Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
51 gasten, 6 leden (1 verborgen)
JantjeZ, Bankzitter, Bernardo, mathijs901, Delamere

Sandor van der Heide

Gestart door Chipke, maart 26, 2013, 13:31:15

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: NRG op oktober 14, 2024, 20:00:17

Dan ben ik wel heel benieuwd waar die ?nee? vandaan zou komen. Ik zou het eeuwig zonde vinden. Sandor zou zo maar de ontbrekende schakel kunnen zijn.
kunnen? IS!

denistel

Citaat van: NRG op oktober 14, 2024, 20:00:17

Dan ben ik wel heel benieuwd waar die ?nee? vandaan zou komen. Ik zou het eeuwig zonde vinden. Sandor zou zo maar de ontbrekende schakel kunnen zijn.

wat ik al zei de visie van de club jonge spelers en jonge trainers voor de
toekomst als je daar nu wat anders in gaat doen dan heeft visie ook geen zin.

Agy

Citaat van: denistel op oktober 14, 2024, 21:50:27

En dat is prima hoor maar dan moet je als club daar niet alleen Henk voor op laten draaien als het dan tegenvalt.

Vlampiep

Citaat van: Agy op oktober 14, 2024, 23:00:21
En dat is prima hoor maar dan moet je als club daar niet alleen Henk voor op laten draaien als het dan tegenvalt.
Dat schuurt inderdaad en dat is de reden dat een sponsor bereid is te bewerkstellen  Henk tijdelijk te laten ondersteunen door Sandor.
Dat dit niet binnen de club wordt gedragen komt waarschijnlijk voort uit de tijd dat Sandor noodgedwongen de club heeft verlaten.
Als de sportieve successen uitblijven blijft dit bestuur echt niet achter hun keuzes staan en wordt Henk zonder mededogen geslachtofferd zonder zelf conclusies te verbindingen aan  hun rol hierin.

diekhuzen

Na het luisteren van de LC podcast is er totaal geen sprake geweest van Sandor als assistent. Het is vooral geschreeuw van Geert van Tuinen net als het aantrekken van Bijker.

Bankzitter

Als die sponsor helpt met een scorende spits in de winter is het lek ook boven. En dat is dan een investering die voor meerdere jaren is en zichzelf terugverdient.
Er leiden meer wegen naar Rome en die die hoeven niet perse langs Sneek te lopen.

papier

Citaat van: denistel op oktober 14, 2024, 21:50:27

Nou ja volgens mij gaf jij zelf ook al aan dat het toevoegen van Sandor prima uitlegbaar kan zijn binnen deze visie. Het duo Sandor/Henk heeft bewezen te werken. Niet alleen bij ons, ook bij de Graafschap. Wil je verder komen met jonge spelers en jonge trainers en is dat een belangrijk punt binnen je visie dan moet je ook kijken naar de randvoorwaarden hierbij. Om je te kunnen ontwikkelen moet er ruimte zijn voor fouten maar moet er ook kennis in huis zijn om jezelf te ontwikkelen. Je ontwikkelt je sneller als je profiteert van reeds opgedane kennis + eigen ervaringen. En dat eerste daar kan een duo als Sandor/Henk heel goed aan bijdragen. Het is dan vooral belangrijk om de twee jonge assistenten mee te nemen in de denkwijzen, handelingen en ook taken aan hun over te laten. Dus niet Henk en Sandor regelen alles en de twee jonge gasten mogen pilonnen neerzetten en ballen oppompen.

janou

Citaat van: Bankzitter op oktober 15, 2024, 08:52:56
Als die sponsor helpt met een scorende spits in de winter is het lek ook boven. En dat is dan een investering die voor meerdere jaren is en zichzelf terugverdient.
Er leiden meer wegen naar Rome en die die hoeven niet perse langs Sneek te lopen.

Dit dus. Het is dus ook niet zo dat hij het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Zeker een hele goede assistent, dat is duidelijk. Als de visie is dat ze trainers uit eigen opleiding willen laten doorstromen (waar zeker wat voor te zeggen valt, aangezien je daardoor aantrekkelijk blijft voor talentvolle trainers) dan moet je daar ook aan vast houden.

Als ervaren gast voor die twee assistenten zou het wellicht een goede toevoeging kunnen zijn. Daar valt zeker wat voor te zeggen.

Maar zoals Diemers het zegt, de huidige zijn tactisch prima assistenten, en hij zit kort op het vuur. Die stoort zich aan deze tendens. En dat de ballen er niet invliegen heeft simpelweg niet veel met tactiek te maken.

diekhuzen

Dat de ballen er niet invliegen heeft wel degelijk met tactiek te maken. Er worden voorin constant verkeerde keuzes gemaakt en eindpass is slecht of spelers staan niet goed gepositioneerd. We hebben afscheid genomen van scorend vermogen en dat is ook niet een al te beste strategie.

janou

Citaat van: diekhuzen op oktober 15, 2024, 09:15:36
Dat de ballen er niet invliegen heeft wel degelijk met tactiek te maken. Er worden voorin constant verkeerde keuzes gemaakt en eindpass is slecht of spelers staan niet goed gepositioneerd. We hebben afscheid genomen van scorend vermogen en dat is ook niet een al te beste strategie.

Een eindpass die niet goed gaat heeft niets met tactiek te maken (los van of de keuze de juiste is). Positionering ligt er volledig aan wat de afspraken daarover zijn, en of deze nagekomen worden door de spelers. En doordat je zo vaak in positie voor de goal komt, doe je tactisch al het e.e.a. goed in opbouw fase richting het middenveld.

Afscheid nemen van scorende vermogen heeft inderdaad invloed hierop. Met een makkelijk scorende spits en scorende middenvelder had je nu top 5 gestaan.

diekhuzen

Citaat van: janou op oktober 15, 2024, 09:34:35
Een eindpass die niet goed gaat heeft niets met tactiek te maken (los van of de keuze de juiste is). Positionering ligt er volledig aan wat de afspraken daarover zijn, en of deze nagekomen worden door de spelers. En doordat je zo vaak in positie voor de goal komt, doe je tactisch al het e.e.a. goed in opbouw fase richting het middenveld.

Afscheid nemen van scorende vermogen heeft inderdaad invloed hierop. Met een makkelijk scorende spits en scorende middenvelder had je nu top 5 gestaan.

Meningen verschillen en dat mag  ;)
Het geven van een juiste eindpass, goed positioneren alsmede invulling van spelers op bepaalde posities, heeft in mijn beleving alles met tactiek te maken. Korte of lange pass, temporiseren is onderdeel van de uitvoering van een tactisch plan. Misschien kunnen de spelers niet opbrengen wat Henk wil?
Je kunt leuk (traag) opbouwen, maar ik heb dit seizoen weinig echt goede voorzetten gezien. Ik vind het allemaal heel mager en ik denk ook met een scorende spits ons probleem niet helemaal is opgelost. In een 4-3-3 formatie zou het juist fijn zijn dat je buitenspelers hebt, die een voorzet geven vanaf de achter lijn en niet naar binnen knijpen.
Echt goede buitenspelers zijn ook schaars en de afgelopen jaren zijn we niet verwend.

janou

Citaat van: diekhuzen op oktober 15, 2024, 11:22:12
Meningen verschillen en dat mag  ;)
Het geven van een juiste eindpass, goed positioneren alsmede invulling van spelers op bepaalde posities, heeft in mijn beleving alles met tactiek te maken. Korte of lange pass, temporiseren is onderdeel van de uitvoering van een tactisch plan. Misschien kunnen de spelers niet opbrengen wat Henk wil?
Je kunt leuk (traag) opbouwen, maar ik heb dit seizoen weinig echt goede voorzetten gezien. Ik vind het allemaal heel mager en ik denk ook met een scorende spits ons probleem niet helemaal is opgelost. In een 4-3-3 formatie zou het juist fijn zijn dat je buitenspelers hebt, die een voorzet geven vanaf de achter lijn en niet naar binnen knijpen.
Echt goede buitenspelers zijn ook schaars en de afgelopen jaren zijn we niet verwend.

Zeker, dat zijn tactische aspecten. De technische uitvoering ervan of de keuze op het moment zelf niet. Dat leuk (traag) opbouwen zorgt er wel voor de we in elkgeval vaak op de helft van de tegenstander terecht komen. En het kan traag overkomen, maar het is ook maar net wat je in die fase van de opbouw wilt bereiken. Soms kan het voor tegenstanders juist makkelijk zijn als je snel van cv naar cv speelt en moet je eerst de tegenstander lokken.

Daarbij ook de manier om tot kansen te komen, is bij elke trainer verschillend. Leuk om buitenspelers voorzetten te laten geven, maar dan moet je eerst buitenspelers ??n op ??n vrij zien te krijgen zodat hij een actie kan maken, of een vroege voorzet geven. Daarbij kan je ook kiezen om de buitenspeler wat meer naar binnen te laten spelen waardoor er meer tussen de linies mensen vrij kunnen komen met daarbij een overlap buiten of binnenom als de buitenspeler breed staat waardoor je tot veel gevaarlijkere voorzetten kan komen (laag voorgetrokken vooral)., hier scoorden wij enorm veel door in de goede jaren. Vooral in de combinatie door heel veel diep te blijven gaan als buitenspelers en middenvelders.

Hoge voorzetten vanaf de zijkant zijn over het algemeen minder effici?nt. Alhoewel dit ook afhankelijk is van het type spits dat je hebt. Vorig jaar met Uldrikis was dit een paar keer goed effectief.

Doel is over het algemeen om constant een man meer te cre?ren zodat je 2 tegen 1 kan cre?ren en daardoor tot kansen kan komen.

In een 433 zijn heel veel dingen mogelijk, Is maar net wat jij als trainer wilt hoe je tot kansen wilt komen en wat voor type spelers je hebt.

sunderland

Citaat van: Agy op oktober 14, 2024, 23:00:21
en dat is wel zo. Dan maar doorgaan zoals het nu gaat. Wat ups en heel veel downs.

PePe

Momenteel spelen we door de huidige stand op de ranglijst elke week een finale. Als de stand op de ranglijst niet verbetert dan voorzie ik personele wijzigingen in de winterstop. We staan te laag.

Bankzitter

Dat ligt er ook aan of we gedoe met blessures blijven houden. Als er steeds weer geschoven moet worden dan kun je de TS niet aanrekenen.