Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
74 gasten, 6 leden (1 verborgen)
bok, Holwerd voor Cambuur, Huizen, Thijs09876, zeewolde

Nieuwe trainer

Gestart door Noordcambuur, oktober 13, 2017, 23:00:03

Vorige topic - Volgende topic

vialli

Citaat van: sunderland op januari 04, 2018, 17:26:47
je vond het onder Sipke goed gaan. Iedere x in de rust zijn eigen fouten rechtzetten en hij word niet gepruimd door een aantal.

Die spelers moeten de hand ook maar eens in eigen boezem steken, en het in de
2e competitiehelft maar eens laten zien.

PePe

Het bestuur en Sandor moeten het gaan uitpraten, en vrede gaan sluiten.
(doe het in het belang van Cambuur) Sandor is de beste optie!!

PePe

Gerucht bij Heracles: Trainer Peter Hyballa in beeld om Stegeman op te volgen?
Die Stegeman zou hier ook wel passen, als ex speler.

Montana

Citaat van: sunderland op januari 04, 2018, 17:31:16
zal heel moeilijk worden.En een trainer voor de lange termijn wil iedereen toch, opendeur gelul van de club. Als een trainer hier goed presteerd is ie ook pleite. Zeg het al vaak maar ik zou Sandor terug halen met evt Henk. Dan kun je misschien aan lange termijn doen. Overigens zegt mijn gevoel dan die strontboeren hem ook wel eens kunnen halen straks

Ik hoop het niet maar ik weet dat die strontboeren Sandor wel in het vizier hebben.

rvw

Een paar optie's
Jos luhukay
Andries jonker
Mario been
Stanley menzo
Albert stuivenberg

Montana

Sipke Hulshoff gaat in een periode van twee jaar en drie maanden met een vijfde nieuwe hoofdtrainer werken. De interim-trainer van Cambuur heeft bedankt om zelf het seizoen als hoofdcoach af te maken.

Die mogelijke optie heeft de leiding van Cambuur, dertiende in de eerste divisie, nu niet meer. Dus is het alle hens aan dek voor technisch manager Foeke Booy. Hij moet een nieuwe hoofdtrainer opdiepen en spelers met een toegevoegde waarde aantrekken. Hulshoff: ,,Misschien moeten er nog jongens weg uit deze groep. Daarover moeten we goed overleg voeren. Dat er vers bloed in moet lijkt me duidelijk."

In de kerstperiode, nadat de dikke nederlaag tegen Helmond Sport (,,ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als na die wedstrijd") was verwerkt, kwam een periode van overdenking voor Hulshoff. Hij heeft nog een contract voor anderhalf jaar. Hij kwam tot de conclusie dat het beter is om weer in de luwte te werken. Dat signaal gaf hij woensdag in Benidorm, waar Cambuur is neergestreken, af toen technische staf en directie de situatie bespraken.

Stappen richting hoofdtrainerschap
Hulshoff: ,,Het is heel goed dat we hier zijn. De trainingsomstandigheden en het weer (donderdag 23 graden) zijn perfect. En we kunnen hier met elkaar in gesprek. Dat is in de week voor Helmond Sport minder het geval geweest, maar dat is allemaal uitgesproken. Daar ben ik tevreden over."

,,Maar ik heb aangegeven dat ik het niet voor de rest van het seizoen overneem. Ze hebben me gevraagd of ik daar eventueel open voor stond, maar dat doe ik niet. Ik wil terug naar de rol waarvoor ik bij Cambuur ben aangenomen. Ik heb er in de kerstvakantie goed over nagedacht. Ik merk aan alles dat ik stappen maak richting het hoofdtrainerschap, maar vraag me af of het verstandig is dat bij Cambuur te doen."

,,Vorig jaar heb ik het met Arne (Slot) gedaan, het was een prachtige combinatie. Nu is het ook weer mooi, maar ik zit nu in totaal dertien jaar bij de club. Ik heb altijd gezegd dat ik hier graag door de voordeur wil vertrekken. Als je hoofdtrainer wordt, kan het binnen twee maanden anders zijn. En op het veld voel ik me als een vis in het water. Dat geeft me veel energie."

,,Sipke heeft aangegeven dat zijn kracht op het veld ligt, als tweede man. Dat moeten we van hem respecteren", zegt Cambuurs technisch manager Foeke Booy. Markt is dun gezaaid
Uit zijn woorden viel voorzichtig te proeven dat Cambuur vasthoudt aan een trainer voor de lange termijn. Maar het feit is ook dat de markt voor hoofdtrainers momenteel vrij dun gezaaid is en dat het een lastige zoektocht is.

Het zijn in die dikke twee jaar voor Hulshoff allerminst rustige tijden geweest. Hij werd in oktober 2015 aangesteld als tweede trainer, nadat assistent Sandor van der Heide werd ontslagen. Vier maanden later stapte hoofdtrainer Henk de Jong zelf op. Hulshoff was een week hoofdtrainer, waarna Marcel Keizer kwam. Keizer koos na slechts vier maanden Cambuur voor Jong Ajax.

'Lastige zoektocht voor Foeke Booy: weinig trainers zijn beschikbaar'

Toen kwam Rob Maas, die na tien wedstrijden de wacht werd aangezegd. Hulshoff en Arne Slot kregen de selectie aan de praat. Na de winterstop werd in het seizoen 2016-2017 een vracht aan punten binnengehaald, maar liet de ploeg het in de nacompetitie afweten. Arne Slot verkaste naar AZ. Marinus Dijkhuizen kwam, maar zijn ontslag volgde eind november. Hulshoff nam het weer eens over, won vier wedstrijden op rij, maar vlak voor de winterstop ging het gruwelijk mis in Helmond.

Hulshoff: Impulsen nodig
Booy heeft zich inmiddels een beeld gevormd van de spelersgroep. ,,Er zit rek in, maar ze kunnen elkaar ook ontzettend in de steek laten. Helmond Sport is een gemiste kans geweest om het jaar toch nog positief te besluiten."

Booy is in Spanje druk aan het bellen en mailen, ook met betrekking tot nieuwe spelers. ,,Maar soms moet je ook weleens durven te wachten." Het is een ingewikkeld spel dat een technisch manager moet spelen op de spelersmarkt.

Hulshoff, donderdagmiddag in de lobby van het hotel: ,,Er moeten impulsen komen, hoewel de stand op de ranglijst voor deze groep te laag is. Wat erbij moet? Een speler met creativiteit en we zullen meer moeten gaan scoren. Dat zijn twee belangrijke dingen. Daar ligt voor Foeke een mooie uitdaging."

LC

grijskijker

Citaat van: rvw op januari 04, 2018, 23:48:27
Een paar optie's
Jos luhukay
Andries jonker
Mario been
Stanley menzo
Albert stuivenberg
Pastoor is dat niet wat?

Lore

Citaat van: Montana op januari 05, 2018, 08:06:22

Hulshoff, donderdagmiddag in de lobby van het hotel: ,,Er moeten impulsen komen, hoewel de stand op de ranglijst voor deze groep te laag is. Wat erbij moet? Een speler met creativiteit en we zullen meer moeten gaan scoren. Dat zijn twee belangrijke dingen. Daar ligt voor Foeke een mooie uitdaging."

LC

De voorzitter vond toch dat er creativiteit was en dat er karaktervoetballers bij moesten?

Bankzitter

We hebben goede spelers in de as nodig die een kwaliteitsimpuls geven. Daarom heen hebben we voldoende spelers (oa Sai en Kallon) die zich aan dat niveau kunnen optrekken. Nu is er te veel middelmaat waardoor spelers onder niveau presteren.

Collingwood

Nu móét er dus wel een nieuwe trainer komen, wat me ook het beste lijkt voor de club. Benieuwd of het Booy nog gaat lukken in combinatie met een paar aardige spelers.
Kalmte alleen kan u redden.

speculeter

Mijn gevoel zegt dat het wel eens Rob Alflen kan gaan worden.
Met Stans op middenveld als creatieve speler erbij en Stef Nijland als spits ben je al een heel eind op de goede weg.

Tanjajeah

'Lastige zoektocht voor Foeke Booy: weinig trainers zijn beschikbaar'

Dit vind ik een wat apart verhaal. Er zijn toch juist heel véél trainers beschikbaar? Dat je misschien een bepaald type trainer zoekt en dat er dáár weinig van zijn is wat anders. Maar in het algemeen: trainers zat om uit te kiezen.

okkele

Citaat van: Collingwood op januari 05, 2018, 09:42:33
Nu móét er dus wel een nieuwe trainer komen, wat me ook het beste lijkt voor de club. Benieuwd of het Booy nog gaat lukken in combinatie met een paar aardige spelers.
hulshoff is ook niet dom hoor.
hij gaat zn vingers echt niet branden aan deze selectie.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Collingwood

Citaat van: okkele op januari 05, 2018, 10:17:38
hulshoff is ook niet dom hoor.
hij gaat zn vingers echt niet branden aan deze selectie.

Hij weet ook dat hij het bij een groot deel van de achterban toch nooit goed kan doen...

Persoonlijk denk ik niet dat Sipke het veel slechter zou doen dan veel andere nu nog beschikbare trainers. Maar er moet nu wat losgemaakt worden binnen de club en daarvoor lijkt een nieuwe man me geschikter. En (misschien nog wel belangrijker), nieuwe spelers.
Kalmte alleen kan u redden.

Bankzitter

Er zijn wel trainers beschikbaar maar vooral trainers die bij andere clubs door het ijs zijn gezakt. Denk niet dat ze een trainer met wat mislukte avonturen een nieuwe kans gaan bieden (Dan kunnen we hetzelfde probleem als met Dijkhuizen krijgen). Een jonge moderne trainer zoals Slot was, past waarschijnlijk het beste bij Sipke.