Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
92 gasten, 6 leden (1 verborgen)
bok, Thijs09876, zeewolde, Holwerd voor Cambuur, Poetser

Issa Kallon

Gestart door Collingwood, augustus 14, 2017, 17:02:18

Vorige topic - Volgende topic

pvanbuijtene

Heilige boontjes soms hier. Bijna iedereen heeft wel eens iets doms gedaan, of iets wat wetmatig eigenlijk niet mocht. Deze jongen heeft een meiske geneukt die voor hem al tig geneukt had, ja, het mag niet, maar ze is niet onder de 10 ofzo he. Pedofiel vind ik wel erg overdreven (meerdere keren gelezen op social media).

Later heeft hij(zover wij en de rechter weten) nooit meer zoiets gedaan. 1x een fout jaren terug, laten we iemand een tweede kans geven lijkt me.

Montana

Helemaal mee eens!

Hij krijgt z'n (verdiende) straf maar het is zeker geen pedo a la Dutroux.
Hoop dat hij z'n voeten laat spreken

Vlampiep

Citaat van: pvanbuijtene op november 13, 2017, 23:28:22
Heilige boontjes soms hier. Bijna iedereen heeft wel eens iets doms gedaan, of iets wat wetmatig eigenlijk niet mocht. Deze jongen heeft een meiske geneukt die voor hem al tig geneukt had, ja, het mag niet, maar ze is niet onder de 10 ofzo he. Pedofiel vind ik wel erg overdreven (meerdere keren gelezen op social media).

Later heeft hij(zover wij en de rechter weten) nooit meer zoiets gedaan. 1x een fout jaren terug, laten wfe iemand een tweede kans geven lijkt me.
Jouw betoog raakt kant nog wal.
Maar ben wel van mening dat hij als voetballer een tweede kans mag krijgen.

DK

Later heeft hij(zover wij en de rechter weten) nooit meer zoiets gedaan. 1x een fout jaren terug, laten we iemand een tweede kans geven lijkt me.

helemaal mee eens! hij was zelf ook nog maar 19, en je hebt er meiskes bij van 14 die er uitzien als 20..  hij is fout geweest en daar heeft hij nu een straf voor gekregen. Prima. Nu maar weer lekker voetballen.. 

PePe

Issa Kallon wordt wel extra gestraft door deze publiciteit, omdat hij een bekende voetballer is. (hoort eigenlijk niet zo)

Hendrikscc

Klopt bij de eerste geruchten heeft iedereen al een vooroordeel, ook stond hij met een balkje voor zn ogen in de ad

pvanbuijtene

Citaat van: Vlampiep op november 14, 2017, 08:43:00

Vertel... waarom?

Yellow Army

Citaat van: Vlampiep op november 14, 2017, 08:43:00

Niet alleen als voetballer, maar ook als mens. De rechtbank gaat over de strafmaat dus nogmaals straffen is imo onnodig. Als "bekend" persoon is hij al genoeg gestraft door publiekelijk aan de  schandpaal te zijn genageld. Graag voortaan de kinderverkrachters ook even met naam en toenaam in de media aub.
Area 58

Yellow Army

Eens
Area 58

ChantiSCC

Veelste overdreven alle reacties dat ie op moet donderen..man man man! Hij heeft toch niemand verkracht o.i.d.?! Mensen die vinden dat ie moet opdonderen bij de club ga je diep schamen aub!

Gasgeve

Feit blijft dat hij de club heeft voorgelogen.

okkele

iets niet vertellen is niet liegen.
voor cambuur is het klaar,hoeven we hier ook niet door te graven dacht ik zo.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Lore

Citaat van: ChantiSCC op november 14, 2017, 18:31:47
Veelste overdreven alle reacties dat ie op moet donderen..man man man! Hij heeft toch niemand verkracht o.i.d.?! Mensen die vinden dat ie moet opdonderen bij de club ga je diep schamen aub!

Het hele punt is dus dat hij wettelijk gezien wel iets "o.i.d." heeft gedaan. Dit heet ontucht. Wat vind jij dan een goede grens? 12 ook prima? Of toch 10?

Iedereen heeft hier een persoonlijke mening over. Mijn persoonlijke mening? Wat en vies en triest mannetje. Je kan gewoon niet misbruik maken van jonge meisjes met geestelijke problemen. Gelukkig vind ik de wet aan mijn kant en is Kallon veroordeeld. Nu nog weg bij Cambuur en dan kunnen wij weer verder!

Moet ik mij daar voor schamen? Liever dat dan een poster op mijn kamer van zo'n trieste vent. En dat jij het daar  niet mee eens bent, zal wel liggen aan ons verschil in normen en waarden over wat er gebeurd is!

Collingwood

Citaat van: Lore op november 15, 2017, 08:04:32
Het hele punt is dus dat hij wettelijk gezien wel iets "o.i.d." heeft gedaan. Dit heet ontucht. Wat vind jij dan een goede grens? 12 ook prima? Of toch 10?

Iedereen heeft hier een persoonlijke mening over. Mijn persoonlijke mening? Wat en vies en triest mannetje. Je kan gewoon niet misbruik maken van jonge meisjes met geestelijke problemen. Gelukkig vind ik de wet aan mijn kant en is Kallon veroordeeld. Nu nog weg bij Cambuur en dan kunnen wij weer verder!

Moet ik mij daar voor schamen? Liever dat dan een poster op mijn kamer van zo'n trieste vent. En dat jij het daar  niet mee eens bent, zal wel liggen aan ons verschil in normen en waarden over wat er gebeurd is!

Hier heb ik niks over gelezen?

Enige wat ik las is dat de rechter het bewezen achtte dat het met wederzijdse instemming gebeurde (wat uiteraard strafbaar blijft omdat zij nog niet volwassen was).

Maar dat zij geestelijke problemen had, laat staan dat Kallon dat wist en er misbruik van maakte... nergens gelezen. Dat zou de zaak wel een stuk ernstiger maken, maar zou de straf (van de rechter dus) dan ook niet veel hoger moeten zijn?

Ben dus wel benieuwd waar je dit vandaan hebt, kan uiteraard aan mij liggen dat ik dit niet mee heb gekregen.
Kalmte alleen kan u redden.

Yellow Army

Citaat van: Lore op november 15, 2017, 08:04:32

Het gaat er niet om wat wel een goede grens is, we hebben het nu over dit afzonderlijke geval. 19 en 14 vind ik eerlijk gezegd op het randje. Jij stelt verder dat hij doelbewust misbruik heeft gemaakt van een meisje met geestelijke problemen, was hij op de hoogte van die geestelijke problemen? Zo ja, dan valt dit natuurlijk niet goed te praten, maar ik kan me ook voorstellen dat hij dat meisje van tevoren geen vragenlijstje in heeft laten vullen.

Maar goed, 19 en 14 is gewoon strafbaar voor de wet en zijn straf is dan ook uitgesproken. 150 uur ws welteverstaan, geeft imo ook aan dat hij niet doelbewust heeft gehandeld. Voor de strafmaat hebben we een rechtbank en geen eigen rechters imo. Want dsn stel ik jou de wedervraag; waar leg jij de grens voor een dubbele straf? Bij ontucht? Bij winkeldiefstal? Bij een verkeersovertreding?

Kortom, Kallon heeft wat uitgevreten, heeft straf gekregen en publiekelijk al aan de schandpaal genageld. Streep eronder!
Area 58