17 wedstrijden heeft gespeeld). Dan zijn er nog zaken die je niet zo makkelijk in de statistieken terugvindt zoals vrije trappen en kaarten mee gekregen. En dat staat dan nog los van zijn constante dreiging in de diepte, vaak twee mannetjes bezig houden, etc.

Zoals ik al zei twijfel ik of hij dit ook in de eredivisie kan laten zien en er kan nog genoeg beter, met name het scoren. Maar dat hij geen rendement heeft is volslagen onzin wat mij betreft. Direct betrokken bij 14 goals in 19 wedstrijden, waar hebben we het over. Gewoon enorm waardevol dit seizoen.
Kalmte alleen kan u redden.