Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.900
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 248
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
50 gasten, 5 leden
Lore, gobo, zeewolde, Lore, wacko jacko

Robert van Koesveld

Gestart door Drumfather SCC, mei 25, 2018, 19:01:07

Vorige topic - Volgende topic

Drumfather SCC

ROBERT VAN KOESVELD MAAKT OVERSTAP NAAR SC CAMBUUR
25 mei 2018, 18:45
Opnieuw raak! Nadat gister Julian Calor werd aangetrokken maakt ook Robert van Koesveld de overstap naar SC Cambuur. De linkerverdediger komt over van sc Heerenveen en tekent een contract voor één seizoen, met een optie voor nog een seizoen. Wel moet hij nog medisch worden gekeurd.

De 23-jarige Van Koesveld maakte zijn debuut in het betaald voetbal voor Jong Ajax in het seizoen 2014/2015. Een jaar later vertrok hij naar sc Heerenveen, maar bij die club kwam het niet tot een debuut. Wel werd hij twee seizoenen op rij verhuurd aan Helmond Sport, waar hij een onbetwiste basisspeler was. Daarnaast kwam hij ook uit voor het  Nederlands elftal onder 17 en onder 18.

Technisch manager Foeke Booy over de komst van de jonge Hagenees. "Onze intentie is om het elftal van achter uit op te bouwen en met de komst van Robert hebben we daar een volgende stap in gezet. Robert zou je een moderne verdediger mogen noemen. Hij is in de eerste plaats goed in verdedigend opzicht, maar ook aan de bal heeft hij kwaliteiten."

Tanjajeah

Van de Helmond sport site:

PASPOORT
Robert van Koesveld
CLUB:      HELMOND SPORT
Positie:      Verdediger
Geboren:      24 januari 1995
Nationaliteit:      Nederlander
Vorige clubs:      HV Quick, SC Heerenveen (jeugd), AFC Ajax (jeugd), SC Heerenveen

Ondanks het feit dat Helmond Sport momenteel bivakkeert op de 16e positie, hebben de Brabanders 'slechts' 47 doelpunten tegen. Dat is bijvoorbeeld minder dan teams als Jong PSV (48 doelpunten) en Telstar (56 doelpunten) die toch respectievelijk de zesde en vierde plek op de ranglijst bezetten. Een van de sterkhouders in de defensie is Robert van Koesveld en hij is deze week onze Speler Uitgelicht.

Een echte Hagenees is hij: Robert van Koesveld, geboren op 24 januari 1995. Hij groeide op in de Hofstad en daar bleef hij tot zijn dertiende. Hij stapte toen over van H.V. Quick naar de jeugdopleiding van SC Heerenveen. Hij bleef daar vier jaar voetballen, waarna de Hagenees indruk maakte en een transfer verdiende naar Ajax. Daarnaast werd hij ook jeugdinternational, want in het begin van 2012 kon hij zijn eerste interland voor Nederland onder 17 achter zijn naam schrijven.

Valse start

In juli 2012 kwam Van Koesveld in de jeugdopleiding van de Amsterdammers terecht. De verdediger stroomde in bij de A-jeugd en maakte daar ook gelijk zijn debuut in het wit-rood-wit. Hij maakte veel minuten tot het slechts vier maanden na zijn contractondertekening misging. Een zware hamstringblessure maakte in november 2012 een eind aan zijn debuutseizoen bij Ajax. Een zware domper, omdat de verdediger goed bezig was. Pas in september 2013 kon hij weer minuten maken op het veld.

In het seizoen 2014-2015 volgde meer goed nieuws voor de Hagenees. Jaap Stam werd aangesteld als trainer van Jong Ajax en nam de toen 19-jarige verdediger op in de selectie. Zijn eerste minuten in het Betaald Voetbal zaten eraan te komen en op 29 augustus 2014 werd dat werkelijkheid. In de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch mocht hij de volle negentig minuten meedoen van trainer Stam.

De terugkeer op het oude nest

Van Koesveld kwam niet lang uit voor Jong Ajax in de Jupiler League. Na een half jaar vertrok hij namelijk alweer uit de hoofdstad. Een terugkeer op het oude nest in Heerenveen was de volgende stap in zijn carrière. Zelf noemt Van Koesveld zijn vertrek 'een moeilijke beslissing, maar wel de beste keuze'. In Friesland zou de verdediger namelijk dichter op het eerste elftal zitten dan bij Jong Ajax. Hij tekende voor 2,5 jaar, maar speelminuten in de hoofdmacht bleek een illusie. Na een half jaar in Friesland te hebben gezeten, had hij zijn debuut nog niet mogen maken. Reden om in juli 2016 op huurbasis elders aan de slag te gaan.

Helmond Sport meldde zich en Van Koesveld besloot om daar voor een seizoen aan de slag te gaan. Hij werd meteen basisspeler en een belangrijke schakel in het elftal van trainer Roy Hendriksen. Hij speelde liefst 25 wedstrijden mee in Helmond en zijn naam kreeg een gevestigde status in de Jupiler League.

Wegens succes verlengd

Na een goed jaar in Helmond besloot de club om de huurperiode van Van Koesveld te verlengen met een jaar. Het huurcontract loopt inmiddels tot het einde van dit seizoen. Wekelijks laat de verdediger zien waarom Roy Hendriksen hem graag langer in de gelederen wilde hebben. Met goed spel zorgt hij voor een stabiele defensie in een elftal dat in de onderste regionen is geklasseerd. Ondanks het feit dat hij nog onder contract staat bij SC Heerenveen is zijn toekomst nog onzeker. Het contract in Friesland loopt namelijk net zolang door als het huurcontract in Helmond en het kan maar zo zijn dat Van Koesveld er na dit seizoen voor kiest om zijn heil ergens anders te zoeken. Helmond Sport zou in ieder geval een optie zijn voor een derde contractondertekening, want hij is zeer geliefd bij de trouwe fans in Helmond. Daarnaast zou het ook heel goed kunnen dat hij een stapje hoger wil, omdat hij op dit niveau wekelijks goede dingen laat zien. De toekomst zal uitwijzen waar Van Koesveld na dit jaar zijn minuten zal maken. Tot die tijd zullen de fans van Helmond Sport blij zijn dat hij zijn wedstrijden nog altijd in het Lavans Stadion speelt.

Cambuur Groningen

Welkom, ook van jou hoop ik strijd en passie te zien, dan interesseert het me niets waar je vandaan komt

zeewolde

Het zegt me niks, maar als ik bovenstaande lees, lijkt het me wel wat.

Welkom in elk geval

Collingwood

Welkom!  |:)

Een linkspoot erbij is sowieso mooi.
Kalmte alleen kan u redden.

Bankzitter

De meest ervaren van al onze aanwinsten tot nu toe. Back up voor Schilder, dus wer eentje voor de breedte en niet voor de basis. Dat was nog wel nodig, alles nu dubbel bezet achterin.

Welkom en succes!

poelie-lwd

Citaat van: Bankzitter op mei 25, 2018, 19:18:18
De meest ervaren van al onze aanwinsten tot nu toe. Back up voor Schilder, dus wer eentje voor de breedte en niet voor de basis. Alles nu dubbel bezet achterin.

Welkom en succes!

Backup of basisspeler. Kan Schilder mooi op 6 spelen.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Tanjajeah

Was niet altijd basisspeler dit seizoen...

SC Heerenveen-huurling Van Koesveld: ''Het valt tegen dit seizoen, ja''
03 maart 2018 | 13:22 0 reacties

Robert van Koesveld speelt dit seizoen op huurbasis van SC Heerenveen bij Helmond Sport. De mandekker kent een moeilijk seizoen, maar mocht gisteren tegen Jong AZ weer eens in de basis beginnen.

"Ik heb bij de trainer wel aangegeven dat ik het er niet mee eens was dat ik op de bank zat. Maar goed, iedere voetballer vindt dat hij hoort te spelen", stelde Van Koesveld in het Eindhovens Dagblad. "Het valt tegen dit seizoen, ja. Niet alleen qua prestaties met de ploeg, maar ook voor mezelf."

Helmond Sport won vrijdagavond met 3-0 van de beloften van AZ Alkmaar. "Hopelijk geeft deze overwinning ons weer wat vertrouwen. We hebben met z'n allen kneiterhard gewerkt en gewonnen. Dat is heerlijk, man."

Heerenveen niet verder met Helmond Sport-huurling Van Koesveld

Het aflopende contract van verdediger Robert van Koesveld (22) wordt niet verlengd door sc Heerenveen. Zodoende is de huurling van Helmond Sport na dit seizoen transfervrij.

Chris Ottens 22-03-18, 17:16

Van Koesveld is momenteel aan zijn tweede seizoen op huurbasis in Helmond bezig. De geboren Hagenees kent een wisselvallig seizoen, ook door blessures. Hij raakte zijn basisplek gaandeweg het seizoen ook kwijt, maar is de laatste weken weer een zekerheidje centraal achterin.

Optie
Heerenveen had nog een optie om het contract van Van Koesveld te verlengen, maar doet dat niet. De linkspoot kwam in de zomer van 2008 naar de opleiding in Friesland om vervolgens naar Ajax te verkassen. Sinds 2015 is hij weer in dienst van Heerenveen, dat hem de laatste 2 seizoenen aan Helmond Sport verhuurde.

Montana

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

sunderland

Galdiano

Succes! Een prima versterking, ik zeg 2 vliegen in 1 klap.
Schilder op 6  en Koesveld achterin.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

wiekie1969

Citaat van: Galdiano op mei 25, 2018, 21:54:11

Dat kan Schilder niet belopen. Bij lange na niet. Lekker op de linksback zetten.

Noordcambuur

Robert succes en maak wat los bij ons. |:)

denistel

Citaat van: Galdiano op mei 25, 2018, 21:54:11

dat doen ze al 2 jaar niet