Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Welcome to SC Cambuur Forum - Cambuur Online. Please login or sign up.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.131
  • Latest: Pedeja
Stats
  • Totaal berichten: 404.867
  • Totaal topics: 1.959
  • Online today: 117
  • Online ever: 931 (april 03, 2026, 22:49:40)
Gebruikers Online
43 gasten, 2 leden
Gasgeve, Pedeja

Leo(nard) Nienhuis

Gestart door Dokkumer, april 01, 2013, 21:26:50

Vorige topic - Volgende topic

Leovardia

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op januari 27, 2014, 10:44:29
Ik heb zo ongelooflijk veel respect voor Leo. Ondanks de zware periode staat hij er week na week. Echt een betrouwbare doelman voor onze club.  |:)

Volledig mee eens, terecht om bewust bij stil te staan!

Sent from my iPhone using Tapatalk

okkele

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op januari 27, 2014, 10:44:29
Ondanks de zware periode

vandaar de vingers naar de hemel waarschijnlijk voor de wedstrijd.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Hilversum voor Cambuur

Citaat van: okkele op januari 27, 2014, 22:40:49
vandaar de vingers naar de hemel waarschijnlijk voor de wedstrijd.

Yes, vaste ritueel voor de wedstrijd geworden. Respect  |:)

SCCRulez

Echt fantastisch wat hij laat zien, zo scherp op de juiste momenten. Topper  :thumbsup

PeterTa

Ben blij dat ie het weer opgepikt heeft, laatste wedstrijden voor de winterstop werd het bij hem ook steeds minder maar staat nu weer als een huis!  :thumbsup

Viper

Hij laat me soms wel schrikken met zijn clowneske acties (balletje nog even snel langs de tegenstander), maar wat een topper is dit! :thumbsup

The Prominence

The Prominence

Hij is bijna niet meer weg te denken uit het doel van SC Cambuur. Toch is Leonard Nienhuis nog geen vol jaar de eerste doelman van de Leeuwardense trots. De Leeuwarder Courant sprak met de onverstoorbare en onverschrokken 23-jarige doelman.

"Als ik nadenk over waar ik weggekomen ben, dan is dit eigenlijk onbeschrijflijk'', aldus Nienhuis over de stormachtige ontwikkeling die hij door maakt. De doelman is blij dat Cambuur hem uiteindelijk de kans heeft gegeven. Nienhuis die eerder de concurrentiestrijd met onder andere Dennis Telgenkamp en Ruud Swinkels in zijn voordeel besliste, voelt als eerste keeper veel vertrouwen en straalt dat ook uit.

De Cambuur-doelman voelt in alles uit dat hij de baas is in eigen zestien. "Als ik ga, gaat alles mee'', stelt Nienhuis met een lach. "Als keeper moet je een beetje gek zijn." Zo haalt hij als voorbeeld een duel aan met Erik Falkenburg in het duel tegen Go Ahead Eagles, waarbij de aanvaller tegen Nienhuis op springt. "Ik blijf staan en hij ligt op zijn neusje. Dat is dan wel mooi."

Toch was de afgelopen periode lang niet altijd makkelijk voor Nienhuis. De keeper verloor eind november zijn moeder, maar dat heeft hij redelijk goed een plekje kunnen geven. "Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar ik zit niet met tienduizend vragen. Ik begrijp haar keuze." De steun vanuit de Cambuur-familie heeft daar zeker bij geholpen. "Dat iedereen van Cambuur bij de uitvaartdienst was, deed veel met me."

gewoon een fan

Wat een mooi verhaal van deze topper  _O_

Cambuur058

Zat er goed bij bij die 2-1!

The Prominence

Citaat van: Cambuur058 op februari 02, 2014, 16:36:59
Zat er goed bij bij die 2-1!
hij zag de bal te laat, maar heeft ook wat mooie reddingen gemaakt hoor!

Harry L.

Citaat van: Leovardiascc op februari 02, 2014, 17:33:15
hij zag de bal te laat, maar heeft ook wat mooie reddingen gemaakt hoor!

Volgens mij zag hij hem wel maar was het gewoon een dikke blunder. Voor de rest was het wel aardig vond ik, hoge ballen blijft wel billeknijpen

drg

Dankzij Nienhuis niet nog een stuk of 3 tegen

The Prominence

Citaat van: Harry L. op februari 02, 2014, 17:35:16
Volgens mij zag hij hem wel maar was het gewoon een dikke blunder. Voor de rest was het wel aardig vond ik, hoge ballen blijft wel billeknijpen

Bijna elke keeper maakt wel eens een blunder, maar ik vind nienhuis verder een goede keeper.

Harry L.

Citaat van: drg op februari 02, 2014, 17:35:37
Dankzij Nienhuis niet nog een stuk of 3 tegen

Het is een keeper hoor, daar staat hij toch voor of ben ik nou gek