Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
75 gasten, 4 leden
mario, Poetser, Bankzitter, zeewolde

Cambuur - Telstar 14-09-2018

Gestart door Galdiano, september 09, 2018, 10:52:04

Vorige topic - Volgende topic

hobbes

Citaat van: De Gast op september 15, 2018, 08:52:39

Nr1 natuurljk prachtig maar iets zegt mij dat we binnenkort van deze roze wolk worden afgedonderd. Hier horen wij niet te staan. Of het nou gemakzucht was of onderschatting.. het was erg matig. Maar vooralsnog een geweldige klassering.

We horen hier misschien niet te staan, maar toch heb ik liever dit dan de start van vorig seizoen. Het leeft nu tenminste weer en je hebt een team staan wat er voor gaat. Beste voorbeelden zijn misschien Kippersluis en Matthieu wel. Oogden vorig jaar lui en niet geïnteresseerd en nu gaan ze ervoor. Tuurlijk blijven we niet het hele seizoen bovenaan staan, maar het maakt het behalen van de PO wel wat makkelijker als je niet achter de feiten aanloopt.

wiekie1969

Ken wel uren naar de stand kijken. Dramatisch slechte wedstrijd gisteren maar zolang je blijft winnen is er niks aan de hand. Ben benieuwd hoe het zal gaan als we een wedstrijd verliezen. Volgende week naar Jong Utrecht, normaal gesproken zijn dit 3 punten.

Cambuur Groningen

Citaat van: wiekie1969 op september 15, 2018, 09:40:28
Ken wel uren naar de stand kijken. Dramatisch slechte wedstrijd gisteren maar zolang je blijft winnen is er niks aan de hand.
Het was inderdaad echt niet best. Passing over een paar meter ging continue mis. Ik zit steeds te dromen hoe veel makkelijker we nog wedstrijden kunnen winnen als eenvoudige dingen ook goed gaan. Verdedigend lijkt het goed te staan, minder dan 1 goal per wedstrijd tegen, als je dan zelf 2 x scoort ga je nog veel meer winnen :)

Bankzitter

Citaat van: wiekie1969 op september 15, 2018, 09:40:28
Ken wel uren naar de stand kijken. Dramatisch slechte wedstrijd gisteren maar zolang je blijft winnen is er niks aan de hand. Ben benieuwd hoe het zal gaan als we een wedstrijd verliezen. Volgende week naar Jong Utrecht, normaal gesproken zijn dit 3 punten.

Ook benieuwd wat er gebeurt bij schorsingen en blessures... als het even tegenzit moet je centraal achterin terugvallen op El Baad, Claver of van de Beemt. Middenveld Calor , Boerlage of Etten Dit is geen heel seizoen vol te houden, maar nacompetitie gaat wel lukken en het is leuk om de toppers in de competitie zenuwachtig te maken. 

sk13

Hekken weg?? Toch weer lui op het veld!! Doodzonde

Collingwood

Verdedigend niks weggeven en voorin makkelijk scoren is wel de basis voor goede prestaties natuurlijk. Als je dan ook nog goed gaat spelen ga je helemaal hoge ogen gooien. Benieuwd tot in hoeverre dat er in zit met deze selectie. Dat het beter kan dan gisteren is sowieso duidelijk, want dat was het tegen RKC al.

Verder is de doelstelling natuurlijk helemaal niet om kampioen te worden maar om de play-offs te halen. Daarvoor is het juist belangrijk om wedstrijden tegen dit soort tegenstanders (Oss, RKC en Telstar) te winnen. Dus zet je met deze start al goede stappen, hopelijk kunnen we dit nog enkele weken doorzetten.
Kalmte alleen kan u redden.

justremco

Citaat van: Bankzitter op september 15, 2018, 09:55:26
Ook benieuwd wat er gebeurt bij schorsingen en blessures... als het even tegenzit moet je centraal achterin terugvallen op El Baad, Claver of van de Beemt. Middenveld Calor , Boerlage of Etten Dit is geen heel seizoen vol te houden, maar nacompetitie gaat wel lukken en het is leuk om de toppers in de competitie zenuwachtig te maken.

Zo lijkt het wel heel mager, je vergeet te vermelden dat we als wissels ook nog oa van Deelen, Steenvoorden, Maulun, Kallon en Robertha hebben

Bankzitter

Citaat van: sk13 op september 15, 2018, 09:58:45
Hekken weg?? Toch weer lui op het veld!! Doodzonde

Hopelijk reageert de club net zo nuchter als Hake. Fox "Ze breken de hekken af". Hake  :"Dan zat er teveel roest in".

Collingwood

Citaat van: justremco op september 15, 2018, 10:23:55
Zo lijkt het wel heel mager, je vergeet te vermelden dat we als wissels ook nog oa van Deelen, Steenvoorden, Maulun, Kallon en Robertha hebben

Ook Van Koesveld is nog een redelijk ervaren back-up, El Baad en Van den Beemt zullen er niet zo snel in komen lijkt mij. Alleen centraal op het middenveld zijn we niet al te breed bezet, voor de rest vind ik het er behoorlijk goed uitzien.

Bankzitter

Citaat van: justremco op september 15, 2018, 10:23:55

Een stuk of 16 prima spelers en met wat geluk kun je daar best ver mee komen.  Centraal achterin is gewoon matig bezet met 4 namen, daar weet je dat er vaker schorsingen/blessures zijn en er soms een extra mannetje bij moet in de slotfase. Centraal middenveld ook te weinig kwaliteit naar mijn zin. Hopelijk worden we verrast door breedte van de selectie,maar ik zie dat nu wel als grootse risico om bovenin mee te blijven draaien. Conraad en Mbende spelen ook al meer en beter dan ik vooraf had gedacht, mischien valt het mee.

Collingwood

Citaat van: Bankzitter op september 15, 2018, 10:34:11
Centraal achterin is gewoon matig bezet met 4 namen, daar weet je dat er vaker schorsingen/blessures zijn en er soms een extra mannetje bij moet in de slotfase.

Steenvoorden, Mbende, Schilder, Van Koesveld en bij nood nog El Baad. Volgens mij totaal onrealistisch om daar nog een extra speler bij te wensen. Centraal op het middenveld wel mee eens, Boerlage en Calor hebben daar nog alles te bewijzen (Ciganiks ook, die daar blijkbaar ook een optie is gezien gisteren).

Vlampiep

De grote winst is dat er gisteravond ondanks dat er niet goed gespeeld werd, er een team stond wat bereid was voor elkaar te werken. Daarmee pak je ook in mindere wedstrijden de punten.
De ontlading bij Van Kippersluis nadat hij had gescoord was geweldig. Hij heeft wat meters gelopen en was overal zeer effectief. Terecht uitgeroepen tot man off the match.
Hij was de dragende man binnen het team.

justremco

Citaat van: Collingwood op september 15, 2018, 10:26:33
Ook Van Koesveld is nog een redelijk ervaren back-up, El Baad en Van den Beemt zullen er niet zo snel in komen lijkt mij. Alleen centraal op het middenveld zijn we niet al te breed bezet, voor de rest vind ik het er behoorlijk goed uitzien.

Was idd van Koesveld en zelfs Conraad vergeten. We hebben ook echt geen topselectie en missen zeker centraal op het middenveld wel iets, maar we hebben gelukkig over de hele selectie gezien wel meer als back up dan enkel mannen als El Baad, vd Beemt, Calor en Etten etc.

Bankzitter

Ik had het ook over een selectie die nodig is om structureel bovenin mee te draaien. Dat is inderdaad onrealistisch op dit moment.
Deze selectie moet wel gewoon nacompetitie kunnen halen en daar serieus mee kunnen doen.

En de grote kracht is nu ook het collectief, ze maken extra meters voor elkaar. Eerste goal ontstaat omdat Mathieu blijft door etteren na balverlies ipv   koppie te laten hangen  (En die vorige wedstrijd ook al de toon zette door vroeg in de wedstrijd een bal te veroveren waar de eerste aanval uit kwam). Ook de blijdschap bij Rossi als Kippersluis scoort is oprecht, geen moment frustratie dat de bal niet breed kon.

Collingwood

Citaat van: Bankzitter op september 15, 2018, 11:21:10
Ik had het ook over een selectie die nodig is om structureel bovenin mee te draaien. Dat is inderdaad onrealistisch op dit moment.
Deze selectie moet wel gewoon nacompetitie kunnen halen en daar serieus mee kunnen doen.

Ok, daar kan ik tot op zekere hoogte in meegaan.

Dan verwoordde je het wel wat verwarrend door te stellen dat we al snel terug moeten vallen op Van den Beemt en El Baad terwijl er dan toch echt eerst vier anderen weg moeten vallen, zo snel zie ik dat niet gebeuren. Ook op de flanken hebben we minimaal gelijkwaardige vervangers (op dit moment Van Deelen, Maulun en Kallon) en voorin drie uitstekende 1e divisie spitsen met de talentvolle Conraad daar nog achter. Alleen centraal op het middenveld zoals gezegd is de keuze minder groot.

Ik denk dan ook dat we uiteindelijk niet in de breedte, maar kwalitatief tekort komen voor een topnotering. Wat overigens ook volstrekt logisch is als je de (financiële) mogelijkheden van de verschillende clubs met elkaar vergelijkt. Proberen dit zo lang mogelijk vast te houden en ervan te genieten.