Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to Cambuur Online. Please login or sign up.

Shoutbox

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 404.805
  • Totaal topics: 1.956
  • Online today: 20
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
  • Users: 0
  • Guests: 13
  • Total: 13
13 gasten, 0 leden

Alex Bangura

Gestart door Collingwood, mei 27, 2019, 12:21:07

Vorige topic - Volgende topic

veteraan

Engeland is altijd boven het miljoen
Misschien ook een paar goed gemonteerde filmpjes van Uldrikis (goal tegen Ierland) en vd Water (solo bij Heracles) Dan is er weer wat startkapitaal (of directie-salaris natuurlijk)

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2023, 12:57:17
Voor zover ik weet bij Alex niet.. Maar verwacht ook niet meer dan 50% meer dan voor een binnenlandse transfer. Dus maximaal 1,6 miljoen, wat voor Cambuur begrippen cashen is, en in Engeland een koopje.
denk je dat Watford achterlijk is. Die hebben geld wat jij zegt maar gaan echt niet meer betalen dan wat noodzakelijk is. Die zullen ook starten met 500 k en dan proberen eruit te komen

Noordcambuur

Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2023, 12:57:17
Voor zover ik weet bij Alex niet.. Maar verwacht ook niet meer dan 50% meer dan voor een binnenlandse transfer. Dus maximaal 1,6 miljoen, wat voor Cambuur begrippen cashen is, en in Engeland een koopje.
ze gaan echt niet 1,6 miljoen betalen :_schater

grijskijker

Citaat van: sunderland op juni 15, 2023, 14:25:20
denk je dat Watford achterlijk is. Die hebben geld wat jij zegt maar gaan echt niet meer betalen dan wat noodzakelijk is. Die zullen ook starten met 500 k en dan proberen eruit te komen
NEC heeft hij afgelopen week afgezegd en die wouden al 800K betalen ;) en er schijnt nog een Engelse club in de markt te zijn.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2023, 14:37:51
NEC heeft hij afgelopen week afgezegd en die wouden al 800K betalen ;) en er schijnt nog een Engelse club in de markt te zijn.
Dat wordt 8 miljoen mensen, PROMOVEREN  _O_
Henk, held, bedankt

grijskijker

Bankzitter

Alex is ook minimaal een miljoen waard aan marteaatde. Andere clubs zouden zo?n bedrag ook binnenharken. Eens kijken hoe goed Reijnen dit uit onderhandelt? mooie testcase.

papier

Citaat van: Noordcambuur op juni 15, 2023, 14:30:40
ze gaan echt niet 1,6 miljoen betalen :_schater

Die Engelsen hebben toch ook 6 miljoen ofzo betaalt voor Scherpen?

Bernardo

Citaat van: papier op juni 15, 2023, 14:54:42
Die Engelsen hebben toch ook 6 miljoen ofzo betaalt voor Scherpen?

Die keeper van Sparta 2 jaar terug ook voor 7 miljoen +.

michello

Gewoon een trucje om de transferwaarde wat te verhogen.  :zweep Verwacht dat ie gewoon in NL blijft.

grijskijker

Citaat van: michello op juni 15, 2023, 15:30:06
Gewoon een trucje om de transferwaarde wat te verhogen.  :zweep Verwacht dat ie gewoon in NL blijft.
Inderdaad hij gaat naar Vitesse, ben benieuwd naar de transfersom....

SaVaGe

Citaat van: Grijskijkert op juni 21, 2023, 18:05:35
Inderdaad hij gaat naar Vitesse, ben benieuwd naar de transfersom....

Gaat hij er in ieder geval op (thuiswedstrijden) op supporters aantallen niet op vooruit  8P

grijskijker

Blijft Alex Bangura bij SC Cambuur? Als het aan hem ligt vertrekt hij naar het buitenland: 'Dit is het juiste moment'

?Blijf je Cambuurspeler??, vraagt een jonge supporter, terwijl hij hoopvol in de ogen van Alex Bangura (23) kijkt. ?Ik weet het nog niet?, antwoordt de linksback. Meer dan ooit tevoren kreeg hij zaterdag na de oefenwedstrijd tegen SSV Jeddeloh die ene vraag.

Marissa de Jong ? Vandaag, 06:55 ? Sport

Het publiek zoog het zaterdag in Koarnjum nog een keer in zich op. Voor je het weet was het immers de laatste keer. Met die enorme passen, met bijbehorende armbewegingen - alsof hij borstcrawlt door de lucht- gaf hij met de bal aan de voet zo twee en soms zelfs drie spelers van Jeddeloh het nakijken. Maar zo mogelijk nog tekenender voor Bangura is zijn ontwapenende glimlach.

Diezelfde glimlach kan niet verhullen wat zijn gedroomde bestemming is. ?Ik denk dat iedereen wel weet wat mijn voorkeur is?, zegt hij, grijnzend van oor tot oor. Engeland, dat zou hij prachtig vinden. ?Maar ik hou mijn opties open, ook voor een binnenlandse transfer, maar zelfs om te blijven als er niks komt.?

?Juiste moment?

Technisch directeur Eti?nne Reijnen gaf in een gesprek met Bangura aan dat de club ook zeker open staat voor een langer verblijf en een contractverlenging, maar ziet ook in dat een vertrek op dit moment voor beide partijen goed kan zijn. ?Zo verdient de club er ook nog wat aan?, aldus Bangura. Naar verluidt verlangt Cambuur zo?n 2 miljoen euro voor de linksback, die nog tot 2024 onder contract staat bij de club. Bangura: ?Deze club heeft mij een podium gegeven, maar ik denk dat dit het juiste moment voor beide partijen is om afscheid van elkaar te nemen.?

Aan interesse geen gebrek in ieder geval: vanuit Engeland, maar ook Nederland. Genoeg clubs hebben naar hem ge?nformeerd. ?Maar het is nu wachten tot er een bod op tafel komt?, weet hij. ?Dat ligt er nog niet.? Cambuur verkoopt Bangura liever vroeg dan laat, zodat Reijnen met een deel van het bedrag nog wat meer slagkracht krijgt op de transfermarkt. Het budget is nu erg klein.

Vooralsnog trok Cambuur drie spelers aan: Remco Balk van FC Utrecht, Fedde de Jong van AZ Alkmaar en de transfervrije doelman Yanick van Osch. Mogelijk komt daar deze week nog eentje bij: Youns El Hilali, jeugdspeler van AC Milan, is onderweg naar Cambuur, dat hem definitief vast wil leggen. Ook trainen er nog twee proefspelers mee: centrale verdediger Milan de Koe en doelman Jan de Boer.

Van jeugdspeler naar aanvoerder

Bangura kwam vijf jaar geleden vanuit de jeugd van Feyenoord naar Leeuwarden. Hij ontwikkelde zich al gauw tot basisspeler, international van Sierra Leona, het land waar hij is geboren, en droeg onder trainer Sjors Ultee de aanvoerdersband van SC Cambuur. Ultee koos voor Bangura vanwege diens werkethos, positieve instelling en professionaliteit.

Of hij zijn laatste minuten in het Cambuur-shirt al heeft gespeeld durft hij niet met zekerheid te stellen. ?Op dit moment is het echt lastig om te zeggen of ik blijf?, meent Bangura. ?Wie weet ben ik hier volgende week ook nog.? Aftellen doet hij daarom niet. ?Ik heb niet het gevoel dat het zo over kan zijn in het veld. Natuurlijk kan dat zo zijn, maar dat zien we dan wel.?

Supporters, jong en oud, zorgden zaterdag in ieder geval dat ze nog een handtekening en een kiekje met hem scoorden. ?Dat blijft bijzonder?, vertelt hij, terwijl zich achter hem alweer een rij kinderen vormt. Hun eerste vraag? ?Blijf je?? Een grote glimlach is zijn antwoord.

papier

Twee miljoen? Dat lijkt me totaal niet re?el. Natuurlijk moeten we hem niet voor een appel en een ei laten gaan maar Bangura moet een stap maken. Dan krijgen we wat geld en laten we ook zien dat dit een club is waar die je de kans geeft als je veel inzet hebt en jezelf goed ontwikkeld. Van waaruit je vervolgens een stap kan maken.

Als we doodleuk gaan vasthouden aan 1.5/2miljoen dan gaan talenten zich wel achter de oren krabben. Kallon. Hoedemakers. Nu Bangura. Wie gaat er nog in het verhaaltje trappen dat je hier een stap kan maken als de club een irre?le prijs vraagt op het moment dat het aan de orde is? Het wordt tijd dat we spelers op het juiste moment verkopen. Doen we dat structureel dan gaan de prijzen ook omhoog, zo werkt het nu eenmaal. Ajax krijgt ook meer dan Feyenoord voor een speler van hetzelfde niveau.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: papier op juli 11, 2023, 09:17:31
Als we doodleuk gaan vasthouden aan 1.5/2miljoen dan gaan talenten zich wel achter de oren krabben. Wie gaat er nog in het verhaaltje trappen dat je hier een stap kan maken als de club een irre?le prijs vraagt op het moment dat het aan de orde is?

Fedde de Jong?

Maar ben het verder wel met je eens.
Henk, held, bedankt