Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
  • Totaal leden: 3.710
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.840
  • Totaal topics: 1.958
  • Online today: 81
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
27 gasten, 3 leden
TheDutchman, gobo, mathijs901

Sandor van der Heide

Gestart door Chipke, maart 26, 2013, 13:31:15

Vorige topic - Volgende topic

janou

Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2024, 09:35:14
Ik lees "knuffelclub" als niet hard durven in te grijpen als het nodig is of mensen die elkaar de hand boven het hoofd houden.
Als dat gebeurt is dat natuurlijk geen goede zaak. Ik heb daar geen zicht op.

Stel bijvoorbeeld dat er iemand verantwoordelijk is voor geven van medisch advies en die beweerd herhaaldelijk dat een kreupel paard als topfitte versterking binnenkomt, dan moet dat natuurlijk consequenties hebben. Hetzelfde geldt als de invulling van de TS te licht zou zijn... wat ik ook niet kan inschatten maar Diemers was daar dan wel weer vrij helder over dat hij dat niet zo ervaart.

Het is wel te prijzen als de club rustig blijft vasthouden aan hun plan en niet alleen ingrijpt voor de de b?hne bij slechte resultaten.
Een trainer ontslaan lost niks op als de nieuwe niet beter is en het probleem een ongeballanceerde selectie is. Een extra training of straftraining heeft ook alleen effect als het alleen maar is om de buitenwereld te laten zijn dat je geen knuffelclubje bent.

Voetbalvisie... ik denk wel dat die scherper gesteld kan worden. We willen opleiden, publiek vermaken ?n presteren. Maar die 3 dingen tegelijkertijd is wel heel erg ambitieus. Nu die gaan botsen moet je duidelijk zijn waarvoor je kiest en daar unaniem van trainers tot bestuur 100% achter staan.

Ik denk dat vooral het opleiden en de andere twee lastig te combineren gaat zijn. Publiek vermaken en resultaten gaan hand in hand. Met het opstellen van eigen jeugdspelers kan dit ten koste gaan van vermaak en resultaten, dat is een keuze die je moet maken.

Ik blijf dat stukje jeugdopleiding een lastige kwestie vinden. Het is schitterend als je eigen spelers erin kan zetten en een jeugdopleiding is van belang voor het stukje binding met de regio. Maar vaak haal je de echte kwaliteitsspelers daar niet uit. Die komen toch vaak uit de opleiding van de topclubs omdat die de beste jeugdspelers binnenhalen.

zeewolde

Citaat van: Grijskijkert op oktober 16, 2024, 09:28:07
Je weet wanneer het  meerjarenplan is in gegaan? Of wil je zeggen dat dat door Lambooij en consorten is gebeurt? Valt me nog mee dat je niet over 20 jaar geleden begint. Afolabi traint weer bij de groep mee en is binnen een week of 2 weer volledig inzetbaar. Wat hoop ik dat Afolabi er nog minimaal 20 inschiet en de terpentijnzeikerts de mond snoert.
toch mag er best beter gecommuniceerd worden o.a. over doelstellingen. Als je de uitspraken van Henk de Jong vergelijkt met de top 5 uitspraak van Lambooij dan zit daar wel verschil in.

En persoonlijk denk ik dat je niet een selectie hebt die top5 gaat spelen.

Vlampiep

Als de club weinig middelen heeft om bovengemiddelde spelers te kunnen halen, is begrijpelijk en re?el.
Dat de club  een beleidsplan voor de eerst komende 3 jaar heeft opgesteld en is door alle partijen geaccordeerd.
Nu de prestaties niet aansluiten bij de verwachtingen van sponsoren, beleidsmakers en supporters waarmee er veel druk op de trainerstaf en spelers is ontstaan, blijft het stil binnen de club directie en RvC. Henk is de kop van jut en beleidsmakers blijven lekker in de luwte.
Dit is waar ik mij mateloos aan stoor en hierin ben ik niet de enige.
Cambuur heeft de ambitie uitgesproken op termijn van 3 jaar terug te willen keren naar het hoogste niveau. Waar ik mij zorgen over maak is dat het nieuwe stadion bijna alle aandacht heeft gekregen en waar het om gaat, nl het voetbal wat bij lange na nog niet aansluit bij het getelde doel vanwege niet fitte spelers en waarin op korte termijn niet grote veranderingen in gaat komen.
Denk dat er oneigenlijk veel druk op Henk blijft voortbestaan, gaat op termijn zijn gevolgen krijgen.
Iedereen wil graag aantrekkelijk voetbal zien , maar spelers gaan geforceerd spelen, wat weer onnodige blessures gaat opleveren waarmee er geen continu?teit in de selectie ontstaat.

janou

Citaat van: zeewolde op oktober 16, 2024, 10:19:44
toch mag er best beter gecommuniceerd worden o.a. over doelstellingen. Als je de uitspraken van Henk de Jong vergelijkt met de top 5 uitspraak van Lambooij dan zit daar wel verschil in.

Het zou voor de verwachtingen wel goed zijn als de club zou uitspreken dat ze achter de TS blijven staan en dat doelstelling play-offs is. We zijn een proces gestart, en daar wijken we niet van af.

Verder zal het mij overigens verotten of de doelstelling 8e of 5e is. Zolang play-offs maar gehaald worden. Ik denk dat we met dit team rond plek 5 a 6 zullen gaan eindigen. Helemaal als iedereen fit is hebben wij een prima elftal.

janou

Citaat van: Vlampiep op oktober 16, 2024, 10:39:00
Als de  lubbweinig middelen heeft om bovengemiddelde spelers te kunnen halen, is begrijpelijk en re?el.
Dat de club  een beleidsplan voor de eerst komende 3 jaar heeft opgesteld en is door alle partijen geaccordeerd.
Nu de prestaties niet aansluiten aan de verwachtingen van sponsoren, beleidsmakers en supporters waarmee er veel druk op de trainerstaf en spelers is ontstaan, blijft het stil binnen de club directie en RvC. Henk is de kop van jut en beleidsmakers blijven lekker in de luwte.
Dit is waar ik mij mateloos aan stoor en hierin ben ik niet de enige.
Cambuur heeft de ambitie uitgesproken op termijn van 3 jaar terug te willen keren naar het hoogste niveau. Waar ik mij zorgen over maak is dat het nieuwe stadion bijna alle aandacht heeft gekregen en waar het om gaat, nl het voetbal blijftnver achter bij het gestelde doel.
Denk dat er oneigenlijk veel druk op Henk blijft voortbestaan, wat op termijn zijn gevolgen gaat krijgen.
Iedereen wil graag aantrekkelijk voetbal zien , maar spelers gaan geforceerd spelen, wat weer onnodige blessures gaat opleveren waarmee er geen continu?teit in de selectie ontstaat.

Eens. Bestuur moet gewoon juist nu achter het plan blijven staan. W.b.t. het voetbalgedeelte zou je dat op basis van ranglijst kunnen zeggen. Echter moeten we dit maar eens na drie kwart jaar nog eens bekijken, we staan simpelweg veel te laag als je naar het spel kijkt.

grijskijker

Citaat van: zeewolde op oktober 16, 2024, 10:19:44

5e(Lambooij) en 8e(HdJ) beide keren play-offs wat de directie "eist". Wil hieraan toevoegen dat dit midden in de geopende transfermarkt werd gezegd door Lambooij(wat hij beter niet had kunnen doen). Er mag best beter gecommuniceerd worden, dat vind ik een ondergeschoven kind bij de club. Misschien tijd voor een persmannetje die dingen kan co?rdineren...

Bankzitter

Ik ben zelf wel kritisch op de keuze om zowel jeugdspelers door te schuiven en daarnaast ook vrij onervaren spelers te halen (vorig seizoen De Jong, Gabi, Ottensen. Dit seizoen Jansen, Nieling, Casas, R?lke, Pauwels).

De argumenten dat je geen geschikte spelers van 24-29 kunt vinden zijn niet erg overtuigend.
Zo'n argument was bijvoorbeeld dat daar geen groei meer in en bijvoorbeeld niet mee kunnen als je promoveert.

Henk heeft laten zien dat hij wel meer kan halen uit spelers uit die leeftijdgroep. Denk aan spelers als Doke.

Dat bedoel ik met kiezen voor later verdienen aan spelers (Casas, Pauwels, Jansen) of direct vanaf de eerste speeldag boven in mee te draaien.
Het is gewoon niet fair Henk op die keuzes af te rekenen.

Vlampiep

Citaat van: janou op oktober 16, 2024, 10:41:59
Eens. Bestuur moet gewoon juist nu achter het plan blijven staan. W.b.t. het voetbalgedeelte zou je dat op basis van ranglijst kunnen zeggen. Echter moeten we dit maar eens na drie kwart jaar nog eens bekijken, we staan simpelweg veel te laag als je naar het spel kijkt.
Na Ajax en VVV wel, maar nu eerst maar eens de 2 komende wedstrijden zien te overleven en dan kunnen we beoordelen of de positieve ontwikkeling zich voortzet.

janou

Citaat van: Vlampiep op oktober 16, 2024, 10:52:24
Na Ajax en VVV wel, maar nu eerst maar eens de 2 komende wedstrijden zien te overleven en dan kunnen we beoordelen of de positieve ontwikkeling zich voortzet.

Volendam kan je prima verliezen. Eindhoven zou je op papier moeten kunnen hebben. Maar ik wil helemaal niet beoordelen op enkele wedstrijden. Ook als je deze twee verliest, vind ik dat Henk moet blijven zitten. Helemaal de voetbalvisie van een club is niet gemaakt op basis van ??n seizoen. Daar zit een gedachte achter voor komende jaren, en op basis daarvan worden spelers gehaald.

Henk moet gewoon tot eind van het seizoen alle vertrouwen krijgen en in rust kunnen werken. Kijken naar de lange termijn ipv druk leggen op losse wedstrijden. Vind het ook debiel dat een wedstrijd als VVV uit gewonnen moet worden omdat het anders klaar zou zijn. Dat is lekker werken zeg....

De Gast

Citaat van: Grijskijkert op oktober 16, 2024, 09:28:07
Je weet wanneer het  meerjarenplan is in gegaan? Of wil je zeggen dat dat door Lambooij en consorten is gebeurt? Valt me nog mee dat je niet over 20 jaar geleden begint. Afolabi traint weer bij de groep mee en is binnen een week of 2 weer volledig inzetbaar. Wat hoop ik dat Afolabi er nog minimaal 20 inschiet en de terpentijnzeikerts de mond snoert.

Binnen een week of 2? Dat wurd ?m niet ouwe positivo. En 20 goals oek niet. Ik zet in op 7.

Bankzitter

Zal inderdaad een stuk of 7 worden met invalbeurten nadat we in de winter een Scandivisische superspits binnenhengelen.  |:)

grijskijker

Citaat van: De Gast op oktober 16, 2024, 11:37:23
Binnen een week of 2? Dat wurd ?m niet ouwe positivo. En 20 goals oek niet. Ik zet in op 7.
Dus je weet het beter dan de TS/MS? Bijzonder....

De Gast

Citaat van: Grijskijkert op oktober 16, 2024, 11:49:47
Dus je weet het beter dan de TS/MS? Bijzonder....

Volgens mij hebben ze dat nooit gezegd.

Ze gaan heel voorzichtig met ?m om nu.. nou dan weet je het wel. Zal eerder iets worden van over een week of 3 a 4 misschien een paar minuten en over 2 maanden weer eens een hele wedstrijd.

grijskijker

Citaat van: De Gast op oktober 16, 2024, 12:11:09
Volgens mij hebben ze dat nooit gezegd.

Ze gaan heel voorzichtig met ?m om nu.. nou dan weet je het wel. Zal eerder iets worden van over een week of 3 a 4 misschien een paar minuten en over 2 maanden weer eens een hele wedstrijd.
Er mankeert mij veel maar niets aan de oren, gister tijdens de training gevraagd en dat was het antwoord!

De Gast

Ok. Nou we zullen het zien Grijze.
Ik hef ?m eigenlijks al wat afskreven. Maarja ik behoor dan ook tot de azijnzuipers.