Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
94 gasten, 1 lid
zeewolde

Seizoen 2019-2020.

Gestart door speculeter, maart 08, 2019, 12:34:28

Vorige topic - Volgende topic

waldkip

Citaat van: Inferno-058 op maart 24, 2020, 16:03:39
Er is naar mijn mening te laat, en te soft gereageerd op Coronavirus.

EU/Kabinet had 2 maanden al actie moeten ondernemen, moties van rechtse partijen werden toendertijd in de kamer al afgekeurd.
Zelfs nu nog geen volledige lockdown in Nederland, is in mijn inziens onbegrijpelijk. Nederland toont geen daadkracht en loopt achter de feiten aan.
Plus het blind varen op het RIVM, die er een paar keer flink naast zaten, en adviezen uit het buitenland en zelfs de WHO links laten liggen. is niet erg in het normale leven, maar in deze crisis gewoon levensgevaarlijk.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: waldkip op maart 24, 2020, 17:22:16
Plus het blind varen op het RIVM, die er een paar keer flink naast zaten, en adviezen uit het buitenland en zelfs de WHO links laten liggen. is niet erg in het normale leven, maar in deze crisis gewoon levensgevaarlijk.
Voor mij is het geen uitgemaakte zaak dat ze het z slecht doen. Kan zo maar zijn dat alle lock down landen de klap later krijgen.
Henk, held, bedankt

zeewolde

Citaat van: AL op maart 24, 2020, 16:14:32
En juist scenario 3 ben ik heel bang voor.
Topclubs willen geen 20 clubs in eredivisie.
Ik ga er van uit dat seizoen ongeldig wordt verklaard.
Dan kan het alleen maar meevallen.
mochten topclubs promotie tegenhouden van welke clubs dan ook, lijkt het me duidelijk dat die nepteams dan ook per direct uit de KKD kunnen  Topclubs hebben echt niet alle macht in deze.

Vlampiep

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 24, 2020, 17:40:20
Voor mij is het geen uitgemaakte zaak dat ze het z slecht doen. Kan zo maar zijn dat alle lock down landen de klap later krijgen.
Daar noem je volgens mij het kernpunt. Niemand weet nog of we na besmetting resistent zijn voor het virus.

Vlampiep

Citaat van: zeewolde op maart 24, 2020, 19:39:19
mochten topclubs promotie tegenhouden van welke clubs dan ook, lijkt het me duidelijk dat die nepteams dan ook per direct uit de KKD kunnen  Topclubs hebben echt niet alle macht in deze.
Nou daar verschillen we dan wel in van mening, want ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de topclups  hier heel veel bepalen.
De KNVB is een tandeloze tijger die krabt naar de kleintjes en kopjes geeft aan de groten.

sunderland

Citaat van: Vlampiep op maart 24, 2020, 20:40:37
Nou daar verschillen we dan wel in van mening, want ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de topclups  hier heel veel bepalen.
De KNVB is een tandeloze tijger die krabt naar de kleintjes en kopjes geeft aan de groten.
helemaal mee eens. Is ook vele malen gebleken.

Inferno-058

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 24, 2020, 17:40:20
Gaat juist beter in de landen die totale lockdown hebben ingevoerd, voorbeelden China, Singapore, Zuid-Korea. China slechts 2 doden op een dag, voor een land van 1,4 miljard inwoners. Natuurlijk wil Rutte geen lockdown want dat gaat Nederland nóg meer geld kosten, hij experimenteert liever wat met een virus wat hij niet eens kent. Je ziet nu zo langzamerhand dat het kabinet wat naar de lockdown gaat met de maatregelen, maar dat komt ook alleen maar omdat er druk op hem en het RIVM staat. Best triest eigenlijk.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Inferno-058 op maart 24, 2020, 21:20:26
Gaat juist beter in de landen die totale lockdown hebben ingevoerd, voorbeelden China, Singapore, Zuid-Korea. China slechts 2 doden op een dag, voor een land van 1,4 miljard inwoners. Natuurlijk wil Rutte geen lockdown want dat gaat Nederland nóg meer geld kosten, hij experimenteert liever wat met een virus wat hij niet eens kent. Je ziet nu zo langzamerhand dat het kabinet wat naar de lockdown gaat met de maatregelen, maar dat komt ook alleen maar omdat er druk op hem en het RIVM staat. Best triest eigenlijk.

Ik vrees juist dat in China omdat daar geen immuniteit is opgebouwd nog wel het een en ander gaat gebeuren, zodra er een nieuwe uitbraak komt moeten ze weer helemaal opnieuw. Dit virus gaat nog wel een paar keer de wereld rond
Henk, held, bedankt

Scc4-ever

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 24, 2020, 21:33:02
Ik vrees juist dat in China omdat daar geen immuniteit is opgebouwd nog wel het een en ander gaat gebeuren, zodra er een nieuwe uitbraak komt moeten ze weer helemaal opnieuw. Dit virus gaat nog wel een paar keer de wereld rond
dat denk ik eigenlijk ook. En daarbij een lockdown lijkt me ook meer dat je t dan uitsteld.  Want t virus verdwijnt daarmee niet. Dat werd geloof ik ook al is gezegd, daarom denk ik ook niet dat dat werkt. Maar goed ik heb er verder ook geen verstand van. Maar mijn gevoel zegt dat een lockdown niet werkt.

Cambuur Groningen

Citaat van: Inferno-058 op maart 24, 2020, 21:20:26
China nu slechts een paar doden per dag, maar wie weet wat er gaat gebeuren als volgende winter het virus weer de kop opsteekt? En natuurlijk experimenteert Rutte niet zo maar wat, hij laat zich voorlichten door experts, maar net zoals bij voetbal waar we 17 miljoen bondscoaches hebben, hebben we nu ook 17 miljoen virologen lijkt het. En eerlijk gezegd woon ik liever in Nederland en heb ik iets meer vertrouwen in onze overheid dan de Chinese overheid. Maar goed ieder zijn mening.

Inferno-058

Citaat van: Cambuur Groningen op maart 24, 2020, 21:38:43
China nu slechts een paar doden per dag, maar wie weet wat er gaat gebeuren als volgende winter het virus weer de kop opsteekt? En natuurlijk experimenteert Rutte niet zo maar wat, hij laat zich voorlichten door experts, maar net zoals bij voetbal waar we 17 miljoen bondscoaches hebben, hebben we nu ook 17 miljoen virologen lijkt het. En eerlijk gezegd woon ik liever in Nederland en heb ik iets meer vertrouwen in onze overheid dan de Chinese overheid. Maar goed ieder zijn mening.
Bedoel je de experts die zeiden dat Corona geen vlieg kwaad deed, en dat de kans dat het zich hier verspreid klein was? Totaal ongeloofwaardig, RIVM houdt gegevens achter die ze het Nederlandse volk niet wil tonen. Als je een ziekte niet kent, en denkt dat je met een groepsimmuniteit een virus kan afdoen dan noem ik wel degelijk experimenteren met de volksgezondheid. Niks is belangrijker dan de volksgezondheid, zelfs geld niet.

Cambuur Groningen

Citaat van: Inferno-058 op maart 24, 2020, 21:45:59
Bedoel je de experts die zeiden dat Corona geen vlieg kwaad deed, en dat de kans was dat het zich hier verspreid? Totaal ongeloofwaardig, RIVM houdt gegevens achter die ze het Nederlandse volk niet wil tonen. Als je een ziekte niet kent, en denkt dat je met een groepsimmuniteit een virus kan afdoen dan noem ik wel degelijk experimenteren met de volksgezondheid. Niks is belangrijker dan de volksgezondheid van het volk, zelfs geld niet.
China laat lock down nu weer varen, dat betekent in jouw redenatie dan ook experimenteren, ook zij kennen het virus onvoldoende denk ik dan. Ik zeg ook niet dat RIVM het per definitie bij het juiste eind heeft, maar gegevens bewust achterhouden komt op mij wat  complottheorie-achtig over.

Inferno-058

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 24, 2020, 21:33:02
Dat zou kunnen, net zo goed dat groepsimmuniteit niet werkt. Wat wel een feit is momenteel is dat het zorgaanbod, de zorgvraag met deze maatregel zeer binnenkort niet meer aan kan, waardoor je Italiaanse toestanden krijgt. Totale lockdown remt het aantal besmettingen, waardoor ICs minder vol zitten. Na de maanden lockdown zou het ook weer zo kunnen zijn dat het virus uit is gestorven of er een vaccin is.

Inferno-058

Citaat van: Cambuur Groningen op maart 24, 2020, 21:55:07
China laat lock down nu weer varen, dat betekent in jouw redenatie dan ook experimenteren, ook zij kennen het virus onvoldoende denk ik dan. Ik zeg ook niet dat RIVM het per definitie bij het juiste eind heeft, maar gegevens bewust achterhouden komt op mij wat  complottheorie-achtig over.
Door de forse vermindering in besmette patiënten die zich melden bij de ziekenhuizen, mogen de Chinezen weer gaan en staan waar ze willen. Vandaag 2 nieuwe slachtoffers, land met 1.4 miljard inwoners.

Wereld van verschil met ons land van 17 miljoen inwoners, waar het aantal besmettingen/doden fors groeit en waar de ICs vol beginnen te raken. Daarnaast moet nog gezegd worden dat het kabinet een groepsimmuniteit wil creeëren, ze willen dat er mensen besmet worden, en dat van een virus wat je niet kent. Experimenteren op en top.

Overigens denk ik dat China meer van het virus weet dan ons, maar dat terzijde. 

Cambuur Groningen

Citaat van: Inferno-058 op maart 24, 2020, 22:19:37
Door de forse vermindering in besmette patiënten die zich melden bij de ziekenhuizen, mogen de Chinezen weer gaan en staan waar ze willen. Vandaag 2 nieuwe slachtoffers, land met 1.4 miljard inwoners.

Wereld van verschil met ons land van 17 miljoen inwoners, waar het aantal besmettingen/doden fors groeit en waar de ICs vol beginnen te raken. Daarnaast moet nog gezegd worden dat het kabinet een groepsimmuniteit wil creeëren, ze willen dat er mensen besmet worden, en dat van een virus wat je niet kent. Experimenteren op en top.

Overigens denk ik China meer van het virus weet dan ons, maar dat terzijde.
dat laatste is zeker... het is daar ontstaan... overigens as we speak op AD.nl: we zijn in control volgens de ziekenhuizen. Daar ga ik dan voorlopig maar vanuit.