Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.132
  • Latest: Ahjajuh
Stats
  • Totaal berichten: 404.881
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 187
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
90 gasten, 1 lid
zeewolde

Voorbereiding 2019/2020

Gestart door Collingwood, mei 23, 2019, 12:40:54

Vorige topic - Volgende topic

poelie-lwd

Citaat van: justremco op augustus 05, 2019, 19:12:57
Kan zelfs na 3 herhalingen niet bedenken wat ie daar doet....

Inmiddels 10 x teruggekeken. Schiet mij maar lek. Ik snap er niks van!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

poelie-lwd

Overigens heerlijke pass van vd Kaap op Muhren die hem lekker in de korte hoek rost!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Geelblauwstiens

Citaat van: poelie-lwd op augustus 05, 2019, 19:21:32
Overigens heerlijke pass van vd Kaap op Muhren die hem lekker in de korte hoek rost!
Die kun je beter 10x bekijken dan.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: poelie-lwd op augustus 05, 2019, 19:20:55
Ik vrees toch echt dat ie wilde vrijlopen :_schater
Henk, held, bedankt

Galdiano

Citaat van: poelie-lwd op augustus 05, 2019, 19:20:55

Hij verwacht dat die bal doorschiet ofzo, ik heb ook geen idee.  :_schater
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bankzitter

Onze tegenstanders krijgen ook snel genoeg door dat we ver naar voren staan en ze de bal achter het centrale duo moeten leggen.
Die bal van vd Kaap op Muhren getuigt wel van inzicht en techniek... mooi om te zien.

sunderland

Citaat van: poelie-lwd op augustus 05, 2019, 19:00:23
Wtf doet Schouten bij de 2-1?? Bos ook weer as een zak siepels naar de grond  :_schater
idd lijkt wel met opzet. Als ik trainer was ging ie er gelijk af. Ook paar kopduels slap hoor.

sunderland

Citaat van: poelie-lwd op augustus 05, 2019, 19:21:32
1 e goal ook prima voorzet en afwerken. Daar moet Paulissen ook komen als muhren er niet is daar is ie goed in

Bankzitter

Was die goal van Paulissen nou een assist van Kallon?

sunderland

Citaat van: Bankzitter op augustus 05, 2019, 20:47:06
zag het niet goed maar was dat niet met linkerpoot

moodygrunn

Volgens mij van Sambissa,  Kallon liep in de as volgens mij
In Henk en Sandor we trust

Bankzitter

Dat zo logischer zijn, inderdaad. Jammer, dan maar tegen De Graafschap... Kallon heeft even een goaltje of assist nodig, twijfelt nu te veel als hij zich heeft vrijgespeeld.

AL

Sambissa na een mooie bal van Maulun.
Heb die "driehoekjes" al paar keer eerder gezien van ze.
Las dat zowel Sambissa als Maulun prima speelden. Mooi dat ze weer kunnen spelen.

wiekie1969

Muhren maakt ze wel. Hoe meer potjes hij speelt, hoe beter en scherper hij wordt. Zeer slimme en nuttige speler.

grijskijker

Wie ze op het trainingsveld ziet lopen, bekruipt het gevoel dat ze zomaar nog 'gewoon' mee zouden kunnen doen. Oud-Cambuurspelers Martijn Barto en Peter van der Vlag maken toch echt deel uit van de technische staf.

Een vragende blik van de één. ,,Was dat in 2013, het kampioensjaar?" Een peinzende blik van de ander. ,,Volgens mij wel. Toch? Of niet?"

Of Barto ooit tegen Van der Vlag scoorde, dat is de vraag die leidt tot een zoektocht in het gezamenlijke geheugen. ,,Ik maakte er toen eentje namens Cambuur tegen FC Emmen", weet die eerste zeker. ,,Zou kunnen", zegt de tweede. ,,Dan was dat inderdaad in die dubbele ontmoeting met twee wedstrijden tegen elkaar in één week."

Onderlinge ontmoetingen
Voor de duidelijkheid: Barto scoorde inderdaad op maandag 22 april 2013 tegen FC Emmen. Hij passeerde Van der Vlag in Drenthe voor de 1-2, een kwartier na rust. Cambuur won uiteindelijk met 1-3.

Enkele dagen later, op vrijdag 26 april, troffen beide teams elkaar toevalligerwijs in Leeuwarden alweer. Cambuur won opnieuw. En wederom scoorde Barto tegen zijn huidige collega (de 3-0 in de 67ste minuut). Het bleken twee cruciale zeges op weg naar de titel onder leiding van destijds al Henk de Jong.

Van der Vlag grijnzend tegen Barto, met de kennis van nu: ,,Goede tegenstander waren we voor jullie, hè?"

Wie had toen kunnen denken dat ze ruim zes jaar later als twee van de vier assistenten onder De Jong bij Cambuur op de loonlijst zouden staan? ,,De tijd vliegt", zegt de inmiddels 34-jarige Barto, die vorig seizoen al bij Cambuur actief was naast het veld. Toen echter in een meer commerciële functie.

Van der Vlag maakte afgelopen seizoen nog deel uit de selectie van FC Emmen. Hij was met zijn 41 jaar de oudste contractspeler in de eredivisie.

Rol
Het aanbod om keeperstrainer te worden, greep de zoon van oud-Cambuurgoalie Henk van der Vlag echter met beide handen aan. Net als Barto tekende hij een contract voor één seizoen (plus optie) om deel uit te gaan maken van de staf van Henk de Jong, waartoe ook Sandor van der Heide en Pascal Bosschaart behoren.

Zo keerde Van der Vlag terug bij de club waar hij tussen 2004 en 2009 onder de lat stond, de club uit zijn geboortestad bovendien.

'Je krijgt vrijheid, dat is erg mooi werken'

Van der Vlag: ,,Je kunt wel merken dat het voetbaltechnisch veel professioneler is geworden bij Cambuur, maar qua organisatie is het niet heel erg anders. De deurtjes, de kantoortjes; het is grotendeels gelijk. Dat maakt Cambuur ook mooi, het is een club waar het fijn is om terug te komen."

Over hun nieuwe rol zijn beide oud-spelers zeer te spreken. ,,Ik houd me vooral bezig met de aanvallers, enkele middagen per week specifiek. Maar natuurlijk zie ik ook andere dingen, die kan ik ook heus aangeven", zegt Barto, die zich naar eigen zeggen ook erg interesseert voor teamontwikkeling en de processen daaromtrent.

Meedenken
Van der Vlag is al net zo enthousiast. ,,Je wilt iemand beter maken, maar waar het mij bij keepers ook vooral om gaat: wat hebben ze nodig om een goed gevoel te krijgen? Welke oefeningen doe je én wanneer doe je die. Soms zit ik in de auto op weg naar huis en bedenk ik een vorm en dan ga ik die snel thuis opschrijven. Zo vergeet ik niks."

Beiden roemen de werkwijze van De Jong en Van der Heide. ,,Je mag overal over meedenken", zegt Barto. ,,Wij bepalen natuurlijk niet, maar we zijn ondersteunend." En Van der Vlag: ,,Je krijgt de vrijheid, dat is erg mooi werken. Er is vertrouwen in elkaar."

En, minstens zo belangrijk: er is ook een goede sfeer binnen de technische staf. ,,Het bevalt uitstekend dus", klinkt het bijna in koor. En soms, ja soms, doen Van der Vlag en Barto daadwerkelijk nog wel even mee tijdens de training. ,,Maar dat moet je niet te vaak doen als oud-speler", besluit die laatste. ,,Een keer is leuk. Maar je moet niet in het verleden blijven hangen."