Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 14
  • Total: 14
14 gasten, 0 leden

Alex Bangura

Gestart door Collingwood, mei 27, 2019, 12:21:07

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Citaat van: AL op maart 12, 2022, 10:53:31
Vond hem de 1e helft echt heel zwak.
2e helft herstelde hij zich prima.
Alex zou als hij verstandig is, nog 1 of 2 jaar bij Cambuur moeten blijven.
Gaat hij nu naar een grote club, wordt hij bankzitter en krijgt geen kans zich verder te ontwikkelen.
Als zijn progressie zo doorzet, is hij over 2 jaar een mannetje die zijn plaats kan opeisen omdat geen trainer dan om hem heen kan en het zou mij niet verbazen dat hij zich ook in de kijker speelt voor Oranje.

denistel

Citaat van: AL op maart 12, 2022, 10:53:31
Vond hem de 1e helft echt heel zwak.
2e helft herstelde hij zich prima.

1e helft stond ie steeds tegen over 2 man dat was tactisch gewoon slecht
vond ik. mazraoui moest je een man tegen over zetten had nu alle vrijheid.

J.v.G.

Interlands met zijn vaderland Sierra Leone zorgt voor blije Cambuurspeler Alex Bangura: 'Het is in Afrika heel intens'

Tijdens zijn derde werkdag in het Cambuur-stadion zag interim-hoofdtrainer Dennis Haar blije internationals terugkeren.

Door Johan Stobbe LC Sport

Verschillende nieuwe gezichten verwelkomde Haar vrijdagmiddag op het sneeuwvrije veld. ,,Knap dat Cambuur zoveel internationals levert??, constateerde hij. Ze keerden tot zijn tevredenheid allemaal fit terug. ,,Je ziet dat ze trots zijn om voor hun land te spelen. Ze kwamen blij terug.??

Van zijn beoogde basisteam begroette Haar Calvin Mac-Intosch, die voor het eerst met Suriname op pad ging, en Issa Kallon en Alex Bangura, die beiden in Turkije drie duels in een week speelden voor Sierra Leone.

Die laatste sloeg eerder dit seizoen een uitnodiging af van het land dat hij op zijn derde verruilde voor Nederland. Bangura wilde zich toen concentreren op Cambuur en was er ook nog niet uit of hij de deur naar Oranje al dicht wilde gooien. ,,Ik heb toen ook gezegd dat ik een seintje zou geven als ik er klaar voor was.??

Afrika Cup

In aanloop naar de oefenwedstrijden tegen Togo (3-0 verlies), Liberia (1-0 winst) en Congo-Brazzaville (2-1 winst) zette Bangura, die al negentien jaar in Nederland woont, dat sein op groen. ,,Ik heb naar de Afrika Cup gekeken en zag hoe de mensen in Sierra Leone genieten van gelijkspelen tegen grote Afrikaanse landen.?? Daar wilde hij bij zijn.

Tegen Ivoorkust en Algerije speelde zijn geboorteland in januari gelijk. ,,De mensen in het land hebben het heel moeilijk, maar voetbal maakt ze blij.?? Daar wil Bangura zich graag voor inzetten. ,,Onze droom is het WK halen. Winnen betekent zoveel voor die mensen.??

Van ploeggenoot Issa Kallon hoorde hij mooie verhalen over spelen voor Sierra Leone. ,,Het is in Afrika heel intens.?? Wennen was het wel. Zo georganiseerd als in Europa was het niet. ,,En het gaat meer om winnen dan om mooi voetbal.??

Bangura hield desondanks een goed gevoel over aan de trip. Hij koos bewust voor oefenduels, zodat de weg richting het oranje van het Nederlands elftal nog niet dicht is. In juni staan voor Sierra Leone kwalificatiewedstrijden voor de Afrika Cup op het programma. ,,Dan moet ik de echte keuze maken.?? Stiekem heeft hij dat al gedaan. ,,Ik luister naar mijn gevoel en dat zegt dat ik dit moet doen.??

Seizoen goed afsluiten met Cambuur

Eerst wil hij het seizoen goed afsluiten met Cambuur. ,,Het mag niet als een nachtkaars uitgaan??, zei Bangura. Om dat tegen te gaan, is nieuwe energie nodig. Bangura haalde dat uit de trip met Sierra Leone en zag bij terugkeer een nieuwe trainer op het veld staan. Dennis Haar heeft als belangrijkste taak de schwung van voor de winterstop terug te brengen.

Op de trainingen laat Haar zich al gelden, merkte ook Bangura. ,,Het was ook niet super slecht, maar het zit na de winterstop niet altijd mee. We moeten de winning spirit er weer in krijgen. Als we nu geen resultaten meer halen, blijf je met het gevoel achter dat er meer had ingezeten.??

Bangura weet dat de nieuwe trainer de boel niet rigoureus gaat omgooien. Dat betekent dat de linksback speelt tegen NEC. Haar kan ook een beroep doen op Roberts Uldrikis. De Letse spits is hersteld van zijn kuitspierblessure. ,,Die gaat minuten maken??, zei Haar. ,,Een hele wedstrijd is na twee maanden afwezigheid misschien niet verstandig.??

Op het middenveld vervangt Mitchel Paulissen de geschorste Robin Maulun. Erik Schouten en Jamie Jacobs keren terug in de basis, nadat ze de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles wegens ziekte misten. Doelman Sonny Stevens is nog altijd afwezig. ,,Maar dat is geen kwestie van maanden meer.??

Opstelling: Bos; Schmidt, Mac-Intosch, Schouten, Bangura; Jacobs, Hoedemakers, Paulissen; Joosten, Uldrikis, Kallon.

Naastismis

Groningen vraagt 7 miljoen voor hun linksback die net een paar wedstrijden in de benen heeft... Cambuur dan ook maar 7 miljoen vragen, vooral wanneer Groningen komt.

DK

Citaat van: Naastismis op april 06, 2022, 15:48:40
Groningen vraagt 7 miljoen voor hun linksback die net een paar wedstrijden in de benen heeft... Cambuur dan ook maar 7 miljoen vragen, vooral wanneer Groningen komt.

ja en inmiddels 4 miljoen voor geboden door Club Brugge terwijl hij nog een amateurcontractje heeft... hoe dan??

Tanjajeah

Zou natuurlijk prachtig zijn als Cambuur na dit seizoen miljoenen voor hem gaat vangen, maar het eerlijke verhaal is dat ie helemaal nog niet klaar is voor een stap hogerop. Tenminste, als je hem niet alleen beoordeelt op de 1e seizoenshelft, maar ook op de 2e.

Werd er bijvoorbeeld voorafgaand aan die afgekeurde penal volledig uit gelopen door Openda en daaroverheen kwam dan die domme overtreding.

michello

Verdedigend gewoon zeer matig, ook de eerste seizoenshelft. Zijn loopvermogen en drive compenseert wel, maar zou bij geen enkele club in het linkerrijtje in de basis staan.
Nog een jaartje langer zou voor hem beter zijn, nog genoeg werk aan de winkel.

Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.

justremco

Scheelt weer een paar ton

Vlampiep

Wat mij opvalt is dat spelers die in de belangstelling staan in slechtere tijden vaker geblesseerd zijn dan in tijden van  glorie.
Het natuurlijk ook gewoon pech zijn omdat ze meer willen geven dan het lichaam aan kan.

sunderland

AL

Citaat van: justremco op april 22, 2022, 14:34:39
Scheelt weer een paar ton

Dan blijft er weinig over.

sunderland

Citaat van: AL op april 22, 2022, 18:32:32
Dan blijft er weinig over.
precies. Was al iets van 1.5 milj, nu zal dat maximaal de helft zijn. Er is ook geen club die hem haalt nu

Bankzitter

Bangura heeft een optie tot 2024 dus er is geen haast met verkopen.
Hoedemakers moet wel verkocht worden in de zomer.

R058

Citaat van: sunderland op april 22, 2022, 18:48:12
precies. Was al iets van 1.5 milj, nu zal dat maximaal de helft zijn. Er is ook geen club die hem haalt nu
Mees de Wit van PEC is voor 2 miljoen naar AZ gegaan. Incl bonus zelfs 3. En hij is ouder dan Bangura.
Hij heeft nu alleen een paar iets mindere wedstrijden gespeeld en heeft een blessure. Dat schrikt de meeste clubs echt niet af lijkt mij.